Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Zitten zeer mooie Opels bij.:) :thumbup
Die 1.8 motor is de Z18XER met 140pk. Die distributie hoeft pas na 10 jaar of 150000km. Waarschijnlijk ga je eerst de 10 jaar halen met zo’n lage kmstand.
Kan nog lager, mijn moeder haar Tigra uit 2006 staat pas op rond 15000km. king:
gefeliciteerd.
Een 1.6 motor kan wel in een Vectra C. Natuurlijk is het geen stoplichtsprinter of acceleratiekanon. Maar lekker lange afstanden overbruggen op snelwegen gaat prima. Hij is dan ook het zuinigst van alle benzine Vectra’s. Ik haal met mijn 1.8 motor al 1:18 op 80km wegen en 1:15 als je langer stuk 120 rijdt.
Spannend. king:
Volgend jaar zit ik zo’n beetje in dezelfde situatie. Dan moet de Vectra weg. Insignia is iets te groot qua geheel formaat (is evenlang als Audi A6/BMW 5 serie). Ook bijna allemaal hebben ze die M32 bak en ik lees te veel over rare dingen met dashboards en airco’s. En terug naar een Astra is hetzelfde. Astra J is erg zwaar en daarmee log en duur in wegenbelasting. En ook die M32 bakken overal. Astra J ziet er wel prachtig uit vind ik.
En ik vind de drie Duitse merken ook strak. Vooral de BMW 3 serie en Mercedes C Klasse. Ik zoek ook rond bouwjaar 2011. Een BMW 320i met 170pk zou een mooie upgrade zijn. :thumbup
Maar ik probeer ook nog wat meer te sparen, gok dat ik voor mijn Vectra uit 2006 dan ook maar 3000-4000 max zal krijgen. Men kijkt vooral naar bouwjaar en kmstand, opties wil men nooit zien (kijkt men graag overheen/originele auto’s verkopen het beste door), die Mercedes velgen kan je het best apart verkopen. Dat ga ik ook doen met mijn 18inch wielen. Hopelijk vang ik daar nog 500 euro mee op.
Je kan het beste het nieuwe rijden vergeten en al die lampjes in het dashboard, met elke auto.
Rijd zoals je altijd gewend bent, blijft de auto ook heel. Van de kosten van een versnellingsbak (+ arbeidsloon) kan je heel wat liters benzine halen. Scheelt je ook dichtslippen van de motor/injectoren.
Doortrekken tot 40 in 2, 60 in 3, 80 in 4, 100 in 5 en dus pas bij 100 naar de 6. :thumbup
Ik zal volgende week de airco eens laten nalopen op vooral de pomp en stroomvoorziening ervan. Het kan best zijn dat het zoiets is.
Daar de vloeistof goed is (niet zo oud) en het systeem niet lekt.
@Nick-GSI wrote:
Dit is het SAC systeem deze moet je idd gewoon met de linker boven knop aanzetten en met de middelste draaiknop de temp op laag zetten
En dan wordt het allesbehalve koud, zelfs met temp op 16 graden.:( Ik merk op het moment geen verschil of ik die airco knop indruk of niet. Het blijft even warm.
Daarom de vragen waaraan het kan liggen en of de Vectra C bekende airco euvels heeft.
Bedankt voor de reacties, was druk met vanalles, kon niet eerder reageren.
Mijn Vectra heeft CD30 radio (doet er hier niet toe), simpel 2 kleurig LCD (geen navigatie) en climate control niet voor L/R gescheiden. Hier een plaatje hoe het eruit ziet, dan weet je de versie van mijn airco:
https://i.ytimg.com/vi/cj0BC8ss6jc/maxresdefault.jpg” onclick=”window.open(this.href);return false;
Eco standen heb ik nog nooit ergens in displays gezien. Het lampje in de aircoknop is wat aangaat wanneer je de airco aanzet. Zo simpel is het toch? Knop indrukken, en de airco gaat aan. De temp knop in het midden bepaald hoe warm/koud het wordt in de auto. De airco stand bepaalt alleen dat er ook vocht ontrokken wordt?! Of heb ik het verkeerd?
Het kan toch niet zijn dat je dingen in “settings” van je boordcomputer goed moet zetten van de airco?
Leuke thread, mischien wordt een 1.4 Turbo Astra ook mijn volgende auto.
Corsa_GSi zijn opmerking is ook terecht. UT is de specialist toch met de kennis, de klant kijkt meestal alleen maar getalletjes en wordt altijd wel vrolijk bij “meer”. Het is dan aan UT om ook de dalen/pieken mooi te maken en door te gaan voor gunstig verbruik/170pk in dit geval.
Voor de rest UT is zeker top. :thumbup
Gefeliciteerd. Ga eerst eens wat maanden rijden en kijk dan of je meer vermogen wilt.
Je hebt ook Insignia diesels met 160pk en die hebben dezelfde koppeling.
Soms gaan mistlampen voor alleen aan als je ook de koplampen aan hebt?
Kan mischien iets zijn in je browser? Sommige scripts maakt het dat een pagina automatisch gereloaded wordt. Noscript addon heeft zoiets ingebouwd en staat standaard aan bijvoorbeeld.
Ik heb nergens last van, Firefox draai ik.
