Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Ik heb onder de kadett apex veren zitten, en mijn ervaring is dat deze JUIST behoorlijk nazakken op gewicht, mijn mening is dat het er totaal anders uitziet straks als de auto klaar is. ik zou me geen zorgen maken, dit is een leeg casco
Ach, kilometerheffing en branstofacceins zie ik ook meer heil in. Maar zo heeft ieder zn mening.
De berekeningen en paniek die je de laatste dagen ziet langskomen van mensen die bang zijn ineens honderden euro’s te moeten betalen is natuurlijk klinkklare waanzin.
Ten eerste zal volgend jaar niets/nauwelijks wat veranderen, ik verwacht pas in 2014 dat er concrete plannen worden doorgevoerd.
Natuurlijk is het dan onzin dat je voor je 2,5 ton zware amerikaan die nooit buiten komt dan ineens honderden euro’s wegenbelasting zou moeten betalen, dat zou totaal niet realistisch en rendabel zijn.
Het uiteindelijke doel zal zijn dat oldtimers zwaarder belast moeten worden dan nieuwe auto’s. Om de industrie te stimuleren en mensen in veiligere en schonere auto’s te laten rijden. De regering wil ook niet per definitie de autoliefhebber straffen, maar die andere 99% die een oliestokende 190d van de sloop trekken om vervolgens met een louche apk gratis de boel onder te baggeren.Ik ben ook tegen de nieuwe regelingen, maar vind wel dat er een alternatief moet worden gezocht tegen dit importprobleem. Misschien iets in verhouding tot de waarde van de auto of dergelijks, ik weet het ook niet.
Ik denk dat je voor een goed oordeel met een hoop foto’s moet komen, maar 1500 tot 2000 voor een nette wagen klinkt mij ook redelijk, boven de 2000 word ik zelf bijvoorbeeld een stuk kritischer. Daarnaast is het natuurlijk wat iemand er voor wil geven. Een hoop kleine dingetjes die niet in orde zijn kunnen mensen snel als struikelblok zien maar zullen voor forumleden wat minder van belang zijn.
edit: een gereviseerde versnellingsbak is voor mij persoonlijk een meerwaarde, niet als hij er ook daadwerkelijk onder moet bijvoorbeeld.
@tamiya wrote:
robert_corsa, waar heb je die isolatie weg gehaald? Dan vraag ik me dus ook af, is het echt merkbaar, dan wil ik daar namelijk ook nog wel eens aan beginnen ;) En die hoodlifts en veerpootbrug, is dat eenvoudig te plaatsen of moet je daar nog gaten voor boren? Zou je het trouwens merken op een verder standaard corsa die veerbootbrug?(dus niet verlaagd)
Bericht aangepast
Veerpootbrug hoef je niet voor te boren, maar op een standaard onderstel heb ik niet het idee dat je er iets van zal merken. Ik heb m op een verlaagde zitten en merk dat sommige bochten (die je dagelijks met veel snelheid pakt) net iets stabieler aanvoelen maar het verschil is minimaal. Op een standaard wagen zal je er niks van merken.
Ik had originele blauwe monroes onder mn c coupe met -60 rondom. Bij opkrikken lagen de veren niet los, je zou dus met die -50 veren gewoon met de originele dempers kunnen blijven rijden. Echter raad ik het af om wat wokkel zegt, plus de wegligging blijft gewoon slecht met originele dempers.
De site die jij aangeeft heeft geen ingekorte koni’s voor zover ik kan zien. Persoonlijk zou ik zelf voor ingekorte kiezen, dan kun je altijd nog verder verlagen in de toekomst zonder nieuwe dempers aan te schaffen. En mocht je dan terug naar origineel willen kun je altijd je oude dempers weer monteren.
En op kenteken een groene 1.6 handgeschakeld uit 79, met een 1.2sr interrieur. Maar ongetwijfeld ook in meerdere uitvoeringen geleverd.
Voor 1 juli, was het in ieder geval geen probleem, ik kom al jaren door de keuring met enkelt toeren en snelheid. Hoe het nu is durf ik niet te zeggen.
Een claxon heb je overigens wel nodig :jerry Ik gokte er op dat ze dat niet zouden testen, maar helaas.Mja het is niet spannend. Ik heb destijds, waterpomp, distributieriem, vsnaar, thermostaat vervangen, voor een e16se is dit 100eur aan onderdelen, en een uurtje werk.
Ik denk echter dat zo’n z16se, 1 of meerdere spanrollen heeft, wat het al wat duurder maakt, en meer tijd kost. Als je geen kennissen heb die je kunnen helpen/controleren zou ik het lekker uitbesteden. Mits de garage geen achterlijke bedragen rekent. Zoiets mag qua onderdelen niet veel meer dan 200e kosten, en qua werk niet veel meer dan 1 a 2 uur. Dan zou ik persoonlijk als ik de hele zaak (waterpomp, vsnaar, distri, rollen, thermostaat) laat vervangen niet meer dan 350 uitgeven.Maar nogmaals, de z16se ken ik verders niet. Misschien zit er meer werk aan als ik zo zou denken.
31 augustus 2012 om 15:47 In reactie op: [12-10-2012] Eigen mattenset ontworpen, ze zijn binnen #18062213@DMLB ceo wrote:
@dion87 wrote:
ik vind die gele wel heel gaaf, met de manta aan de zijkant.
misschien ook nog de contourlijn er omheen geel?
als het toch al in een gele auto gaat wordt het toch niet zo snel overdreven, vind ikSluit me hierbij aan :thumb
+2
Bij een z16se moet dan volgens mij ook de distributieriem los, maar durf dit niet met zekerheid te zeggen.
