Vinci

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 126 tot 150 (van in totaal 6,128)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: Hoofdremcilinder Kadett C 1975 gezocht #18342855
    In reactie op: Hoofdremcilinder Kadett C 1975 gezocht #18342854

    .

    Mooi spul!

    Zou bij de motor ook de keerringen gelijk doen, monteren met dikke laag vet er in, is veel makkelijker nu te doen dan eenmaal ingebouwd.

    In reactie op: waar is mijn Kadett!!!!!!! #18342632

    Voor wie een herkansing wil?

    http://www.ebay.nl/itm/252893740592?ul_noapp=true

    300 euro, ding is zo uit de folder komen vliegen!

    In reactie op: waar is mijn Kadett!!!!!!! #18342523

    Jouw Kadett was het toch alleen nog vóór je hem verkocht?? ;)

    Hopelijk staat hij netjes geschorst in een droge garage, om over tien jaar uit een winterslaap te komen, nog steeds zo goed als nieuw… Beter in elk geval dan voor iemands eigen ego en ‘lol’ hem tot een verkreukeld propje schroot over een akker heen te rammen. Helaas is dat laatste vaker een lot dat Kadettjes is beschoren.

    In reactie op: Corsa B remklauwen op een E Kadett ?? #18342406

    Als je alles tezamen vervangt dan kan het, hou alleen ook de diameter in de gaten van de zuiger, als die groter wordt dan wordt het pedaal sponziger bij gelijkblijvende hoofdremcilinder.

    In reactie op: Rol centrum correctie #18342245

    Voor wie nog wilt kunnen zien wat eerder in dit topic heeft gestaan (wat is gesneuveld met de overgang naar het vernieuwde forum) kan hier nog e.e.a. in het Engels zien:

    http://www.migweb.co.uk/forums/other-mechanical-electrical/562578-can-anyone-make-anything-like-corsa-nova-roll-centre-adjuster-3.html

    In reactie op: Rol centrum correctie #18342244

    Dit is een beetje het idee wat er dan aan de koets moet gebeuren:
    Origineel:
    [img]http://i.imgur.com/sYG2iYI.jpg[/img]
    Aangepast:
    [img]http://i.imgur.com/IT4Oka6.jpg[/img]
    Bij het achterste punt keer je enkel het rubber met de platte kant naar onder, dan komt er een vlakke sluitplaat op, inplaats van een U-beugel op de vlakke bodem. De bodem van de auto krijgt dus eigenlijk de ronding, en de schroefdraad hiervoor blijft gewoon origineel.

    In reactie op: Rol centrum correctie #18342243

    Het Duitse bedrijf Epytec, waar ik overigens best wel slechte ervaring mee heb gehad heeft de rolcentrum adjuster officieel teruggeroepen, en ik heb ze terug gestuurd en netjes mijn geld terug gekregen. Ik was behoorlijk verslaafd geraakt aan het uiterst scherpe stuurgedrag van de Kadett door deze dingen, en heb lang zitten bomen over een betere oplossing. Ik ben nog steeds aan het twijfelen, maar ben er steeds meer van overtuigd dat de beste manier hem niet zit in andere fusees, maar de draagarm ophangpunten wijzigen op de koets. Het kan ook beide natuurlijk, maar denk dat de correcties aan de kant van de koets al een meer dan bevredigend resultaat oplevert.

    Hieronder staan de simulaties (ongeveer) van een standaard Kadett, een Kadett met mijn wielmaat en draagarmpunten verhoogd, en een Kadett met Hyundai/Kia fusees en de bijbehorende correcties daarvoor. Zoals te zien is komt het rolcentrum met de koets aanpassingen nog net wat hoger uit. Daarnaast geeft het meer bodemvrijheid, en stel dat ik de auto nog ooit extreem zou willen verlagen, dan kan alsnog de Kia fusee kit er op om het rolcentrum alsnog gezond te houden.

    Het rolcentrum is de groene stip onder de auto. Het zwaartepunt werkt op dat punt als zijwaardse kracht in bochten, en hoe verder die twee uit elkaar liggen hoe meer rol, daar geldt dus de regel kracht maal arm.

    Je kun in Vsusp een auto configureren en als je de link opslaat kun je tot het einde der dagen opnieuw verder met de configuratie vanaf waar je gebleven was. Ik heb in deze sims nog geen achter as toegevoegd, geen secundaire lijnen, geen stuurhuis, dus puur even de neus met de veerpoten. Voel je vrij om er op voort te borduren. Bedenk je wel, ik heb kleine wijzigingen er in verwerkt die puur betrekking hebben op mijn auto. Zo zijn bij mij de veerpoten 18mm doorgeperst. En ik rij met spacers, en heb de ET waarde van de velgen daar op aangepast (op de “standaard Kadett” simulatie na) Check dus wel even ALLES goed voordat je echt van dingen uit gaat voor eventuele eigen projecten!

