Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Ik weet niet hoe plamuur het doet op velgen, maar zou het gebruik ervan zo veel mogelijk vermeiden mits mogelijk.
Aparte C1
http://link.marktplaats.nl/533375613″ onclick=”window.open(this.href);return false;Mooie wagen op het eerste gezicht, alleen wat is dit voor ‘uitbouw’. En is het een bekende auto?
40mm is inderdaad wel de richtlijn, ivm losliggen van je veren ook bij het opkrikken van je auto. Sowieso raad ik aan een set goeie dempers er onder te zetten, dit rijd echt veel beter. Mijn dempers waren lek en er ging een wereld voor me open toen ik er nieuwe onder had zitten. De wegligging met die standaard meuk is echt om te janken.
Ik denk dat dit een kwestie van smaak is allemaal, ik zou bijvoorbeeld de lip in kleur spuiten en de stalen bumper sowieso laten zitten.
Ik geloof er niet in dat het aan het merk banden ligt, ik heb zelf een setje wielen waar ik nieuwe banden op heb laten trekken van meteor, die waren nog geen 40eur per stuk, en zijn kaars maar dan ook kaarsrecht.
Mijn winterset nu heeft kwaliteits pirelli’s maar zijn wel mooi vierkant, komt gewoon omdat ze door de vorige eigenaar verkeerd zijn opgeslagen.
Ik koop NOOIT meer 2e hands banden. Velgen zijn kaarsrecht en gebalanceerd, maar de banden zijn gewoon naar de klote, tussen de 85 en 105 trilt mn auto. Met m’n zomerset zweef ik zalig over de weg.Heb er geen moeite mee, rij de banden gewoon op en laat er in het najaar nieuwe op trekken.
Ik weet niet of er een relais tussen zit, zo ja kun je die ook even checken, toen jij tiktak geluid zij moest ik denken aan een relais.
Ik heb ook mtec100 na goeie verhalen gehoord te hebben op dit forum. Bizar dat ze zulke goeie remmen kunnen maken voor dat geld. Ik heb ze al behoorlijk misbruikt maar zijn nog in topstaat. aanrader! Betaalde voor een setje gegroefd+geboord+geventileerd voorschijven+blokken voor kadett gsi16v uit mn hoofd 97 euro incl verzenden naar nederland. Was binnen een week of 3 na besteldatum binnen. Je merkt wel dat ze aanzienlijk harder remmen als ze goed warm zijn. Dat is wel iets waar je rekening mee moet houden bij het kiezen van sportschijven. Niet dat ze slecht remmen als ze koud zijn, maar je moet er gewoon rekening mee houden.
Starten doet mijn corsaA elke dag, je hoeft maar naar de sleutel te kijken en hij draait. De eerste 5 minuten draait ie wel ruim 1600 toeren stationair, en hij klinkt wat ruig / rommelig. De kachel wordt ook een stuk minder warm (voor je gevoel). Maar ik heb zelf meer moeite met de kou dan mn auto :jerry
Ook had ik gisteren de hele dag last dat hij soms inhield / stottert / op 3 cilinders loopt, maar als ik dan het gas vol intrapte ging het weg. Vandaag heb ik dit probleem daarentegen geen enkele keer gehad. Misschien een idee de bougiekabels en verdelerkap eens te vervangen. Voor de rest loopt ie als een zonnetje.
Misschien dat het al gezegd is maar ik heb alleen de plaatjes van je topic bekeken :jerry
Hout kan je heel makkelijk met een gasbrander met de hand bewerken, waardoor het een oude look krijgt.Wel echt een grandioos mooi topic, klassewerk!
Ik ben wel benieuwd naar de specs van dat 16se blok?
24 januari 2012 om 18:51 In reactie op: astra gtc blijft maar trillen in het stuur bij 120 #17981880Of je banden zijn vierkant… Heb ik ook, hebben te lang opgeslagen gelegen in te warme ruimte.
http://link.marktplaats.nl/523277862″ onclick=”window.open(this.href);return false; mooie prijs voor een p4, alleen beetje gare advertentie
12 januari 2012 om 19:33 In reactie op: voor- en nadelen subwoofer 4 of 2 ohm en 1 of 2 spoelen? #17965562@EppeRRR wrote:
Waarom zou dit dan zo zijn? Ik zie hier geen logica in. Zowel in Caraudio als in Homeaudio worden ze zowel in serie als in parallel aangesloten en verbluffende resultaten. Met subwoofers is zelfs de zogenoemde vervorming niet eens hoorbaar, hooguit meetbaar.
Verder ben ik het wel met je eens ;)Ik reageerde wat TE overdreven met “nooit”. In mijn argument maakt het natuurlijk geen moer uit of het nou serie of parallel is.. Maar mijn grootste zorg was meer dat elke speaker qua materiaal natuurlijk anders is. Dus een andere luchtverplaatsing genereert. Ik ben geen audio specialist, maar heb na het lezen van dit topic mezelf weer eens verdiept in de materie. En denk inderdaad dat dit niet te horen zal zijn.
