Vinci

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 5,951 tot 5,975 (van in totaal 6,128)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: stuurbekrachteging of niet? #17682809

    Wat voor verschil zit er dan tussen?

    Die set is vriendelijk geprijsd trouwens met 75 euro! Mits alles natuurlijk in goede staat is….:hmmz

    In reactie op: E kadett met de franse slag #17685824

    Randjes langs de voor knippertjes zien er ook verdacht uit, wat een schijtlelijke bak. Kleurcombi is het ook niet, vanillevla met sigaretten as…:puke

    In reactie op: stuurbekrachteging of niet? #17682805

    Niet altijd, maar als de leeftijd van de kogels onbekend is is het wel verstandig om nieuwe te plaatsen. De spoorstangen moeten gangbaar zijn, anders is het geheel niet uit te lijnen.

    Hah grappig, een hoop 5 deurs E kadettjes in de avatars op deze pagina!:angel

    In reactie op: stuurbekrachteging of niet? #17682803

    Als je de hoofdonderdelen hebt en de leidingen, en de leidingen zijn in een goede staat (vooral die langs het uitlaatspruitstuk lopen) dan kan er niet zo gek veel mis lopen. Spoorstangen en stuurkogels zijn makkelijk aan te komen voor niet veel geld.

    Meestal ben je (in mijn ervaring) voor een stuurhuis met pomp en leidingen zo’n 100 euro kwijt.

    In reactie op: stuurbekrachteging of niet? #17682801

    Ik kan je eventueel wel helpen met het vinden/beoordelen van een compleet setje hoor, dan heb je echt alles om het in een keer af te kunnen ronden.:agent

    In reactie op: stuurbekrachteging of niet? #17682796

    Oh ja, mijn vorige 1.4i stuurde erg licht zonder bekrachtiging, maar mijn 1.8GT waar ik net een 16V in heb gelegd stuurde best een stukje zwaarder. Dit was deels door de banden. Had de wielen van de wagens gewisseld, eerst stuurden ze nog wel vrij gelijkend. De lichtst sturende wielen waren 185 breed en 14 inch, de zwaar sturende 195 breed en 15 inch. Beide Bridgestone banden…

    Maar goed, het waren niet alleen de wielen, denk ook wel het zwaardere blok. Dacht eerst dat misschien de toplagers van de veerpoten verrot waren, maar dat bleek nog goed te draaien, en inmiddels ook nieuwe erop gelijk met de veer/demper wissel.

    Zou nog het stuurhuis zelf geweest kunnen zijn.

    Had bij die 1.4i in elk geval geen behoefte aan stuurbekrachtiging, en zelfs nu doe ik het meer voor mijn vriendin dan voor mezelf.:P

    In reactie op: stuurbekrachteging of niet? #17682794

    Stuurhuis kan bij een 16V ook zo erin/eruit hoor, gewoon door het gat van de stuurstang door de wielkast…

    Plaatsen vond ik ook wel mee vallen, even drie boutjes onder de accu voor het tankje, pomp met drie bouten op het blok, stangen en slangen trekken, vullen en klaar…king:

    Bij mij paste het stuurhuis (van een Astra) zo op het kruisstuk vanaf het stuur, zelfde passing.

    Alleen de stuurkogels moet je even op letten. Die van je Kadett zijn waarschijnlijk fijn draad en die van een Astra grof draad. Dat had ik in elk geval. Had de kogels online besteld en kreeg één kant in één keer goed, maar de andere kant tot vier keer toe verkeerd! Ook een keer de verkeerde kant, maar verder steeds met het verkeerde draad. Probleem was dat ik het op mijn kenteken bestelde….

