Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Weer wat geleerd vandaag :jerry :wors
Oke dat klinkt al erg overtuigend. Ik zit niet in de metaalbewerking of iets dergelijks maar wist alleen dat de corrosielaag op aluminium als bescherming gaat fungeren.
Als je de schroefdraad van de dopjes dan met wat kopervet insmeert is dat geen idee?Risl ik geloof je wel dat jou dopje verroest waren maar dan was dit waarschijnlijk iets anders dan aluminium.
Lees het volgende maar:
Bij sommige soorten van corrosie wordt een ondoordringbaar laagje metaaloxide gevormd, waardoor het corrosieproces wordt gestopt. Dat is de verklaring voor het feit dat aluminium nauwelijks corrodeert, hoewel het op zichzelf zeer gevoelig is voor corrosiereacties
Anodiseren van aluminium; daarbij wordt elektrochemisch een aluminiumoxide laag gevormd op het materiaal, die verdere corrosie belemmert.
Bij sommige materialen (aluminium, roestvast staal) is dit niet nodig: het oxide vormt een hechte, aansluitende en beschermende laag rond het metaal. Dit in tegenstelling tot ijzer, waarvan de oxide een poreus laagje is. In het eerste geval wordt het oxideren van de dieperliggende delen belet, in het tweede geval niet.
bron: http://nl.wikipedia.org/wiki/Corrosie
Vaak zijn aluminium schroefjes of zoals nu ventiel dopjes geanodiseerd waardoor ze echt niet kunnen roesten.
Had ook van die inbusschroeven op mijn scooter vroeger omdat stalen schroefjes roesten.Ik denk dat je vanwege grotere remschijven voor je (zwaardere diesel) geen 15 inch kan monteren.
Voor de verzekering ed maakt het niks uit.
Passen is weten, of misschien weet iemand anders met hetzelfde blok, uit ervaring of 15 inch past…..Snelle auto’s hebben toch ook metalen dopjes omdat boven een bepaalde snelheid plastic niet meer goed is en aluminium roest toch niet.
Als je ze inspuit met wd40 tijdens het banden oppompen moet het wel goed gaan.
Staat wel leuk en je vind het ventiel ook sneller!Ja dat klopt wat die projectors betreft, ben benieuwd hoe het uit gaat zien.
Dan verwacht ik wel wat :kewlpics tegen die tijdHet wordt op prijs gesteld als men zich eerst voorstelt in het voorstelgedeelte van dit forum.
Daarnaast wordt het gebruik van de zoekfunctie ook aangemoedigd.
Deze heb ik voor jou gevonden:
http://www.opel-forum.nl/viewtopic.php?f=5&t=148889&hilit=spiegelhttp://www.opel-forum.nl/viewtopic.php?f=5&t=174843&hilit=spiegel
Succes ermee, maar het is een makkelijk klusje wat zeker moet lukken
Als ik de how to zo lees dan is dat een middagje klussen als je dat chrome echt zo erg vind…..
Succes ermee!
Ik ben erg tevreden over mijn zwart/chrome projectors!!Op die MP foto lijkt ie helemaal zwart, maar geloof mij dat zijn dezelfde zwarte als die wat ik je liet zien.
Als je nl op de site van gmtuningparts kijkt dan is die set van 159e ook gedeeltelijk chroom en heeft hij geen volledige zwarte te koop. Ik denk dat die foto niet de goede kleur weergeeft.
Lijkt me sterk dat hij op MP andere units verkoopt dan op zijn eigen site.
Ik ben echt al een tijd op zoek geweest heb nooit helemaal zwarte gezien, niet op de Duitse of Engelse ebay en ook niet op andere webshops in het buitenland.
Ook in de folder van depo staan alleen die 2 soorten.Ik kan op de site van gmtuningparts echt geen andere zwarte vinden, heb je een linkje?
Die hella magic color is er niet als xenon projector wat ik zo snel kan zien.@Shane_Astra_g wrote:
@dion87 wrote:
@vla007 wrote:
Ja dat heb ik al vaker gelezen op het forum dus natuurlijk heb ik projectoren ingebouwd.
Daarnaast waren mijn ouwe units zo dof, heb ze een keer schoongemaakt/ gepolijst maar dat kwam weer terug. En de projector lampen zijn ook nog mooier.ja daar heb ik ook last van. ben ook van plan ze te gaan halen.. maar wil dan wel het binnenwerk zwart hebben.
al dat chroom vind ik niks :PVorig week vrijdag ook mijn depo projectors binnen gekregen. En ik het dezelfde mening als jou. Ik wilde eigenlijk helemaal zwarte, helaas kon ik die niet vinden. Vind het zonde om die dingen helemaal open te maken! dus ik laat ze maar zo. Als ik me mistlampen binnen heb alles in 1 keer inbouwen:D
Je hebt toch zwarte en chrome, aan een beetje chroom ontkom je niet dat is namelijk de reflector voor je grootlicht.
