Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Dat is een vlamdover, als je die er onder weg haalt krijg je bij een goeie afstelling als je je gas loslaat klappen uit de uitlaat.. Ik vind het een prachtig geluid. Maar je einddemper moet het wel aankunnen / gemaakt zijn voor een open systeem, anders sloop je m.
Ik heb er ook naar gezocht, maar kon ook niets vinden, ik denk dat de meeste mensen ze of onder een auto hebben zitten of in de kast hebben liggen om weer onder een auto te gooien. Waarom zou je wat anders willen. Het is dat een kennis een set oude type jamex geel kort had liggen (praktisch dezelfde dempers) anders had ik ook een setje nieuwe aangeschaft. 200 euro voor een setje 2e hands ga ik niet aan beginnen, dan koop ik ze liever nieuw voor het dubbele.
Kadett weer terug. Koppakking was klaar, kop zelf is afgeperst, bleek goed, direct klepseals vervangen en kleppen opnieuw ingeslepen, kop gevlakt etc. Is weer helemaal fit. Bovendien was de ketting een tandje verschoven, ik vermoed dat dit later is gekomen en niet altijd al is geweest. Blok loopt nu loepzuiver, heerlijk om m weer terug te hebben voordat de zomer begint. 82gr thermostaat zit er ook in, uiteraard alle vloeistoffen, filters, bougies, pakkingen etc gedaan.
Kost wat…. maar daar betaal je dan ook voor :jerryIk heb zelf onder de corsa a een set vaste verlaging van weitec en ben hier erg over te spreken.
De corsa a, b en tigra a zijn hetzelfde. De voorpoten kan je gewoon in zn geheel demonteren, echter heb je daarna wel een veerspanner nodig om het toplager over te zetten. Ik was bij de A op een brug met goed gereedschap een klein uurtje bezig.Er is al genoeg verteld over de kwaliteit en techniek. Wat je sowieso aan kan houden is dat als je comfort en degelijkheid wil hebben, je hoe lager je gaat hoe meer geld je kwijt ben.
Wat ik van mijn weitec set opvallend vind is dat hij zeer direct/stug is maar ondanks het lage gewicht van de A toch nog goed comfortabel om 2000km per maand mee te rijden. Ook maakt het niet uit of je nu alleen in de auto zit, of met z’n 4ren. Het onderstel voelt vrijwel hetzelfde aan, zakt niet merkmaar meer door bij heuvels wat ik erg bijzonder en goed vind.
Kop wordt gedemonteerd en naar een revisiebedrijf gebracht om af te persen, dan hoor ik hoe of wat.
Maar ik heb overdruk, geen onderdruk… Als ik het koelsysteem sluit door gewoon de radiatordop er op te doen. Bouwt langzaam de druk in het systeem op, totdat na ca 10 minuten rijden de druk zo hoog is dat de temperatuur oploopt en hij op 2 of 3 cilinders gaat lopen.
Als ik de radiatordop er aflaat (kan ik helaas niet rijden) maar blijft het blok perfect lopen in alle toerentallen. Dan zie ik ook dat bij gasgeven, schuim ontstaat in/uit de radiator.
nw thermostaathuis zit er op… originele c24ne met slangen.
deed het 2 dagen goed (althans, met een 92gr thermostaat, geheel naar het rood, vervolgens weer netjes terug naar het midden, als vanouds eigenlijk.
Daarna heb ik de schokdempers rondom vervangen, en de thermostaat voor een 82gr thermostaat gewisseld. Warmdraaien en radiator bijvullen ging prima. blijft van zichzelf wat kouder, gaat eerder open etc. logies.Vervolgens gisteravond testrit gemaakt. alles koek en ei, temperatuur in orde, zieke wegligging door de nieuwe dempers. Kom ik terug, rook uit de uitlaat, en op 2 of 3 cilinders lopen…
foute boel… bougies losgehad, middelste 2 waren wat aan de smerige/natte kant. dus dat zou kunnen duiden op een koppakking, OF heel toevallig ineens een falende ontsteking/injectoren..
Het was inmiddels half1 gisteravond, dus ik ben gaan slapen. Vanmiddag de kadett er weer bijgepakt, radiator open, PSSSHT druk er af, hmmm weinig water. Ruim 1,5l bijgevuld (raar want hij was helemaal in orde voor de testrit gisteravond).
Thermostaat er uitgehaald voor de zekerheid, radiator compleet weer bijgevuld. Alles loopt weer perfect… totdat je een beetje gas heb gegeven dan draait ie weer op 2 of 3 pitten. Een als je de radiatordop loshaalt komt er onwijs veel druk vanaf.
