Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Ja wat zijn dat voor panelen? :oik heb een 5-deurs….
Jeetje, blijft dat lang zo glimmen? Ik heb bij mijn drie-deurs blanke lak over het rood heen gespoten en die blijft glimmen. Maar dat was best duur en bewerkelijk….
Als dat nou niet nodig zou zijn bij mijn nieuwe vijf deurs zou dat geweldig zijn…
Die is inderdaad nog erg mooi zeg!:o
En nog helemaal origineel inderdaad.:vertag Daar hou ik van!
Zo moet mijn “nieuwe” 5-deurs er ook ongeveer gaan uitzien.
Mijn “oude” 3-deurs:
Ziet er -weliswaar na een hoop werk- nog steeds beter uit dan mijn “nieuwe”:hmmz
Bak laten nakijken ben ik bang… Is lastig zelf aan te knutselen voor de beginner….:cry
Is wel redelijk makkelijk zelf uit te bouwen als je over wat handigheid en de juiste ruimte beschikt, dan of helemaal vervangen of laten nakijken…
Misschien heb je mazzel en zit het in de stangen vanaf de cabine naar de bak, maar daar is zo achter te komen door het bij de bak even los te maken, of misschien al te zien als iemand even helpt om de boel te bedienen…
Helemaal gelijk in, echt zonde van zo’n leuk initiatief!
Het forum zelf is geweldig!
Best raar, want dat soort code’s zijn normaliter probleemloos….
Mensen post nog eens op het Kadett forum voordat we allemaal duits moeten gaan leren om op het duitse kadett forum uit de voeten te kunnen!
:wtf
Mensen geven vaak wel snel op met die dingen heh, maar ja als je zelf niet kunt lassen is het ook wel een dure hobby… En dan komt de politiek nog even een sloop-premie uitdelen en de dealer schuift je een leuk lease plan onder je neus van drie jaar…
Veel mensen denken een hoop zekerheid te kopen met zo’n nieuwe auto, maar ze vergeten dat er niet voor niks nog zo veel Kadetten rond rijden. Zo lang gaan auto’s vandaag de dag niet meer mee. En als ik om me heen zie hoeveel problemen er zijn -vooral met electronische onderdelen- met nieuwe auto’s dan kan het ook een heel dure hobby worden.
Ik heb een schoonvader met een Volvo C70 die hem de laatste twee jaar duizenden euro’s gekost heeft aan reparatie, en hij is nog niet klaar!
Andere kennissen van ons hebben een Renault Kliko (Clio:D) die ze elke keer voor lul laten staan omdat hij zomaar ermee kapt. Is nog steeds niet opgelost (na kabelboom vervangen en diverse sensors, kleppen en dergelijke) heeft ze ook zomaar al 1500 euro gekost.
Andere kenissen van ons hebben zo’n Stilo, nou dat is echt een drama van de eerste orde. In dat koekblik geef je dus gas met een potmeter die vervolgens een motortje de gasklep laat bedienen. :wtf Geloof me nou dat in de bakken vocht die Nederlandse auto’s te verduren hebben zo’n goedkoop Italiaans potmetertje nog geen twee winters mee gaat!
Leuk joh! Zo’n nieuwe auto.
Ben zelf aan mij Kadett 1.4i in de afgelopen 4 jaar ook wel zo’n 1000 euro kwijt geweest, maar dat is aanschaf EN reparatie EN onderhoud bij mekaar! Valt dus wel heeeel erg mee! En dan rij ik ook nog in een ECHT leuke auto als je het mij vraagt.
Een andere kennis van mij is wel slim geweest, ben 3 jaar geleden met hem in Utrecht een 1.6i gaan kopen en afgedingt tot 450 euro. Dat ding was als nieuw, echt goed onderhouden en een interieurtje als nieuw. Echt mazzel mee gehad. Was er al die tijd best jaloers op! Ding neemt hij regelmatig mee naar Oostenrijk en heeft hem echt nooit in de steek gelaten! Hij is inmiddels wel de 60 gepasserd en werd door al zijn kenissen uitgelachen toen hij hem net gekocht had, maar daar zijn ze mooi allemaal wel op terug gekomen! De een na de ander kwam na verloop van tijd vertellen dat ze het toch wel een verrekte leuk wagentje vinden en ook best een beetje jaloers zijn!
Ik blijf Kadett E rijden tot het echt niet meer gaat en ik wil er best dood in gevonden worden..:wub
Inderdaad een buisje vijlen en moer erop lassen en je hebt hetzelfde tooltje.
