Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
ik zou het in ieder geval wel even zo goed mogelijk staalborstelen en schoonmaken, vervolgens roestomvormer als brunox of fertan er op gooien zodat je de roest kwijt ben en daarna af kan smeren. Anders ben je over een maand of 6 weer 15cm verder.
Wat RISL zegt geloof ik direct… ik heb al in een aantal straatautos gereden (sportievere uitvoeringen) die echt heel opvallend precies tussen de 100 en 106 in zn toerenbegrenzer gaat. Je gaat mij niet vertellen dat dat puur toeval is geweest, maar gewoonweg de toerenbegrenzer is afgesteld net boven de 100 en niet net er onder zodat de 0-100 cijfers net ff wat voordeliger zijn.
hittebestendig bij de gamma/praxis is prima.. maar als je het doet terwijl ze er nog opzitten zou ik een blikje kopen en met de kwast doen, dat word denk netter gezien de moeilijke hoeken/werkruimte van een wielkas :P
ff goed schoonkrabben met een staalborstel en thinner en vervolgens een nieuw likkie verf er tegen.
weet iemand of een corsa A3 ook zo’n filter heeft? en zo ja, waar?
automatische balansgewichten zie ik :P op het moment dat de balans niet meer klopt gaat de 1 gewoon vanzelf harder rotten :jerry
ohjoh dan komt het helemaal goed. zo gepiept. en standaardtip spuit ff kruipolie op alles voor de koffie en daarna is het zo los.
Zonder veerspanner ben je wat mij betreft levensmoe, let ook op dat je de juiste maat vorken op je spanner heb zitten, als een gespannen veer wegschiet weet je niet wat je meemaakt. En bij een vectra B zit het toch net als bij corsa a gewoon met 2 bouten op het fusee en je toplager vast? Bij mn corsa had ik in goed uurtje tijd met z’n 2-en rondom vervangen. Maar dat was wel op de brug met luchtgereedschap.
Het kan geen kwaad even je accu en dynamo door te meten.
Maar jij zegt ik hoor ook af en toe een soort knal? Is dat alleen bij het inschakelen van je versterker.. Wordt ie trouwens gewoon door een remote kabel geschakeld? En heb je dat ook tijdens het spelen enz?doet ie het ook tijdens het rijden? kortom als je toeren maakt
@CorsaSport90 wrote:
maar wat bedoel je met ”en van de motor naar de accu of carrosserie”?
En zou een condensator het probleem zowieso oplossen,of is dat niet zeker?
DankuDe kabel die op de min van je accu zit en meestal minder als een halve meter lang is die gewoon op je carrosserie is aangesloten, vaak zo’n platte oude smerige kabel :P als die er niet goed meer uitziet kan het geen kwaad deze te vervangen.
En een condensator gaat dit probleem sowieso oplossen. althans, oplossen… verhelpen.
Het is sowieso niet goed dat dit gebeurd want als alle factoren goed zouden zijn heb je dit probleem niet. Dus ik raad aan uit te zoeken wat er mis gaat, maar in principe zou een condensator voldoende zijn.sowieso zoals wim zegt de kabels checken. ik heb zelf een keer gehad dat mn massakabel van mn versterker los was getrild waardoor slecht contact was. Natuurlijk is het ook mogelijk dat je accu wat minder is geworden in de loop der tijd. Als ik mn sub voluit zet en hij draait stationair zag ik voorheen ook mn lichten ietsjes dimmen maar sinds ik een nieuwe accu heb niet meer. Als je met behoorlijk vermogen speelt kan je ook een condensator aanschaffen, ik denk ook dat dit beter is voor je accu en elektronica.
8 november 2011 om 20:28 In reactie op: Bootable cd start niet maar ivp daarvan Caldera in dos?? #17922422Je moet het allemaal niet te moeilijk maken.
Ten eerste, en misschien gelijk het simpelste.
Jij kan gewoon met je werkende originele XP cd installeren en vervolgens heb je alleen onderstaande nodig.
http://www.microsoft.com/downloads/nl-nl/details.aspx?FamilyID=5b33b5a8-5e76-401f-be08-1e1555d4f3d4″ onclick=”window.open(this.href);return false;
Dit is de full service pack 3, en je hoeft NIET per definitie eerst andere servicepacks geïnstalleerd te hebben, want die zitten hier namelijk al bij in.Als je deze direct na je windowsinstallatie draait kan je hooguit een half uurtje bierdrinken voordat je weer een klik moet geven.