Thermostaat zelf, kun je ongeveer overal wel bestellen, gewoon op kenteken.
En voor dat blok staat 80k en 8jr distributieriem/waterpomp/thermostaat vervangen. Weet niet of je daar ongeveer aan zit?Maar misschien heb ik het mis, zijn hier mensen die ongetwijfeld een beter antwoord hebben.
Ik heb het bij mijn e16se ooit gedaan door vsnaar los, distri los, distri plaat los, en daar zit met 2 bouten de thermostaat achter.60/60 icm originele uitlaat en 14 of 15 inch wielen rijd zonder problemen. Heb je een gr a uitlaat er onder die niet ideaal hangt, of 13inch wordt het lastiger.
Dempers zou ik sowieso vervangen. heb met 60/60 en originele dempers gereden, dat is kaas. Die zijn binnen enkele maanden zo tam als wat. Plus je krijgt gezeur met opkrikken/apk. Lager dan 60 zou ik alleen gaan als je 15inch en originele uitlaat rijd. Er zijn hier mensen die nog veel en veel lager rijden, maar ik kan me niet voorstellen dat je daar nou zo gelukkig van wordt. Tenzij je er alleen op vlak asvalt mee rijd natuurlijk.En de mate van hoe strak je op de weg ligt heeft meer met je dempers dan met je veren de maken.
@Kampendiek wrote:
Waarom een radio van voor de oorlog er in? De velgen zijn toch ook niet orgineel?
Ieder z’n smaak.
Ik vind zo’n plastic mp3 radio afzichtelijk. Maar ATS, HTN, Borbet, Rial, etc etc horen gewoon bij 70’ers.
Plus die radio’s kun je gewoon ombouwen met line-in. Zodat je alsnog je telefoon/speler er aan kan hangen.Heel heel veel respect! :thumb
Ik kan je helaas niet helpen. Ik weet nog dat je deze verkocht, had destijds het geld niet maar was een hele mooie wagen.
20xe toch ook? Ik hoop dat je m terugvind!Moeilijk te zeggen zonder het met je eigen ogen te zien, maar in de beloofde staat zou ik er 2800 en meer voor overhebben. Afhankelijk tot in welk detail alles in orde is.
Typ je bandenmaat even in op pneus of autobandenmarkt website :)
En goeie banden, daar valt altijd over te discussiëren. Over elk type band is wel een recensie te vinden.Bekende van het forum? ben wel benieuwd naar een topic, en specs. Ik had al zo’n vermoeden dat deze net klaar was :D week apk
Ik ben geen autospuiter, automonteur, verfspecialist.
Maar uit eigen ervaring heb ik mijn eigen werkwijze gevonden waar ik tevreden over ben.Lak:
-Laat je autolak mengen bij een verfspeciaalzaak en bestel niet klakkeloos op kleurcode.
Dit ivm verkleuring van je lak door het weer. Een beetje autolakkenzaak kan dmv een speciale machine/camera de exacte kleur mengen. Daarvoor moet je vaak een spiegel/kap/plaatdeel inleveren met dezelfde kleur, zodat zij die kunnen uitmeten.
-Vraag bij dezelfde zaak naar een goeie bijbehorende (epoxy)primer als ondergrond, ter afdichting van de ondergrond en zodat je geen rare chemische reacties krijgt.
-Makkelijkste is in spuitbus laten gieten, evt kun je natuurlijk ook rollers gebruiken.Voorbehandelen:
-De roestplekken goed opschuren/slijpen zodat zoveel mogelijk roest weg is, ga ook een beetje om de bult/roest heen want er zit gegarandeerd meer roest omheen.
-Ik gebruik altijd roestomvormers als brunox of novorox een aantal lagen volgens de beschrijving, zodat alle niet weggeslepen roest zo veel mogelijk opgelost/omgezet wordt.
-Alles weer netjes gladmaken, voorbehandelen met een (epoxy)primer of brunox. Eventueel filler/plamuur er overheen afh van het oppervlakte.
-In meerdere lagen lak aanbrengen, wetsanden, aanbrengen, blanke lak (tenzij je 2k lak gebruikt).
-Vervolgens polijsten en waxen.Belangrijkste is de beschrijvingen van alle droogtijden en temperaturen volgen, alles rustig in lichte lagen doen. En afhankelijk van hoe mooi je het wil hebben zul je het de eerste keer misschien 3x opnieuw moeten doen voordat het naar je zin is.
Ben je niet handig, wil je wel perfect resultaat, breng m dan naar een autospuiter en werk op vrijdagmiddag een paar uur langer door.
Gevonden:
Manta B GSI slangen heb je nodig. 415mm met floating caliper bevestiging
http://www.biesheuvel.nl/store/product/64201″ onclick=”window.open(this.href);return false;Dan nog een vraag / hersenspinsel nu we het toch over uitlaten hebben, komt het klapperen in de uitlaat ook niet door de warmte van de uitlaat? met name de voorpijp?
Mijne klappert niet als het blok/uitlaat nog koud is, maar wel als alles lekker op temperatuur is. Of heeft dat niets met de temperatuur te maken?Ik ben overigens wel benieuwd waarom ze dan voor een open pijp 200 meer vragen als voor zo’n resonantiepijp. Enig idee?
Ik begin daar langzamerhand achter te komen inderdaad, en zal dus 2x nadenken voordat ik iets post. Anders ben ik straks ook zo’n vogel :(
Gelukkig zijn er ook mensen die er wél verstand van hebben.Sorry henk, dan neem ik mijn woorden terug. Mij is altijd verteld dat dit een vlamdover was, weer wat geleerd!
-
AuteurBerichten