En inderdaad de veerspanner niet vergeten! Anders kon het je nog wel eens minstens je onderkaak kosten!

origineel gepost door sebastiaankadettcabriogsi
owkee, das idd erg veel, als jij het zecht….Hattie misschien beter wel een lichter vliegwiel kunnen hebben? :vertag
OK ik wil kevlar sokken!!:o
Whoa!!! Dat wil je toch niet overkomen op e openbare weg!!
Waardoor sneuvelt zo’n vliegwiel eigenlijk?
Gaaf onderwerpje!:o
Erg mooie foto’s JvV!
Lees op de vorige pagina nog iets over trommels achter. Heb uit betrouwbare bron dat het remvermogen van trommels niks mis mee is. Beter dan van schijven van gelijke diameter. Alleen het koelt veeeeel minder goed….
8 augustus 2009 om 18:05 In reactie op: Mijn eerste ombouw naar 2 liter, project schutbord! #17506970Dit is ‘em in elk geval. Zoals je ziet moet ik de lak van de auto ook nog wat liefde geven, zit zelfs te overwegen als ik toch zo ogeveer alles ervan af sloop met die motor ombouw om hem van binnen en van buiten een nieuw laagje te geven…
Maar ja, dan wordt het wel weer een veel langduriger project waarschijnlijk en ik vind de kleur wel ok als hij weer diep rood is en glimt. Is in elk geval dan wel de originele kleur en ik vind het wel leuk als je de dett er vanaf de buitenkant normaal uit ziet. Maar niet van de binnenkant!
8 augustus 2009 om 17:58 In reactie op: Mijn eerste ombouw naar 2 liter, project schutbord! #17506969Tja, heb in de loods heeeele dikke H-balken zitten, dus met een takel moet ook niet te moeilijk gaan. Heb zo’n “hondje” met dikke zwenkwielen waar ongeveer 600 kilo gewicht op mag, dus die eronder om het blok er onder vandaan te rijden.
In elk geval bedankt voor het goede idee om eerst het blok aan de takel te hangen en los te schroeven, dan op hondje laten zakken en de auto op te takelen…:agent
8 augustus 2009 om 10:29 In reactie op: Mijn eerste ombouw naar 2 liter, project schutbord! #17506966Klinkt makkelijk..:cool:
Heb zelf net Bilsteins gekocht rondom, moet er nog onder…
(nieuw by the way, was bij mekaar ongeveer 500 euro)
Ben hem zelf nog een beetje aan het bestuderen, heb er nog nooit aan geknutseld aan dit type… Maar dit moet denk ik wel wat licht op de zaak schijnen…
Die 2E3 heeft naar mijn weten ook een electronisch gestuurde gasklep. Zit toch ook al een automatische choke op?
Kan afstellen zijn, maar soms moet de gasklepregelaar gereviseerd worden. Hangt ervan af wat erin zit, maar ik ga ervan uit dat het zo’n gaar frans Pierburg carburateurtje is?
Is typisch voor onregelmatig stationair lopen dat deze defekt is…
Eerst proberen met afstellen natuurlijk, en als je zelf geen idee hebt laat het dan even door een professional doen…
7 augustus 2009 om 07:26 In reactie op: Mijn eerste ombouw naar 2 liter, project schutbord! #17506964OK auto omhoog… tja ik ga ervan uit dat hij zonder blok niet meer zoveel weegt…?
Oude are dus op dezelfde manier uit? Eerst alles los en dan de auto optakelen?
Zie nog wel een probleempje, moet dan natuurlijk wel eerst het blok op een pallet oid afstutten voordat alles los mag, anders ploft hij zo op de stoep en trekt bij de laatste bouten alles krom…:hmmz
Wat voor schroefset?
HET IS GELUKT!!! 6E poging dus ik mag niet meer mopperen denk ik…

Ben geen ervaringsdeskundige maar volgens mij kan dat…
Als dat in een keer lukt met je toch ook maar gelijk een staatslot kopen!!!:fy1
Zal het later nog eens proberen…
6 augustus 2009 om 14:12 In reactie op: Mijn eerste ombouw naar 2 liter, project schutbord! #17506962Met een dettje V6 is het denk ik zelfs maar een half uurtje…:P
Oeps…trajectcontrole over het hoofd gezien….:o
Ok, is het wel heel snel, maar ook heel duur…
-
AuteurBerichten