Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Net even kachelpaneel vervangen eindelijk een normaal werkende aircoknop.
Alleen vergeten tid stekker aan te sluiten en alles is weer gemonteerd dan maar een dezer dagen weer zaakje open maken. Airco werkt iig veel belangrijker dan de tijd.Vandaag in de astra h van mijn ouders de comfort functie van de elektrische ramen (sluiten via afstandsbediening) en de automatische vergrendeling tijden het rijden aangezet via de opcom. Toch handig zo’n opcom.
@Blue-Dragon wrote:
Zie dat hij een Astra H heeft , dit gaat niet zomaar even met 3 draadjes trekken.
Denk aan het canbus systeemHelemaal overheen gelezen, ging er op een of andere manier vanuit dat hij een g had, sorry :sleeping
Astra h is ander verhaal inderdaadJa precies als het nou 195 of 205 was dan zou het misschien kunnen.
Et 35 is wat krap, standaard is bij jou 49 dus velgen komen dan 14mm meer naar buiten.
Ik denk dat ze dan gaan aanlopen aan de wielkasten voor.
Mocht het niet al te ver zijn dan kun je er even heenrijden en passen.
Je kan beter niet al te veel afwijken van de et waarde, advies is -5,+5mmGewoon zelf kabeltjes trekken.
Een wat dikkere speakerkabel voldoet.
Je hebt er 3 nodig.
Als je in het vectra how to gedeelde kijkt staat alles uitgelegd.Volgens mij is dat wel bij meerdere auto’s zo, maar een blik in de gebruiksaanwijzing maakt het altijd duidelijk.
In mijn astra g is het een (O) met een ! voor: handrem, remvloeistof/systeem en koppeling
Voor de zafira a geldt hetzelfde:http://www.astraownersclub.com/documents/UserGuide/ZafAbook.PDF
Kijk maar in dit pdf bestand.Ik wil deze ombouw best doen als ik weet dat dit het probleem zeker gaat oplossen.
Maar eerst wil ik graag weten of dit ook echt de oorzaak is of dat ik het ook nog ergens anders kan zoeken.Duiken valt reuze mee, de voorpoten zijn zeker nog goed. Het zijn wel de originele dat wel.
Remmentest vorig jaar bij de apk was goed, het “probleem” was toen ook al aanwezig.
Lampje voor remsysteem en handrem is toch hetzelfde
Natuurlijk is 5w30 beter maar 10w40 kan ook zeker, de specificaties van die 10w40 olie die ik heb aangeraden voldoen ook voor een X20XER of Z20LET dus dan gaat het in de X20XEV ook wel goed. Tenzij je ieder weekend naar het circuit gaat.
Ik zijn voorsteltopic had ie verteld dat het een x20xev is.
Daar kan de 10w40 die ik aangeraden heb prima in, of vroeg je het om een andere reden?Het is dan wel een astra h maar het idee is hetzelfde, gevonden in de how to sectie:
http://www.opel-forum.nl/viewtopic.php?f=126&t=168038
Ik denk dat je inderdaad nog wel even vooruit kunt, echter heb je zeker geen garantie op je remblokken, dit is gewoon slijtage.@dion87 wrote:
@vla007 wrote:
De hoofdsteunen achterin maken de auto zo veel mooier en het is ook weer wat veiliger voor de passagiers.
ik beschouw me astra toch echt als een twee zitter :jerry
Ja je gaat me toch niet zeggen dat je die bij jou eruit hebt gehaald?
Ik vind het zo echt veel beter, maar ik heb geen coupe maar een 3 deurs.@GooneyBird wrote:
Dat klopt. ’s Avonds is er minder omgevingslicht, en dus hoeft de TID en de kilometerteller minder verlicht te worden om toch goed leesbaar te zijn. Overdag moeten ze wat feller zijn want anders zie je in de volle zon niet meer hoe laat het is. :)
Even aansluiten bij de rest; mijn Astra (G) doet het ook. No worries!
Beter antwoord dan dit kun je niet krijgen!
