Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Zie hier info:
Verlagingsveren
Verlagen met alleen veren is een goedkope manier om je auto te verlagen en een strakke look te geven. Doordat je auto lager bij de grond komt, verbetert de wegligging. Je hebt tevens minder last van overhellen in de bochten en het duikeffect bij remmen. Bovendien profiteer je van een verbeterde stabiliteit.
Het nadeel is dat je kortere veren combineert met dempers die voor langere (lees: originele) veren ontworpen zijn. Dit zorgt voor deinen op de snelweg bij lange bulten en kan leiden tot een verhoogde slijtage van de originele schokdempers. Vooral bij zwaardere en oudere auto’s is dit een probleem.
De voordelen van een schroefset op een rijtje:
• Verlaging tot wel 12 cm.
• Betere wegligging (minder snel in de slip).
• Minder last van overhellen in bochten.
• Minder duikeffect bij het remmen door een verbeterde stabiliteit. Vooral dit is lastig met alleen veren.
• De looks (Je creëert er een race look mee voor je auto).Dus alles heeft zijn voor en nadelen. :thumb
@jraaf wrote:
@turbosix wrote:
Misschien dom gedacht van mij maar jullie vervangen alleen voor met lagere veren omdat hij achter door gezakt is?
M.a.w. Je vervangt het nog goede onderdeel om het versleten (doorgezakte) deel te compenseren.
Kun je dan ook niet beter de gehele set kopen, dan is het versleten onderdeel ook goed, staat hij ook recht en rijd beter. :thumb
Vat dit niet als kritiek hoor, of is het verkeerd gedacht van mij dat een doorgezakte veer meteen als versleten geld?Zekers een goed punt. Ik zou zo ie zo altijd gelijk voor en achter vervangen.
Het probleem met de GTS is echter volgens mij dat ze standaard voor zo ie zo hoger staat dan achter. Met een nieuwe set zal ie dan achter altijd lager komen dan voor. Vandaar dat er ook heel veel achter de eibach’s gebruiken en voor de H&Rr daar die laatse een 40mm ten opzichte van de Eibach 30mm geven.Op die manier komt ie ten opzichte van standaard welke 20mm lager is dan de sedan achter op -10mm en voor op -20mm wat een mooie stand geeft :angel
@Walter22, als ze nadeint zijn de schokdempers verrot :angelGroet jraaf
Wat ik bedoel te zeggen dat het werkingsgebied anders is van normale schokdempers t.o.v. sport schokdempers. Deze zijn korter en stugger waardoor hij de slag sneller dempt dan originele standaard dempers.
Met een schroefset kun je hem zo mooi zetten als je zelf wilt. Met alleen veren deinst hij bij drempels ook verder na. Als je een set pakt met dempers (bij een schroefset altijd inclusief dempers) dan wordt hij wel een stuk stugger. Je kunt maximaal 4 cm verlagen met originele dempers. Dit is goedkoper maar of het beter is vraag ik me af. Ik kies niet voor comfort. Vandaar schroefset en banden 20 inch. :D
http://i1381.photobucket.com/albums/ah222/walliess/Opel%20Vectra%20GTS/20150223_164131_zpsjprhcmk1.jpg” onclick=”window.open(this.href);return false;

