Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Ik heb 2mm dik plaatstalen dorpels, da’s denk ik ook wel zeldzaam!:vertag
(heb ze namelijk zelf gevouwen met hydrolysche zetbank :D)
Mijn dettje 1.8S zit een Pierburgh 2EE op met electronische aansturing. Volgens mij heeft die geen vlotterkamer, maar electronisch geregelde brandstofdruk. Denk dat die ongeveer zoals de Motronic wordt begrensd, is meen ik ook zo ongeveer de voorloper van Motronic, maar nog wel technisch gezien een carburateur…

Poelietrekker erop misschien nog een idee? Daar heb je al gauw een paar ton druk mee…:vertag
Vroeger gebruikte ik een goedje voor de fiets van Shimano. Het kwam uit een spuitbus en heette “Get a grip” als je dat op vastzittende roestige onderdelen spoot droop de roest er zo af en kwam het zo los.
Uitboren is vaak niet zo’n succes met een bout die vast zit in een gietmetalen omgeving. (althans als de behuizing van jouw dynamo net als bij mijn twee dettjes van gietmetaal is) De bout is namelijk van harder materiaal dan het gietmetaal waardoor de boor al gauw de weg van de minste weerstand kiest. Of door de hitte kan zelfs het gietmetaal gaan barsten. Heb dit wel eens gehad met een bout voor een bokstandaard op een scooter (Yamaha Neos) daar brak uiteindelijk de hele boel open…:wtfDenk toch echt een paar “goede” rammen erop om te laten schrikken in “alle” richtingen en misschien kun je er dus een poelietrekker op kwijt….:hmmz
Succes in elk geval!:jerry
Afslijpen en nieuwe bout erin?
11 januari 2010 om 13:10 In reactie op: Mijn eerste ombouw naar 2 liter, project schutbord! #17506977Nee joh, ik heb een zolder geisoleerd en een babykamer ingericht, geklusd om het geld daarvoor bij elkaar te krijgen. Zoals ik al zei, een kleine op komst….andere prioriteiten.
Heb wel in mijn 1.4i nog nieuwe wiellagers geplaatst aan de voorkant vorige week. Man wat rijdt dat ding eigenlijk lekker. Is nu bijna klaar voor de verkoop, nog even een en ander oppoetsen en dan heeft iemand er een heerlijk karretje aan met nieuwe APK tot maart 2011…
11 januari 2010 om 11:41 In reactie op: Mijn eerste ombouw naar 2 liter, project schutbord! #17506975Ja, mijn vorige 1.4i ook voorzien van een laagje vernis, nu na twee jaar totaal geen poetsen glimt het gekke ding nog steeds! Had er vliegtuiglak voor gebruikt, werkt als een speer inderdaad!
Ik verheug me enorm op het rijden met 150+ pk!!
11 januari 2010 om 09:53 In reactie op: Mijn eerste ombouw naar 2 liter, project schutbord! #17506973Ja, het zal niet enorm ingewikkeld zijn, alleen het is voor mij de eerste keer dat ik aan zoiets begin.
Bovendien is er een kleine op komst, dus heb nu even andere prioriteiten. Ben van plan de ombouw zo rond maart-april te gaan doen…
Hoe conventioneel? Met carb?
Nou, de gaspotmeter kan ook leuke effecten geven!
Had ik met mijn E ook last van, slotontdooier erin gespoten en toen ging die gelijk open, geen last meer van gehad sindsdien.
Deurrubbers gelijk met siliconevet ingesmeerd, dat helpt ook meteen voldoende voor drie winters met -20….
Ik begrijp hieruit dat hij met de motor uit wel in te knijpen is?
Bilstein? Koni? (geen idee hoor…)
Diesel is een probleem, maar benzine verdampt compleet, reukloos…
Gewoon een kwestie van geduld…
Heb scheikunde op havo niveau, genoeg om te weten dat benzine volledig verdampt en geen enkel spoor achterlaat. werkelijk gewoon niets doen en wachten….
Yep, inderdaad bobine….
Ecu uitlezen kan zelf door een pin kort te sluiten en knippercode uit te lezen. Staat hier ergens op het forum… Heb het zelf nog nooit geprobeerd.
Klinkt inderdaad als gaspotmeter/stappenmotor/ECU probleem…
Meen wel als er iets uitgelezen kan worden moet je eigenlijk al je motormanagement lampje hebben zien branden. Als ik me niet vergis is dat een indicatie die je zowieso moet krijgen, anders valt er geloof ik niet veel uit te lezen.
