Vinci

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 5,926 tot 5,950 (van in totaal 6,128)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: Mijn eerste ombouw naar 2 liter, project schutbord! #17507098

    origineel gepost door jblfreak
    mooi dat is loopt he

    toch nog t een en ander aan de info gehad

    (wilde bijna zaterdag nog langskomen om m ff te starten als t niet lukte :P

    Heel erg bedankt inderdaad!! En wat betreft langskomen, dat mag altijd hoor! De koffie staat klaar!:P

    Foto’s, tja, schaam me nog een beetje voor het rommeltje wat het nu is, die komen er zeker als het een beetje opgeruimd is allemaal…

    In reactie op: Even voorstellen! #17691458

    Vind het wel erg leuk! Heel vintage en heel country, texaans…:afro

    Vet cool gerendered ook trouwens! :thumbup Is dat een hobby of je vak?

    In reactie op: Mijn eerste ombouw naar 2 liter, project schutbord! #17507095

    AAAAAAAAHHHHH!!!!! EINDELIJK!!!! HIJ LOOOOOPPPPTTTT!!!!!!:o:o:o:o:o

    :P

    Tja, zo’n geschiedenis van een zoon krijgen ondertussen, vakanties, werk, enz. enz.. En dan ook nog geen eigen garage of brug, geen luchtgereedschap, een gereviseerd blok zonder ook maar iets uit een onbekende auto, alle onderdelen verzameld van allerlei verschillende type auto’s en bouwjaren…. En dat voor een eerste keer een C20XE inbouwen, ik ben HEEL BLIJ NU!!!

    Allen hier SUPER bedankt voor het mij bijstaan in dit project.:wors

    Het was dus uiteindelijk niet alleen een kwestie van wat draadjes, vond het al beschamend, ik een electrotechnicus die uiteindelijk hulp nodig heeft met de bedrading…:P

    Het was dus aan het eind van het verhaal, toen hij vonkte, de pomp liep en alles goed leek dat hij toch geen benzine kreeg. De ’toevoer leiding spoot benzine uit als ik hem even los draaide, maar als ik het drukmeter ventiel indrukte kwam er niets, de bougies bleven droog, snapte er geen snars van. Slangen dus toch verkeerd om! Ja WEET IK VEEL!:sleeping Logisch dat een drukregelaar aan het einde van de brandstofgallerij zit, maar ja, dat is achteraf praat…

    Nu nog een hoop dingen afwerken voor ik er echt mee ga rijden.

    Ik moet nog een andere uitlaat, de remmen beter ontluchten, hij moet nog uitgelijnd worden, draadboom mooi aftapen, het luchtinlaat filter goed vastzetten…. Dan nog grondig schoonmaken! En een keer de lak mooi polijsten en misschien blanke lak erover heen laten spuiten om hem ook langduriger mooi te houden…

    In reactie op: Even voorstellen! #17691454

    Vette dett! Welkom man!:afro

    In reactie op: Mijn eerste ombouw naar 2 liter, project schutbord! #17507092

    Super bedankt jongens!:) Ik weet weer wat me te doen staat, ben erg benieuwd of ik vanavond naar het gegrom kan luisteren van mijn 16V!!:agent

    Die blauw witte voor de dynamo trouwens kom ik nergens tegen voor zover ik heb gecheckt op de Vectra motor boom… Zal het nog eens extra checken…

    Wat in elk geval de grootste manco zal zijn waarom hij niet vonkt en de brandstofpomp nog niet pompt met op contakt zetten is het ontbreken van de geschakelde + verbinding… Wie gebruikt er ook zwart voor de +?!:wtf Nou ja, huis installaties dan om een schakelende draad aan te geven, ok…:sleeping

    Ik denk dat ik genoeg stof heb om het ding aan de gang te helpen eindelijk!!

    In reactie op: f16 bak wil niet in 1,2 of R #17690944

    Mocht je bak nou gesneuveld zijn heb ik evt. nog een F16 bak voor je, mag je zo hebben, op voorwaarde dat je ook gelijk het E18NV blok meeneemt wat er aan vast zit…:P

    In reactie op: Mijn eerste ombouw naar 2 liter, project schutbord! #17507089

    Ok, weer wat huiswerk gedaan, het is ook allemaal niet makkelijk heh… :vertag Of nou ja, als ik wist welk draadje waar moest was ik met een half uurtje klaar.:swear

    Het vervelende is natuurlijk ook dat mijn vorige blok E18NV (met carburateur dus) in de stroomkringschema’s van P.H. Olvings vraagbaak van de E Kadett niet voorkomt. Verreweg de meeste schema’s hebben betrekking op multi of single point injectie blokken en slechts twee gaan over carburateur modellen (de E14LV en 16SV en een ander deeltje de E13GV…) waarvan ik betwijfel of ze vergelijkbaar zijn.

