Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Ik heb je linkje nog eens gevolgd van Ebay, en ben op de website van de aanbieder terecht gekomen. Bij de lampen van €125 staat ”nur Fahrzeuge ohne xenon” en ze hebben ook dezelfde voor €115 waar bij staat ”nur Fahrzeuge mit xenon”.
Welke moet ik nu hebben aangezien ik achteraf xenon ga inbouwen, en ik juist een van die 2 setjes nodig heb?http://www.ad-tuning.de/Beleuchtung/Scheinwerfer/Opel/Astra-G/Xenon-Scheinwerfer-fuer-Opel-Astra-G-in-Schwarz.html” onclick=”window.open(this.href);return false;
http://www.ad-tuning.de/Beleuchtung/Scheinwerfer/Opel/Astra-G/Scheinwerfer-Set-fuer-Opel-Astra-G-in-Schwarz-674.html” onclick=”window.open(this.href);return false;Haha ik loop nog maar stage!
Toch wil ik graag voor het gemak units hebben die ik maar hoef in te steken en klaar. Wanneer ik ga solderen maak je het allemaal toch storingsgevoeliger.. zeker omdat ik een BC heb.Ik zal het vast herkennen als ik het zie, maar ik loop 35 uur per week stage bij een allround autobedrijf, en heb al zoveel lampjes vervangen dat ik niet meer weet welke auto wat voor soort bevestiging heeft..
Vandaag van een Ford Focus iets nieuwere type (niet hele nieuwe) dimlicht vervangen, hier moest een rubber dop eraf, en de stekker diende eveneens als klemmetje voor de H7.Volgens mij snap ik wat je bedoeld!
Dat is zeg maar gewoon een afdek deksel, wanneer je deze weghaalt kun je de stekker van de lamp halen en klemmetje losmaken? Zodat je ‘m zeg maar kunt vernieuwen, in mijn geval dan gewoon wisselen voor xenon.Dat van die houder snap ik ook niet helemaal..
De onderdelen om het lampje vast de zetten in de module zit er altijd bij toch?!Maar als jij me met zekerheid kunt zeggen dat ik voor €125 de plug-play versie krijg met losse stekkers ben ik dief van eigen beurs wanneer ik bij GM bestel ;)
Is dat de plug-play versie voor dummy’s?
Plug-play zat ik zelf ook aan te denken.. geen gepruts met stekkers die na verloop van tijd los contact gaan veroorzaken o.i.d.
GM tuning vraagt maar €10 meer voor de juiste versie, was ik bijna gek als ik daarvoor ging lopen rommelen.
Alleen nu nog de juiste set op ebay zien te vinden.. de advertenties zijn niet allemaal zo duidelijk beschreven zodat ik plug-play kan onderscheiden..Is dat gewoon een kwestie van die stekkers solderen?
En jou xenon is van autostyle? Deze kan ik namelijk ook halen bij de automaterialenzaak om de hoek, ietsje makkelijker indien ik vragen of iets dergelijks heb. Ik zie ook dat ze Pilot hebben voor €205.. dat is wel erg duur, maar is de kwaliteit merkbaar beter?
Wat houd dat precies is? Is het veel werk? En wat heb ik ervoor nodig?
Op de foto van GM tuning bij de plug-play versie zie ik inderdaad allemaal verschillende soorten stekkers (dit is goed neem ik aan?)
Ik weet dat Corsa C 1 centrale stekker heeft, krijg ik dan hetzelfde systeem wanneer ik bestel via Ebay of de goedkopere set van GM tuning? Maar dat moet ik dus natuurlijk passend gaan maken?Aangezien de kleur volgens jou niet veel verschilt ben ik bereid ze te nemen, toch een klein beetje aan het originele ontwerp houden :)
Van welk merk heb jij de xenon? En ben je er tevreden over, of heb je klachten?
Verhaaltje van die xenon lampen in halogeen koplampen ben ik sowieso geen voorstander van.. dat is meer ik wil wel maar kan niet. Als ik het doe komen er absoluut andere koplampen met projector.