    [url=http://vsusp.com/#0.8%26project_name%3AKadett%20standaard%26trim%7Bbody_roll_angle%3A0%7Cfront.left_bump%3A0%7Crear.left_bump%3A0%7Cfront.right_bump%3A0%7Crear.right_bump%3A0%7D%26front%7Bframe.susp_type%3A1%7Cframe.bottom_y%3A12000%7Cframe.center_to_upper_mount_x%3A51600%7Cframe.bottom_to_upper_mount_y%3A55000%7Cframe.center_to_lower_mount_x%3A32400%7Cframe.bottom_to_lower_mount_y%3A2400%7Ccontrol_arms.upper_length%3A24800%7Ccontrol_arms.lower_length%3A34000%7Cknuckles.hub_to_upper_x%3A15000%7Cknuckles.hub_to_lower_x%3A8000%7Cknuckles.hub_to_lower_y%3A11500%7Cknuckles.hub_to_upper_y%3A13000%7Cknuckles.hub_to_strut_axis%3A18500%7Cknuckles.strut_incl%3A8500%7Csteering.active%3A0%7Csteering.hub_to_outer_tie_rod_x%3A7620%7Csteering.hub_to_outer_tie_rod_y%3A7620%7Cwheels.offset%3A4900%7Cwheels.diameter%3A1400%7Cwheels.diameter_expl%3A35000%7Ctires.size_convention%3A0%7Ctires.section_width%3A18500%7Ctires.aspect_ratio%3A5500%7Ctires.diameter_expl%3A50000%7Ctires.width_expl%3A7620%7Ctires.compression%3A0%7D%26rear%7Bframe.susp_type%3A0%7Cframe.bottom_y%3A9200%7Cframe.center_to_upper_mount_x%3A28500%7Cframe.bottom_to_upper_mount_y%3A24000%7Cframe.center_to_lower_mount_x%3A17000%7Cframe.bottom_to_lower_mount_y%3A2400%7Ccontrol_arms.upper_length%3A24800%7Ccontrol_arms.lower_length%3A37500%7Cknuckles.hub_to_upper_x%3A15000%7Cknuckles.hub_to_lower_x%3A13000%7Cknuckles.hub_to_lower_y%3A13000%7Cknuckles.hub_to_upper_y%3A13000%7Cknuckles.hub_to_strut_axis%3A14000%7Cknuckles.strut_incl%3A8000%7Csteering.active%3A0%7Csteering.hub_to_outer_tie_rod_x%3A7620%7Csteering.hub_to_outer_tie_rod_y%3A7620%7Cwheels.offset%3A4000%7Cwheels.diameter%3A1500%7Cwheels.diameter_expl%3A35000%7Ctires.size_convention%3A0%7Ctires.section_width%3A19500%7Ctires.aspect_ratio%3A4500%7Ctires.diameter_expl%3A50000%7Ctires.width_expl%3A7620%7Ctires.compression%3A0%7D%26pref%7Bdiag1.px_per_mm%3A200%7Cdiag1.front_or_rear%3Afront%7Ctab.active%3A4%7Cunits%3A1%7Cshow.f%3A1%7Cshow.ca%3A1%7Cshow.k%3A1%7Cshow.st%3A1%7Cshow.stl%3A1%7Cshow.w%3A1%7Cshow.t%3A1%7Cshow.rc%3A1%7Cshow.rcl%3A1%7Cshow.ic%3A1%7Cshow.icl%3A1%7Cshow.fvsa%3A1%7Cshow.tl%3A1%7Cshow.kpil%3A1%7Credraw_during_drag%3A1%7Cchart.x_axis_center%3A0%7Cchart.x_axis_window%3A10%7Cchart.x_axis_num_steps%3A21%7Cchart.x_axis_field%3Atrim.body_roll_angle%7Cchart.y_axis_fields%3A%5BFR%5D.general.roll_center.y%7D]STANDAARD KADETT[/url]
    Zie hoe verrot laag het rolcentrum hier al ligt!! Laat staan als je de Kadett nog verder gaat verlagen…

