Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Zondagmiddag ruimt al heel wat weer op en gaan velen alweer huiswaarts. Zaterdag is de mooiste dag vind ik.
Als je zondag weer gaat, dan in de morgen is beste.
15 augustus 2015 om 18:51 In reactie op: Calibra 3.0V6 Iceland ,06-2017 Update op komst p.4 #18292604Zo gepolijst ziet de Calibra eruit als een plaatje.:) :thumbup
https://www.youtube.com/watch?v=OaNw5waV-9k” onclick=”window.open(this.href);return false;
Een Poolse Vectra met 20 inch. :thumbup
http://www.autotrader.nl/auto/opel-astra/2006/capelle-aan-den-ijssel/6krbw/opel-astra-gtc-20-turbo-sport-navi-xenon/specificaties/?zoekopdracht=opel-astra|kilometerstand-tot-140000|vermogen–150-tot-200-pk-of-200-tot-250-pk|sorteer-op-prijsvolgorde-en-prijs” onclick=”window.open(this.href);return false;
Een GTC met 170PK is dat wat?
Of zelfs een 1.6 turbo met 180pk:
http://www.autotrader.nl/auto/opel-astra/2008/barneveld/6rhm3/opel-astra-16-turbo-gtc-sport-132kw/?zoekopdracht=opel-astra|kilometerstand-tot-140000|vermogen–150-tot-200-pk-of-200-tot-250-pk|sorteer-op-prijsvolgorde-en-prijs” onclick=”window.open(this.href);return false;
Dit soort snelle Astra’s zijn beter te vinden dan knappe OPC’s.
@smoke_soldier wrote:
Als je iets meer tijd en geduld erin heb gestoken in Google of Opel forum had je genoeg antwoorden gevonden. Maar dat even terzijde, er zijn genoeg voordelen van het afdoppen van de EGR zoals:
– Geen uitlaatgassen je blok in.
– Kans op stotteren neemt drastisch af.
– Kans op foutmelding neemt drastich af.
– Kans op uitvallen van je blok neemt erg af.
– Meer vermogen omdat je blok nu alleen maar verse lucht inzuigt, in plaats van een mengelmoes van verse en uitlaatlucht.Smoke
Is dit er ook voor een Vectra C 1.8 Z18XER uit 2006?
1 augustus 2015 om 16:59 In reactie op: Astra F 1.6 71 pk. Geventileerde schijven mogelijk? #18292190@trashmetal wrote:
als hij de standaard stalen 14″ heeft gaan 2.0 remmen er prima op :thumb
met sommige alu velgen kom je niet uit
had op mn f gsi klauwen icm irmscher 14 inch velgen
nog geen 5mm tussen balanceerlood en klauw, net goed king:
de gsi heeft niet voor niets 15 inch velgen ;)Corsa B GSi staat standaard op 14 inch velgen, zowel staal als lichtmetaal.:)
@theunm wrote:
min 600 km rijden voor een bumper en een spatbord ?
Als die onderdelen in kleur zijn, dan is hij bijna klaar al. 600km is een tank en je hebt binnen een dag alles in huis. Ongeveer 75 euro voor de benzine, of als je met een diesel gaat is nog goedkoper. :thumbup
Erg mooie auto. :thumbup
Die 800-1000 euro is normaal gesproken een uitgave die veruit de meeste mensen nooit hoeven te maken. Wanneer gaat er een versnellingsbak stuk in een auto of is er iets mee? Dat is zelden.
Men kan gerust een Opel met M32 bak kopen die ouder is dan 2014, alleen wil je garantie van Opel dat die al gereviseerd is. In de onderhoudstaat moet dat makkelijk uit de computer te halen zijn. Mocht het niet duidelijk zijn of de auto een revisie heeft gehad, dan bij het proefrijden goed op letten of er de verschijnselen zijn van de “dansende” pook.
Stabilisator stang zit dwarsover. De reactiestangen staan ongeveer rechtop bij de wielen. Meestal zijn het die reactiestangen die speling krijgen en lawaai gaan geven/rammelen. Kosten rond 75 euro dacht ik inclusief monteren.
Een reparatie van 300-400 euro duidt op de stabilisator stang (of meer). Maar laat het goed onderzoeken en je niet dat aanrekenen voor reactiestangen. Die zitten er in 10 minuten onder.
Mijn Astra G 1.7 diesel ging weg met 260000km op de teller. Wegens dat ik wat groters/anders wilde.
Maar die Astra was toen nog zo goed als wat en mankeerde niks en roestte ook nergens. Weet zeker dat hij met normaal gebruik makkelijk de 4-5 ton kan halen.
