Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Geen idee, maar het tracking nummer wordt ook nog steeds niet herkend op de site van TNT…:swear
Foto’s plaatsen, ik zet ze op een file hosting site en dan link ik er naartoe. Bijv. Picasa of Photobucket of Snapdrive… Dan zet je de link hier neer tussen (img)……..link………(/img) maar dan de haakjes ( en ) vervangen voor [ en ]….
Hey Wesley, nee de tank is er nog steeds niet, zal nu eens kijken of ik wat met dat tracking nummer kan!
LMM, ja ik schaam me diep, had ik al!! Ik opende het tasje wat ik bij het blok had gekregen destijds en ontdekte daarin een hoop dingen die ik dacht nog nodig te hebben!:o
Hoe anders kan ik dat doen, dat aansluiten op de gallerij? Gewoon slang erom met een klemmetje?
P.S. Jij komt zo wel aan je post quotum hier op het forum heh!;)
Ik bouw zelf klasse T eindtrappen tot vermogens van meerdere kilowatts RMS. Erg leuk, want dat wordt dus totaal niet warm. Qua speakers ben ik wel tevreden met Monacor. Ze maken ook wel mindere kwaliteit, maar er zitten ook in het betaalbare segment wel pareltjes tussen…
Laat het deze week nog weten of ik een bobine van je overneem. Tenks:cool:
Ehm, als die hokken zo vol liggen, heb jij (of iemand anders) nog een paar benzine leidingen liggen voor op het blok? Die voor op de brandstofgalerij bedoel ik dan, dus met schroefdraad…. Heb ik nooit bij het blok gehad…
Anders toch maar bij Opel halen denk ik? Of op de sloop….:hmmz
Ok, zal eens M-pech contacten, dank je!
Heb een C20Xe met motronic 2.5 Is een ECU voor met lambda en kat, MAAR ik weet iemand die een modificatie kent om de ECU wensen te omzeilen!:vertag Dan kun je zelfs CO gehalte afstellen op de LMM… Ben zelf electronicus, dus daar ga ik wel uit komen denk ik…:agent
Nieuw druklager zat er in, maar was met reinigen van de bak vuil geworden, daarvandaan even gereinigd en opnieuw gevet…
Hou die bobine nog even vast zou ik zeggen! Een vriend van mij heeft er ook nog ergens een, maar die ligt in z’n kelderbox en als je daar de deur opent moet je klaar staan om dingen op te vangen als je begrijpt wat ik bedoel…:P Ik heb er tóch een nodig binnenkort…:cry Geld is hier inmiddels alleen wel meer dan op, dus weet niet wat je er voor wilt hebben? Heb je er ook de ontstekingsmodule bij?
Leuk idee…:hmmz
Hey Wesley, nee de tank is nog niet binnen, geeft ook niks want het is vandaag alleen gelukt om het oude blok eruit te halen en de schokbrekers te vernieuwen en veerpoten voor van nieuwe wiellagers voorzien.
Had van de week de F20 bak gereinigd onder de douche, wel even de gaten voor de aandrijfassen afgedopt eerst. Het druklager voor de koppeling ook even gedemonteerd, gereinigd en nieuw vet in gedaan.
Remdruk begrenzers voor mijn achter as?!:wtf Wat zijn dat dan?king: Achter as moet er in elk geval wel nog op, dus er kan nog wat aan gedaan worden, sterker nog, ik wil hem eerst nog helemaal netjes maken…
De benzinepomp van M-tech wel vrijdag nog binnen gekregen, erg mooi ding!:o
Dan wil ik zonder Lambda sonde gaan rijden en een ‘vuile’ C20XE gaan rijden, schijnt voordelen te hebben qua vermogen en verbruik. En ik sla ook de kat over…
Wel blijk ik nog een bobine nodig te hebben en een of andere regelaar voor bij de bobine. Ook een brandstof relais heb ik nog niet…
De bak van de E18NV is trouwens toch gewoon een F16, was onder de vuil lagen gewoon niet meer te zien!
Dan denk ik dat ik zelf maar met de ruitenkit aan de gang ga voor mijn motorsteun rubbers, want die mogen alle drie wel even stugger gemaakt worden. De motor steun aan de distributie zijde is trouwens ook nog een te lichte steun, daar moet ik dus ook nog wat op bedenken. Eigenlijk vind ik het wel gewoon leuk om daar een zelf voor te fabrieken uit staal. Heb een plasma snijder, slijpbanden, tig en mig las apperatuur, noem-maar-op! Maar goed, als dat afkeur betekent dan natuurlijk niet!:o
Heb dus inderdaad de auto over de motor met bak en aandrijfassen heen getild met de motor takel en ben zeker van plan om de C20XE er ook zo in te plaatsen weer.
Donderdag of vrijdag gaan we er mee verder, LEUK!:wub
Ik had een E uit ’90 waar werkelijk alles onder de motorkap de naam Daewoo droeg….:cool:
Nog even wat vraagjes, wat voor olie moet er in de stuurbekrachtiging gedaan worden? En wat voor olie voor in de F20 bak? ATF?:hmmz
Hey, ja als het goed is hou ik over:
-Het schakelmechanisme, misschien heb ik het laatste stukje naar de bak wel nodig trouwens, maar de pook en alles tot wat door het schutbord naar buiten gaat hou ik over.
-Een E18NV blok die prima loopt, compleet met uitlaatspruitstuk, inlaat, carb. , luchtfilterbak, kabelboom, ECU.
-Een versnellingsbak, geen idee welk type, zou ik moeten checken.