Tijdje zonder dop laten lopen, dan loopt ie perfect, echter als je gas geeft komt er behoorlijk schuim in de radiator te staan. Het lijkt wel alsof er ergens druk door wordt opgebouwd, maar hij kan het niet kwijt, dat sop vind ik ook raar, toch nog lucht in het systeem?
Ik weet het niet meer, zelfs zonder thermostaat kan ik nu dus niet rijden, omdat hij te heet word / te veel druk opbouwt
edit: er zit geen water bij mn olie
Je ziet en voelt het letterlijk aankomen gewoon, lege snelweg, in de verte 3 autos op rechts, je schuift alvast naar links, en zit gewoon letterlijk te wachten op het moment dat de achterste of middelste auto denkt, laat ik is zonder te kijken naar links gaan. Je laat gas los zodat je het kan opvangen als het daadwerkelijk gebeurd, en dan TOCH op het allerlaatste moment, bam ja hoor.
Op de snelweg inhalen met 15kmh of meer doe ik al tijden niet meer, omdat ik letterlijk dagelijks meemaak dat mensen m zonder te kijken met 95 de linkerbaan op gooien. Als je dat een paar keer meemaakt dat je maximaal moet ankeren en daarna letterlijk de tranen in je ogen hebt staan omdat je net even een fractie van een seconde jezelf en je auto ziet verongelukken. Vervolgens komt het moment dat je jezelf 30sec de @#$% scheld omdat je weer zo stom bent geweest 140 te rijden waar je 120 mag, maar waar het gros van de weggebruikers 90 tot 100 rijd, omdat ze niet naar huis willen of dergelijks ik weet het niet.
2e gevaarlijk(st)e situatie die ik met regelmaat tegenkom, is mensen die op een rotonde geen (of nog veel erger) verkeerd richting aangeven. Dus richting aangeven dat ze afslaan en ineens denken oh nee dit is niet de goeie ik moet er 1 verder hebben. Terwijl jij de knipper ziet en de rotonde oprijd.
Hetzelfde geld voor mensen die op zoek zijn naar een adres/inrit/weg. Je ziet het aankomen, want ze rijden vaak langzaam of vertonen ander raar gedrag, dus je houdt afstand, maar dan nog staan ze soms gewoon boven op de rem. Echt levensgevaarlijk. Op zulke momenten begrijp je gelijk waarom er zoveel ongelukken gebeuren, ik hou zelf behoorlijk veel afstand en heb dikke remmen, maar alsnog vergis je je er soms in hoe snel je bij je voorganger bent bij een noodstop. Ik denk dat echt een schikbarend percentage mensen te dicht op hun voorganger zitten.
Met sneeuw ben ik ook behoorlijk geschrokken, ik reed met winterbanden maar zonder kettingen in val thorens frankrijk. De afdaling ging prima, totdat ik op een stuk terecht kwam waar dus was geschoven, daaronder lag gewoon een pure ijslaag een ik had 0 grip meer. Gelukkig was dit maar een heel klein stuk en waren er geen bochten, want dat had ook met 20kmh behoorlijk fout kunnen gaan. In Oostenrijk worden de passen perfect bijgehouden, nou in frankrijk viel me dat dus behoorlijk tegen.
Je kan er zeker niet 1 missen voor een mooie prijs? :jerry
Nee er zit geen gaatje in de thermostaat. Het klinkt heel logisch wat je allemaal zegt HOT ROD. Een maatje van mij kwam ook al met de opmerking dat m’n water helemaal niet kan stromen, nadat hij de situatie uittekende.
Heeft iemand een goed 30 of 22 huis met slangen liggen? Of kan ik deze nog steeds bij de dealer bestellen? Enig idee welk OEM of GM nummer ik dan nodig heb?
Ja ik kwam net op dezelfde site!! nu wordt het duidelijk… Ik heb dus het idee dat ze de 20S denkpatroon hebben toegepast. Klopt het dan ook dat die onderste 35mm klep van mn thermostaat gewoonweg geen functie heeft in mijn systeem? Het sluit volgensmij niets af
@Ghanz wrote:
slang 2 komt aan de radiateur en aan onderzijde thermhuis.
slang 3 komt aan waterpomp en ook aan onderzijde thermhuis, op ongeveer de zelfde lokatie
als slang 2.Klopt… maar is dit puur een gesloten circuit / verbindingsstuk. of gaat het werkelijk DOOR het thermostaathuis heen, met daarin weer een aftakking of klep.
Als het het eerste betreft, is het circuit identiek aan het mijne, alleen zijn er gewoon andere slangen gebruikt. Snap je wat ik bedoel?Kan het niet zijn dat die hoek waar slang 2 en 3 aan elkaar zitten, puur een ophanging is, waar koeler/warmer water langsloopt wat weer effect heeft op blablabla snapje?
