Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
origineel gepost door CommoCruiser
origineel gepost door Vinci
Hoe anders kan ik dat doen, dat aansluiten op de gallerij? Gewoon slang erom met een klemmetje?
Niet doen !!
Je kan evt. ook even bij een hydrauliekboer langs gaan.
Even de brandstofgalerij meenemen, hebben ze vast wel een passende koppeling voor. Daar een stukje slang aan laten persen en klaar !Waar zit de hydroliek boer? Heeft hij een akker met slangplanten? :jerry
Nee, inderdaad zijn die aansluitingen vrij standaard. Maar, er zit op de uitgang van de pomp ook gewoon een slang aansluiting. Mag ik dan aannemen dat het op het blok ook wel werkt aangezien er dezelfde druk op staat? Heb dit bij meerdere GSItjes gezien en lijkt me voorlopig geen probleem. Ga later nog meer netjes maken aan de auto,. eerst maar eens zorgen dat het uberhaupt allemaal werkt!
Heb vandaag mijn tank verbouwd, eronderuit gehaald en de aanvoer/retour/flotter mechaniek eruit gehaald en ontmanteld om de retour te vergroten. Heb er heel keurig een 8mm retour op geknutseld. Dit door een stukje pijp er in te tig lassen. Lijkt net origineel! De GSI tank van Wesley krijg ik namelijk nooit meer op tijd voor dit weekend, als hij ooit komt kan ik die er altijd nog onder schroeven. Het gaat hier dus eigenlijk om een tijdelijke oplossing. Wesley kan er niks aan doen trouwens, ik heb bij drie onderdelen weken stress gehad en allemaal doordat ze bij TNT hun werk niet doen!! Smoesjes krijg je van ze bij hun callcenter!!:fy1
ik heb een prachtige bracket gelast om de benzinepomp op te bevestigen, vond ik toch netter dan origineel. Deze pomp heeft namelijk toch ook een andere afmeting, dus ik was toch al op creativiteit aangewezen. Heb nu een LLetje van 2mm dik staal aan een van de voorste tank gaten geschroefd, liggend op de flens van de tank. Toen van het zelfde materiaal een strip in de lengte omgezet in de zetbank om hem te verstijven en die aan dat LLetje gelast. Toen aan het andere eind een Z vormige lip gelast met een gat die op de bout van de achteras uitkomt. Zal er eens een foto van maken, is echt heeeel netjes vind ik zelf….:wub
Er liggen nu dus 8mm koperen aanvoer en retour leidingen onder de auto door. In de toekomst kan ik altijd nog een schroef wartel er aan laten velzen bij een winkeltje voor automaterialen om de hoek, die hebben leuk gereedschap staan. Dan kan ik in elk geval de aanvoer volledig uitvoeren met schroefdraad in plaats van slangklemmen….
Heb vandaag ook toch een andere kabelboom opgehaald die ik persoonlijk van een C20XE blok af heb gehaald. Is een mooie complete en zeer nette boom. Dat moet werken!
Morgen nog wat verder knutselen aan de stuurbekrachtiging. De aanvoer leiding daarvan is zeer netjes, op een zwaar verroeste koppeling na die langs het spruitstuk loopt. Heeft er waarschijnlijk tegen aan of te dicht bij gezeten en veel te heet geworden ooit. Ben van plan dat stukje er tussen uit te halen en dit te herstellen met mofjes en hardsoldeer. Of toch maar lassen? Weet nog niet, eerst maar eens naar materiaal op zoek. Ik vertik het in elk geval om er de Opel schoftenprijzen voor te betalen. Jammer dat men leidingen altijd molt, zijn vaak duurder dan pompen of stuurhuizen 2e hands kosten!
Heb ook mijn oliekoelers binnen, het pakketje wat zoek was geraakt EN het in nood bij een ander bestelde setje. In beide gevallen van de verkoper een extra radiateurtje erbij gekregen omdat degene in het setje gedeukt was. Heb nu dus twee setjes en vier radiateurtjes…:afro
Dan komen morgen mooie Dunlop bandjes die ik op de 15″ Astra GSI waaiervelgjes laat leggen…..
Het wordt steeds mooier!king:
origineel gepost door CommoCruiser
origineel gepost door astra tje
in de stuurbekrachtiging de rode atf!en in de versnellingsbak als ik me niet vergis: 80w-90
en gooi goede olie in de motor. 10w-40 half syntheet is goed. maar niet die van de lidl of aldi ;)
Bakolie kan je beter bij de Opel dealer halen.
Deze is dunner als 80W90.
80W90 gaat hij heel stug en zwaar van schakelen.Klopt, bij de dealer adviseerde ze wat anders, zelfs Dexron 6?!? Heb nu op advies van meerdere partijen Kroon oil SP1051.
