Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Proficiat.:)
Ik ben volgend jaar aan de beurt. Auto is van Feb 2006.
Veel plezier ermee. :thumbup
Ik heb vrijwel dezelfde auto, alleen een zwarte. Met de 1.8 kan je goed doorrijden (betere 200+ autobahn linkerbaan werk). Maar ook lekker zuinig rijden (80 door de polders op de cruisecontrol en ik zie zelfs 1:20 op de boordcomputer verschijnen).
Bij mijn Vectra is het glas onderweg ook eens los gaan zitten, kon het net nog vastpakken voordat het eruit viel.
De Opel dealer in Hoorn rekende ook bijna niks ervoor. Ik heb ook electrische en verwarmde spiegels.
Niet alle dealers doen aan de hoofdprijs. :thumbup
Maar bij een grote zware auto met lange wielbasis ook niet zoveel slechter.
Hij zal in ieder geval mooier/strakker sturen, beter remmen en het oogt ook nog eens mooi.
V6 en omgeving niet ver van Den Haag vraagt om WimV6. :thumbup
Als je een V6 koopt dan gaat het om het rijplezier en niet om de benzinekosten. :thumbup
Ik rijd ook 500km per week met een benzinemotor Vectra. Is goed te doen, wegenbelasting begint er aardig in te hakken bij de loodzware Vectra Diesels. Ik merk niks dat ik meer geld kwijt ben. Heb wel een 1.8 die gemiddeld ongeveer 1:15 rijdt.
@gwriemersma wrote:
Er werd mij verteld dat de banden te smal waren voor de velg en dat dat een negatief effect had op de slijtage
Dat kan niet. Ik heb zoveel brede banden op veel bredere velgen gehad (nog veel extremer dan jij) en nooit een centje pijn gehad.
Ik denk dat je “arjontje” zijn raad het beste kan opvolgen op deze pagina.
Zo toevallig precies een OPC. :thumbup
Ik ben ook op zoek naar positieve geluiden.
Heb nu een Vectra C, maar zie als volgende auto graag een Insignia.
Koop knappe verlagingsveren van 40mm. Voorbeeld H&R. Meeste goedkope veren verlagen niet zoveel als ze opgeven.
40mm kan met originele schokdempers.
Inderdaad, dacht ik ook meteen aan. Denk aan de M32 bak. Zoek op dit forum en op Youtube op M32 Opel en je wordt wijzer.
Cosmo (half leer) in donkere kleur met een donkerblauwe auto.
Die leren bekleding is prachtig in een Astra. :thumbup
Prachtauto en mooie kleur. Veel veilige kilometers gewenst. Met de big smile zal het wel goed gaan met zo’n torretje erin.:D :thumbup
Inderdaad, erg leuke auto maar Easytronic kunnen ze beter maar niet verkopen.
Trek de auto door tot 3000 toeren elke keer en dan schakelen. Ook bij 80km/h gewoon in z’n 5 rijden. De 6e versnelling is alleen voor 100km/h en harder. Nieuwe rijden is alleen goed voor de dealer. Er zijn al zoveel versnellingsbakken en motoren geploft daardoor, het is niet leuk meer.
Daarnaast denk ik dat je banden ook veels te hoog zijn. Je hebt wielen erop gezet van iemand die een Insignia had?
Monteer eens 235/35-19 i.p.v. 245/45-19. Door de te hoge banden rijd je ook te laag in toeren en wat Wim ook zegt, moet je auto er te hard aan trekken om hem vooruit te krijgen.
Mischien alleen 2 nieuwe voorbanden halen. De achterbanden hebben nauwelijks invloed op het verbruik.
Beste is spanning voor rond de 2.5 bar, achter 2.8 bar.
Tevens wanneer voorbanden half versleten zijn, ze naar achter zetten en 2 nieuwe voorbanden halen.
Daardoor heeft het bekende cuppen op de achterbanden veel minder kans. :thumbup
Als je 215/50-17 te duur vindt qua banden, kan je ook 205/50-17 kopen. Is veel goedkoper en rijdt lekkerder bij de kleinere motoriseringen.
Gisteravond de Vectra een mooi ritje gegeven naar de bioscoop om daar de conclusie van de Hobbit films de bekijken.:D
Zolang je omtrek maar ongeveer klopt met wat je nu hebt (banden) en de et waarde rond die 35-45mm zit (voor de velgen).
Bandenomtrek kan je simpel uitrekenen door de wielgrootte te berekenen. 215/50-17 is 215×50%x2 + 25.4×17=647mm hoog
205/60-16=652mm hoog. Deze bandenmaat zou mooi passen.
24 december 2014 om 14:56 In reactie op: Nieuwe Insignia Airco en software nog lang niet 100% #18264796Airco moet je een paar minuten voor bestemming/thuiskomen uitzetten, zodat de condensor kan opdrogen. Als condensor niet goed opdroogt krijg je aanslag (lees alle soorten bacterien) die zich gaat opstapelen en stinken. Geldt voor alle airco’s. Of het nu van een Mercedes, van een Boeiing, Opel, huis of een Seat is. Laag kan zelfs dik worden en de werking van de airco minder efficient maken.
Ik heb de airco soms aanstaan, is eigenlijk niet goed voor je gezondheid altijd maar in airco lucht te zitten. Je ogen en lippen drogen uit etc.
Beste is je ventilatieopeningen allemaal open te zetten en gewoon de verwarming te gebruiken. Zo nu en dan wanneer nodig (slecht weer/heet weer, beslagen ramen bij regen mensen die met natte kleren instappen) zet je de airco aan.
Mijn airco stinkt nooit.
Check je rubbers en afstellingen van deuren en achterklep.
Ik heb soms na met hogedruk de auto gewassen te hebben iets vocht in de auto. Ik denk dat dat via de achterklep en achterzijruit rubbers langszweet. Heb weleens een druppel aan de binnenkant van het raam gezien. Maar kan het moeilijk oplossen. Op het zicht is alles dicht en afgesloten. Maar toch…..
Die 1.8 XER loopt exact hetzelfde als mijne, en toevallig heb ik ook daar 225 gehaald op de teller op dat stuk. In April dit jaar waren we naar Noord-Duitsland geweest.
Dat is wel het einde, 230 wordt het hem niet.
Deed me meer denken aan een straaljager op de startbaan dan een Calibra.
Zulke auto’s hoeven niet mooi te zijn, als het maar grip krijgt en hard gaat.
21 november 2014 om 23:39 In reactie op: Welke kenmerken voorzien kapot gaan M32 versnellingsbak ? #18095037Weet niet of dit al gepost is maar deze Duitse website heeft een grote lijst met exact wat voor type M32 bak er in heel veel verschillende Opels zitten. Ook met krachten die de bak per versnelling aankan. Grofweg twee typen 1e versnelling en verschillende 6e versnellingen in de bakken:
Dinsdag worden ze eronder gezet. De garage zei dat alle onderdelen met nummers en codes gaan. Is moeilijk zo te zien of het de goeie zijn.
Klein beetje duimen en hopen dat alles goed gaat, hoop dat ik alleen beren zie. :hmmz
-
AuteurBerichten