Chroom
Zwart

Zelf heb ik de zwarte.
Daarnaast heb ik nog een zwarte te koop, hier is alleen het afdekkapje van het knipperlicht afgebroken en dient gelijmd te worden.Even een vraag over die whiteline stabilisator voor je achteras: merk je dit goed?
Het zou onderstuur moeten voorkomen he, maar hoe goed merk je dit?
P.s. ik volg je topic vaak erg dikke astra heb je!Dat zeg ik toch;) of bedoel je andersom:p
@dennisnmgn88 wrote:
@NL-Kevin wrote:
Ik heb dit zelf ook gehad, dit was dan na een poosje rijden (als de motor dus warm is) en dan bijvoorbeeld bij een stoplicht stil staan.
Dan ging bij mij ook het lampje branden.
Ik heb hem toen uit laten lezen en kreeg een foutcode als het lampje ook daadwerkelijk brandde.
Dit had te maken met de vacuümslang op de inlaat van de motor.
Dit slangetje was bij mij lek/gescheurd vanwege uitdroging.
Ik heb dit slangetje gemaakt en het probleem was weg.Klinkt logischer als het radio verhaal haha. Duidelijke uitleg met hopelijk de oplossing voor Vla!
Verstuurd van mijn V972 Core4 met Tapatalk
Vla heeft gelukkig 0 problemen met zijn astra, behalve dan dat ik wat cc’s en pk’s mis:P
Ik hoop dat dit helpt voor de Wouter.
Wouter weet je al meer?@RISL wrote:
Het is een Edsel Pacer Convertible.
Sorry op een of andere manier was jouw reactie mij ontgaan, jouw antwoord was inderdaad de juiste.
Ja dat heb ik al vaker gelezen op het forum dus natuurlijk heb ik projectoren ingebouwd.
Daarnaast waren mijn ouwe units zo dof, heb ze een keer schoongemaakt/ gepolijst maar dat kwam weer terug. En de projector lampen zijn ook nog mooier.Ja ik heb ook moeten schroeven in de console, echter de gaten zitten in het bakje voor de asbak, dus niet zoals bij de armster in de zijkant. Ik denk dat je er niet aan ontkomt om te schroeven. Maar zoals al gezegd zodra er een armsteun inzit ga je die toch niet weghalen. Armster is altijd met kunstleer wat ik tot nu toe altijd tegen ben gekomen.
@dion87 wrote:
is dat met of zonder projectoren?
Dat is met projectors, hoezo? Vind je het er niet goed uitzien? :shock:
Staat erg dik zo! De verlaging maakt de auto af :kewlpics
Met de eerder genoemde moet je ook schroeven in de middenconsole :jerry
Ik denk dat je met alle armsteunen in een astra g moet schroeven, tenzij je een astra h interieur pakt en de armsteun aan de stoel hebt zitten.
Ik moet zeggen dat na de negatieve ervaring met het in bouwen ik toch erg blij ben met mijn nieuwe armsteun, maar die armster ziet er ook erg fijn uit!
Fototje met xenon. Veruit de beste upgrade ooit op mijn Astra!! :thumb
Zo net 6000k xenon in de depo projectors ingebouwd en het is nu helemaal af!
Nu wachten tot het donker wordt om te genieten van xenon zoals het bedoeld is….@wim-v6 wrote:
@ Jacob1961:
@ (vanille?? :jerry )Vla007:
Als je toevallig je teller gewisseld hebt, voor een van een Facelift model (2001 en nieuwer) moet je in je keuze menu ook een astra-G van 2002 of nieuwer kiezen, anders werkt het niet..
Willem
Ik heb nog de originele teller erin zitten, maar wil in de toekomst wel de coupe teller. Zal tegen die tijd wel weer proberen of het lukt, nu vind ik het prima zo. Iig bedankt en het is dan nog altijd chocolade vla :afro
13 april 2013 om 18:33 In reactie op: 2 claxons aanwezig maar 1 aangesloten in mijn astra g #18125958Ik heb ze ook beide aangesloten nu.
Het gekke was, zoals ik al eerder zei, de stekker was netjes weggewerkt en ook afgeplakt.Ja ik zou dat interieur meteen kopen voor dat geld!
Veel plezier ermee, is echt een koopje.De armsteun is prima om je arm er normaal op te leggen. Maar als ik het vergelijk met de armsteun die er eerst in zat dan vind ik het wel minder. Als ik met meer dan mijn arm, dus meer gewicht, leun dan denk ik dat ie niet lang meegaat. De ouwe steunde op een veel groter oppervlak. Ik zal zondag wat meer foto’s maken. Morgen gaat niet lukken ivm werk.
-
AuteurBerichten