Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
25 maart 2013 om 18:42 In reactie op: Opel Astra 1,8 16V Cabrio. Meningen/Tips/Kritiek/Advies #18119937
@joop1970 wrote:
Die kun je onder waardebepaling op zomoto.nl opvragen.
Vind het ook vrij prijzig als ik eerlijk mag zijn, zou liever voor wat meer kilometers gaan en 2.2 of zelfs een turbo.
Ja en wat luxer! Niks tegen de g, rij ik zelf ook maar zoals eerder al gezegd er zijn ook twintops te vinden voor dat geld.
25 maart 2013 om 18:09 In reactie op: Opel Astra 1,8 16V Cabrio. Meningen/Tips/Kritiek/Advies #18119933Ik vind het ook veel geld voor een g met een 1.8 en geen airco of leer!
Kijk eens naar deze bv http://www.autotrack.nl/tweedehands/opel/astra/9766092
Inderdaad meer kilometers, maar nog steeds niet te veel in mijn ogen, mits natuurlijk goed onderhouden.Verder is de g cabrio tot 2006 geleverd, dus dit is goed mogelijk. Via het chassis-nummer kan met altijd het daadwerkelijke bouwjaar terugvinden.
Kijk hier maar eens http://www.opel-forum.nl/viewtopic.php?f=29&t=129776 voor de uitleg.
Verder kan het goed dat de auto er al vanaf augustus staat, dan kun je misschien ook wat korting regelen.Vandaag 25mm Eibach spacers geplaatst, zit echt op het randje tegen de binnenrand van het spatbord.
Maar het staat wel echt veel beter, ben er tevreden over.
Sorry voor de vieze auto, maar het weer zit ook niet mee.Zo was ie eerst.

En nu:


Ik moet zeggen op de foto’s zie je het niet zo goed, maar in real life is het wel een stuk dikker.
Druk eerst op main, daarna settings knop inhouden tot je een toon hoort,
daarna meerdere keren op de bc knop drukken tot je een menu vind waar coolant in staat.
Laat even weten of het gelukt is?Maar even wat anders, als je koelvloeistof warm is betekent het niet, dat je motor op temperatuur is.
Je moet zeker een dik kwartier rijden voor je olie op temperatuur is, dan is je motor pas lekker warm.
In koudere tijden duurt het nog langer voor je olie warm is.Mooie Astra! Echt netjes.
Ziet er goed uit uiltje!
Zou je een filmpje kunnen posten met het geluidje?
Ik heb hetzelfde blok en ben ook aan het kijken om de demper plus kat te vervangen.Vandaag de Astra lekker gewassen en die lelijke stalen wintervelgen verwisseld voor de zomersloffen, Astra is weer zo veel mooier.
Straks stukje Duitsland even weer de Astra goed uitlaten.Ja sowieso was ik blij om te lezen dat het niks is om zorgen over te maken. Daarnaast is het nooit fijn om geluiden te hebben die niet aanwezig moeten zijn. Die uitlaatrubber oplossing is wel een goeie om in het achterhoofd te houden mocht het in de toekomst terugkomen.
Ik heb laatst contact gehad met die verkoper. Bel of mail even en vertel welke auto je hebt dan kan hij je de goede lampen opsturen.
Daar bestel ik ook altijd mijn olie. De 5w30 was daar vroeger duurder maar is nu tijdelijk in de aanbieding. Erg goeie prijs is gewoon originele gm olie.
Vandaag nog een keer auto gechecked, geluid is weg.
Hoop dat het wegblijft. Anders radio wat harder:pSorry voor het stelen van je topic maar ik heb een vergelijkbaar beschreven geluid.
[youtube:ggrvx18r]http://www.youtube.com/watch?v=-zplevooPng[/youtube:ggrvx18r]
Is dat dit geluid, dit heb ik sinds vandaag en lijkt wel op de beschrijvingIk denk dat het veel verstandiger is om als je voor de eerste keer gaat rijden op de Ring om dat door de week te doen op een vrij rijden dag.
Ik heb genoeg weekenden meegemaakt waarop het echt zo druk was dat zelfs ervaren Ring rijders niet blij mee waren.
Daarnaast was ik afgelopen zomer een paar keer door de week daar op de motor en ik kan je zeggen dan is het zo veel rustiger op lekker op je gemak de Ring te leren kennen.@stefanDTI wrote:
even het dashboardkastje eruit halen en kijken als je de recirculatieklepknop bedient of de klep nog heen en weer gaat.

bij mij was er dit aan de hand , en daarom besloegen de ramen van de GTC steeds.