-Een benzinetank.
-Een achteras met trommels.
-De originele schokdempers die nog prima functioneren, inclusief veren.
-Voorschijven met klauwen.
-Een standaard stuurhuis zonder bekrachtiging.
Wat ook wel zal overblijven wegens overcompleet:
-Een stuk kabelboom.
-Een stuurbekrachtigingspomp met reservoir.
-Een ECU voor C20XE motronic 2.5
-Mogelijk een katvervanger.
Zal nog wel wat vergeten….:sleeping
Overmorgen gaan we dus van start, spannend!!
Heb nog wat extra dingetjes aangeschaft:
-Achteras met schijven.
-260mm geventileerde voorschijven en remklauwen
-Oliekoeler
-Bijna vergeten, een luchtmassameter!:o
-Kadett benzinetank
-Externe benzinepomp
-Kadett GSI 16V schakelmechanisme en onderste delen van het dashboard en de middenconsoleNou alleen nog de benzine leidingen, wil toch kijken of ik koperen leidingen kan regelen. Misschien voor de eerste maandjes even met benzineslang.
Vraagje, heb voor de banjo aansluitingen van de oliekoeler ledingen nog holle bouten nodig, iemand die nog liggen een setje? Of weet iemand waar ik ze het beste kan halen in de buurt van Hilversum?
Schattig toch zo’n D dettje, ziet er nog erg goed uit!:o Ga je er een V6 in bouwen?king:
Misschien vraag ik nu iets heel stoms, maar hoe oud zijn de wiellagers?
Meestal geven die een ‘zingend’ geluid, maar bij de laatste in mijn dettje 1.4i had ik met bochten een RrRRrRrRRrRrRrRR……….
hbase.nl
http://start.mijngrossier.nl/catalog/kentekenbouwjaar.aspx
Kenteken invoeren en hopla!:afro
C16LZ motor ’86-’91
http://start.mijngrossier.nl/catalog/artikelen.aspx?s=OLPR&o=&t=QIRNOKOUOLOW&ref=E16NZ motor ’88-’89
http://start.mijngrossier.nl/catalog/artikelen.aspx?s=OLPR&o=&t=QIRNOKOTOUOQ&ref=C16NZ motor ’88-’91
http://start.mijngrossier.nl/catalog/artikelen.aspx?s=OLPR&o=&t=QIRNOKOTOUOR&ref=4 mei 2010 om 10:27 In reactie op: Onze nieuwe aanwinst ! :D –> laswerk + versnellingsbak e #17665212Deud is denk ik dood….:hmmz
C16NZ is volgens mij single point Multec….
Volgens mij heeft C16NZ een motor management met automatische ontstekings timing… De ontstekingsvoet zit bovenop het blok rechts, onder de verdelerkap. Staan wat markeringen op het blok en op de voet. Bij mijn 1.4 blok wat ik hiervoor had deed dat niets omdat die het zelf bijregelde, met stroboscoop erop maakte geen verschil!
Hmja, daar heb je een punt, ik hou het maar op een F20 bak dan…. :angel
Zeg, ik heb nu een 1.8 blok er nog in liggen, zou die dan een F18 hebben? (staat er volgens mij niet op op de gebruikelijke plek…) En zo ja, is het aan de buitenkant te herkennen of het een ‘lange’ overbrenging heeft? Of betere vraag misschien, wat voor toeren zou een lange of korte bak bij 120km/h dan wel draaien? (weet niet of mijn RPM meter precies genoeg is voor dit soort tests, maar goed :hmmz…)
Brandt je motor management lampje dan ook? Even uitlezen en dan weet je misschien meer?
Zou wel eens simpelweg lucht lekkage kunnen zijn bij de inlaat ergens…
Het gaat me niet om een kosten besparing dat hij zuiniger zou rijden, maar om een grotere actieradius. Ben er nog steeds niet serieus over aan het denken, gewoon aan het speculeren….:sleeping
Dat andere verhaal, tja 100 euro is erg weinig, maar ik zou ook wel eens voor weinig tegen zo’n bak aan kunnen lopen, en dan is het leuk als ik weet dat het past enzo…:afro
Het ging me eigenlijk meer om zuiniger rijden op lange afstanden. Ik woon 5 min bij mijn werk vandaan dus de auto is meer voor uitstapjes en vooral de vakantie. En voor de vakantie vooral om de berg op te komen met een flinke bak bagage erin en erop. Ik ga niet met de auto racen ofzo…. Ga nu zowieso eerst een F20 bak eraan hangen, maar dacht als ik eens tegen een F28 aan loop of het in de eerste plaats dus past en in de tweede plaats of het zin heeft en geen nadelen met zich mee brengt.
:cool:
Niemand een idee? Vooral welke tank?:hmmz (neem aan dat die pomp prima is?)
Ik dacht dus deze:
Inderdaad een schitterende machine!
Heeft wel wat weg van die van c-dett16V (Moshe van Ooijen?), alleen heeft hij verchroomde bumpers…

Met zo’n blok gaat hij beslist als de brandweer!

Is dit wat:
http://www.mathijssentechnics.nl/?View=page&part_id=740008&hid=&lhid=&lvid=???
En welke van de lijst tanken bij Artaparts is geschikt? Ik zit namelijk toch een nieuwe tank te overwegen, volgens mij die voor Kadett GSI >’86? Is de een na onderste in de lijst voor E kadett….
(kan alleen nu even niet de site op bij Artaparts, server plat?)
-
AuteurBerichten