Mocht je alsnog een installatiecd willen maken/aanpassen raad ik je nLite aan: http://www.nliteos.com/download.html” onclick=”window.open(this.href);return false;
Hiermee kan je heel eenvoudig een servicepack toevoegen aan je originele xp cd, en vervolgens net zo eenvoudig een bootable iso maken.Meer vragen. PB
EDIT: niet zomaar cds gaan downloaden tenzij je weet waar je weet wat je aan het doen bent. Anders heb je een happietjappie versie met gratis 1000 trojans.
Ik hoop aankomende zaterdag, en anders die zaterdag erna mn wielen + remmerij er onder te gaan schroeven. Uiteraard volgen dan de pics.
ik heb een heel net setje 15″ astra f2 gsi velgen met pirelli winterbandjes opgehaald. Mn schijven uit engeland zijn ook binnen dus volgende week zaterdag rij ik m op de brug. gelijk de onderkant tectileren dan istie weer helemaal winterklaar
Tnx mensen ik ga dan gewoon zoals mijn eerste plan op zoek naar een setje 15inch velgen met winterbanden. En dan kijk ik van de zomer wel weer naar een mooi setje zomerwielen.
@freek corsa wrote:
Waarom neem je geen andere wielen ?
Daar heb je een punt freek, ik vind standaard gsi velgjes wel wat hebben en probeerde zo wat geld uit te sparen maar ik had er nog even niet over nagedacht dat een setje spacers+bouten net zo veel kosten als een setje astra of calibra velgen. Plus er moeten toch winterbanden op dus hoeven het niet speciale velgen te zijn. Ik denk dat dat beter is inderdaad.
Het wil ook nog wel eens door slechte schokbrekers of lagers komen. Waarschijnlijk niet het geval maar wel de moeite waard even te chekken.
Daarom is 17 de mooiste leeftijd :P dan zijn ze nog mooi en te onderhouden, plus je hebt wat moois om naar uit te kijken als ze 18 worden. :jerry
Ik ben 21 dus mag het zeggen :Dgefeliciteerd! goeie zaak.
volgende week gaan ze volgens mij winterbanden weggeven
Maandagochtend om 8.15 westerlee/naaldwijk een verlaagde signaalrode corsa a
Synology maakte voorheen ook hele mooie NAS oplossingen, met werkelijk allerlei opties, zoals streamen, torrents, nzb, printservers, ftp, backup scheduling etc. Is nog enigszins betaalbaar.
Con: levensduur dempers gaat achteruit.
In theorie is de auto vaak nog tot de dag erna of na het weekend verzekerd op naam van de vorige eigenaar. Althans wél bij een garagebedrijf.
Mijn vorige corsa kocht ik bij een garagebedrijf, toen kon ik om duistere redenen mn auto niet verzekeren op zondag via de telefoon. Die garagehouder zij rij gewoon naar huis, je bent op naam van ons bedrijf verzekerd tot maandagochtend, en bel gewoon maandag je eigen verzekering.
Uiteindelijk is het allemaal link en gevaarlijk waarschijnlijk, maar goed alles is goedgekomen.ik zet altijd die raamslinger naar boven en dan kan je door je deurkaart te buigen bij de raamslinger voorzichtig gewoon die slinger door je deurkaart jassen.
scheelt weer met kloten die raamslinger zit volgesmij met een seggering/clip vastbij het trekken van draden van je deur naar je voorstijl moet je wel opletten dat je goeie rubbers etc gebruikt. als je gewoon 2 gaten hebt komt er water via je deursponning je voorstijl in, en staat er over 2 weken water in je chassisbalken.
Hangt er van af… Mijn schokbrekers waren voor de APK al lang leeg. Maar aan de buitenkant was NIETS te zien. Geen sporen van lekkage.
Volgens mij wordt er JUIST gekeken of er sporen van lekkage zijn. Ik denk dat het afhangt van de keurmeester en de garage. Zo weet ik dat sommige bedrijven een soort schokbreker testbank hebben die precies kunnen meten in welke staat je schokbrekers zijn, en ze ook kijken naar verschil in demping op links/rechts voor/achter net als bij een remmentest. Ik weet niet of dit een onderdeel is van APK. Ik weet alleen dat er bedrijven zijn die dergelijke installaties hebben. Een doorsnede klein garagebedrijf heeft dit volgens mij niet.Als je puur door de APK wil komen, zou ik ze netjes schoonmaken zodat er in ieder geval geen sporen van lekkage zijn, dat is het belangrijkste. Voor de rest raad ik het natuurlijk sterk af om met lekke schokkers rond te rijden ivm verkeersveiligheid.
-
AuteurBerichten