Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
@remutr wrote:
Ach, buurman helpt mij ook wel eens, bij hem kon ik ook terecht om even een steekwagen bandje voor me boottrailer onder de pers eraf en erop te gooien en zo helpen we elkaar een beetje.
Het record staat op 5 auto’s wassen en uitzuigen, maar dan had ik wel me pa als hulp om de auto’s te drogen. Nu ff een daggie alleen gewerkt. Me pa had wel een lekker stukkie vlees voor de bbq gemarineerd, kon na het autowassen zo aanschuiven.
Dat is waar natuurlijk. Voor wat hoort wat.:D En als je een barbeque te wachten staat, dat autowast zeker lekker weg. :jerry
Ik heb hetzelfde met mij Z18XER.
Onder 3000 toeren trekt hij mooi op en zelfs lekker sterk als een diesel.
Van 3000-5000 gaat de auto wel sneller maar lineaire vermogens opbouw denk ik, je hebt zeker niet het gevoel dat de auto flink accelereert. Waarschijnlijk is dit het inhouden wat je bedoelt. Ik heb een Corsa GSi gehad en die begon als een dolle boven de 4000 toeren.
En dan van 5000-6500 gaan wel alle kleppen en registers open en trekt hij mooi zoals het hoort bij een 16 klepper.
Alles heeft te maken met dat dit blok 125pk normaal had, alleen later heeft men wat vermogen toegevoegd. De 15 extra pks van de 140pk Z18XER zijn helemaal bovenin het toerenbereik te vinden.
@remutr wrote:
Omega, Vectra en een Skoda van de buurman gewassen en uitgezogen, weet een mooi rijtje auto’s gemaakt.
Jij wordt zeker buurman van het jaar, zo’n buurman wil iedereen wel. :jerry
Bedankt voor de opmerkingen en plaatjes.
@CJX wrote:
225/45/18 hoort er op voor de Vectra C.
18 inch velgen voor de Vectra C werden ook af-fabriek met deze maat geleverd.
Op een 1.8 motor is deze maat wel erg hoog. Het maakt de auto tot een slak, daar het een 5 bak heeft en de kracht in de hogere toeren zit. Vooral de mensen die V6 rijden of dikke diesel zullen deze 225/45-18 maat niet erg vinden. Verder is precies die maat ook meteen 40-50 euro duurder per band. Die keuze wordt het niet. Hij vult de wielkasten wel mooi op.
Ik denk wel dat Opel de Vectra ontworpen heeft met een banden totaalhoogte van 650mm. De 225/45-18 zit daar dan dichter bij dan een 225/40-18 en daarom verkocht Opel de velg ook met die maat.
In 17inch heb ik regelmatig de 215/50-17 gezien op Opels af fabriek. Die omtrek is met 647mm ook heel dicht bij die ontwerp 650mm. Nadeel alleen is ook dat 215/50-17 een verschrikkelijk dure band is. Leek wel of Opel de bandenboeren wilde spekken.
Daarom zijn veel bezitters na de 1ste bandenset uitgeweken naar de bandenmaten eromheen die wel goedkoper waren. 225/45-17 en 225/40-18 zitten ook veel op BMW en VAG en nog andere auto’s. Maar zijn volgens die ontwerp 650mm wel te klein.
@louwe 16 klepper wrote:
235 zal iets boller staan maar met slechts 10mm verschil in breedte van de band zul je dat nauwelijks zien.. ;)
Daarom is de keuze ook zo moeilijk. :hmmz 235/40-18 is 4mm hoger in band en zorgt dat de wielkas beter opgevuld wordt. En inderdaad het gaat maar om 1 cm breder/smaller.
Ik denk toch dat ik voor 235/40-18 ga. Is specialer en vult de wielkast voor beter op. Achter is mijn wielkast al vol.:)
Leuk werk, de koplampen zo mooier maken. :thumbup
@Arjen wrote:
Gewoon een nieuw setje kopen. Voor € 17,10 ben je klaar en deze verkleuren niet!
Inderdaad de beste keuze. Plastic is bij Opel niet zo duur.
En met 4 nieuwe randen kan je weer jaren vooruit. Mijn tip is alleen er niet overheen poetsen met poetsmiddel.
Wielmaat 18inch is meestal 7.5Jx18 of 8Jx18. et maat moet ergens tussen 35-45mm zitten. Boutafstand is 5x110mm, 65.1mm middengat.
Hier op het forum staat een mooie 17inch set die zeker op je Zafira uit 2001 past: buysell/single_ad.php?ad_id=10554
@turbosix wrote:
Nee, ben geen meubelmaker maar hou er wel van om het moeilijk te doen als het makkelijk kan ;)
Bedankt voor de reacties mannen! :thumbEr kan niemand meer achterin zitten zo, dat viel me op. Mischien maakte je de subwoofer voor onder de voorstoel.
@jraaf wrote:
@RaymondVec wrote:
De J waardes moeten gewoon passen, ik rij met 9 en 10j.
Alleen de ET waarden is volgens mij een probleem, 35 is te veel naar binnen.
Je kan beter rond de 45 zitten.Komt dat door de combinatie van de J waarde met de ET waarde?
Ik ben een leek maar ET 35 is een standaard opel/Irmscher maat bij 7 J.Ik heb dat onder mijn vec.
Groet jraaf35 is te veel naar buiten.:) et 35mm of nog lager kan gerust alleen moet je die “Duitse” look willen. Op mijn Corsa vond ik het prachtig wielen buiten de auto en de schuinte van de getrokken band weer naar binnen, zodat het loopvlak van de band wel binnen de spatborden staat.