    [url=http://vsusp.com/#0.8%26project_name%3AMijn%20Kadett%20met%20kia%20knuckles%26trim%7Bbody_roll_angle%3A0%7Cfront.left_bump%3A0%7Crear.left_bump%3A0%7Cfront.right_bump%3A0%7Crear.right_bump%3A0%7D%26front%7Bframe.susp_type%3A1%7Cframe.bottom_y%3A12000%7Cframe.center_to_upper_mount_x%3A51600%7Cframe.bottom_to_upper_mount_y%3A55000%7Cframe.center_to_lower_mount_x%3A32400%7Cframe.bottom_to_lower_mount_y%3A2400%7Ccontrol_arms.upper_length%3A24800%7Ccontrol_arms.lower_length%3A36000%7Cknuckles.hub_to_upper_x%3A15000%7Cknuckles.hub_to_lower_x%3A6000%7Cknuckles.hub_to_lower_y%3A16500%7Cknuckles.hub_to_upper_y%3A13000%7Cknuckles.hub_to_strut_axis%3A18500%7Cknuckles.strut_incl%3A8500%7Csteering.active%3A0%7Csteering.hub_to_outer_tie_rod_x%3A20000%7Csteering.hub_to_outer_tie_rod_y%3A-16000%7Cwheels.offset%3A3900%7Cwheels.diameter%3A1600%7Cwheels.diameter_expl%3A35000%7Ctires.size_convention%3A0%7Ctires.section_width%3A20500%7Ctires.aspect_ratio%3A5000%7Ctires.diameter_expl%3A50000%7Ctires.width_expl%3A7620%7Ctires.compression%3A0%7D%26rear%7Bframe.susp_type%3A0%7Cframe.bottom_y%3A9200%7Cframe.center_to_upper_mount_x%3A28500%7Cframe.bottom_to_upper_mount_y%3A24000%7Cframe.center_to_lower_mount_x%3A17000%7Cframe.bottom_to_lower_mount_y%3A2400%7Ccontrol_arms.upper_length%3A24800%7Ccontrol_arms.lower_length%3A37500%7Cknuckles.hub_to_upper_x%3A15000%7Cknuckles.hub_to_lower_x%3A13000%7Cknuckles.hub_to_lower_y%3A13000%7Cknuckles.hub_to_upper_y%3A13000%7Cknuckles.hub_to_strut_axis%3A14000%7Cknuckles.strut_incl%3A8000%7Csteering.active%3A0%7Csteering.hub_to_outer_tie_rod_x%3A7620%7Csteering.hub_to_outer_tie_rod_y%3A7620%7Cwheels.offset%3A4000%7Cwheels.diameter%3A1500%7Cwheels.diameter_expl%3A35000%7Ctires.size_convention%3A0%7Ctires.section_width%3A19500%7Ctires.aspect_ratio%3A4500%7Ctires.diameter_expl%3A50000%7Ctires.width_expl%3A7620%7Ctires.compression%3A0%7D%26pref%7Bdiag1.px_per_mm%3A200%7Cdiag1.front_or_rear%3Afront%7Ctab.active%3A1%7Cunits%3A1%7Cshow.f%3A1%7Cshow.ca%3A1%7Cshow.k%3A1%7Cshow.st%3A1%7Cshow.stl%3A1%7Cshow.w%3A1%7Cshow.t%3A1%7Cshow.rc%3A1%7Cshow.rcl%3A1%7Cshow.ic%3A1%7Cshow.icl%3A1%7Cshow.fvsa%3A1%7Cshow.tl%3A1%7Cshow.kpil%3A1%7Credraw_during_drag%3A1%7Cchart.x_axis_center%3A0%7Cchart.x_axis_window%3A10%7Cchart.x_axis_num_steps%3A21%7Cchart.x_axis_field%3Atrim.body_roll_angle%7Cchart.y_axis_fields%3A%5BFR%5D.general.roll_center.y%7D]MIJN KADETT MET 16″ WIELEN EN HYUNDAI/KIA FUSEES EN VERLENGDE DRAAGARMEN[/url]
    De beperking hier is vooral de velgmaat, op een gegeven moment komt de fuseekogel tegen de velg…