Verschilt die donkere tint van de koplamp veel (origineel vergeleken met GM tuning)?
Ik keek op ebay en ze staan er nog voor €125, maar zie nergens plug-play.. zullen het de goeie zijn?
Die lampen bedoel ik ja! Maar zijn dat ook de donker gekleurde? Jammer genoeg beetje lastig te zien op foto.
Worden die nog steeds zo goedkoop aangeboden? €124 is toch al heel wat anders dan €169..Even off topic: heb je er trouwens ook een grill ingezet van een coupe ofzo? Die neus ziet anders uit dan mijne.. of het komt door de lampen.
Heb je ook de originele donkere koplampen erin gehad vóór hallogeen? Zo ja, is er veel verschil te zien tussen de getinte koplamp van Hella en GM tuning?
Ik denk dat ik de stadslichtjes origineel houd, vind ik ietsje mooier uit zien dan alles blauw.Hoe zit het eigenlijk met je koplamp verstelling? Motortje omgezet van je oude koplampen of gewoon zo erin gezet?
En kocht je de plug-play versie of heb je stekkers mogen solderen?6000k ziet overigens zeer goed uit bij jou Astra!
Waarschijnlijk nog ietsje mooier met de originele stadslichtjes ;)@ Shane: Als je woonplaats Rotterdam klopt dan woon ik niet bepaald in de buurt.. Zuid limburg :P
Dit bericht zou ik eerst al gepost hebben, blijkbaar is er iets mis gegaan..
Het gaat dus sowieso eentje van de onderstaande 2 worden, alleen weet ik nog niet of die donkere in beetje in de richting komen van m’n huidige.
http://www.gm-tuningparts.nl/shop/product/271/koplampen-opel-astra-g-xenon-look-plug-play” onclick=”window.open(this.href);return false;
http://www.gm-tuningparts.nl/shop/product/272/koplampen-opel-astra-g-xenon-look-plug-play” onclick=”window.open(this.href);return false;Ik keek zojuist op de site van Pilot, hier kan ik echter geen prijzen vinden. Ze hebben wel heel veel verschillende sets, maar ik weet niet welk nu goed is voor mijn auto. De xenon van GM tuningparts kan ik natuurlijk overwegen.
4300k lijkt me iets te wit, ik twijfel nog tussen 5000 en 6000. Ik denk dat ik dit echt moet zien om een goede keus te maken, maar dit kan helaas nergens…(?)
Pilot bied 5000k aan, GM tuningparts gaat van 4300 meteen naar 6000. Dat word dus even goed nadenken.
Alleen zoek ik nu nog mensen die ervaringen hebben met de donkere versie van de projector koplampen.Ohja, nog 1 vraagje: mijn Astra heeft een boordcomputer met zo’n licht controle systeem. Wanneer ik xenon inbouw, gaat dit problemen opleveren; dat ik elke keer de melding krijg lamp kapot?
Waarom zou je de prijs dan wegstrepen via paint?
Ik geloof best dat er iets vanaf is, maar meer dan 250 kan het bijna niet zijn op zo’n bedrag.Ziet er op foto best nog goed uit voor €2750..
@Chris426 wrote:
Zoals Baas J. Het heeft is denk ik een zwarte plaat met andere kleur ledjes in.
Je kan idd makkelijk de kleur aanpassen door de ledjes in de tellerunit te wisselen.
Ik heb witte platen en dan heb je het omgekeerde: dan zijn de cijfertjes zwart, en de plaat zelf is dan helemaal verlicht.
Tenminste, de rondes :).Ik ben eerste monteur in opleiding en loop wekelijks 35 uur stage bij een allround bedrijf, hier kom ik vaker auto’s tegen met blauwe teller verlichting, met name bij Volkswagen (Passat B5.5, Golf 4, Transporter T5). Deze kleur spreekt me dermate méér aan dan de ‘brave’ gele verlichting die er nu standaard in me Astra zit, dat ik er eens over nagedacht heb en het toevallig vandaag op dit forum tegen kwam.
Daarom vroeg ik me dus af of het een beetje makkelijk te doen is, en niet teveel pieken kost voor een student..