Heb voor de motor Emperol 5W40, ook op advies van meerdere partijen, heeft ook al eerder in het blok gezeten…
origineel gepost door jblfreak
dat zal dan in de dynamo zitten k heb t wel eens met vincent23 gehad die moest een nieuwe en hadden ze hem ook een verkeerde geleverdJep, heb eentje van een vriend over kunnen nemen voor 25 euro die duidelijk andere uitlijning heeft! Het zit hem in de scharnier bevestiging aan de onderkant, de gietmetalen vorm aan de poelie zijde heeft een nèt iets verschoven bevestiging….
origineel gepost door GlennGSI

Van gteschmiede.de geleend
Hey bedankt nog trouwens, heb de plek gevonden nu…
Wat me trouwens vandaag opviel met de montage van de dynamo is dat de poelie niet in lijn staat met de krukas poelie?!? De poelie op de dynamo zou een 10 tot 15mm verder naar buiten moeten. Is dit eenvoudig op te lossen, of moet ik op zoek naar een andere 16V dynamo?
Zag trouwens geen ontstekingsmodule aansluiting op mijn kabelbomen zitten, lijkt er toch op dat ze van een 8V zijn! Iemand in de buurt nog een 16V kabelboom liggen toevallig?
Vandaag wat remtangen gemonteerd en de 22mm remcylinder voorzien van de 3/20 drukbegrenzers. De rembekrachtiger even van een nieuw laagje lak voorzien…
Dang, wou dat ik mijn camera daar had, vind het een iets te groot risico dat hij daar stuk gaat… Anders waren er beslist meer fotos gekomen! Maar zal het eindresultaat wel even op de foto zetten en posten…
Morgen de hoofd remcylinder monteren en het systeem vullen en ontluchten. Dan de kabelboom er eens in hangen en aansluiten. Ga ‘m lekker 20XE draaien, zonder lamda en kat, pen 20 lekker aan massa van de ECU. Dopje uit de LMM en CO afregelen… Hij is toch uit ’87 dus voldoet voor APK toch wel aan de CO norm…
Heb ook toch een andere achterste motorsteun nu, had niet in de gaten dat ik er zo een nodig had met schakel mechaniek er op…. Was een roestig ding wat ik gekocht had, maar scharnierpen er uit geboord, nieuwe voor gemaakt, met siliconevet gesmeerd en in de lak gezet… Gaat weer als een nieuwe! Morgen er op zetten…
Het begint steeds meer gestalte te krijgen nu!king:
Oh ja, de nieuwe schroefset zit er ook al onder, Bilstein B6 rondom met Spidan veren… Merk nu al bij induwen en terugveren dat hij mooi stil valt, zal wel even een vooruitgang zijn na 23 jaar oude schokbrekers!:wub
Moet nog wel even een nieuwe handremkabel halen denk ik, die van de trommel achteras zijn veeeel te lang….
Zeker gepost tijdens een motor olie high?
“Are you sure you posted the pics Neil?”
“Yes Vivian, I must have…”:afro
Bij een e zit hij vaak onder de achterbank onder een ronde plastic deksel. Of bij oudere dan ’88 (dacht ik) zit hij er buiten geplaatst ergens op de balk. Mijn ’87 er Kadett e GT had ook een mechanische pomp, dus zat er niets bij de tank. Ook geen deksel onder de achterbank, maar wel al een rond plat stuk in het plaatwerk onder de achterbank waar bij nieuwere modellen dus die deksel zit….
Je zult ook een brandstof relais moeten hebben die door je ECU wordt aangestuurd. Dat relais schakelt dan weer de pomp in…
Heb een 22mm cylinder bij iemand ‘besteld’. Hopelijk morgen binnen. De achter as zit er nu ook op. De remtangen die ik had gekocht voor de voorzijde zat een gebroken bout in, een geleide bout voor de remvoering. Heb er even een nieuwe in gezet, morgen het setje er onder bouwen.
Dan nog de tank, hopelijk is die er ook morgen…
Heb nog even gekeken voor een goede plek voor de benzinepomp en filter, maar dat is toch best krap allemaal om hem op de balk te monteren. Mag je hem eigenlijk liggend monteren? Iemand een plaatje van waar hij nou precies origineel zit?
22mm, ok…dan ga ik daar maar eens naar op zoek. Dank je.
Ok, het blok ligt er in!!:jerry
Had dit keer even geen hulp, dus was wel een heel geploeter… Heb nu spierpijn van top tot teen….Het ouwe lijf protesteert!:swear
Heb nog wel even een uitdaging om het schakelmechanisme goed te laten werken. Het oude mechanisme was onder bij de kogel echt gigantisch versleten, jammer want het zag er naar uit dat het wel zo 1 op 1 had gepast!:wtf
Heb nog even naar de remcylinder gekeken, maar blijkt (volgens een kenner) dat het een te dunne is. Er staat groot 20 op de onderkant, dat zou dus een 20mm cylinder zijn terwijl een GSI normaal iets van 23mm heeft? Heb ik dus ook nog nodig…
Dan nog de achter as en de brandstoftank, kabelboom erin…. nog best wel een hoop te doen! Wil eigenlijk dat hij aan het eind van deze week rijdt, maar goed, ik ben vrij deze week dus dat scheelt…:vertag
Er komen 3/20 begrenzers aan uit een Astra, iemand in Noord Holland had ze nog liggen.:afro
Er komt ook een bobine aan en een brandstofrelais…
Heb ondertussen de achter as maar eens onder handen genomen, mooi schoon gemaakt en in de lak gezet. Moeten wel even nieuwe 10.9 boutjes in voor de stabi stang want die waren zo rot als een konijn.:D
Even nieuwe wiellagers in de voorkant, schokbrekers en veren had ik al gedaan.