    Ook de lengte van de stangen was met totaal ingedraaide spoorstangen nog net iets te lang waardoor ik altijd toespoor hield. Dit scheelde bijna niets, maar genoeg om hem onmogelijk goed uitgelijnd te krijgen. :vertagDus maar een piepklein stukje van de spoorstangen afgeslepen zodat het draad er verder in kon….:agent

    Het zijn soms zo van die kleine dingetjes die anders zijn wat een hoop gekloot kan geven…:hmmz

    Je zal ook even een dubbele krukas poelie moeten monteren voor de extra V-snaar…

    Kadett E:

    Astra F:

    In reactie op: Ruitenwisser voor (E kadett 1988) #17681830

    Kijk, dat lijkt me inderdaad wel de oorzaak dan! :agent

    Ben benieuwd!:hmmz

    In reactie op: Ruitenwisser voor (E kadett 1988) #17681828

    Zoals beloofd hier dan een stukje schema… rechts onder het deel waar RWM-V staat (voor ruitenwissermotor-voor) en links onder het achter wisser gedeelte. Je ziet de RSP-V (ruitensproeier-voor) Het INT-REL (interval relais) Dan zie je de CS (combinatieschakelaar) die je dus zelf bedient, dit leek mij eerst een relais, maar de bekrachtiging is met de hand zo te zien, dus gewoon de schakelaar op je stuur dus…:P

    Ik weet niet of je een beetje schema kan lezen, maar al die liggende ‘T’s zijn dus alle massa’s…

    In reactie op: Ruitenwisser voor (E kadett 1988) #17681826

    Geen dank man, zit hier in Frankrijk te balen omdat ik met een fiat stilo moest gaan omdat ik mijn kadett motor ombouw niet op tijd af heb gekregen…:swear Maar heb wel mijn vraagbaak bij me!:P

    Helaas staan er in dit schema geen draad kleuren bij, dus daar kan ik weinig over zeggen. Wel klopt het inderdaad wat Dannis zegt dat je met de zwarte draad op de massa moet blijven en met de rode moet meten op de motor. En volgens mijn schema zouden er vijf stroom verbindingen moeten zijn, maar mogelijk maar vier draden, want massa loopt meestal gewoon via de bevestigings bout.

    De wissermotor hangt in elk geval vast aan massa, dat kun je eerst nog even doorpiepen met je multimeter want als hij die massa niet heeft is er ook geen spanning. Dit soort problemen komen eigenlijk het meest voor omdat de massa dus door de meestal zwaar verroeste bevestigings bout loopt. Roest geleidt niet…:vertag

    Dan als hij zeker weten massa heeft en je hebt nog steeds geen spanning kun je eens een draadje vanaf de accu op de motor aansluiten en kijken of er actie is. Dan weet je of de motor zelf nog goed is. Als er actie is dan is dus waarschijnlijk het relais toch kapot. Dat hij klikt zegt namelijk niet zo veel, meestal zijn de contacten van de schakelaar in het relais geoxideerd of verbrand.

    Dan de andere vier draden die op de motor zitten. Twee staan als het goed is gewoon parallel en komen vanaf het relais, maar van twee verschillende contacten die ook parallel staan, dit is waarschijnlijk gedaan om meer stroom door te laten en de kans op dat het stuk gaat te verkleinen.

    De laatste twee draden komt vanaf de interval regelaar, één daarvan is ook 30A gezekerde plus en die loopt door naar de motor. De motor krijgt dus continu 12V, maar die wordt geschakeld door de motor zelf, waarschijnlijk bij het einde van de baan. De laatste draad op de motor loopt enkel naar de interval regelaar. Op deze draad wordt de continu 12V geschakeld aan het einde van de baan en wordt dus de interval regelaar weer gereset.

    Ik kan morgen als je wilt wel even een foto posten van het schema, dat maakt het allemaal waarschijnlijk een stuk duidelijker….:P

    In reactie op: lullig #17681539

    origineel gepost door sebastiaankadettcabriogsi
    owja… slotbouten op me lm velgen

    dus ook die er op toen mijn stale velgen er onder zaten..

    die er onder vandaan voor de moter ombouw.. slotbout kwijt…. dan maar kutten met dop op lassen en met een grote grip tang..

    Hmja, ken ik! Duurste slotbouten met unieke code, na wat te vaak sleutelen de dop gebroken :cry

    Toen maar een ‘U-tje’ op de bout gelast, standaard bout weer in het ‘U-tje’ gelast en het geheel eruit gedraaid met een kruissleutel.

    Nooit meer slotbouten gekocht sindsdien…:jerry

    In reactie op: Ruitenwisser voor (E kadett 1988) #17681823

    Nee, je wisser, sproeiermotor, relais enz. alles komt vanaf een 30A zekering. Hier in mijn schema aangeduid als ZE9…

    In reactie op: aansteker e kadett #17679727

    Ik HAAT die pluggen, in mijn Kadettje alles omgebouwd naar 4p XLR. Dat zijn goedkope en zeeeeeeeer goede kwaliteit pluggen die tenminste vastklikken. Iets wat je toch minstens zou verwachten voor in de auto!

