Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Erg mooie wielen. :thumbup Helaas moet hij wat omhoog om te kunnen rijden. Airride is for pussies.
@bart-gsi wrote:
Of….. Een zafira… Zit je ook nog eens recht op i.p.v. dat je ligt in een station..
Dat is logica van enigst in zijn soort. :hmmz king:
In een Zafira zit je meer als in een vrachtauto. In elke auto zit je rechtop, behalve in de Ferrari etc. sportwagens waar je benen recht naar voren steken.
Ik ben ook bijna 2 meter lang en de Vectra C zit fantastisch.
Ga voor de GTS. Dan heb je veel ruimte en de beste stoelen. Ik kan naar Zuid-Duitsland rijden zonder doorzitten of een centje rugpijn. De lendesteun heb ik nog nooit nodig gehad.
De GTS heeft 5 deuren, de kofferbak daar kan een sloot bagage in (500 liter). De station mag nog iets meer inhoud hebben, die 500 liter is al moeilijk vol te krijgen.
Ik krijg de 1.8 (140pk) motor gemiddeld op 1:15. Dat is netjes voor zo’n grote auto.
De 1.8 motor en LPG gaan niet goed samen in dit model, is bekend probleem. Beste advies is gasinstallatie demonteren en weer geheel op benzine gaan rijden.
Scheelt doormodderen.
23 november 2015 om 21:45 In reactie op: Banden staan 16jaar onder gestalde wagen, wat nu? #18302593Ik heb zeker 14 jaar rondgereden met mijn 225/40-14 Dunlop achterbanden op de Corsa.
Geen centje pijn, geen haarscheuren, bleef altijd netjes op spanning, geen rare wegligging maar kartwegligging, auto stond altijd binnen maar werd wel mee gereden. Altijd wel goed in de gaten gehouden maar nooit problemen erin gezien.
Veel plezier ermee.
Volgens mij is dat Opel LVS Hoorn gezien de foto. :thumbup
Netjes en luxe, 19inch winterwielen.
Nokianbanden heb ik ook gehad voorheen. Zijn erg goed (wel duur). :thumbup
Ik heb dezelfde soort airco in mijn Vectra C zitten en ze zeggen dat het climate control is. Vectra C kan je kopen met normale airco, climate control en gescheiden climate control voor links/rechts.
Omdat de fanspeed op auto kan staan (de A voor de fanspeed) en als je dan een temp instelt, hij alles zelf regelt. Is het te warm, dan blaast hij koude lucht het interieur in. Sensor zit midden bovenop dashboard.
Handmatige airco heeft niet de tempknop erin zitten (wel zo’n knop maar niet met graden benoemd) en mischien ook niet de auto stand op de fan.
Mijn moeder heeft in haar Tigra van 2006 normale airco en mist ook deze 2 dingen.
Een dieselmotor kan ook strakker de cruisecontrol volgen in heuvels/bergachtig gebied vanwege de trekkracht onderin.
Mijn 75pk Astra G diesel kon jaren terug strak 90km/h aanhouden in al flinke hellingen.
Dat klinkt niet als een grasmaaier, maar als een gehaktmolen. :angel
17 november 2015 om 19:49 In reactie op: Astra j 1.4 turbo vibreert bij stationair draaien en hoog ve #18301599Mischien eens 50 euro aan spenderen en de auto lekker losrijden op de Autobahn richting Oberhausen. Ritje van een paar uur 160km/h zal hem goed doen.
8 november 2015 om 11:03 In reactie op: Lucas 2.8 Vec Türbo STW: Van een 2.8 naar een 2.0! #17979252Dat zou mooi passen bij een stationwagen. :thumbup
“2 Motor regel module – P2564 – 00 Circuit sensor schoepstand turbocompressor spanning te laag – — – Gelukt en mislukt”
Zegt dit niet dat die sensor te weinig spanning krijgt, en je het wellicht daar moet zoeken? Dit heeft direct gevolgen voor de werking van de turbo wat de uiting van je probleem was. Zoek het in kabelbreuk en aansluitingen en zekeringen etc.
@wim-v6 wrote:
Welkom.
Vering kan tov standaard altijd beter.
Al is mijne wat overdreven denk ik.


verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
Neehoor, mijn GSi op dezelfde winterwielen was nog 3cm lager dan dat. :jerry Voorspatborden waren wel iets uitgebouwd.
Hier in Hoorn stond een mooie Astra K met 18 inch wielen en mooi leren interieur. Die zag er toch prachtig uit.
@warhamstr wrote:
Vet verhaal, voor één(!) velg :???:
Ach, Opel forum is er ook voor leuk vermaak, niet alleen zakelijke posts. :thumbup
En hij heeft een Opel hart en geeft gratis een velg weg. Niks mis mee.
Bij LVS in Hoorn geweest. Ik was vroeg en het was toen redelijk druk.
Ook nog even de showroom bezocht waar de nieuwe Astra, Karl en Adam S stonden. Hoop dat Opel de komende jaren weer veel auto’s gaat verkopen ten koste van VW. Opel is goed bezig. :thumbup
Derde en vierde versnelling vervangen, dan is niet de hele bak vervangen denk ik.
