Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Dat is jammer dat je geen goede ervaring heb gehad met de Vectra. Enigste tip is kijk goed uit naar een knappe Insignia. Er zijn er met problemen. Maar gelukkig zijn er ook genoeg verkocht dat je kan rondkijken tot je een goede vindt.
Informeer goed naar de klachten in dit forum en hoe je die kan zien/testen wanneer je in de showroom ergens staat en een proefrit wil maken.
@chevy vectra 3.2 v6 wrote:

En dan in z,n geheel is echt een appart kleurtje.Mooie auto, zeker speciaal een 3.2V6 als sedan.:) :thumbup
Hoeft niet slecht nieuws te zijn, vanaf nu krijg je ook de vol met opties behangen versies. king:
Ik vind wel dat je een hoop steenslag putten op dak/motorkap heb zitten, ik zie dit zelden op enige auto. Mischien toch ook meer afstand houden tot voorganger in het verkeer?
Ziet er mooi uit die wielen zo in de kleur. :thumbup
Van Vectra naar Passat is lands verraad, van Vectra naar Insignia is een koninklijke beslissing.;)
@turbosix wrote:
Wel riskant om te zeggen dat als 235 et40 past dat dan 255 et25 ook past.
Die laatste komt wel 2,5 cm meer naar buiten! (10mm vd band plus 15mm et)
Binnenkant krijg je juist 0,5cm meer ruimte (10mm vd band min 15mm et)
Dan alleen over t loopvlak gesproken.In mijn ogen word dit heeeel erg krap.
Inderdaad, zo reken ik ook. Maar ik heb bij mij gemeten en zoveel ruimte heb je in de breedte. Natuurlijk is 255 banden aan de grens, maar wel aan de goede kant van de grens.
Er zijn meerdere auto’s met 10J velgen achter erop. En 255 banden op een 10J wiel staan nog net iets naar binnen. Vanaf 265 banden gaan ze er recht op staan en dan gaan ze richting aanlopen.
Wat mij iets zorgen baart is de 10Jx20 die Wess1988 noemt. Dat is zelfs met de platste band een erg grote omtrek. Er zijn een aantal Vectra’s met 20 inch erop maar daarvan zijn de spatbordranden of bewerkt, of ze hebben redelijk de smalste 20 inch wielen gekocht. 9Jx20 is al een stuk gunstiger.
Je huidige 19inch wielen kan ik nou niet beoordelen als de lelijkste schoenen die je aan je auto kan geven.;) Dan weet je genoeg!
Eindelijk mag ik ook hier posten. :D



Foto’s gemaakt vlakbij die al vele jaren onafgemaakte molen, waar je lekker zou kunnen gaan eten, langs de A7. :angel



En het eindresultaat. De 8Jx18 et 39mm velgen met 225/40-18 banden.
Bedankt iedereen.:)




De koeien op de achtergrond vonden de velgen zo mooi, dat verdient wat populariteit ook voor hun op het net! :D :thumbup
Vanochtend heb ik de Vectra ook nieuwe zomerschoenen en nieuwe schoenzolen gegeven. Foto’s volgen. :kewlpics
turbootje heeft de mooiste foto. :thumbup
225 banden op een 9J velg gaat nog wel. Het is sowiezo goed voor getrokken banden te gaan want dat geeft je iets meer marge met aanlopen tegen de spatbordranden. Even opgezocht maar de maat wordt dan 225/30-20. Dat is inderdaad erg plat en getrokken.
235/30-20 gaat dan beter uitkomen. Houd dat aan voor de vooras?
Voor de achteras mischien wel voor dezelfde band gaan? Hoe breed in inchen zullen die achterwielen zijn? 10Jx20 bijvoorbeeld is niet niks voor een Vectra C. Pas vanaf 265 brede banden gaan ze naar 25 serie toe. 255/30-20 is max, volgende band is 265/25-20 en wordt maar door 1 merk gemaakt. Zelfde verhaal met 275/25-20.
@Wess1988 wrote:
Wederom banden/velgen vraag
Rondom 255 met 5×112 et25. Past dit?
Vast en zeker. Als een 8J velg et 40mm met 235 banden past, past 255 met et25mm ook.
Ik heb alleen recentelijk geleerd dat hele brede banden aan de vooras slecht stuurt en je auto erg zoekerig wordt. Mischien 225 voor monteren en 255 achter?
En achter loop je licht het risico dat zo breed rubber wel dicht richting spatbordrand komt. Maar ik heb wel vaker gehoord dat men achter 255 gemonteerd had. Je hebt wel minimum iets van een 9J velg?
Half het forum zou je vertellen dat zo voorover verlagen prachtig is, keilform noemen we dat.;) En als je op de weg rijdt met iemand erin en nog wat bagage, zal de auto zeker weer recht staan. Voor veert hij nauwelijks meer in door extra gewicht. Terwijl achter hij altijd wat inveert. Kracht x arm zegt men in de toegepaste mechanica. :D
Dat hij iets stuiterig aanvoelt komt omdat je een lichtere motorisering hebt. Er zijn zwaardere motorblokken geleverd in deze auto’s. Dat en de harde veren en je hebt 18 inch met plattere banden maakt het stuiterige gedrag. Je begrijpt wel, de veren en banden geven niet veel mee, en je hebt niet heel veel gewicht er boven op zitten om het terug te drukken/dempen.
Nu je diesel voorveren hebt aangevraagd en zal monteren, wordt het stuiterige karakter alleen maar erger.
Tijd niet gesproken.
Maar je hebt een leuk project, zeker goed bezig zo. :D :thumbup
Vorig jaar/2 jaar terug viel mijn linker spiegelglas van de Vectra C er ook bijna uit. Kon nog naar de vluchtstrook, snel stoppen en het glas los uit het spiegelhuis pakken.
Naar Opel gegaan en kreeg los spiegelglas zelfs gratis van hun, en ze zette het er ook nog in voor me, was 2 minuten werk. Ze zeiden dat het vaker voorkwam en ze hadden al een verzameling spiegelglazen liggen in het geval dat.:D Mischien was ik nog wel net in de garantie, dat weet ik niet meer.
Opel heeft slechte lijm gebruikt zeker voor de spiegels in de jaren 2000, als zoveel Astra H’s en Vectra C’s er last van hebben.
Erg mooi al die motoronderdelen.:)
Lijkt wel of je de ontvetterbak altijd klaar hebt staan. Zodra je ergens aan bezig bent, hup meteen het ook helemaal cleanen. :thumbup
Dat jij de veren aan de voorkant een cm te laag vindt, is puur persoonlijk. Een ander kan dat niet bepalen. Ik persoonlijk vind het prachtig staan zo.
Volgens mij is het monteren van spoorverbreders nogsteeds illegaal (weet het niet zeker), maar vrijwel niemand controleert het. Eventueel haal je ze er voor de APK zelf vanaf. Voor de rest kan monteren van de spoorverbreders prima. Het staat mooier denk ik.
Bijna goed.;)


