wagnas

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 126 tot 150 (van in totaal 1,160)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: Sevenum 2015 OPN 14,15,16 augustus #18273932

    Zondagmiddag ruimt al heel wat weer op en gaan velen alweer huiswaarts. Zaterdag is de mooiste dag vind ik.

    Als je zondag weer gaat, dan in de morgen is beste.

    In reactie op: Calibra 3.0V6 Iceland ,06-2017 Update op komst p.4 #18292604

    Zo gepolijst ziet de Calibra eruit als een plaatje.:) :thumbup

    In reactie op: 3SDM replica’s #18292205

    https://www.youtube.com/watch?v=OaNw5waV-9k” onclick=”window.open(this.href);return false;

    Een Poolse Vectra met 20 inch. :thumbup

    In reactie op: Aankoopwaarde van een OPC #18293230

    http://www.autotrader.nl/auto/opel-astra/2006/capelle-aan-den-ijssel/6krbw/opel-astra-gtc-20-turbo-sport-navi-xenon/specificaties/?zoekopdracht=opel-astra|kilometerstand-tot-140000|vermogen–150-tot-200-pk-of-200-tot-250-pk|sorteer-op-prijsvolgorde-en-prijs” onclick=”window.open(this.href);return false;

    Een GTC met 170PK is dat wat?

    Of zelfs een 1.6 turbo met 180pk:

    http://www.autotrader.nl/auto/opel-astra/2008/barneveld/6rhm3/opel-astra-16-turbo-gtc-sport-132kw/?zoekopdracht=opel-astra|kilometerstand-tot-140000|vermogen–150-tot-200-pk-of-200-tot-250-pk|sorteer-op-prijsvolgorde-en-prijs” onclick=”window.open(this.href);return false;

    Dit soort snelle Astra’s zijn beter te vinden dan knappe OPC’s.

    In reactie op: Afdoppen van de EGR. #18291948

    @smoke_soldier wrote:

    Als je iets meer tijd en geduld erin heb gestoken in Google of Opel forum had je genoeg antwoorden gevonden. Maar dat even terzijde, er zijn genoeg voordelen van het afdoppen van de EGR zoals:

    – Geen uitlaatgassen je blok in.
    – Kans op stotteren neemt drastisch af.
    – Kans op foutmelding neemt drastich af.
    – Kans op uitvallen van je blok neemt erg af.
    – Meer vermogen omdat je blok nu alleen maar verse lucht inzuigt, in plaats van een mengelmoes van verse en uitlaatlucht.

    Smoke

    Is dit er ook voor een Vectra C 1.8 Z18XER uit 2006?

    In reactie op: Astra F 1.6 71 pk. Geventileerde schijven mogelijk? #18292190

    @trashmetal wrote:

    als hij de standaard stalen 14″ heeft gaan 2.0 remmen er prima op :thumb
    met sommige alu velgen kom je niet uit
    had op mn f gsi klauwen icm irmscher 14 inch velgen
    nog geen 5mm tussen balanceerlood en klauw, net goed king:
    de gsi heeft niet voor niets 15 inch velgen ;)

    Corsa B GSi staat standaard op 14 inch velgen, zowel staal als lichtmetaal.:)

    In reactie op: Vluchtmisdrijf !! #18292041

    @theunm wrote:

    min 600 km rijden voor een bumper en een spatbord ?

    Als die onderdelen in kleur zijn, dan is hij bijna klaar al. 600km is een tank en je hebt binnen een dag alles in huis. Ongeveer 75 euro voor de benzine, of als je met een diesel gaat is nog goedkoper. :thumbup

    In reactie op: Show hier je Insignia #17491123

    Erg mooie auto. :thumbup

    In reactie op: Opel astra J M32 versnellingsbakken #18291545

    Die 800-1000 euro is normaal gesproken een uitgave die veruit de meeste mensen nooit hoeven te maken. Wanneer gaat er een versnellingsbak stuk in een auto of is er iets mee? Dat is zelden.

    Men kan gerust een Opel met M32 bak kopen die ouder is dan 2014, alleen wil je garantie van Opel dat die al gereviseerd is. In de onderhoudstaat moet dat makkelijk uit de computer te halen zijn. Mocht het niet duidelijk zijn of de auto een revisie heeft gehad, dan bij het proefrijden goed op letten of er de verschijnselen zijn van de “dansende” pook.

    In reactie op: Opel. Astra H stabilisator stang rammel…vakantie #18291142

    Stabilisator stang zit dwarsover. De reactiestangen staan ongeveer rechtop bij de wielen. Meestal zijn het die reactiestangen die speling krijgen en lawaai gaan geven/rammelen. Kosten rond 75 euro dacht ik inclusief monteren.

    Een reparatie van 300-400 euro duidt op de stabilisator stang (of meer). Maar laat het goed onderzoeken en je niet dat aanrekenen voor reactiestangen. Die zitten er in 10 minuten onder.

    In reactie op: klokje rond astra g diesel met bijna 500.000 km #18290239

    Mijn Astra G 1.7 diesel ging weg met 260000km op de teller. Wegens dat ik wat groters/anders wilde.

    Maar die Astra was toen nog zo goed als wat en mankeerde niks en roestte ook nergens. Weet zeker dat hij met normaal gebruik makkelijk de 4-5 ton kan halen.

    December 2014 is hij nog een keer van eigenaar veranderd, mischien kan iemand zien in de computer op hoeveel kilometer hij nu staat? Kenteken was 23-NB-SF, Astra uit 2003. :D

    In reactie op: Opel astra J M32 versnellingsbakken #18291540

    Ze zeggen inderdaad dat vanaf 2014 de M32 bakken weer goed zijn.