Je zou eens op een sloop een andere ECU erop kunnen steken om dat uit te sluiten. v/d Braak in Almere heeft er meestal wel een aantal liggen…
Geen idee waar de eigenaar woont, maar die rode op deze pagina vind ik wel een erg mooi en geheel origineel exemplaar E Kadett:
http://www.opel-forum.nl/viewthread.php?tid=139&page=58Leuke 5-deurs trouwens mr. Kaneelschep! Heb zelf een rode 1.8S GT 5-deurs hatchback… Een verademing na de vorige drie deurs kadetten die ik heb gehad. Scheelt ook met uitstappen dat je niet ‘drie meter deur’ aan het openen bent als je strak geparkeerd staat ergens kan je er altijd nog makkelijk uit. Vooral mijn vrouwtje die in verwachting is heeft er baat bij!
Moet geen probleem zijn, stangetje trekken vanaf het hendel… Die lampjes idem, maar moet je wel 12V in alle deuren hebben…
Gewoon knipperledjes erin die op contakt uitschakelen…
Al die fratsen aan een auto die standaard gewoon mooi is, wat mij betreft al geen booskijkers en luchthappers hoor.
Kan er wel om lachen en mij best wat anderen doen en mooi vinden. :agent Hoewel die cabrios hierboven wel echt pijnlijk lelijk zijn omgebouwd zeg!
Vind shaven well classy, gewoon lekker strak nog minder rotzooi dan origineel. Dat komt het uiterlijk wel ten goede vind ik.
Nauwwwwww, ik zal wel eens een fotootje maken als ik weer een Nexia zie met veel roest. Maar er zijn erbij die ook zo krokant zijn als een pizzabodem…
:hmmz:hmmz:hmmzorigineel gepost door frenkie
so he, wat een tering :swear flikkers :fy1ze doen er echt alles aan om je te dwingen een nieuwe auto te kopen.
eerst mocht je met een oude auto amsterdam niet meer in:puke
als je een oude auto inleverd krijg je 1000euro premie.
en heb nu ook al gehoord dat het parkeergeld voor oudere auto,s duurder word:wtf
belachelijk allemaal.
maarja, we pikken ook alles he!!:jerry
HELEMAAL MEE EENS!!!
En niet alleen maar omdat die van mij ook van ’87 is…:afro
Het is PURE economie, heeft verder nergens mee te maken. Ze zijn er al jaren over aan het konkelen wat een plausibele reden zou kunnen zijn waar de meerderheid van de bevolking het toch wel mee eens is. Dus geen grootscheeps protest, dus sta je gewoon machteloos. Was het niet gewoon zo dat de hele hoogte van de wegenbelasting was gebaseerd op de maximale te verwachten levensduur van een auto? Dan is gemiddeld gezien 25 jaar toch nog steed SUPR lucratief voor de belastingdienst. WE WORDEN GEWOON ECHT UITGEMOLKEN!!:wtf
Maar ik doe hem er toch niet voor weg… :fy1
Ja was ook bij mijn tewater gelaten E 1.3i, zelfs na vele uren branden de lampen nog een meter onder het water oppervlak….
Kun je volgens mij uitlezen waar het vandaan komt. Was het niet zo iets van twee punten kortsluiten op een of andere connector en dan het aantal knipperingen van dat lampje tellen en die code opzoeken in een vraagbaak?
I motronic als ik me niet vergis, zal online ook wel een foutcode overzicht van te vinden zijn.
29 september 2009 om 17:13 In reactie op: dimmer digidash stuk dus geen dash als licht aan is.. #17528123Waarschijnlijk kun je er ook een andere (betere van bijv. Vishay) potmeter tussen zetten met een mooi draaiknopje op het dashboard… Of een schakelaartje met vaste weerstanden, ik kan je voor 3 euro prachtige 3 of 4 standen draaischakelaars leveren als je interesse hebt.
Hey, dit vroeg ik me nou ook al af, bij mijn oude dett 1.4i lagen de slangetjes al een jaar of twee verdroogd in tweeen. Zal ik toch eens wat aan doen dan. In elk geval werd er met de APK niet naar gekeken…
Het leek niet echt een functie te hebben, maar weer wat geleerd inderdaad…
Zal eens kijken of mijn 1.8 GT ook zo’n ding heeft…:hmmz
-
AuteurBerichten