Indruk van mijn Vectra 2.2-16V GTS :* Sebring uitlaat en zonder midden demper (rechte pijp)
* Openluchtfilter K&N (Puur voor geluid ;) )
* Xenon 6000K nadat Cree LED niet werkt zonder canbus problemen.
* 20 inch Royal GT velgen met 235-30-20 banden en achter spoorverbreders
* Schroefset AP
Ik heb nu zeker een AP schroefset 2 jaar onder mijn gts en zo laag mogelijk geschroefd. Je kunt nog lager als je de hulp veer ( dun veertje ) ertussen uit haalt. Maar dat lijkt me niet horen en apk afkeur omdat je hoofdveer los zit. Volgens mij ben ik 8 cm gezakt. Had er 19 inch onder nu 20 inch met 215 30 20 en 225 30 20. Is wel heel stug maar je ik geef er weinig om. Ben net teru uit Italië en heb niemand horen klagen. Ik kan de drempels nog behoorlijk normaal over heel soms schaaft de rubber lip. Maar wie wat moois wil moet dat er voor over hebben. Ik zal eens kijken of ik foto’s kan plaatsen. Of geef me je mail dan stuur ik wel wat.
9 juli 2015 om 13:29 In reactie op: Cree Led verlichting als dimlicht met Canbus storingen #18286832Na testen in het donker viel het me toch behoorlijk tegen de LED verlichting. De LED schijnen op 1 punt scherp in de lamp unit de spiegels moeten het bundelen. Aangezien halogeen en xenon wel 360 graden rond schijnen en ook over de gehele lamp in de lengte schijnen waar led op een klein puntje schijnt lijkt me hier het probleem te zijn. De auto’s die origineel van LED zijn voorzien zullen wel aangepaste koplampen hebben. Ik heb ze in elk geval weggedaan.
Ik heb gisteren de Xenon Canbus Pro in mijn vectra C GTS ingebouwd ( bj. 2002) werkt prima. Gekocht bij XENONL.nl. Enige wat ik krijg is een lamp defect melding links en rechts bij het begin van het starten van de auto. Dit verdwijnt na 20 seconden en heb geen meldingen meer.
Hier valt denk ik weinig aan te doen. Ik ben allang blij dat het niet knippert bij het af zetten van mijn auto. Dit doen overigens wel de LED stadslichtjes deze geven geen canbus storing maar knipperen wel na. Dit kan ik alleen met een relais rechtstreeks van de accu buiten het canbus om regelen. Maar ik laat het zo. Dat stoort me niet echt.26 juni 2015 om 11:40 In reactie op: Cree Led verlichting als dimlicht met Canbus storingen #18286830Heb je daar goede ervaring mee? En heb je eventueel een directe link?
25 juni 2015 om 09:47 In reactie op: Cree Led verlichting als dimlicht met Canbus storingen #18286828http://www.dx.com/nl/p/car-h7-socket-led-error-warning-canceller-with-50w-8ohm-resistor-383109#.VYvN1tJ0270″ onclick=”window.open(this.href);return false;
Dit zijn van die warning-cancellers dat niet werkt zonder verdere aanpassingen.
25 juni 2015 om 09:43 In reactie op: Cree Led verlichting als dimlicht met Canbus storingen #18286827Warning cancellers? Het zou een canbus weerstand zijn die ertussen moet een goudkleuring blokje van 6 ohm 50 W die eigenlijk een halogeenlamp na bootst. Zo neemt het de storing weg zou je denken. Maar dan duikt het volgende probleem op. De LED wordt geschakeld met een relais om het knipperen tegen te gaan. Met deze weerstand ertussen is de melding wel weg, maar gaat hij steeds knipperen bij elke puls. Hiervoor moet je parallel over de weestand een ELCO 4700 micro Fahrad 35V plaatsen. Deze neemt de puls op. daar komt bij dat deze de puls te lang vast houd, de spanning ervan waardoor hij toch gaat knipperen ook al schakel je via het aparte relais. Zet hierover parallel nog een kleinere elco met weerstand en het is opgelost. geen knipperen geen melding. Die weerstand zorgt ervoor dat de Elco’s op tijd hun spanning kwijt zijn voor de volgende Canbus puls.
Ik zal later een schema proberen te plaatsen. Met de juiste waardes. Het is wel belangrijk per lamp 1 relais te gebruiken i.v.m. de weerstanden. etc.
Maar de zogeheten warning cancellers zijn goudkleurige weerstanden die dus bij een Vectra niet werken. Saab heeft er ook last van. LED plaza en Xenon.nl geven toe dat het niet standaard werkt op een vectra met canbus weerstanden erbij en bieden aan de sets te ruilen voor Xenon. Maar ik wilde perse dat LED werkt. Vandaar.
Wordt vervolgd…….
24 juni 2015 om 14:56 In reactie op: Cree Led verlichting als dimlicht met Canbus storingen #18286825Ik ben nog bezig met een oplossing zoeken om de foutmelding weg te krijgen.
Met de bijbehorende weerstand geen succes. (50W 6 ohm.)
De lamp laten schakelen via aparte relais werkt wel prima. Knipperen blijft weg.
Volgens diverse webwinkels zoals xenon.nl en Ledplaza heeft een vectra een erg sterke Canbus en hebben ze eigenlijk geen oplossing voor deze foutmelding. Wat mogelijk is een halogeen lamp parallel achter de originele lamp te hangen maar dit wordt zo heet dat ik het niet veilig vind i.v.m. kortsluiting of bedrading die door kan branden.
Ik geef niet op. Ik ben bezig met het plaatsen van een ELCO en wat weerstanden om de puls signalen op te vangen en weg te laten vloeien zodat het als een halogeen lamp wordt gezien door de Canbus. Als het werken gaat meld ik me wel weer. Dat zou voor velen die LED willen als Dimlicht een verademing zijn :)9 juni 2015 om 14:46 In reactie op: Cree Led verlichting als dimlicht met Canbus storingen #18286823parallel wel? Want dat doet een weerstand toch uiteindelijk ook?
9 juni 2015 om 14:30 In reactie op: Cree Led verlichting als dimlicht met Canbus storingen #18286821Of zou ik in serie mijn led met de normale gloeilamp h7 kunnen laten branden om het knipperen te voorkomen. Die gloeilamp werk ik wel ergens weg, want die led geeft zoveel meer licht.dat is echt een verschil.
9 juni 2015 om 08:33 In reactie op: Cree Led verlichting als dimlicht met Canbus storingen #18286819Beste Peter,
Bedankt voor je reactie.
Gaat daarmee ook de storingsmelding weg? En wat voor relais heb je nodig of maat dat niet uit. Het gaat bij mij namelijk om LED dimlichten H7 niet de stadslichten.Bedankt voor de tip.
Mijn Sebring einddemper :wors :wors diameter 101mm zit eronder. Middendemper ertussenuit gezaagd en pijp met twee klemmen ertussen. Dat ding was 1.10m lang. Nu een heerlijk geluidje.Bedankt.
Zojuist een mail van online velgen in Best terug gekregen. Ze kunnen niet garanderen dat bij banden wisselen er geen schade aan de cuprand ontstaat. Ze zullen uiteraard hun best doen. Hier durf ik dus ook niet heen te brengen. Het zijn Evolution velgen met 225 35 19inch banden. Ik zit met de ellende als ze schade. Ook al gebruiken ze extra kunststof voetjes schade is dan nog mogelijk. Ik heb het helaas zelf gezien. Mijn idee was dat de echte specialist ze op zijn kop inspannen om dus schade te voorkomen.
Misschien is Bramax in Nijnsel dan wat. Dat ik er wat voor rijden moet vind ik minder erg dan schade.ik ben nu voor originele GM schijven voor met remblokken voor 128 euro kwijt dat is incl. btw en 13 euro verzenden. Lijkt me niet heel duur. Hier kan ik ze niet voor die prijs vinden.
Bedankt mensen. Voor de zekerheid opgemeten en is inderdaad 285. Via Duitsland originele GM besteld. Volgende week ff erop zetten :thumb
Nog wat foto’s na het poetsen :thumb