    [url=http://vsusp.com/#0.8%26project_name%3AMijn%20Kadett%20met%2016%20inch%26trim%7Bbody_roll_angle%3A0%7Cfront.left_bump%3A0%7Crear.left_bump%3A0%7Cfront.right_bump%3A0%7Crear.right_bump%3A0%7D%26front%7Bframe.susp_type%3A1%7Cframe.bottom_y%3A12000%7Cframe.center_to_upper_mount_x%3A51600%7Cframe.bottom_to_upper_mount_y%3A55000%7Cframe.center_to_lower_mount_x%3A32400%7Cframe.bottom_to_lower_mount_y%3A8400%7Ccontrol_arms.upper_length%3A24800%7Ccontrol_arms.lower_length%3A34000%7Cknuckles.hub_to_upper_x%3A15000%7Cknuckles.hub_to_lower_x%3A8000%7Cknuckles.hub_to_lower_y%3A11500%7Cknuckles.hub_to_upper_y%3A13000%7Cknuckles.hub_to_strut_axis%3A18500%7Cknuckles.strut_incl%3A8500%7Csteering.active%3A0%7Csteering.hub_to_outer_tie_rod_x%3A20000%7Csteering.hub_to_outer_tie_rod_y%3A-16000%7Cwheels.offset%3A3900%7Cwheels.diameter%3A1600%7Cwheels.diameter_expl%3A35000%7Ctires.size_convention%3A0%7Ctires.section_width%3A20500%7Ctires.aspect_ratio%3A5000%7Ctires.diameter_expl%3A50000%7Ctires.width_expl%3A7620%7Ctires.compression%3A0%7D%26rear%7Bframe.susp_type%3A0%7Cframe.bottom_y%3A9200%7Cframe.center_to_upper_mount_x%3A28500%7Cframe.bottom_to_upper_mount_y%3A24000%7Cframe.center_to_lower_mount_x%3A17000%7Cframe.bottom_to_lower_mount_y%3A2400%7Ccontrol_arms.upper_length%3A24800%7Ccontrol_arms.lower_length%3A37500%7Cknuckles.hub_to_upper_x%3A15000%7Cknuckles.hub_to_lower_x%3A13000%7Cknuckles.hub_to_lower_y%3A13000%7Cknuckles.hub_to_upper_y%3A13000%7Cknuckles.hub_to_strut_axis%3A14000%7Cknuckles.strut_incl%3A8000%7Csteering.active%3A0%7Csteering.hub_to_outer_tie_rod_x%3A7620%7Csteering.hub_to_outer_tie_rod_y%3A7620%7Cwheels.offset%3A4000%7Cwheels.diameter%3A1500%7Cwheels.diameter_expl%3A35000%7Ctires.size_convention%3A0%7Ctires.section_width%3A19500%7Ctires.aspect_ratio%3A4500%7Ctires.diameter_expl%3A50000%7Ctires.width_expl%3A7620%7Ctires.compression%3A0%7D%26pref%7Bdiag1.px_per_mm%3A200%7Cdiag1.front_or_rear%3Afront%7Ctab.active%3A2%7Cunits%3A1%7Cshow.f%3A1%7Cshow.ca%3A1%7Cshow.k%3A1%7Cshow.st%3A1%7Cshow.stl%3A1%7Cshow.w%3A1%7Cshow.t%3A1%7Cshow.rc%3A1%7Cshow.rcl%3A1%7Cshow.ic%3A1%7Cshow.icl%3A1%7Cshow.fvsa%3A1%7Cshow.tl%3A1%7Cshow.kpil%3A1%7Credraw_during_drag%3A1%7Cchart.x_axis_center%3A0%7Cchart.x_axis_window%3A10%7Cchart.x_axis_num_steps%3A21%7Cchart.x_axis_field%3Atrim.body_roll_angle%7Cchart.y_axis_fields%3A%5BFR%5D.general.roll_center.y%7D]MIJN KADETT MET 16″ WIELEN EN VERHOOGDE DRAAGARM OPHANGPUNTEN[/url]
    De beperking is hier vooral de binnenste kineet aan de bestuurderskant…

    Een paar redenen waarom het handiger is:
    *Gebruik van normale lengte draagarmen, veerpoten en remmen. Dus bij noodzaak voor vervangen hoef ik ook
    *Ziet er meer standaard uit van onder de auto
    *De carrosserie is gewoon plaatwerk, en veel makkelijker aan te lassen en te bewerken dan exotische materialen die nodig zijn voor een aanpassing op de fusee

    En wat er op tegen is:
    *Geen weg meer terug (maar dat weet ik al dat ik dat toch niet wil)
    *Geen mogelijkheden voor camber afstelling zoals bij de andere fusees
    *Geen mogelijkheden voor verschillende rolcentrum correcties qua hoogte (geen shims)
    *Had al aardig wat tijd en geld in de fusee aanpassingen zitten

    Verder ben ik er niet zo nerveus over, heb me al eerder aardig wat op de hals gehaald natuurlijk door de voorste bodemdwarsbalk te vervangen. Dus qua nauwkeurig uitlijnen weet ik wat al wat me te doen staat. Mooi detail van de aanpassing is dat de achterste ophangrubbers van de draagarmen geïntegreerd kunnen worden in de bodem, en met een recht profiel vastgezet, in plaats van de beugels die op de koets bouwen, op de twee lasmoeren. Dit geeft al gelijk een 60mm verhoging! En de verhoging dient de voorkant ook te krijgen , waarbij de uitdaging ligt in de bestuurderskant, dat de draagarm niet tegen de binnenste kineet aan komt. En ik zal nog moeten kijken hoe het uitkomt met de stabilisatiestang. Als de correctie goed z’n werk doet is die amper nodig. Dat is dan ook het doel nog steeds, maximaal actieve vering (dus GEEN stijve veren) en maximale onafhankelijkheid tussen beide kanten. Een dunne stabilisatiestang zou wellicht nog wenselijk zijn, maar zeker niet de belachelijke 25mm die ik er op heb gehad.