    Verder alles wat ik aansluit dan wel om moeten bouwen, vergt wel wat gefreubel. Maarja, dan heb je wel wat!!

    Mijn laatste ervaringen met die scheiss aansteker pluggen waren een weggesmolten exemplaar, talloze bijna brandjes en lostrillende laders zodat mijn telefoon bij aankomst alsnog leeg was!:swear

    Oh ja, had ik het al gezegd IK HAAT die pluggen!!:thumbdown

    :afro

    origineel gepost door CommoCruiser
    Heb je al een schema voor die motor ?

    Ja ik heb een vraagbaak, daar staat een specifiek deel in voor een C20XE. Dat is op zich volstrekt helder, alleen staat er natuurlijk niet bij wat voor stekkertje er aan zit. Dat is meestal geen probleem als er meerdere draden zijn is het aan de kleuren wel te herkennen, maar met die enkel bedraade stekkertjes met een groene of zwarte draad is het nog best zoeken… Er blijven toch wel onduidelijkheden.

    Het lastigste is het om het een goed huwelijk te maken met de huidige installatie….:vertag

    In reactie op: Verschil tussen kadett en nexia? #17678158

    http://www.autoweek.nl/forum/read.php?6,3432943,page=2

    Bij die rode Daewoo staat:”Geloof mij, er zijn maar weinig Kadett onderdelen uitwisselbaar op zo’n ding…”

    :hmmz



    In reactie op: Verschil tussen kadett en nexia? #17678152

    Vele onderdelen van de laatste generatie Kadetten werd al door Daewoo gemaakt. Mijn 1.4i uit 1990 bijvoorbeeld had zelfs al overal onder de motorkap schaamteloos de Daewoo logo’s staan op bijna alle onderdelen.

    Echte verschillen, nou ja de hoofdmoot is gelijk, vele onderdelen passen gewoon, maar de Nexia is gemoderniseerd. Bumpers, koplampen, motorkap, achterklep en dergelijke passen waarschijnlijk niet zomaar. Ook zitten er vaak een hoop extra’s zoals airco enz.. op die misschien met wat aanpassingen op een Kadett passen.

    Balken en achter-schermen zijn volgens mij gelijk, en de basis techniek motorisch en qua wielophanging is volgens mij 100% identiek.

    In reactie op: Probleem knipper en remlichten #17674224

    Als het massa is kom je er zo achter, gewoon even de multimeter op de polen van een lampje, dan kijken of je op de een of andere draad 12V ziet als je naar massa meet. Het hele chassis is massa, dus kan niet moeilijk zijn.

    Als je dan 12V ziet is er dus een massa probleem. Daar kun je vaak makkelijk langs werken, tenzij het een massa geschakeld systeem is. Maar volgens mij is dat alleen je toeter en het lampje in het hemeltje, en niet je knipperlichten en remlichten…

    Succes!:thumbup

    Is nog niet gelukt, zal nu even drie weken in de ijskast gezet worden. Even een rustperiode inlassen.:sleeping

    De kabelboom roept toch nog wel vragen op…. Zoals ter hoogte van de bobine zit er een wit/geel en zwart/geel draadje in een zwart stekkertje met groene balg, denk dat die voor de ventialtor schakelaar is in mijn radiateur, maar daar zit er een in nog met van die platte faston stekkertjes…

    Dan de brandstofpomp die nog niet draait, wel als ik hem direkt op 12V zet. Toen ging er op de uitgang van de pomp bij een slangklem verbinding gelijk wat bezine lekken, toch dus maar drukleidingen met draad van maken straks. Hoewel het goedkope klemmetjes waren, kan eerst nog even van die goeie RVS klemmen proberen… Die zitten er verder overal op, alleen ik had er niet genoeg.

    Dan zitten er ter hoogte van de bobine nog twee enkelpolig stekkertjes aan de boom, een met groene draad en een met zwarte iets dikkere draad. Lijkt op wat er onderin de oliepomp gaat. Zit wel zo’n vergrendelingetje op van plastic.