Welkom en goeiemorgen.:D
Makkelijkst de plaatjes te plaatsen is als je een link naar je foto hebt (waar die ook opgeslagen is op het internet), om IMG voor de link en /IMG na de link te plaatsen met haken eromheen [ en ] , dan beeldt hij het plaatje hier in een post af.
Klik de EDIT button van mijn post en zie hoe hieronder dit plaatje geplaatst is.

@Wess1988 wrote:
Ik ben op zoek naar centreerringen van 66.6 naar 65.0. Ik weet het, heel dun ringetje.
Nu kwam ik deze tegen:
CEN666651centreerring 66,6-65.1 groen (BIM)
Maar dat is een 65.1. Zou die 0.1 nou echt iets uitmaken?
Opel is 65.1mm, die mm dat komt zeker goed.:D
@Deperik wrote:
Wel klopt het dat de wielkasten niet mooi opgevuld zijn :( , maar ik kies toch voor fijner sturen.
Ik heb vandaag nog eens gekeken aan de wielkasten maar bij mij valt het nog wel mee.
Voor zo’n 3.5 cm boven de band tot spatbord, achter nog iets minder 2.5/3.0 cm. Scheelt dat ik de GTS nog extra verlaagd heb t.o.v. de standaard verlaging.
Hopelijk morgenochtend banden bestellen, worden de 225/40-18. Kan niet wachten om ze gemonteerd te hebben. :angel Zal nog wel een paar dagen geduld moeten hebben.
@sw_reijnders wrote:
als je veel snelweg km’s maakt, zou ik sowieso voor 225/45/18 gaan.
ook met een 1.8.dat betekent ook dat je toerental bij 120km.h een stuk omlaag gaat
scheelt ook in verbruik.en mocht het ècht nodig zijn, kun je met een 1.8 ook nog 140 in zn 4 rijden.
Hij red net geen 200 op de teller in de 4e versnelling. Bij 140 in z’n 4 slurpt hij al wel erg, hij maakt dan dacht ik al rond 4500 toeren.
Ik rijd half snelweg, half 80km wegen. Juist bij de 80km wegen moet ik soms al terugschakelen als het verkeer in drukte richting 75-70km/h gaat. Het is irritant steeds te moeten schakelen. Sinds ik de 205/50-17 aan de vooras heb, i.p.v. 215/50-17 gaat dat beter om 75km/h in 5e versnelling te rijden.
Op de snelweg is hij redelijk zuinig sowieso wegens de lange versnellingen. Continu 150km/h rijden doet geen centje pijn in de portemonee qua verbruik.
De 225/45-18 is echt te hoog (is nog grotere omtrek dan de 215/5017 die ik in het begin had), hij accelereert merkbaar trager en de 1.8 bulkt al niet van het vermogen in het middengebied. En met die band weet ik zeker dat ik continu moet terugschakelen op de 80km wegen.:(
-
AuteurBerichten