Even een update :thumb
Winter velgen 17 inch origineel opc 7,5j met 225-45-17 banden et 47

Tot voorkort 18 inch origineel Vectra c 11 spaaks 7,5J met 225-40-18 banden et 43

De huidige velgen 19 inch 8,5 j met 235-35-19 banden et 45

Even een nieuwe avatar geplaatst met de onlangs gemonteerde19 inch velgjes i.p.v. 18 inch. :D
Foto’s van mijn nieuwe aanwinst heb ik geplaatst in dit forum bij OPC-modellen en dan > show hier je opc.
:DNa een tijdje gezocht te hebben, heb ik dan eindelijk sinds een paar maanden mijn Astra G Station van de hand gedaan voor een Blauwe Opel Zafira OPC.
De banden waren gelijk al zowat op (2mm), dus heb ik dit setje uit Duitsland gehaald met nieuwe dunlop bandjes erom. Ook gelijk de gare turbo vervangen voor een nieuwere type met dus 200pk.
Zie foto’s






Eindelijk mijn auto weer terug. Ik was niet in de gelegenheid eerder een reactie hier te geven. Maar het rookprobleem is opgelost.
Nieuwe LEH turbo en software update. Hij rijdt echt super lekker. En wat voelt zo’n turbo fijn :)
Bedankt voor al jullie tips en hulp. :thumb -
AuteurBerichten