    Ik ga mijn oude draadboom maar eens opsnorkelen om te vergelijken…

    Maar goed, er zit dus zo’n dikke ronde connector tussen de motor boom en de boom in het dashboard. Van de draadjes daarin heb ik een overzichtje gemaakt.


    De groene balken zijn dus verbonden draden, de rode balken zijn draden die niet verbonden zijn omdat ze maar aan één kant voorkomen, de witte balk is dus aan geen van beide kanten bedraad…
    De stekker naar het dashboard:

    De stekker aan de Vectra kabelboom:

    Nu zitten er aan die Vectra kabelboom ook nog drie stekkertjes vlak boven de ECU. Eén ervan is de Rood/Blauwe draad voor de benzinepomp. Die heb ik al buitenlangs aangesloten.

    Dan is er een groen en een zwarte stekkertje waar ieder vijf draadjes in zitten.

    De groene:
    -Bruin/Geel (naar gsi boordcomputer)
    -Bruin
    -Bruin/Blauw (motorstoringslampje?)
    -Groen
    -Zwart/Groen

    De zwarte:
    -Blauw (dik)
    -Blauw/Rood
    -Zwart/Blauw
    -Rood/Wit
    -Zwart/Bruin

    Nu had ik zelf dus wel al een en ander uitgevogeld, zoals dat de groene draad in de ronde stekker naar het dashboard moet denk ik aan de groene draad die op de Vectra kabelboom een los stekkertje is, die is volgens mij voor de toerenteller.

    Het zou fijn zijn als iemand wat meer kon vertellen over die stekkertjes vlak boven de ECU, maar vooral welke draden er op de grote ronde stekker aan elkaar moeten komen…:wors

    In reactie op: Mijn eerste ombouw naar 2 liter, project schutbord! #17507088

    Hmm, de zwart gele meet niet door met pen 27 van de ecu. Ben er nu toch niet zo zeker van dat die daar aan moet…

    In elk geval de bobine krijgt 12V en massa, maar toch vonkt de boel nog niet…

    Ook startrelais zegt klik met op contakt zetten, maar de benzinepomp gaat dan nog niet aan. Dus de dikke rood zwarte heeft wel spanning, maar de dunne samen met de zwart/witte krijgt niet geen spanning. Dus het relais schakelt nog niet volledig….

    In reactie op: Remklauwen #17689696

    Inderdaad, 284mm remsysteem met 15″ en boven de 300mm pas 16″…

    In reactie op: Remklauwen #17689694

    origineel gepost door CommoCruiser
    Is dit trouwens voor je 1.3 of je 16V?

    Als bij je 16V de klauwen gaar zijn zou ik er klauwen van bijv. een B-Vectra 2.0 of V6 op zetten met 288 mm schijven.
    Als je financiën dit toelaten tenminste…. :vertag

    Volgens mij moet je dan wel 16″ velgen hebben? En die passen niet zomaar onder een D Kadett…:vertag

    In reactie op: Remklauwen #17689691

    origineel gepost door Hanz
    Die kan je eventueel ook met een fijn schuurpapiertje of schuurlinnen opschuren als ze gangbaar moeten worden gemaakt, en geen nieuwe aanwezig

    Beste is schuurvlies:
    http://www.bm-techniek.nl/home/categorie/schuurvlies

    Daarna wat siliconevet er op, is super vocht werend en super hitte bestendig en super smerend tegelijk. En tast geen rubbers en kunststoffen aan. Alleen oppassen bij delen die je nog wilt kunnen verfen!

    Bijv:
    http://www.onderwaterfotografie.eu/index.php?main=product&id=1334

    In reactie op: Time Attack Kadett Turbo #17612640

    origineel gepost door Andre Botter
    http://www.youtube.com/watch?v=1Lhn3kJmWB0

    Zow, die zal gedacht hebben je makkelijk van zich af te kunnen rijden, was dat even schrikken!:afro

    In reactie op: Remklauwen #17689688
    In reactie op: Op vakantie met een GSI? #17688889

    Een oude auto is niet voor niets oud!:jerry

    [size=-1](dat komt meestal omdat het een erg goede auto is!)[/size]

    In reactie op: Op vakantie met een GSI? #17688886

    origineel gepost door asconahobbyist
    ben zelfs ooit naar duitsland geweest met de caravan achter mn GSI.
    Goeie trekwagen hoor!