    [url=http://vsusp.com/#0.8%26project_name%3AKadett%2016%22%20met%20verhoogde%20ophangpunten%2Bkia%20fusees%26trim%7Bbody_roll_angle%3A0%7Cfront.left_bump%3A0%7Crear.left_bump%3A0%7Cfront.right_bump%3A0%7Crear.right_bump%3A0%7D%26front%7Bframe.susp_type%3A1%7Cframe.bottom_y%3A12000%7Cframe.center_to_upper_mount_x%3A51600%7Cframe.bottom_to_upper_mount_y%3A55000%7Cframe.center_to_lower_mount_x%3A32400%7Cframe.bottom_to_lower_mount_y%3A8400%7Ccontrol_arms.upper_length%3A24800%7Ccontrol_arms.lower_length%3A36000%7Cknuckles.hub_to_upper_x%3A15000%7Cknuckles.hub_to_lower_x%3A6000%7Cknuckles.hub_to_lower_y%3A16500%7Cknuckles.hub_to_upper_y%3A13000%7Cknuckles.hub_to_strut_axis%3A18500%7Cknuckles.strut_incl%3A8500%7Csteering.active%3A0%7Csteering.hub_to_outer_tie_rod_x%3A20000%7Csteering.hub_to_outer_tie_rod_y%3A-16000%7Cwheels.offset%3A3900%7Cwheels.diameter%3A1600%7Cwheels.diameter_expl%3A35000%7Ctires.size_convention%3A0%7Ctires.section_width%3A20500%7Ctires.aspect_ratio%3A5000%7Ctires.diameter_expl%3A50000%7Ctires.width_expl%3A7620%7Ctires.compression%3A0%7D%26rear%7Bframe.susp_type%3A0%7Cframe.bottom_y%3A9200%7Cframe.center_to_upper_mount_x%3A28500%7Cframe.bottom_to_upper_mount_y%3A24000%7Cframe.center_to_lower_mount_x%3A17000%7Cframe.bottom_to_lower_mount_y%3A2400%7Ccontrol_arms.upper_length%3A24800%7Ccontrol_arms.lower_length%3A37500%7Cknuckles.hub_to_upper_x%3A15000%7Cknuckles.hub_to_lower_x%3A13000%7Cknuckles.hub_to_lower_y%3A13000%7Cknuckles.hub_to_upper_y%3A13000%7Cknuckles.hub_to_strut_axis%3A14000%7Cknuckles.strut_incl%3A8000%7Csteering.active%3A0%7Csteering.hub_to_outer_tie_rod_x%3A7620%7Csteering.hub_to_outer_tie_rod_y%3A7620%7Cwheels.offset%3A4000%7Cwheels.diameter%3A1500%7Cwheels.diameter_expl%3A35000%7Ctires.size_convention%3A0%7Ctires.section_width%3A19500%7Ctires.aspect_ratio%3A4500%7Ctires.diameter_expl%3A50000%7Ctires.width_expl%3A7620%7Ctires.compression%3A0%7D%26pref%7Bdiag1.px_per_mm%3A200%7Cdiag1.front_or_rear%3Afront%7Ctab.active%3A0%7Cunits%3A1%7Cshow.f%3A1%7Cshow.ca%3A1%7Cshow.k%3A1%7Cshow.st%3A1%7Cshow.stl%3A1%7Cshow.w%3A1%7Cshow.t%3A1%7Cshow.rc%3A1%7Cshow.rcl%3A1%7Cshow.ic%3A1%7Cshow.icl%3A1%7Cshow.fvsa%3A1%7Cshow.tl%3A1%7Cshow.kpil%3A1%7Credraw_during_drag%3A1%7Cchart.x_axis_center%3A0%7Cchart.x_axis_window%3A10%7Cchart.x_axis_num_steps%3A21%7Cchart.x_axis_field%3Atrim.body_roll_angle%7Cchart.y_axis_fields%3A%5BFR%5D.general.roll_center.y%7D]MIJN KADETT MET VERHOOGDE DRAAGARM OPHANGPUNTEN EN KIA FUSEES SAMEN[/url]
    Hier is alleen de auto nog niet verlaagd, maar je kan de ‘vloer’ omhoog bewegen om te zien wat dat doet.

    Dit is dus een -80mm verlaagde Kadett:
    [img]http://i.imgur.com/56RPLHq.png[/img]

    Waarbij het zwaartepunt weliswaar 80mm is gezakt, het rolcentrum is van -33mm (al zeer ongunstig!) naar maar liefst -190mm gezakt!!!!!

    Dat resulteert dus in een auto die NIKS anders wil dan rol genereren in bochten TENZIJ je hem zo achterlijk bokstijf gaat afveren dat er geen enkele vorm van een ‘onderstel’ meer overblijft. Noem dat maar gerust een plank met wielen er aan.

    In reactie op: Rol centrum correctie #18342234

    Bijzonder jammer dat het nog steeds zo moet zijn dat topics met de overgang naar het vernieuwde forum een groot deel van de laatste bijdrages moeten missen. Ik had er nogal wat op staan met foto’s en een hoop uitleg…:(

    Maar goed, het leven gaat door.