    Erg verwarrend dat de kleuren afwijken van mijn oude boom, deze was ook van een Calibra. Ook verwarrend dat er voor meerdere doelen dezelfde kleuren worden gebruikt, zoals zwart/geel op de bobine en ook op de temp. schakelaar…:hmmz

    Over drie weekjes weer verder, dan een checken of die vonkt en waarom er geen + op het brandstof pomp relais staat, waarschijnlijk staat er op wel meer dingen geen +….. Moet toch de boel wat verbouwen ben ik bang… Maar da’s mijn werk, electronica, dus daar ga ik uit komen!:vertag

    Cker!!! Moet nu toch gaan lukken! Ga er zo naar toe en dan ff een filmpje schieten van de eerste start!:o:agent:P:D:wub:wors:thumbup:angel

    origineel gepost door GlennGSI
    zitten idd 3 pijpjes aan.. tussen inlaatbuis cil nummer 2 en 3.. Dan moet ie op de meest linkse . de middelste gaat naar je kleppendeksel en de meest rechtse gaat naar de rechterkant van in je inlaat spruitstuk

    ( links en rechts als je in de auto zit dus )

    Kijk! Daar kan ik wat mee! :wors Ok, dit gaat wel lukken zo, morgen maar effe ermee klooien, vandaag te moe van de griep…:puke

    Hey bedankt! Maar waar dan precies op het inlaatspruitstuk? Is dat op de voorkant somes vlakbij de kleine klep, een punt waar drie slangtjes uitkomen?

    Ok, nou het koelsysteem. Ik heb net het tankje ontvangen met een berg slangen.

    Op het blok zit dus een kunststof pijp waarvan de dikke aansluiting naar de radiateur gaat. Dan de twee aan de achterkant van het blok, degene aan de distributie-zijde moet dus op de kachel, de andere uit dat kunststof pijpje naar de onderkant van het tankje, degene uit het blok bij de ontsteking (midden op de kop, stalen pijpje) moet weer op de andere kachel aansluiting.

    Dan de dunne aansluitingen bovenop het tankje, eentje gaat bovenaan op de radiateur, maar waar gaat die andere naartoe?

    Hoop dat iemand kan bevestigen dat alles hierboven klopt en me kan vertellen waar dat ene slangetje op moet, super bedankt!

    origineel gepost door jblfreak
    ow ok

    k zei t expres omdat je over de leidingen begon vandaar eigenlijk een soort van waarschuwing

    maar bijna draaien met t blok zeker

    Zeker bijna draaien, alleen ben ik nu helaas super grieperig. Ik was vanochtend nog bezig en zo duf dat ik af en toe vergat waar ik mee bezig was. Tijd om even een pauze in te lassen, met de nadruk op lassen…:agent :D

    De benzine aanvoer en retour zitten nu helemaal, 8mm koperen leidingen onder de vloer door. De stuurbekrachtiging is nu klaar en is gevuld, remmen zijn klaar, alleen nog wat beter ontluchten… Heb nieuwe Dunlop bandjes erom liggen nu…:wors

    Het enige is nog de kabelboom erin en het koelsysteem afmaken, kwam er vandaag achter dat mijn reservoir een aansluiting mist aan de bovenkant. Bij een 16V horen er twee kleine bovenaan te zitten, bij de mijne zit er maar een… Maar er is een reservoir onderweg, zou als TNT meewerkt morgen op de mat moeten liggen…. Dan nog wat slangen erbij….

    Het zou nu niet lang meer moeten duren!king:

    Is nu ook zo, een leiding is geheel met schroefdraad wartels en stalen leiding, de andere zit hier en daar met slangklem…. Is een originele set die ook zo gewerkt heeft…

    Ja, had het al even aangepast, Wesley kon er niks aan doen dat de tank er nog niet is. Sterker nog, hij heeft er nu ook uren moeite in zitten!:wtf TNT is echt slecht bezig!:fy1

    Gratis af te halen bij mij trouwens een E18NV blok met F16 bak en alles er op en er aan….

    Lokatie: Hilversum.

    De bak schakelt prima en het blok liep redelijk goed, alleen niet super mooi stationair….

25 berichten aan het bekijken - 5,951 tot 5,975 (van in totaal 6,128)