Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Nou vandaag dus gekeken naar de banden, wat blijkt er zit toch een plat stuk op.
Waarschijnlijk te lang op gestaan en doordat ze zo oud en hard zijn gaat dat niet meer wegIk ga het eerst proberen met nieuwe banden, ben sowieso niet tevreden over deze banden.
Daarnaast vind ik de leeftijd ook geen fijn idee en van de zomer ga ik met de auto naar Italie op vakantie dan moet ie wel helemaal in orde zijn.Onbalans in de schijven zou je toch ook moeten merken met remmen of niet?
De winterwielen zijn inderdaad van staal.
Het is echt vervelend dat het zo veel dingen kunnen zijn pff
Vandaag geen tijd gehad om te auto op de brug te rijden ik ga morgen eerst hoogteslag en vlakke stukken controleren.Ja de banden zijn inderdaad oud, daarom heb ik het ook vermeld.
Het zou best iets daarmee te maken kunnen hebben.
Wat bedoel je precies met schone naven?Zoals gezegd morgen eerst de auto op de brug en dan ga ik maar voor de zekerheid naar een andere bandenboer voor een second opinion.
Ik hou jullie op de hoogte, in ieder geval bedankt voor de reacties tot nu toe.Morgen ga ik de auto even op de brug zetten en naar hoogteslag en platte stukken zoeken.
Als er nieuwe banden op moeten dan is dat inderdaad zuur, maar dat trillen wordt ik echt niet goed van.
Mijn astra is verder helemaal top en dit is gewoon erg vervelend, daarnaast kan ik me niet voorstellen dat deze onbalans fijn is voor het onderstel.Originele sport wielen 16 inch 5x2spaaks, met originele wielbouten originele bandenmaat met de juiste spanning.
Geen centreerringen of andere gekke dingen
Wat vlakke stukken betreft, geen idee hoe zie je dit?Probleem kan het slot zijn of de microswitch, beide kun je zelf vervangen.
Mijn ma had het slot kapot dealer vroeg iets van 200e met inbouw, zelf voor 40e tweedehands slot gekocht en ingebouwd.
De grote vraag, hoor je nog een geluidje als je op de knop drukt? je moet links bij de zekeringkast luisteren.
Als je nog iets hoort dan is de knop goed, zo niet dan is de knop of de zekering kapot.
En de kofferklep kan nog open door de achterbank neer te klappen en dan in t midden van de klep de rubberen afdichting naar binnen te duwen (deze kun je later weer terugvinden geen zorgen) en dan met een grote platte schroevendraaier te draaien.Vandaag toch maar zomerbandjes erop, rijdt zo weer en stuk strakker:)
En het ziet er tien keer beter uit natuurlijk, laat de zomer maar komen!Ik begin meestal laat op mijn werk 10/11 en het is ook een kort stukje.
De langere afstanden doe ik meestal overdag inderdaad.
Ik wacht nog even wat andere reacties af, maar ik denk dat ik de wissel vandaag ga doen.Damn de VOD vraagt gewoon dik 100euro voor het glas wat een prijzen, net via winparts besteld voor 12 e inclusief verzending.
Astra h 1.6 van mijn ma verbruikt ook 1 op 12, nou moet ik zeggen dat mijn ma ook vooral door de stad rijdt.
Als ze op vakantie gaan, rit van ruim 4000km is het verbruik 1 op 15
Maar als ik naar de totale stand kijk is het 8,2/100 dus 1 op 12.2 over 40000kmOok over nagedacht, echter de kwaliteit van die klapsleutels is erg bagger, dus vandaar toch maar bij de originele sleutel gelaten.
Er zijn online trouwens wel mods te vinden hoe je van een astra h klapsleutel een astra g klapsleutel kan maken.
Hoe is je Duits?
http://www.opel-dragons-mkk.de/Inlayseiten_diverses/Inlayseiten_umbauanleitungen/Umbauanleitung_klappschluessel_inlay.htmZo haaks mogelijk is dus met een hoek van 90 graden? |- zo dus?
Hmm ja ik ga gewoon proberen om het te voorkomen.4 november 2011 om 23:53 In reactie op: verbruik astra g 1.6 16v na vectra c inlaatbuis mod #17938525@wim-v6 wrote:
@RISL wrote:
Nee, dat werkt niet.
Jouw modificaties zorgen ervoor dat er meer lucht de motor in kan. Dit wordt ook gemeten door je LMM en die zorgt er dan voor dat er meer benzine wordt ingespoten, anders zou de motor te arm gaan lopen.
Ik moet zeggen dat ik 1:12,5 niet heel erg vind tegenvallen hoor.X16XEL / Z16XE heeft geen LMM, net als al zijn oudere broertjes en zusjes..
Willem
Vanuit de kroeg:
Wat heeft dit voor gevolg of actie nodig?4 november 2011 om 15:39 In reactie op: verbruik astra g 1.6 16v na vectra c inlaatbuis mod #17938522Ja true, ik moet zeggen dat ik de laatste tijd ook wel meer stadsritjes heb gemaakt dat zuipt natuurlijk ook meer.
Ik laat het lekker zo vind de response en het geluidje ook wel wat waard.
thnx4 november 2011 om 15:28 In reactie op: verbruik astra g 1.6 16v na vectra c inlaatbuis mod #17938520Ja ik vond het ook wel prima tot dat ik las dat sommige ook 1 op 14/15 halen. Dus de mod maakt de auto wel wat onzuiniger…?
4 november 2011 om 15:11 In reactie op: verbruik astra g 1.6 16v na vectra c inlaatbuis mod #17938516Ja ik geef weleens gas, maar ruim 90% van de tijd rij ik ‘gewoon’ maar vind het verbruik beetje tegenvallen. De grote vraag is zou het verbruik bij gelijke rijstijl beter of slechter worden na die mods? Misschien moet ik de accu een keer loshalen dat de computer opnieuw wordt gereset en zich aanpast aan de nieuwe setting?
Nope, ik denk het toch niet. Binnenkort een setje Eibachs eronder…
@Juffer1 wrote:
Toch raar dat je zoveel 99’ers sport uitvoeringen ziet met chromen deurhendels en elecktrische spiegels ?.
Chromen deurhendels en elektrische spiegels kunnen ook later ingebouwd zijn. Of als optie bijgekocht zijn.
hmm ik heb wel antwoord op de vraag waar dit onderwerp eigenlijk ging, mijn astra sport is niet verlaagd en na de winter komen er dus Eibachs onder:)
Ik ga gewoon meten in de buurt staan wat ‘gewone’ astra’s
Weet je dat zeker, want de dealer beweerde anders?
Ik moest het toch zeker weten, dus gister bij de opeldealer mijn chassisnummer laten checken.
Wat blijkt geen sportonderstel, dus binnenkort maar eens kijken voor eibach veren.Schijnt van niet volgens wat duitse forums, maar ik twijfel zelf ook tussen deze 2 sets voor mijn astra g
Ja inderdaad een stabilisatorstang op de achteras.
Maar als je er op de openbare weg niet veel merkt koop ik er wel iets anders voor, op het circuit kom ik met deze auto namelijk niet.
Thnx voor de reacties -
AuteurBerichten