Die laatste station is erg mooi. :thumbup
Veel plezier met de auto, alleen een erg kleine motor. 116pk om die grote Insignia vooruit te krijgen. Dat wordt lekker rustig cruisen.:D
@TedMechanic wrote:
@wagnas en bart: Grappig hoe jullie beeld van “nieuw” en “oud” van elkaar afwijkt. Voor de ene behoort een auto van 10 jaar oud dus nog steeds tot de “nieuwere” auto’s, terwijl dat voor de ander toch echt een oude auto is :)
De Vectra is 10 jaar oud nu. Dat kan niemand toch meer een nieuwe auto noemen. :angel
@bart-gsi wrote:
is het zelfde als bij de nieuwere opels dat als je achteruit rijdt en je hebt alleen de ruitenwissers voor aan staan dat ze achter ook gaan werken… ookal staan ze achter niet aan
Ook oudere Opels hebben dat al, mijn Vectra GTS uit 2006 zet ook de achteruitwisser aan zodra ik hem in zijn achteruit zet. Mischien toen nog niet op Corsa/Astra.:) Moet je wel een achterwisser hebben, Vectra sedan heeft die bijvoorbeeld niet.
19inch past er prima onder. Hier een voorbeeld van een Astra J met af Opel dealer zulke wielen.
http://www.autotrader.nl/auto/opel-astra/2009/apeldoorn/6yezd/opel-astra-16turbo-cosmo-180-pk-climate-cruise-ctr/?zoekopdracht=opel-astra|vermogen–150-tot-200-pk|motorinhoud–1500-tot-2000-cc|sorteer-op-prijsvolgorde-en-prijs|2″ onclick=”window.open(this.href);return false;

De maat is 8.5Jx19 met 235/40-19 of 235/35-19 erop. Iemand op mijn werk had ook een Astra met exact deze wielen.
Ik weet zeker dat een sportpakket niet nodig is. Opel zal nooit de wielen zo strak richting spatborden laten komen dat de stugheid van een sportpakket aanlopen moet voorkomen.
Mijn ervaring is dat alleen hele stugge vering, ik had zelf gele Koni’s met harde achterveren op mijn Corsa B, die voorkwamen aanlopen bij achterwielen tegen spatborden.
Ik ging vandaag door de 180000km heen met de 2006 Vectra.:)
@richard-gts-v6 wrote:
Vandaag 2 verlagings(voor)veren -45mm laten monteren. Hij is daardoor 30mm aan de voorkant gezakt (net zoals GTSpower’s Vec).
Achter houd ik het gewoon standaard.

Hoop dat je geen raar weggedrag krijgt daardoor. Staat wel erg goed zo. :thumbup
24 maart 2016 om 21:57 In reactie op: Mag ik met m’n auto uit 1990 Rotterdam niet meer in? #18312969@Vinci wrote:
Zundapp en Kreidler ware zowat de einige echt degelijke brommers, dus daar noem je ook wel een voorbeeld. Die dingen waren zwaar overgedimensioneerd en konden ook dik opgevoerd worden.
Mijn vader had zo’n Kreidler met chrome tank, en een vriend ook. Andere vriend had een Zundapp. En die dingen gingen met 70cc erop ook over de 100km/h.:D
Alhoewel mijn Yamaha FS1 met opgehoonde 60cc en dikke uitlaat haalde ook de 100km/h wel. Was ook een degelijk frame dat die krachten van opvoeren aankon. Kon ik nog weleens 5 minuten langer in bed blijven liggen voordat je naar school moest. :angel
Heb ook weleens de Afsluitdijk over gekacheld naar Friesland samen met een Suzuki 80cc van iemand die ik niet kon maar toevallig tegenkwam bij Den Oever. Was leuk dat je op het fietspad bijna auto’s kon bijhouden op de snelweg!
Mooie tijden!
24 maart 2016 om 07:12 In reactie op: Mag ik met m’n auto uit 1990 Rotterdam niet meer in? #18312952De problematiek wordt juist veroorzaakt door stekkerauto’s de laatste jaren.
Doordat de elektriciteits voorziening meer en meer moet, exponentiel, vanwege meer verbruik thuis. En ook de stekkerauto’s. Daardoor worden ook weer kolencentrales, ZELFS IN NEDERLAND :hmmz geopend. Leest u mee: https://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_van_elektriciteitscentrales_in_Nederland” onclick=”window.open(this.href);return false;
– Eemshaven Essent 2015
– GDUF SUEZ Maasvlakte 2015Dit veroorzaakt de vervuiling in Nederland, samen met kolencentrales in Belgie, Engeland en Duitsland.
Oplossing is grote getijdecentrales bouwen in Engeland, zoals Noorwegen ook doet. Engeland is daar een prima land voor alleen ze doen het niet. In Noorwegen nog een paar bijbouwen en dan krijgen we de energie voor de toekomst uit die landen, goedkoop en milieuvriendelijk. En op een echt goede manier. :thumbup
Kunnen we alle windmolens en kolencentrales afbreken, met die dingen halen we de toekomst niet.;)
Die auto is perfekt voor rat tuning.
@arjontje wrote:
Hey geinig. Ga dit morgen even proberen.
Ik heb het in de Vectra ook op km/L staan. Ik vind 1:16 makkelijker/begrijpelijker lezen dan 6L/100km.
Mooie auto zo in het wit. :thumbup
-
AuteurBerichten