Waar heb je die nieuwe klep of complete recirculatiepomp vandaan, mijn ma heeft hetzelfde probleem?
Ja dorpjes is inderdaad opletten maar valt reuze mee hoeveel flitsers er staan. Daarnaast is het ook wel zo netjes om je gewoon aan de snelheid te houden daar aangezien je midden door de dorpjes rijdt. Buiten de dorpjes kun je makkelijk gassen en op de Ring ook.
Beetje rustig hier, of misschien komt dat door het weer, nu ga je natuurlijk niet rijden op de Ring.
Ik kom al 2 jaar op de Ring alleen nog nooit met eigen auto gereden daar.
Kijk uit naar dit voorjaar want dan gaan we er eindelijk voor.
Ik weet niet hoe jullie naar de Ring rijden, ik heb een leuke route binnendoor, door de Eifel ed.Route vanaf de McDonalds Maastricht A2 > Nürburgring (D.) ca. 145 km
Op de A2 bij de 1e verkeerslichten bij Maastricht linksaf, op de rotonde voorbij de BP
weer linksaf en linksaf de parking bij McDonalds De Geusselt oprijden.
De tour naar de locatie Adenau/Brünnchen is ongeveer 145 km. De borden zijn duidelijk
aanwezig en goed te volgen.Vanaf de parking McDonalds linksaf slaan en de rotonde rechtdoor nemen om bij de 2e
verkeerslichten rechtsaf richting Cadier en Keer en Margraten te rijden.
Voorbij Margraten rechtsaf bij het bord De Plank. Via grensovergang De Plank rijden we
België binnen richting Henri Chapelle en Eupen.
Bij Eupen richting Monschau aanhouden. We rijden dan over het meest beruchte
vooroorlogse wegdek (N67) die de Belgisch/Duitse grens verbindt.
Vanaf Monschau richting Koblenz/Schleiden over de B258 (Koblenz staat ook herhaaldelijk
aangegeven tot aan de Nürburgring).
Voorbij Monschau richting Höfen/Schleiden is (na circa 70 km) rechts naast de weg in een
bocht Garten-Terasse Schwingsborn gelegen voor een eventuele tussenstop.Vanaf Höfen richting Schleiden en Blankenheim rijden via de B258. Voorbij Blankenheim
voor het dorpje Ahrhütte staat rechts een flitspaal (50 km/h)! Vanaf Arhütte de borden
Nürburgring aanhouden (B258). Ver voorbij het dorpje Müsch rechts aanhouden bij een
grote splitsing richting Koblenz. Onderaan de kruising linksaf slaan richting Adenau. Bij
Adenau aangekomen de weg aanhouden onder het bruggetje door van Adenau Meetingpoint.Rechts van de weg na het passeren van het tankstation zie je dan een Lidl supermarkt waar
eventueel geparkeerd kan worden.
Een andere meetingpoint is ‘Brünnchen’ dit is de weg rechtsafslaan bij de Lidl supermarkt
en de kronkelweg vervolgen richting Nürburgring. Bovenaan rechtsaf slaan en
Ringspottersplek Brünnchen zit rechts van de weg.De terugrit naar Maastricht is via dezelfde route terug. Waar op de heenweg vanaf
Monschau al reeds Koblenz staat aangegeven staat vanaf de Nürburgring de stad Aachen al
aangegeven. De B258 blijven volgen tot Monschau om vervolgens via Eupen, Henri Chapelle
en Margraten richting Maastricht te rijden. De flitsers op deze richting zijn centraal
geplaatst in Höfen (tussen Schleiden en Monschau) en Mützenich (tussen Monschau en
Eupen).
Deze route wordt u aangeboden door MARO Taxaties (http://www.marotaxaties.nl” onclick=”window.open(this.href);return false;) en is
uitgezet door Ron Schrijnemaekers.Ps nog een leuke eettip, pizzeria pinocchio in Adenau is echt een aanrader.
Wij sluiten onze dag daar altijd af.Ik ook, kom er al een tijdje, alleen nog nooit met eigen auto.
Lijkt me leuk om eindelijk een keer zelf te rijden.
Ondanks dat mijn G niet zo snel is zal het zeker leuk zijn, is verlaagd en heb leuke sportbandjes.
Ga jij vaak naar de ring?Nee voorlopig geen strepen, maar dit voorjaar wel naar de ring met de G.
Ondertussen 17 inch wielen met nieuwe banden en het probleem is weg. Gelukkig lag het dus aan de banden of velgen, de auto rijdt nu zo veel fijner.
Auto had wat ik zo kon zien pas 17xx Km op de teller, wat een idioot!
Astra G 1.6 XEL 1998 130.000km, wonderbaarlijk 196km/h op de tomtom, dit was tegen de 210km/h op de teller.
Enkele jaren een Astra f 1.6 gereden.
Nu bijna 2 jaar mijn G sport 1.6XEL
Tijdens de vakantie, Passo del Rombo.
Heel mooie route.
Ow ja en ik ben 26Zelfde probleem heb ik ook altijd met mijn astra, in ieder geval nooit in 1 keer te veel bijvullen!
Ik weet van mijn astra dat ie ongeveer een litertje op 4000km doet dus daarom kan ik het wel ongeveer bijhouden.
Het ligt gedeeltelijk ook aan de peilstok, deze is erg slecht afleesbaar.Heb recent op de sloop een rubbertje gehaald voor mijn astra g maar de maat van die wat jij post lijkt niet overeen te komen. Deze oogt erg klein voor een antenne met sproeier. Misschien een foto met de originele rubbers ernaast. Ondanks dat rubber flexibel en rekbaar is lijkt het mij niet verstandig om dit erg ver op te rekken, de sterkte wordt daar niet beter op.
Als je een versleten rubbertje hebt kun je makkelijk even naar de sloop, ik heb er laatst 2 gescoord maar er zijn er vast meer te vinden -
AuteurBerichten