December 2014 is hij nog een keer van eigenaar veranderd, mischien kan iemand zien in de computer op hoeveel kilometer hij nu staat? Kenteken was 23-NB-SF, Astra uit 2003. :D
Ze zeggen inderdaad dat vanaf 2014 de M32 bakken weer goed zijn.
Heb geen ervaringsgegevens maar volg nieuws omtrent dit altijd wel daar mijn volgende Opel zeer waarschijnlijk ook zo’n M32 bak zal hebben (Astra/Insignia).
Een auto met sportieve (lees hardere) vering stuitert juist als je velgen met hoge banden eronder zet. Een auto met comfortabele vering heeft daar geen last van. Met sportieve vering en velgen met plattere banden krijg je juist het effect dat na een hobbel de auto meteen “stil” valt.
Mischien samengevat:
comfortabele vering + comfortabele banden -> gaat goed
comfortabele vering + platte banden -> gaat goed (helt alleen over wanneer je naar de banden gaat rijden)
sportieve vering + comfortabele banden -> stuiter gedrag (zenuwachtig)
sportieve vering + platte banden -> gaat goed (is hard maar auto valt wel meteen stil na een hobbel)Mischien kan dit aangevuld worden, dit is mijn ervaring met de vele auto’s en allerlei banden en onderstel combinaties die ik gehad hebt.
@Speedy73 wrote:
Hier ga ik niet aan wennen. Dan is deze auto voor ons geen blijvertje! Heb geen hobbelpaard gekocht, maar een degelijke auto.
Dan is het beste naar een onafhankelijke andere dealer te gaan en die naar het probleem te laten kijken.
Er kan ook met een Insignia technisch iets mis zijn. Het blijft een 4 wielige machine.
Inderdaad Astra G roest niet erg graag, dat zal geen probleem zijn. Ik heb 6 jaar een diesel uit 2003 gehad en nooit roest gezien. En dat met ongeveer nooit in de was zetten zelfs. :D
Reed enorm lekker, half Europa ermee gezien, totaal 150000km mee gereden. :thumbup
En je bak en blok gaan er uiteindelijk aan, een 100pk motor is niet overbemeten voor een Adam.
@Speedy73 wrote:
Een Peugeot 307 sw. Franse Degelijkheid, ha ha.
Nu je een 207 SW noemt, die Insignia is een hele andere luxere auto, alsof hij uit een andere wereld komt. En Duitse auto’s zijn iets stugger dan Franse auto’s. Mischien heb je wel helemaal geen probleem maar is het wennen.
Al eens iemand uit familie of kennissenkring (die een Duitse grote auto rijdt) met de Insignia laten rijden?
@KadAstra-EF wrote:
Rijdt iedereen ineens zo netjes in 2015 ??
Rik :shock:
Of kijkt goed uit.:D
Ik rijd al 7+ jaar boetevrij (afkloppen op hout) maar rijd overal te snel. 80 vindt de Vectra geen snelheid. 180 wel.;)
Leren interieur is erg mooi. :thumbup
Tourer is een grote zware auto. Helpt inderdaad een inch grotere wielen te monteren. Ik heb een Insignia Tourer gereden met 19inch wielen en die reed messcherp en niet deinsend.
Hele operatie, maar zo komt wel alles aan het licht. Mooi dat je het allemaal zelf doet/kan.
Inderdaad wat zal ie straks weer lekker rijden. :thumbup
Ik heb 16 jaar een X16XE GSi gehad maar de ervaring en wat ik van anderen hoorden was toch dat de X16XE feller was.
Voor de rest zou ik me er niet zo druk over maken, beide types gaan goed vooruit als je vanaf niks begint.
Aan te raden is een inleg K&N filter te kopen en geen open conus filter. Dan heb je geen toeter lawaai maar wel de voordelen van meer lucht. Een standaard GSi wil boven de 6000 toeren niet zo graag meer, en met die filter gaat hij moeiteloos door tot 6800 toeren.
Ik vind de Signum toch 10x mooier, die station is zo standaard. :kewlpics
Zorg dat de airco goed werkt, op Curacao wordt het niet KOUDER dan 25 graden. :jerry
@SimpleFace wrote:
Het is toch wel altijd gezeik met die opgefokte kleine turbo’tjes. Zouden lang moeten meegaan maar in de praktijk valt dat vies tegen, ook moet je er erg voorzichtig mee omgaan etc.
Voor een Astra is een 1.6 turbo met 180pk toch wel een dikke motor. Erg overpowered en alleen de OPC modellen zijn sneller.
Zeker 95% van alle Astra’s ooit uitgebracht doen het al decennia lang met minder cilinderinhoud prima. :thumbup
Dit geval is pech, het blijft een mechanisch onderdeel. Turbo kan op elke auto stuk gaan of het nu een Ferrari is of een VW diesel.
-
AuteurBerichten