@ Baas J
Op die foto heb je de originele zwarte platen vervangen door witte uit een Sport uitvoering, en er vervolgens andere kleur led’jes in gezet?
Ik heb nu een ’03 Astra Njoy (dus ook met die dubbele getallen bij de toerenteller) maar dan gewoon in zwart. Is het hierbij ook mogelijk een andere kleur teller verlichting te maken? En ziet dat ook nog een beetje fatsoenlijk uit? Of moet je per se een witte plaat hebben voor mooi resultaat?
Waar zit de KVS temperatuursensor bij een Z16SE? (Astra G 2003)
Ik heb al eens een eerder topic geopend dat ik temperatuur problemen heb, verwarming binnen komt gewoon snel op temperatuur en is niks op aan te merken, maar de meter binnen raakt enkel de 90 graden wanneer ik lang stil sta. Zodra ik dan weer ga rijden zakt de temperatuur vrijwel meteen terug. Je zou zeggen thermostaat natuurlijk, maar aangezien deze zo mooi zit bij mijn blok wil ik liever eerst de sensor proberen. Als het daarmee opgelost is kan ik de thermostaat zitten laten. Sensortje zal zo duur niet zijn. Wat raden jullie aan met elektronische onderdelen, origineel Opel nemen of voldoet Brezan ook?Eerlijk gezegd heb ik alleen 1 kleine los gehad, van een centimeter of 5 zeg maar. En verder de slangen van het gasklephuis. Of zit hier ook nog een van de 2 bij die je bedoeld?
Maar als er dus een interne breuk in de bougiekabel zit licht deze niet op? Enkel wanneer deze zichtbaar beschadigd zijn door een dier o.i.d. ?
Klopt inderdaad dat mijn thermostaat veel meer werk is, met name omdat ik de distributie los moet halen wil ik er niet (zelf) aan beginnen. Carterontluchting heb ik inmiddels 2x los gehad maar zit niet verstopt met sludge of zoiets. Nadat ik de flush uitgevoerd had, heb ik de motor afgevuld met 10W40 olie van het merk MPM Oil (volgens mij een of ander huismerk van de lokale automaterialenzaak). Dit is achteraf geen slechte keus geweest aangezien ik het toch met de massa nodig heb.
Stampen met koude motor: is mogelijk, maar betwijfel ik aangezien de vorige eigenaar een man van 78 jaar is geweest.
Evengoed ben ik 3e eigenaar, dus hoe de allereerste ermee omgesprongen is weet ik niet, echter lijkt me dan dat de vorige eigenaar de auto geen 6 jaar gereden kan hebben.Compressietest kan ik eens uit gaan voeren. Wat betreft olie op de zuiger doen, hoeveel moet dit zijn? Paar druppeltjes of gewoon een klein scheutje?
Lichten bougiekabels altijd op wanneer ze kapot zijn en ze met water besproeid worden? Wanneer dit zo is kan ik dus in elk geval 1 probleem uitsluiten.
Als laatste dan het thermostaat probleem: ik ben afgelopen week bij de Nationale Opel testdag geweest, hierbij is de auto gekeurd geworden (uiteraard goed bevonden) en heb ik het winterplan certificaat afgesloten. Zou ik dan nu gewoon langs kunnen gaan en zeggen dat er iets met de thermostaat aan de hand is? En krijg ik dit dan zoals Opel zegt ”compleet vergoed”? Of zit hier ook een addertje onder het gras en krijg je alleen de thermostaat vergoed en is arbeidsloon voor eigen rekening? Of nemen ze geen diagnoses van klanten aan en gaan ze eerst nog eens uitgebreid zoeken terwijl het arbeidsloon van €97 excl. BTW gewoon telt?
Wat betreft de regeltjes aan dit winterplan ben ik nog niet geheel op de hoogte, jammer genoeg. Ik wil voorkomen dat ik de auto breng en achteraf de rekening krijg die een stuk hoger uitvalt dan als ik het bij een allround garage laat maken.
-
AuteurBerichten