Maar als ik er over nadenk klopt mijn systeem toch gewoon?
Het enige verschil met onderstaande foto is die 90 graden bocht die onder het thermostaathuis zit. Uiteinderlijk komt het op hetzelfde neer. Bij mij gaat de onderkant radiateur direct naar de waterpomp, maar in theorie gebeurt dit ook bij onderstaand schema?
Of is de 90gradenbocht onder het huis (die slang 2 en 3 verbind) ook daadwerkelijk weer met het huis verbonden intern zegmaar?
http://opeloem.com/opel/omega_a_1987_1993/cooling/hoses_and_pipes_contd__2/c24ne_petrol_engine.html” onclick=”window.open(this.href);return false;Mijn koelsysteem heeft weken gewerkt, en de vorige eigenaar, en de eigenaar daarvoor (bouwer) heeft er natuurlijk ook in gereden. Dus er MOET een logica inzitten.
Kunnen we niet iets achterhalen aan de hand van de radiateur? de steuntjes waarin de radiateur hangt lijken niet origineel.
Misschien iets van een 1.9 of 2.0 manta/ascona? Zou het thermostaathuis daarbij horen?
Heel raar. Kan het zijn dat dat er is afgeslepen en dichtgemaakt? In het huis voel ik namelijk in die kleine onderste middelste circel zegmaar, een oneffenheid/kram. En als ik op de fotos kijk naar de onderkant van het huis, ziet dit er ook vreemd uit.


Ik heb wel als ik het gas loslaat dat hij gaat klappen uit de uitlaat, er zit een goepA pijp onder met een normaal spruitstuk. Alleen een achterdemper… Heeft dat er mee te maken dat het een open systeem is? of kan dat ook duiden op een ontsteking die niet origineel op de 2.4 hoort? Misschien dat je er iets mee kan.
GM 90 080 429
http://www.ebay.co.uk/itm/THERMOSTAT-COVER-Senator-Carlton-Monza-Lotus-Carlton-30E-3-0NE-C30SE-C26NE-/360431427777″ onclick=”window.open(this.href);return false;Dit is de thermostaathuiscover zal wel van een 3l komen dan?
En mijn inlaat is een ingekorte 3l inlaat. Geen idee wat voor injectierail enzo. Ik heb totaal geen verstand van deze blokken, ik heb de boel zo gekocht en de vorige eigenaar kon er ook weinig over zeggen.Als ik m goed begrijp:
Onderkant ratiateur gaat direct naar waterpomp… Vanaf waterpomp met T splitsing naar kachel met dikke slang en met dunne slang naar gasklep… vanaf gasklep naar linkerkant thermostaathuis… rechterkant thermostaathuis gaat het blok in… En bovenkant thermostaathuis gaat naar de thermostaat zelf en door weer naar bovenkant radiateur…
Rechts in het thermostaathuis/blok zit een sensor. En er zit nog een andere sensor links (die denk naar mn thermometer gaat).















f@ghanz…Ja daar was ik bang voor, maar ik heb nu zonder thermostaat na het voorval zaterdag er nog mee gereden. 100%power, geen vloeistoffen verbruikt, als je gas trapt geen vreemde rook uit de uitlaat, geen sludge in de olie, enz. Ik wacht het even af hoe alles loopt deze week met andere thermostaten, en als ik de boel open heb.
Ik rij nu zonder thermostaat en dan komt hij het blauw niet uit… Ghanz, misschien dat het bij jou / anderen goed gaat maar ik raad sterk af zonder thermostaat te rijden. Deze blokken kunnen ontiegelijk veel hebben, dat heb ik al wel gemerkt. Maar als je zonder thermostaat rijd, is de circulatiesnelheid veel te hoog, en kán de cilinder het verst van de waterpomp alsnog heet lopen (spreek niet uit ervaring maar uit verhalen en ervaringen van kennissen), dus pin me er niet op vast.
De waterpomp mankeert niets aan, want er staat nu zonder thermostaat echt een draaikolk in mn radiateur. De radiateur is nog geen 5 weken oud en de koelvloeistof is kraakhelder. Ik heb vandaag geen tijd gehad om de boel open te halen maar ga dit sowieso nog wel doen, dan zal ik hier fotos en bevindingen posten zodat ook anderen er nog iets aan hebben.
Ondertussen heb ik een 82gr thermostaat van gates besteld. Een kennis heeft ook nog wat thermostaatjes liggen dus ik ga wel het een en ander uitproberen.