Dan even een paar nieuwe remleidingen laten maken, koperen leiding. Hebben ze ook in 8mm liggen!! Die ga ik dus even lekker op maat maken voor de benzine aanvoer en retour!! Ze kunnen er zelfs een randje aan velsen, misschien zelfs met het juiste draad voor op het blok… Maar goed, ik denk dat het laatste stukje naar het blok toch wel een beetje flexibel moet blijven?…:hmmz
Alleen nog de tank, die was retour gegaan naar Wesley omdat de geadresseerde het pakket niet had herkend!?!?! Ja tuurlijk! Een pakket van anderhalve meter bij een meter niet herkennen!? Flut service ook altijd bij de TNT!:puke
Ok, dank je. :)
Dat inhalen zal denk ik niet letterlijk gebeuren, maar als je achteras al blokkeert terwijl de voorremmen nog nauwelijks remmen dan zal de totale remwerking veel te laag komen te liggen en breekt de achterkant van de wagen uit. De voorremmen zijn voor 70% verantwoordelijk voor het stop vermogen. Ik weet wat dat betreft wel wat de bedoeling is, maar het gaat hem even om de identificatie van benodigde onderdelen…:vertag
Ok, ik heb net gezien dat er op mijn remleiding verdeler begrenzers zitten waar 3/40 op staat. Bij M-tech koop je ze met 3/20. Ik neem aan dat dit de druk verhouding is. Vraag is dan, hoe ligt die verhouding? Zou het niet voldoende begrenzen met de 3/40 begrenzers?
http://www.mathijssentechnics.nl/?View=page&part_id=320008&hid=&lhid=&lvid=
Je hebt mail…
Lassen, ja leuke hobby. Heb in mijn vorige dettje ook alles moeten vervangen. Heb zelfs de dorpels zelf gevouwen uit 2mm dik plaat met een hydrolische zetbank, mooi uit twee delen per kant om de versteviging ook weer keurig op de bodem van de dorpel vast te kunnen lassen. Was erg mooi geworden…
Je kan er ook een GWD van maken en er gewoon een propeller op zetten, daar is hij ook voor gemaakt…:jerry Moet goed zijn voor meer dan 500mph op de bonville zoutvlakte…:P
Denk alleen dat ze er bij de RDW niet in trappen als je zegt dat het je radiateur fan is…:hmmz
Foto komt later vanavond, geen tijd meer nu…
Hij ligt niet in mijn kelder, dus moet even naar mijn werk om een foto te maken. Ik moest toch even die kant op om een achter as te gaan schoonmaken. Maar dan zal de foto tegen een uurtje of 4-5 gepost kunnen worden…
origineel gepost door coot
moet je hem voor wel 2 keer zo breed maken denk ikNiet als je hem RWD maakt!king:
jazeker! ik woon in hilversum…
Kan ik wel even maken, als het goed is ligt hij in mijn kelder. Zo niet dan ligt hij op mijn werk, duurt de foto iets langer, maar wel vandaag nog…
Ja, heb ik liggen, een nieuwe in plastic nog… Een katvervanger dan, geen middendemper…
De katvervanger mag weg voor 50 euro.
V16! :angel

Dan kun je ook nog een stukkie vliegen..:jerry
11 mei 2010 om 15:45 In reactie op: Condoleance topic voor city77 -Uitnodiging en erehaag opels- #17669852Ik hoorde het net van Wesley…
Vreselijk om zo op je werk aan het einde te komen op zo’n jonge leeftijd! Zo in de bloei van je leven. Vreselijk ook voor de nabestaanden… Ik wens vrienden en familie heel veel sterkte om dit verlies te dragen.
Heb om me heen een aantal keer collega’s verloren en ook al kende ik Adriaan niet persoonlijk zit ik hier toch weer te janken…
Ok, wat doen we…
Deze voor 59 euro:

http://bkautosport.nl/webshop/index.php?main_page=product_info&cPath=6_30&products_id=304Maar dan moet de boel dus afgesteld worden… lijkt me niet makkelijk..
Voor deze idemdito:

http://www.eurom-sport.com/motorsport-equipment/brake-components/adjustable-brake-bias-valve/prod_112.htmlMaar ziet er goed uit voor minder dan 50 euro… Maar ik heb er twee nodig natuurlijk…:(
M-tech heeft een setje voor 139 euro:
http://www.mathijssentechnics.nl/?View=page&part_id=320008&hid=&lhid=&lvid=Die hoeven niet afgesteld te worden. Maar moet wel leidingen aan gaan passen volgens meneer M-tech….
-
AuteurBerichten