Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Hah, ja als ik faciliteiten had was dit topic nooit zo oud geworden! :D
Degene die mij zou gaan helpen woont in Weesp, dus da’s er mooi tussen in. Misschien moeten wij een keer afspreken voor een meet&greet en kunnen we lekker samen knutselen, help jij mij, help ik jou?:thumbup
Hey, ik heb ze ook, maar bij mij zit er niet eens een slotje in, maar een gat waar het slotje thuishoort. Volgens mij weet Leo Sleutel hier in Hilversum er wel een oplossing voor, was er toch al van plan langs te gaan binnenkort want ik wil natuurlijk niet dat ze er met mijn dakkoffer met dragers en al van door gaan een keer!
Ik kan je wel laten weten hoe dat gaat? Misschien kun je bij jouwe er beter gewoon nieuwe slotjes in hangen ook…
Hey bedankt mannen! Ok, Wes, als ik die tank van je kan overnemen graag, liefst met pomp, of heb je die niet? Denk dat ik gewoon kunsstof leiding ga nemen, koper leiding buigen lijkt me een beetje lastig inderaad….
Dus wat die stuurbekr betreft, als het kruisstuk er niet bij zit die maar op de sloop halen?
Wat is een kruisstuk?
ABS, ga ik ook niet erop bouwen… Had toch ook niet elke Kadett GSI?
Ok, ja ik heb nog even met diegene van die Astra F tank gebabbeld. Ik koop namelijk van hem ook een stuurbekrachtigings set (stuurhuis of kolom(?) en pomp met poelie en slangen) Hij was bereid om de tank voor een leuk prijsje te verkopen, maar het blijft een roestige tank, als ik een nettere kan overnemen van iemand dan heb ik dat wel liever. Zou het liever in één keer goed aanpakken dan met een tijdelijke oplossing…. En als ik dan een luikje moet maken onder mijn achterbank is dat prima, er zit al een voorbereiding in de carrosserie gestampt, is gewoon een kwestie van de lijntjes volgen om uit te slijpen (na verwijderen van de oude tank) en afwerken…
Ik had nog even naar het schakel mechanisme zitten kijken, maar kon er zo gauw niets afwijkends aan ontdekken om het op die F20 bak aan te sluiten. Waarin zit hem dan precies het verschil en hoe pas ik dat aan?
Het geval is dat ik er hulp bij krijg met ombouwen van twee man, waarvan een zelfs C20XE blokken in Corsa’s heeft ingebouwd. Ik wil gewoon zo veel mogelijk alles passend en compleet hebben voor de dag dat we gaan beginnen, dat scheelt ons allemaal een hoop gezeur.
origineel gepost door c-dett16v
pomp zit nu zo te zien op zijn cilinderkop, mechanische pomp dus.Okay, ja dat ziet er inderdaad wel zo uit, heb me wezeloos gezocht naar de pomp! Maar er zit dus wel een retour leiding op…
Hey dank je JBLfreak! De pomp zit er nu ergens buiten denk ik, zal eens kijken!
De oude bak is geen F16, is volgens mij een F18? Kan dat? Schakel mechanisme ziet er op het eerste gezicht wel het zelfde uit, of zit het in de details?
De uitlaat heb ik een spruitstuk voor, de aansluiting verder lijkt inderdaad wel te passen, alleen de kat-vervanger moet er nog tussen dacht ik, dus die moet weer op de midden pijp passen enzo…. Maar volgens mij is dit allemaal niet te moeilijk…
Dit is dus die tank voor 50 euro met pomp:
Zit de pomp daar nou boven in dan? Ik vind het er niet super goed uit zien, kan inderdaad misschien beter wat meer uitgeven niet?
Hier wat plaatjes van mijn Kadett… Zegt denk ik wat meer over wel of geen (goede) retourleiding en de motorsteunen…
Ja en wat betreft geld, normaal gesproken beknibbel ik er niet op, maar nu ben ik een beetje voor de vakantie aan het sparen, dus als het voor wat minder kan is dat mooi meegenomen. Ik denk dat ik nog genoeg dingen zal tegen komen die ik toch nodig blijk te hebben en dat zal allemaal weer extra kosten ook….
Ok, ja zat ik dus net te bedenken dat de modelletjes pomp die ik in de verkoop heb gezien er niet uit zagen alsof ze in de tank gemonteerd hoefden te worden. Dus jij zegt, gewoon de zelfde tank gebruiken en een externe pomp die de juiste druk levert plaatsen?
Ik werd ook al helemaal op een dwaalspoor gebracht door al die verschillende modellen tank, op Artaparts zie je zomaar tien verschillende tanks voor een E kadett waarvan ik nog zou twijfelen uit vier modellen….
:wtfMijn eigen tank is in uitstekende staat, dus als hij kan blijven dan graag!
Inderdaad voor onder de 100 euro al nieuw te koop, maar is dan die 50 euro voor de pomp een goede deal?
Edit, lees net de nieuwe posts, een nieuwe pomp dus toch beter… Bedankt!