12 januari 2012 om 18:03 In reactie op: voor- en nadelen subwoofer 4 of 2 ohm en 1 of 2 spoelen? #17965560Ja dat klopt 2x4ohm parallel wordt 2ohm op een monoblok.
12 januari 2012 om 00:14 In reactie op: Mag Corsa uit 2011 (1,4/100 pk) caravan (825kg leeg) trekken #17969551Een exemplaar uit 2011 heeft in ieder geval genoeg remvermogen is mijn mening. Dus daar zou ik me geen zorgen over maken, en een paar weken op vakantie is ook geen probleem… Ja je koppeling, onderstel, aandrijving, lagers, remmen slijten harder… Maar die die paar weken per jaar zijn te verwaarlozen. Als je hovenier/sloper bent en dagelijks met een beroerd geladen tandemasser moet rondcrossen is het een ander verhaal.
Maar natuurlijk wel even uitzoeken inderdaad of alles qua cijfers klopt, anders ben je aast onverzekerd bezig en loop je tevens kans op boetes.11 januari 2012 om 21:01 In reactie op: voor- en nadelen subwoofer 4 of 2 ohm en 1 of 2 spoelen? #17965558Een DVC sub bied zoals al door meer mensen aangegeven meer mogelijkheden met aansluiten t.o.v. een SVC.
Let bij het aansluiten van een DVC woofer wel HEEL goed op… Zo moeten te allen tijde beide spoelen aangesloten zijn. En mag je de spoelen nooit op verschillende kanalen aansluiten. Ook raad ik aan nooit meerdere speakers in serie te schakelen, ongeacht of het identieke exemplaren zijn. Bij spoelen in een DVC systeem maakt het niet uit. Maar bijvoorbeeld 2 SVC woofers in serie schakelen geeft ruis, omdat 2 speakers, ongeacht of het hetzelfde type is, nooit 100% iedentiek zijn.Maar in principe hangt alles samen met de kwaliteit van je versterker. De betere versterkers kunnen tot wel 0,5 ohm stabiel blijven, maar hoe lager de impedantie hoe meer vermogen, hoe meer vervorming, hoe meer warmte, etc. Ook raad ik sterk aan een capacitor/condensator aan te schaffen. Dit zorgt voor een stabiele spanning en spaart je accu en de rest van je elektronica in de auto. Plus het ziet er zo zielig uit als je weer iemand ziet rijden met een trillende achterklep en knipperende achterlichten.
@Fearless wrote:
je noemt het oorlogsverlichting…heeft dat ook echt iets met oorlog of het leger te maken dan?
Vanzelfsprekend… Ja.
Oorlogsverlichting zat veel op VW’s en Landrovers bijvoorbeeld.
Lichtschakelaar met nog 3 standen er bij, 1 om bijvoorbeeld ALLES uit te schakelen, dus ook remlichten knipperlichten etc. En vaak een camo stand met kleine pitjes aan de voor maar met name de achterkant zodat andere autos/vrachtautos in de caravaan wel het voertuig kan zien/volgen maar niet dat het licht geeft in de omgeving. En interieurverlichting is vaak rood.origineel van ultravox inderdaad, die van the stunned guys is wel het meest bekend in de HC scene ongeveer.
http://www.youtube.com/watch?v=hnkQNAhSZiU” onclick=”window.open(this.href);return false;
in 94 is ook een erg bekende mix gemaakt van cabballeroDroog is inderdaad redelijk variabel.. Ik heb het een paar keer gehad dat ik een droge pijlstok pak en er wel een liter of 1.5 bij mag. xD
Wat vandaag gedaan: nieuwe distributieriem, waterpomp, vsnaar, filters, olie, vloeistoffen, etc. Weer helemaal klaar om de 24ste op wintersport naar val thorens te blazen. Alles in het tectiel en vet en gaan met die banaan
Niet per definitie nodig voor straatgebruik, maar dan alsnog, ik geef persoonlijk liever een paar tientjes extra uit aan betere schijven. Hoe langer je rijd, hoe meer je rijd, hoe meer je in situaties beland waarin je onverwachts moet remmen, hoe goed of verantwoordelijk je zelf ook kan rijden, je bent altijd afhankelijk van anderen. Ik ben elke keer weer blij als ik onverwachts hard heb moeten remmen en er geen ongelukken zijn gebeurt, plus mn schijven gewoon nog kaarsrecht zijn.
Remmen, onderstel, banden etc. vind ik persoonlijk toch wel de belangrijkste onderdelen van je auto als het gaat om verkeersveiligheid.
Bovendien vind ik het ook bizar hoe slecht je remmen mogen zijn bij een remmentest. Ik heb in auto’s gereden die een remmentest door zijn gekomen waarvan je je echt afvraagt of er uberhaupt remmen onderzitten. Maargoed offtopicgewoon een beetje vet op je schijven doen :jerry
Piepen ze ook als ze echt goed warm zijn?
Het gaat hier om een varajet2 voor de duidelijkheid
-
AuteurBerichten