Nu ik er weer aan terugdenk, is er nog wel iets vreemds voorgevallen. Ik probeer even zo duidelijk mogelijk te beschrijven wat ik heb waargenomen vrijdag:
*15.00 auto warm weggezet na 150km probleemloos rijden.
*17.00 auto gestart om een rit van 38km naar huis te maken.
*Na ca 5km de thermometer op 50%
*Na ca 7km de thermometer op 80% (hier gaat normaal gesproken ongeveer de thermostaat open, en de thermometer terug naar 50%)
*Na ca 8km de thermometer op 100% (foute boel, 1e afrit wil ik er af)
*Na ca 9km begint het blok te tikken (hydrostoters? flinterdunne olie?)
*Na ca 10km gaat de thermometer terug naar 20% (heel vreemd, maar alsnog tikken en geen vermogen)
*500m later heb ik de afrit, gaat de thermometer weer naar 100% en bij het stoplicht aangekomen pleurt de motor uit en gooit het overdrukventiel mn radiateur leeg.De thermostaat is ongeveer 3wkn oud, de oude was volgens de vorige eigenaar niet goed meer, vandaar dat ik de nieuwe er bij kreeg. Waarom ik deze erbij kreeg kwam ik bij het vervangen ook achter, dat was namelijk omdat 1 bout was afgebroken, de andere 3 braken ook bij het loshalen. ik heb ze alle 4 opnieuw moeten tappen dit is gewoon goed gegaan, met de nieuwe thermostaat is het tot nu toe gewoon goed gegaan op afgelopen vrijdag na dus… Het enige wat nog steeds was is dat de meter volledig naar het rood gaat tegen het overkoken aan, en dan de thermostaat pas open. Als de thermostaat open was was de temperatuur gewoon in orde.
Ik vind het alleen zo vreemd dat hij dus afgelopen vrijdag is blijven hangen, ik kan me niets anders voorstellen, hooguit dat hij puur toevallig is blijven hangen, om wat voor reden dan ook. Misschien een luchtbel of dergelijks, maar er zat sowieso genoeg water in, gezien mn temperatuursproblemen bij de oude thermostaat controleer ik dat dus voor elke rit.
Ik ga morgenavond de boel ff loshalen om te kijken hoe het in elkaar steekt, en of ik die bypass nodg heb etc.
Ik dacht aan de 82gr thermostaat omdat hij eerst onwijs oploopt, te ver naar mijn idee. De anwb monteur gaf dit ook als advies.
Maar ik heb vrijdag dus 150km gereden zonder problemen. Vervolgens zet ik de wagen om 15.00 bij kantoor, en om 17.00 ga ik weer weg, de thermostaat is toen gewoon compleet niet open gegaan of blijven hangen. Toen bij de anwb de thermostaat uit het kokende blok gehaald en hij stond wel open. Dit vind ik dus vreemd, als je in het thermostaathuis voelt heb je in het midden onderin zegmaar meer ruimte als de zijkanten onderin, er zit een soort verzinking/rand in. Ik vraag me dus af of deze thermostaat klopt, en mijn thermostaathuis dus daadwerkelijk een 2.4 huis is?Ik zal kijken of ik morgen tijd heb mn thermostaathuis open te maken, het water er uit zodat dit beter te zien is en fotos maken.
Waterpomp is het niet geweest, zonder thermostaat is het een stroomversnelling zo hard.
edit: en wat is het verschil tussen zon enkelvoudige en 2voudige thermostaat? is dat een soort bypass voor je kachel? en klopt dit dus wel?

Ik weet dat ik korte dempers nodig heb.
Ik wil dan voor 60/60 veren gaan, ik wil wel echt harde/stugge. Ik zal pipo even een pm sturen.Passen Manta B dempers onder mijn kadett? Mn baas heeft nog een set korte bilstein dempers liggen, deze kan ik dan wel van m overnemen mochten ze passen.
Ik heb ook het vermoeden dat ik al een kortere panhardstang heb.. Deze staat namelijk volledig horizontaal en de as staat keurig recht. Ik vermoed dat er momenteel doorgezakte -50 of -60 veren onderzitten.
Ik ga ook even kijken of ik de uitlaat nog wat hoger kan hangen, misschien dat ik m zaterdag even op de brug zet, dan kan ik gelijk wat foto’s maken voor jullie.
Ik ben wel erg benieuwd wat het wel is, ik heb een tijd lopen zoeken op humber simca fiat renault siata etc. maar kan deze niet vinden, het meest lijkt ie inderdaad op een 4cv maar dan kom je 1 a 2 grill platen te kort
AllSecur is goedkoop qua normale wagens, en afsluiten is binnen een scheet en een zucht geregeld.
Zit zelf nu met 2 autos bij centraal beheer achmea ivm betere polisvoorwaarden -
AuteurBerichten