Ik heb dit ook en volgens mij hebben de meeste autos die nog rondrijden dit wel op een bepaalde manier.Zo net terug van de sloop, altijd leuk om weer wat te vinden.
Leeslampje uit omega, kachelpaneel (waarvan de drukknoppen het wel doen hoop ik, met het steeds warmer wordend weer merk ik dat ik toch echt die airco knop nodig heb en het is zonde als ie niet werk vanwege een stom knopje) en drie hoofdsteunen voor mij g.
De hoofdsteunen achterin maken de auto zo veel mooier en het is ook weer wat veiliger voor de passagiers.Daar is het forum voor!
Ik ben blij dat ik je kon helpen!
Nog een advies als ie meer dan een liter per 1000km verbruikt, dus tussen max en min op de peilstok, dan is er iets meer aan de hand. Ik ben verder geen monteur dus kan niet precies zeggen wat het zou kunnen zijn, maar je kan hier eens kijken:
http://www.opel-forum.nl/viewtopic.php?f=21&t=146315
http://www.opel-forum.nl/viewtopic.php?f=5&t=157346
Staan wat mogelijke oorzaken, oplossingen en tips in.Ik zou zeggen bestel er 2, je betaald hetzelfde bedrag voor verzendkosten, en meteen je oliefilter en luchtfilter als je de originele gebruikt.
De prijzen op deze site zijn erg goed.
En nee ik ben er op geen manier mee verbonden, behalve dan dat ik trouwe klant bent en het bij veel vrienden aanraad.Ja over olie zijn zo veel discussies vol/halfsynthetisch wel/geen duur merk bla bla.
Mijn mening is als opel zegt dat dit goeie olie is dan zal het wel goed zijn:
http://www.carok.nl/webshop/motor/originele-opel-gm-10w40-motorolie-5-liter-fles
Kost ook nog geen drol.
Kijk even in het lijstje opel raad deze ook aan voor opc’s dus dan gaat het prima in jouw 2 liter.
Tenzij je elk weekend op het circuit 2 tanks leegrijdt.Mooie Vec en lekker blokje erin, veel plezier ermee!
Het klopt zeker dat dikkere olie helpt tegen olieverbruik, 10w40 is dan een oplossing.
Echter weet ik niet hoe snel die liter bij jou weg is gegaan, hoeveel kilometers?
Ik zou het goed in de gaten houden want misschien is er intern wel een andere reden waarom het olieverbruik zo hoog is.
Te denken aan pakkingen of keerringen die kapot zijn.
Ik hoop voor je dat het met dikkere olie al opgelost is.Graag gedaan, mooi dat het opgelost is!
Het is voor de toekomst wel handig te vermelden dat je beter eerst de zoekfunctie kan gebruiken.
9 van de 10 keer heeft iemand al hetzelfde probleem/ vraag gehad.
Dat is fijn voor jou, snel antwoord en fijn voor het overzicht hier.
Succes met de zoektocht.Even een tip mocht je nieuwe banden willen kopen dan scheelt het om ergens 2e hands stalen velgen op de kop te tikken en dan de banden bestellen op autobandenmarkt.
Let wel op als je ze laat monteren wordt vaak nog 10-15euro pw gerekend voor balanceren, montage en ventielen.
Maar als je goedkoop 4 stalen wielen kan vinden voor 100-125 euro dan heb je voor een 2ehandsprijs nieuwe winterbanden.Probeer iig niet in Kroatië te tanken, is zo veel duurder dan Slovenië en Servië :swear
Goede reis!
Lekker ritje zo naar Servië! Kun je meteen kijken hoe de astra loopt.
Eigenlijk willen we wel wat fotootjes! Trouwens de prijs is heel aardig voor de omschreven astra.@predator wrote:
ik vind die velgen super!!
Waar heb je die vandaan en wat zijn de maten? en wat voor bandjes liggen er omZijn astra j opc wielen http://tinyurl.com/c4ye6qg
-
AuteurBerichten