Bij een Vectra C kan het ook mooi en dik staan:

@Wess1988 wrote:
@turbosix wrote:
Deze verkoper doet niet zo moeilijk, een vriend van me komt hier vaak.
Gewoon vragen of hij ze rondom met 235/35/19 kan leveren.Kan dus niet. Het is een breedset met 8j en 9j.
Heb hem 1 min terug aan de lijn gehad. 225/35/19 voor en 255/30/19 achter.
Voorkant lijn profiel en achter v profiel (hadden geen 4 gelijke banden meer) kost 875. Nexun N (nog wat) kost 1095, met 4 gelijke profielen.Twijfels……
Zulke bandenmaten voor zo weinig geld zou mij twijfels geven. Er is een hoop goedkope “troep” aan banden te koop tegenwoordig en de velgenboeren maken er graag een totaal deal van (velgen + banden).
Houd er rekening mee dat je GTS maar 2cm omlaag gaat t.o.v. wat hij nu is. Een GTS is al verlaagd vanuit fabriek.
Ik heb 18inch wielen besteld, 8Jx18 et 39mm. En ze zijn onderweg.
Ben nu alleen nog met banden in de weer. Daar ik de kleinste motor heb, is 225/40-18 het beste en is ook hetzelfde als de 205/50-17 die ik nu aan de vooras heb. Echter heb ik de auto gekocht met 215/50-17 rondom maar precies die maat is verschrikkelijk duur.
Nu is 235/40-18 nauwelijks meerprijs t.o.v. 225/40-18, zijn er mensen die met die maat rondrijden? Ik zie graag foto’s want dan kan ik zien hoe de banden vallen.:) Ik twijfel dus tussen 225/40-18 en 235/40-18.
Ik heb ooit op een vorige Corsa exact die velgenmaat gehad. Michelin 195/45-16 monteerde ik en stond licht getrokken op de band.
Tractor is wel een veel groter gevaarte dan een brommer en kan veel meer schade aanrichten overal.
Deed me meteen denken aan dit mooie filmpje: https://www.youtube.com/watch?v=_IQY_xc0Pso” onclick=”window.open(this.href);return false;
Wel spectacular in het weiland!
@arjontje wrote:
Ik had mijn nieuwe Vectra in de zomer toestand nog niet getoont.
het is een temptation exelence met 1,8 motor.
Mooi ding, helemaal zilver staat erg chique.
Ik heb vandaag de Vectra motor flink doorgeblazen. Ritje Duitsland gemaakt naar familie en de Vectra reed diverse keren met 2 vingers in de neus naar de 220km/h op de teller. Niet slecht voor een simpele 1.8. :D
Bedankt allemaal.:)
Blijven zulke plastic centreerringen wel goed in de tijd? Of is de ervaring dat bij bijvoorbeeld een onderhoudsbeurt de ringen op de auto blijven zitten wanneer de wielen eraf gehaald worden?
Hier wat dikke Vectra’s uit een hoek die je niet verwacht: Finland! Kwam op een forum daar daar ik op zoek was naar ATS wielen.














Zou niet te breed gaan om 7.5J velgen. Zo breed is dat ook niet.
225 is een mooie maat dat strak staat op zo’n velg.
Bij hogere banden geeft de teller meer de werkelijke snelheid aan. veruit de meeste tellers hebben tellerafwijking naar beneden. Dus 80 op teller is bijvoorbeeld 77 in het echt. Met hogere banden zal je bijvoorbeeld nu 79 in het echt rijden bij 80 op de teller.
Die ene maat hogere banden monteren geeft dat je snelheidsmeter redelijk precies met de echte snelheid zal worden. Geen probleem om 205/55-16 te monteren.
Simpel klusje die je makkelijk zelf kan doen.
Ik denk dat je niks anders hoeft te vervangen. De schokkers monteren en dan weer lekker genieten. Bilstein is een goed merk.
@Franco49 wrote:
Nou ik had ook al zo een vermoeden , denk dat ik gewoon kijk naar de 17 inch lm velgen.
Een halve liter meer per 100km is nu niet om wakker van te liggen.
Je kan prima 18inch monteren met 225/45-18. Dan merk je geen verschil in verbruik.
:thumbup
1. jraaf Vectra C1 SW = 1 deukje D stijl rechts, 2 deukjes linker voor scherm, 2 deukjes achterklep.
2. Lucas Vectra C2 SW
3. DennisD Signum C2
4. Leo B Vectra C2 SW
5. Bart Vectra C1 GTS
6. C00kie met B2 of C1
7. Gerhard C1 SW
8. Noogy (Jeroen) mèt camera!
9. RaymondVec Vectra C1 of een undercover zijnde (C2 neus) Signum C1
10.GTS Vectra (Jurgen) = 1 deukje rechter achterscherm
11. Martij1981 Vectra b2 l500
12. Delanodevi Vectra C2 SW
13. Morzail Vectra C2 SW = 1 deukje dak
14. Bas……
15. wagnas Vectra C2 GTS
16……7Jx17 met 205/40 past prima onder een Corsa C GSi. :thumbup Je kan gerust ook 7.5Jx17 nemen, staat mooier.
Ik ken een aantal die voor 7.5Jx17 (met 205/40) hebben en achter zelfs 8.5Jx17 (met 225/35 banden). Achter heeft de Corsa meer ruimte voor breder.
Juist niet te hoog met je et-waarde gaan zitten. Kies et-35/40mm.
-
AuteurBerichten