    In reactie op: Corsa C: Afstand afstandsbediening cv erg kort #18342087

    Het is gewoon een zender, spanning verhogen en de range wordt groter. Is waarschijnlijk ook wel te modificeren dat hij meer vermogen krijgt. Het kan ook zijn dat de antenne niet optimaal is, dat is meestal een baantje op de printplaat.

    Ik kan je ook een setje aanbevelen die je op het bestaande systeem kunt aansluiten, waar je twee mooi afgewerkte remotes bij krijgt die over flinke afstand werken. Alleen als je nu een klapsleutel hebt dan is dat wel een stapje terug.

    Verder is het scannen ZEKER geen onzin. Als je een gewilde auto hebt hoeft een potentiële dief enkel maar een scanner te hebben (een soort radio) met logging en een spectrum analizer. Zo kun je de code die de remote maakt gewoon vastleggen en op de zelfde frequentie uitspugen en dan gaat de auto keurig open. Alleen heb je de immobilizer dan nog niet ontgrendeld. Veel wat duurdere remote kitjes met pager remotes werken daarom met code hopping. Die bevat dus duizenden codes die hij ramdom hopt elke keer dat je de auto bedient.

    Dit setje gebruik ik al vele jaren op de Kadett:
    http://www.ebay.co.uk/itm/Keyless-Entry-System-Useful-Car-Remote-Central-Kits-Door-Lock-Locking-Vehicle-/302103578820?hash=item4656c6c8c4:g:N7YAAOSw14xWJIj-

    Kost geen drol, en werkt echt helemaal super!
    In jouw geval zul je hem enkel op de master moeten aansluiten, die zit in de bestuurdersdeur. Die motor heeft een paar extra draden om bij open en dicht de module de andere sloten mee te laten bewegen. Je kan de ontvanger van die remotes gewoon daar op aansluiten en de bestaande set zo mee laten doen. Je kan ook de bestaande module buiten werking stellen en de nieuwe module alle motoren aan laten sturen. Is maar net wat makkelijker gaat.

    Check dus wel of je geen transponder hebt voor de immo, hoewel je er dan wel mee weg komt door de oude sleutel/remote aan de bos te houden is het niet heel fraai. En als je een klapsleutel hebt dan zul je een ander kitje moeten nemen, maar dan moet je maar hopen dat die fatsoenlijk bereik heeft. Die kitjes zijn er beslist, en de klapsleutels ook die je kun laten slijpen voor je bestaande sloten.

    In reactie op: cruise control Astra g z16se #18342086

    Zie hier mijn motor nog zonder de CC, met maar 1 gaskabel nog. Je ziet ook de vierkante uitsparing op het beugeltje naast de gaskabel. Dat is de mechanische voorbereiding die op elke C20XE motor al zit, ook in 1988 al…
    [img]http://i.imgur.com/FA2Wl.jpg[/img]
    En zie hier naast de met rubber beklede gaskabel de CC gaskabel over de motor heen liggen:
    [img]http://i.imgur.com/hRZkZd7.jpg[/img]
    [img]http://i.imgur.com/nKskPmB.jpg[/img]
    De module heb ik naast de accu gehuisvest, maar kan overal waar de kabel het bereik nog heeft eigenlijk bevestigd worden.
    Hier een foto die ik op een Duits forum had gepost ooit:
    [img]http://i.imgur.com/AEvocx5.jpg[/img]
    Het werkingsschema:
    [img]http://forum.astragsi.nl/images/technisch_archief/cruise_control/375634463.jpg[/img]
    Mijn stuurschakelaars, van een Omega:
    [img]http://i.imgur.com/1SEkZkV.jpg[/img]
    Gelijk ook de intervalregeling voor de ruitenwissers gemodificeerd. Dit is dus op de laagste stand met het stelwieltje in veel stappen in te stellen.

    In reactie op: cruise control Astra g z16se #18342085

    Heb zelfs Cruise Control in mn Kadett E ingebouwd en daar is zelfs een en ander al op voorbereid. Was in elk geval een heel stuk makkelijker dan zowat de hele wereld me deed denken haha!

    Voor zover mij bekend is heb je mechanische Astra G gaskleppen en de zgn. drive by wire. Ik zou zo niet weten welk bouwjaar het exact drive by wire is geworden, maar als het mechanische bediening is, dan zit er hoogstwaarschijnlijk wel al een uitsparing voor de kabel op je gasklephuis. Dan heb je een tempomat module nodig, dit is een doosje met een gaskabel er aan vast, en een multistekker. Die module regelt alles, en behoeft eigenlijk geen communicatie met de ECU.