Volgens mij zijn pas vanaf 2014 bouwjaren de bakken nieuw met extra oliekanaal en zou je geen last meer moeten hebben van het M32 euvel.
2012 heeft de kreupele bak. De tilt wat je pook in de eerste versnelling geeft, duidt daar ook op.
Mooie auto, veel plezier ermee. :thumbup
Zit zelf ook vaak te denken aan een Insignia 1.6 turbo als opvolger voor mijn Vectra C, maar een 2.0 turbo is toch leuker.
16 oktober 2015 om 16:31 In reactie op: Welke kenmerken voorzien kapot gaan M32 versnellingsbak ? #18095101@davidb69 wrote:
Nou, het heeft even geduurd, maar inmiddels is de bak gereviseerd. In twee dagen, zonder kosten onder garantie. Weg geluid. Prima geholpen bij Orange Motors dus.
Da’s mooi, netjes opgelost zo. :thumbup
Kijk dit soort artikelen nauw, want mischien heeft mijn volgende auto ook een M32 bak.
Ben je er nu helemaal vanaf? Dat ze betere onderdelen/modificaties hebben gedaan? Of is het van hetzelfde en kan je over x aantal kilometer weer met hetzelfde zitten?
15 oktober 2015 om 06:15 In reactie op: Thermostaat aan vervanging toe? Of overbezorgd? —> Wagnas? #18299108Ik heb veel benzine Opels gehad en de bedrijfstemperatuur van de koelvloeistof lag altijd rond 90-92 graden.
Mijn diesel Opels lagen iets lager, meestal temperatuur rond de 85-88 graden.
75 is inderdaad veels te laag en betekent dat de motor te koel blijft. Ben geen expert maar ik denk aan extra vuilophoping in het blok net als gebeurt bij auto’s die veel korte stukjes rijden en waarbij het blok ook niet goed warm wordt.
Bedankt voor de reacties. Ik denk dat ik het nog een paar weken aankijk maar wel nauw in de gaten blijf houden wat hij verbruikt en doet.
Mijn post had natuurlijk een humoristische toon. :D De modellen van de merken heb ik zo uit de lucht gegrepen.
0-50 zijn de elektrische auto’s natuurlijk snel, en dat is het meest dode stuk van de normale benzine auto. Daarboven komt de benzineauto snel terug omdat die ook op ideale toeren blijft rijden.
Ik heb nu wel opgezocht op de Tesla site wat zo’n ding kost voor de normale mens zonder lease. Dat is 84000 euro. Voor dat geld koop je dikkere auto’s als opgenoemd. Heb ook wat Youtubes bekeken hoe een Tesla Model S het op hogere snelheid doet qua acceleratie maar dat valt erg tegen. Denk dat het zit in het zware gewicht.
Zag dat een BMW M4 er niet meer bij kon komen, maar de Tesla reed na de startvoorsprong nauwelijks verder weg.
Een Gallardo (is wel veel duurder) rijdt na de snelle start van de Tesla hem helemaal zoek. Zelfde met een Nissan GTR. De Tesla versnelt duidelijk langzamer boven de 100-200 dan de benzine auto’s.
Een E63 AMG is net sneller dan de Tesla in een dragrace, en kost ongeveer 88000 euro als ik het goed opgezocht heb. Dan is die Mercedes wel veel mooier en dat V8 geluid daar krijg je kippevel van.
Veel plezier ermee. :thumbup
Voor de uitlaten, simpelweg aan een achterdemper van een ST 1.6/2.0 turbo geraken is genoeg. Niet naar einddempers van sedans kijken.
De accugebakjes denken alleen dat ze snel zijn omdat ze zich moeten bewijzen in het verkeer. De rest op de weg geeft nooit bovengemiddeld gas bij acceleraties overal. Maar de accugebakje rijder doet dat wel als iemand met een minderwaardigheidscomplex.
In 0-50km/h zijn ze snel, maar nooit sneller dan een alerte reactievermogen van de dinonaurussap auto. Andersom kan ook dat het accugebakje flink sneller is, als de brachiosaurus zelfs zit te slapen of met een alien mobieltje aan het klooien is.
Boven de 50 rijden alle dikkere auto’s inclusief de TDI’s en GTI’s de accugebakjes helemaal zoek en boven de 100 nog meer. Ook omdat het accugebakje wel heel erg snel inéén valt van ellende (lees accuzuur). De Tesla’s tellen we niet mee. Anders mogen we voor dat geld ook met een dikke 3 liter Audi A6 TDI aan de start verschijnen of een BMW 340i of Corsa OPC. En dan gaat hetzelfde weer op als net genoemd.
Mijn Vectra C is ook geruisloos stil. En onderhoudsvriendelijk (zoals alle moderne auto’s).
Uiteindelijk gaan we allemaal naar elektrahokjes maar vandaag nog niet. En morgen ook niet. Echt autorijden is zoveel leuker. :D :thumbup
-
AuteurBerichten