    Heb geen ervaringsgegevens maar volg nieuws omtrent dit altijd wel daar mijn volgende Opel zeer waarschijnlijk ook zo’n M32 bak zal hebben (Astra/Insignia).

    In reactie op: Wegligging Insignia 2.0 Sports Tourer #18290830

    Een auto met sportieve (lees hardere) vering stuitert juist als je velgen met hoge banden eronder zet. Een auto met comfortabele vering heeft daar geen last van. Met sportieve vering en velgen met plattere banden krijg je juist het effect dat na een hobbel de auto meteen “stil” valt.

    Mischien samengevat:

    comfortabele vering + comfortabele banden -> gaat goed
    comfortabele vering + platte banden -> gaat goed (helt alleen over wanneer je naar de banden gaat rijden)
    sportieve vering + comfortabele banden -> stuiter gedrag (zenuwachtig)
    sportieve vering + platte banden -> gaat goed (is hard maar auto valt wel meteen stil na een hobbel)

    Mischien kan dit aangevuld worden, dit is mijn ervaring met de vele auto’s en allerlei banden en onderstel combinaties die ik gehad hebt.

    In reactie op: Wegligging Insignia 2.0 Sports Tourer #18290824

    @Speedy73 wrote:

    Hier ga ik niet aan wennen. Dan is deze auto voor ons geen blijvertje! Heb geen hobbelpaard gekocht, maar een degelijke auto.

    Dan is het beste naar een onafhankelijke andere dealer te gaan en die naar het probleem te laten kijken.

    Er kan ook met een Insignia technisch iets mis zijn. Het blijft een 4 wielige machine.

    In reactie op: Astra G Sports Edition aanschaffen #18291021

    Inderdaad Astra G roest niet erg graag, dat zal geen probleem zijn. Ik heb 6 jaar een diesel uit 2003 gehad en nooit roest gezien. En dat met ongeveer nooit in de was zetten zelfs. :D

    Reed enorm lekker, half Europa ermee gezien, totaal 150000km mee gereden. :thumbup

    In reactie op: Hoog verbruik Opel Adam 1.4 Ecoflex 100pk #18229599

    En je bak en blok gaan er uiteindelijk aan, een 100pk motor is niet overbemeten voor een Adam.

    In reactie op: Wegligging Insignia 2.0 Sports Tourer #18290815

    @Speedy73 wrote:

    Een Peugeot 307 sw. Franse Degelijkheid, ha ha.

    Nu je een 207 SW noemt, die Insignia is een hele andere luxere auto, alsof hij uit een andere wereld komt. En Duitse auto’s zijn iets stugger dan Franse auto’s. Mischien heb je wel helemaal geen probleem maar is het wennen.

    Al eens iemand uit familie of kennissenkring (die een Duitse grote auto rijdt) met de Insignia laten rijden?

    In reactie op: opel-forum boetepot 2015 #17386398

    @KadAstra-EF wrote:

    Rijdt iedereen ineens zo netjes in 2015 ??

    Rik :shock:

    Of kijkt goed uit.:D

    Ik rijd al 7+ jaar boetevrij (afkloppen op hout) maar rijd overal te snel. 80 vindt de Vectra geen snelheid. 180 wel.;)

    In reactie op: Wilco’s Signum 3.2 V6 #18262946

    Leren interieur is erg mooi. :thumbup

    In reactie op: Wegligging Insignia 2.0 Sports Tourer #18290808

    Tourer is een grote zware auto. Helpt inderdaad een inch grotere wielen te monteren. Ik heb een Insignia Tourer gereden met 19inch wielen en die reed messcherp en niet deinsend.

    In reactie op: Kimmiej’s Vectra C Sedan 2.2 (Rebuild) #18248630

    Hele operatie, maar zo komt wel alles aan het licht. Mooi dat je het allemaal zelf doet/kan.

    Inderdaad wat zal ie straks weer lekker rijden. :thumbup

    In reactie op: Het eeuwige c16xe debat #18290681

    Ik heb 16 jaar een X16XE GSi gehad maar de ervaring en wat ik van anderen hoorden was toch dat de X16XE feller was.

    Voor de rest zou ik me er niet zo druk over maken, beide types gaan goed vooruit als je vanaf niks begint.

    Aan te raden is een inleg K&N filter te kopen en geen open conus filter. Dan heb je geen toeter lawaai maar wel de voordelen van meer lucht. Een standaard GSi wil boven de 6000 toeren niet zo graag meer, en met die filter gaat hij moeiteloos door tot 6800 toeren.

    In reactie op: Opel Vectra/Signum GESPOT #17336860

    Ik vind de Signum toch 10x mooier, die station is zo standaard. :kewlpics

    In reactie op: Een opel astra verzenden naar curacao is handig? #18290535

    Zorg dat de airco goed werkt, op Curacao wordt het niet KOUDER dan 25 graden. :jerry

    In reactie op: astra J 1600 turbo met 60.000km al kapotte turbo #18290508

    @SimpleFace wrote:

    Het is toch wel altijd gezeik met die opgefokte kleine turbo’tjes. Zouden lang moeten meegaan maar in de praktijk valt dat vies tegen, ook moet je er erg voorzichtig mee omgaan etc.

    Voor een Astra is een 1.6 turbo met 180pk toch wel een dikke motor. Erg overpowered en alleen de OPC modellen zijn sneller.

    Zeker 95% van alle Astra’s ooit uitgebracht doen het al decennia lang met minder cilinderinhoud prima. :thumbup

    Dit geval is pech, het blijft een mechanisch onderdeel. Turbo kan op elke auto stuk gaan of het nu een Ferrari is of een VW diesel.

25 berichten aan het bekijken - 126 tot 150 (van in totaal 1,160)