    Op de stuurkolom zitten sowieso mechanisch al voorbereide ophangpunten voor de bedieningshendel, en als je kabelboom niet is voorbereid is dat nog steeds geen ramp. De module moet gewoon open circuit zien op de rem, en gesloten op de koppeling. Daarvoor plaats je de benodigde schakelaar(s) Bij de Kadett zijn die identiek, en is het de mechanische plaatsing op het pedaal wat de schakelaar de juiste actie geeft. Bij de Astra G lees ik vaak over de dubbele schakelaar. Ik geloof dat je ook gewoon de spanning die het remlicht kunt gebruiken en zo buitenlangs de juiste actie op de module kan verkrijgen.

    Verder kun heeft de module spanning nodig, snelheidssignaal vanaf de ABS of de kilometerteller en dan werkt het.

    Ik heb bij de Kadett een Astra F achter as, en een ABS sensor van de naaf af passief aangesloten op de module voor snelheidssignaal en dat werkt echt voortreffelijk.

    Hier een foto van de hendel, de module en wat schakelaars en bovenaan de gaskabel van de CC:
    [img]http://obrazki.elektroda.pl/4052389500_1425605581.jpg[/img]
    De multi stekker op de module:
    [img]http://www.bakelit.hu/portal/static/upload_apro/2011-12-29/899633_orig2.jpg[/img]
    Aan de module hoort wel nog een soort fietskabel, waar halverwege een erg handig kliksysteempje zit met een hevel om te vergrendelen. Zo stel je in een handomdraai de lengte in, zodat hij als hij in actie komt de gasklep ook gelijk in beweging brengt.
    [img]http://spplthumb.blob.core.windows.net/1000x901c/5e/98/ff/modul-tempomatu-opel-vectra-b-jelenia-gora-405665212.jpg[/img]

    In reactie op: Vectra B onderstel aanpakken #18342084

    Heel makkelijk kun je voor de test de stabilisatiestang eens los maken van de draagarmen. Als dan je gerammel weg is dan ligt het ergens aan de ophangpunten van die stang.

    Je kunt op:

    http://www.ecat24.com/opel
    (taal even in engels ofzo schakelen)
    of:
    http://www.catcar.info
    in de catalogus alle onderdelen opzoeken en tussen uitvoeringen vergelijken.

    Als je dan het origineelnummer bij:
    http://www.autopartsmarket.co.nl
    of:
    http://www/porza/nl
    intoetst/plakt in het zoekveld dan krijg je met een beetje geluk een vervangingsonderdeel, veelal van een OE of OEM fabrikant.

    Vermijd merken als Automega, Mapco, ABS en dergelijke goedkope jongens en pak iets van bijv. Febi, SKF, Bosch, Valeo enz. Die laatste zijn FABRIKANTEN, en geen PARTIJSCHUIVERS, daar zit ‘m het verschil in.

    Van de goedkope merken gaan onderdelen vaak nog geen zes maanden mee, en hooguit geschikt voor een auto die je al op MP hebt staan, niet om ZELF nog enige tijd in te willen blijven rijden.

    Succes!

    In reactie op: Diesel kennis en moed gezocht #18341302

    Spiritus gebruik ik ook veel bij aluminium verspanen, dat koelt goed, en voorkomt vollopen van het gereedschap. Het zal ook goed kruipen, bij de club kreeg ik ook al de tip om diesel te gebruiken op het schroefdraad.

    In reactie op: Diesel kennis en moed gezocht #18341139

    Koop je ook met 50% bij de dealer dan? Ik wel namelijk.. Ik hou wel van origineel spul.

    Die pitten moeten een bepaalde weerstand hebben, zou je wellicht kunnen “uitprogrammeren” door er iets op te prikken van gelijke waarde.

    Die engelse pagina bevat eigenlijk maar een goede tip, en dat is dat plusgas de enige effectieve kruipolie is voor dit soort werk, en wd40 eigenlijk totaal niets doet.

    Ze raden ook aan om de motor heel heet te laten lopen stationair na een stukje rijden, en de fan los te koppelen en dan eens te proberen. En helpt dat niet, de motor heel heet laten lopen en de plug meg kouspray in te sluiten en dan te proberen.

    In reactie op: Diesel kennis en moed gezocht #18341117

    In een topic op pistonheads raadden ze dit overigens aan:

    WD40 schijnt het iig echt niet te doen voor zo iets.

    http://www.pistonheads.com/gassing/topic.asp?t=1215450

    In reactie op: Diesel kennis en moed gezocht #18341116

    Hoi Jan, rijdt de auto nog wel eigenlijk?

    Als Hilversum niet te gek ver bij je vandaan is kan ik de ASK van harte aanbevelen. Er zijn leden die best nog van ver er voor komen en het ’t waard vinden. Het ligt in een wijk gelegen met een revisiewerkplaats, staalbedrijf, Imbema shop, Brezan, auto Wessel, diverse dealerschappen en een dependans van Opel dealer Fred Janssen waar je onderdelen een dag van te voren heen kunt laten verschepen en daar ophalen.

    Bij al die winkels krijg je zo 40-50% korting op je spullen op vertoon van je lidmaatschapspasje.