Zie alleen net dat deze kadett geen luikje onder de achterbank heeft (de vorm is er wel al, maar het gat nog niet…) Dus de tank heeft ook neit het gat bovenop voor de inwendige pomp…
Dat wordt dus toch beunen, hoe dan ook….
Ik heb een Astra F tank gezien met pomp voor 50 euro, maar is wel wat roestig… Doen of niet?
Past een benzinetank van een Astra F GSI onder mijn kadett?:hmmz
Dank je Wes155, U2U…
De motorcode is E18NV, een 84PK blokkie…
http://www.ultimatespecs.com/index.php?brand=14&model=549&model=73&car=3394&option=4En als je me dan toch gaat vertellen dat ik een andere pomp nodig heb, dan graag ook waar ik er een het beste vandaan kan halen…;)
Wat de motor steunen betreft, als die van de 1.8 identiek zijn aan die voor een C20XE ben ik misschien al klaar.:agent
Ik zit een beetje te twijfelen of ik de motorsteunen zelf ga lassen, heb genoeg gereedschap (hydrolische zetbank,TIG las apparaat en zo) om dit tot een goed resultaat te brengen. En vind het wel een leuk projectje. Heeft er toevallig iemand de maten of een tekening van?
Ik vind het spannend!:cry
Ok, motorsteunen dus, waar koop ik goede en wat kosten ze? Iemand advies? Ook wel eens gelezen dat de ophang rubbers er in verschillende kwaliteiten zijn en dat dat veel uitmaakt voor de prestaties, waar koop ik fatsoenlijke ophang rubbers?
Ja, het gaat EINDELIJK gebeuren, in de tussentijd een zoon gekregen die nu bijna 8 weken oud is en ik heb van iemand hulp aangeboden gekregen, ik heb een motor-takel geregeld en een plek om het te doen….:afro
Voor mij is dit een heel avontuur hoor, de eerste keer dat ik me aan zo iets waag!:o
Alleen, heb ik ECHT alles compleet en zijn er dingen (zoals goede motor steunen) nodig om nog aan te schaffen?:vertag Verstevigde bouten?
Het is dus nog even samenvattend:
Kadett ’87 met 1.8S motor naar C20XE origineel Kadett blok.
Ik heb:
-het blok
-F20 bak
-luchtfilterhuis en luchtfilter
-twee kabelbomen, één is origineel, één is in geknipt.
-twee ECU’s één is origineel, één is gechipt.
-een uitlaatspruitstuk met lambda sonde (drie draads)
-een kat vervanger
-een paar tellerbakken, digi en analoog en de originele analoge.
-een struurbekrachtigingspomp en reservoir (maar geen slangen en geschikt stuurhuis)
-GSI veren rondom en Bilstein luchtdempers.Over twee weken gaat het dus beginnen, hopelijk is het half mei allemaal koek en ei want dan wil ik er een tochtje mee gaan maken.king:
Ook nog een vraagje, is de uitlaat vanaf de katvervanger nog bruikbaar, of moet ik hem toch helemaal van voor tot achter vernieuwen?
En, de brandstofpomp voor de 1.8, is die nou wel of niet geschikt voor op een C20XE?
Ziet er wel bruut industrieel en ruig uit! Maar wat een geld, zou ik eerder iets anders van kopen waar mijn dettje werkelijk beter van wordt….:vertag
Maar ja als je al ‘klaar’ bent, zat geld hebt en alleen de looks nog te verbeteren valt begrijp ik het…:hmmz
Oh nee…. sorry…:o
Die wordt gewoon handgeschakeld, is simpelweg de fan-motor checken, dan kijken of er 12V binnen komt en kijken of hij massa krijgt. Meestal geen 12V doordat de zekering (houder) stuk is…
Bij een van mijn E kadetts uit het verleden lag het aan de nieuw ingelaste dorpel. Daardoor kwam het rubber wat verder naar buiten. Ik kon het oplossen door het slot aan de deur iets verder naar binnen te zetten.
origineel gepost door c-dett16v
je stabilisator is kapot achter op je klok, klein blokje van 1 bij 3cm met drie pootjes, achter op je meters geklikt.greetz
Wat voor een is dat? Een LM78….? Die kan ik misschien wel leveren als dat nodig is?:thumbup
Ventilator was bij mijn E Kadett de temperatuur sensor in de radiateur. Kun je zo testen door hem door te verbinden. Is gewoon een bimetaal relais wat contakt maakt vanaf een bepaalde temperatuur en dan de massa van de ventilator verbindt. Moet ook bij koude motor dus als je dit verbindt gaan draaien als een gek.
Als je een bedradingsschema hebt (uit de vraagbaak) kan ik wellicht meer over de andere klachten zeggen…
Ja echt flinke roest, nog net geen diepe pitten, maar wel een beste laag!:hmmz Maar goed, roest zie je soms al na een dag op schijven, zeker als er gepekeld wordt… In dit geval had ik de auto in twee maanden hooguit een paar meter verplaatst…
Schijven waren nog niet eens ingesleten! Is best degelijk staal zeg!:vertag Maar goed, ik rem ook natuurlijk zo min mogelijk!:jerry
Nu gewoon door de APK gekomen ermee…:P
-
AuteurBerichten