    Het is zowat elke dag tot 22:00 u. open en elke brug heeft een eigen gereedschapskastje, er zijn vele speciale gereedschappen aanwezig, perslucht door de hele loods. Bandenapparaat en balanceermachine staat er. ’s winters kan je lekker warm en droog sleutelen.

    Al dat voor 210 euro per jaar is echt aantrekkelijk.

    Wbt de gloeipluggen, soms is het uiteinde zelfs versmolten en dan ontkom je niet aan de kop er af halen. Ik snap best dat garages terughoudend zijn.

    In reactie op: Helaas, Edd China stopt… #18341108

    Pff, de enige show die écht op de techniek in ging in plaats van in scene gezette ruiten brekende met naar elkaars hoofden moersleutels gooiende scheldende idioten.

    Zonde…

    In reactie op: Diesel kennis en moed gezocht #18341107

    Er bestaan diverse tools voor..

    http://www.ebay.ie/sch/sis.html?_nkw=AIR%20IMPACT%20GLOW%20PLUG%20REMOVAL%20TOOL%20KIT%20VIBRATION%20REMOVAL%20STUBBORN%20PLUGS&_itemId=180971872620

    En ik heb een Autel md802, misschien kan die het filter wel resetten. Anders de Autel bij onze club (de ASK Hilversum) wel, die hebben het topmodel van bijna 2000 euro in huis.

    In reactie op: Bart’s Corsa B – C20NE, hulp gevraagd van kenner #18341101

    Hij rijdt nu met een korte bak, dat zou ik niet echt aanraden met een C20NE. Opel zetter hier eigenlijk altijd een F16WR tegen aan met 3.72 eindoverbrenging. Dat rij ik ook op mijn XE, want daarop vind ik dat ook veel fijner. Ik rij met 205/55-R16 in de Kadett met een dergelijke bak ruim onder de 3000 toeren 120.

    In reactie op: Bart’s Corsa B – C20NE, hulp gevraagd van kenner #18340997

    180D kilometer is voor een goed onderhouden NE niks, echt helemaal niks! Ik heb ze wel open gezien met dubbel zo hoge KM stand waarbij de hoonsporen nog in de cylinders stonden!

    En 325 euro, das echt niet heel duur, ok het is een NE, een zwaar ondergewaardeerde motor, te sterk gebouwd, te talrijk, daarom geen stuiver waard. Maar koop maar eens een spagetti spruitstuk naderhand. Kost minstens 200 euro, en dan heb je een TA techniks ebay made in China ding met lasnaden van een stagiair boekhoudkunde.

    Koop ook maar eens een goede versnellingsbak, meeste janken de oren van je kop tegenwoordig. Versleten lagers zijn inmiddels meer regel dan uitzondering.

    Uiteraard eerst checken dat de staat van alles ook daadwerkelijk goed is, maar zo ja, dan is die prijs wel prima.

    Een XE koop je tegenwoordig ook meer verprutste exemplaren van dan dat ze in orde zijn. Uiteraard een kwestie van goed controleren, kleur bougies, krukas even draaien, liefst draaiend horen, kleur metalen delen onder de oliedop (goudbruin, niet zwart) enzovoorts… En dan nog, wil je het betrouwbaar, zet je er eerst overal nieuwe keerringen in, check je of er een papieren of stalen oliepomp pakking in zit, en bij papier gelijk vervangen. Rubber of kurk carterpakking, bij kurk gelijk rubber van een 8V met geïntegreerde spatplaat. Liefst ook Z20LET oliepomp er op. Nieuwe distributie en spanrollen… enz. enz.

    Kost je al snel 1000 euro of meer alles bij mekaar, maar dan heb je wel een beer van een motor. Naar mijn mening nog steeds de sterkste 16 klepper, maar absoluut gevoeliger dan een C20NE.

    In reactie op: Kachelradiator Vectra B lekt ? #18340995

    Deze radiator is waarschijnlijk van koper trouwens, en die zijn meestal goed te repareren ook. Kan wellicht geld schelen, en als je een beetje handig bent met solderen kun je het wellicht zelf.

    In reactie op: Bart’s Corsa B – C20NE, hulp gevraagd van kenner #18340954

    Of een Omega B/ Frontera A X20SE achtklepper, die heeft ook klopregeling, sequentiele inspuiting, en DIS ontsteking. Die ECU en kabelboom wordt ook wel met enige aanpassingen op de C20NE gezet.

    Verbaas je er niet over dat je over korte tijd onder de milieumaffia maatregeltjes uit kunt komen met een iets ‘schonere’ motor, en die C20NE gaat dat minder makkelijk mee lukken dan een X20SE. Daarnaast is het verbruik beter, en deze motor heeft ook 85Kw vermogen, en lekker veel koppel al bij lage toeren.

25 berichten aan het bekijken - 126 tot 150 (van in totaal 6,128)