    Interessant, wat voor gewicht was die caravan?

    In reactie op: Op vakantie met een GSI? #17688882

    De waterpomp kan zwaar lopen, je kan het vaak al zien aan dat de tanden van de distributieriem schuin afslijten en de riem zowieso te vroeg slijt. Je kan ook de riem loszetten op de spanrol en even aan de pomp draaien. Maar dan wel het geheel weer goed ‘op tijd’ zetten!! Dan kun je wel voelen of hij nog soepel draait…

    De dynamo, tja zo’n ding sneuvelt over het algemeen niet zomaar, er zitten geen koolborstels in ofzo, is gewoon een draaiend magneet systeem met stationaire spoelen. Als hij er heel roestig, verdroogd en oud uit ziet en al wat piept met draaien is het misschien wel beter om een nieuwe te plaatsen. Je kunt zo testen of zo’n ding z’n werk nog goed doet door de spanning op de accu te meten met draaiende en stilstaande motor. Bij een draaiende motor moet er een duidelijk hogere spanning staan (rond de 14V bijv.) die langzaam inzakt als de motor weer uitgezet wordt (naar rond de 12,5V) Zo’n dunamo os overal aan te komen, dus als je het niet een ramp vindt om een ’tussenstop’ te maken zou ik hem waarschijnlijk lekker laten zitten…..

    In reactie op: Zoek achtergordels en deelbare achterbank… #17689065

    Okay, wat voor stof? :hmmz

    U2U

    In reactie op: Op vakantie met een GSI? #17688878

    Tja, wat betreft zitcomfort, ik heb in mijn ’87 1.8S GT kadettje recaro stoelen gehad en die waren keihard en zeer pijnlijk op langere ritten (al binnen Nederland!) Heb er nu Astra F stoelen in gezet, de zelfde stoelen als die ik in mijn 1.4i kadettje uit ’90 had en die zitten voor mij en mijn vriendin heerlijk op lange ritten. Heb er meerdere malen aan één stuk door de 1200km mee naar Borbeaux gereden zonder een centje pijn! :agent

    Laatste vakantie met een van mijn schoonpa geleende Fiat Stilo gedaan omdat ik mijn motor ombouw niet op tijd af had en die stoelen waren veel minder prettig!:puke

    Natuurlijk is dit een kwestie van wat je zelf prettig vindt, ik en mijn vriending zijn vrij lang (1.94m en 1.78m)

    In reactie op: Op vakantie met een GSI? #17688876

    Wiellagers laten het met grote ritten nog wel eens afweten, als ze nog geen herrie maken is het ok, maar let goed op ‘zingende’ tonen uit de richting van de wielen…

    Let ook goed op of hij olie of koelvloeistof ‘gebruikt’, vooral als het koelvloeistof pijl daalt duidt dit mogelijk op een lekkende koppakking, ook geen lange ritten mee doen dan.

    Dan uiteraard goede banden erop om tegen de toch niet altijd even goed (geveegde) wegen opgewassen te zijn.

    Ik doe al jaren lang zuid Frankrijk met Kadettjes en nooit ernstige problemen gehad, zeker jouw C20NE moet je dit met gemak mee kunnen doen…

    In reactie op: mening gevraagd #17688338

    origineel gepost door *Jurgen*

    origineel gepost door hanskadett
    hmmmm weet het niet hoor stel ik verwijder het knipperlicht las er een stuk plaat in en verhuis het knipperlicht naar bv de bumper is en blijft toch wel geil van die lampen zoals in die beige zitten

    Maar dan heb je toch een c1? :jerry

    Ja! Neem dan gewoon een C1!:vertag

    origineel gepost door jermir

    wat voor achteras zit daaronder dan???

    Zo iets?

    Maar dan moet je wel de hele ophanging op het carrosserie veranderen…:hmmz

    In reactie op: mening gevraagd #17688329

    C dettjes kunnen heel mooi zijn, absoluut, maar nee….

    Zowieso vind ik die halve vissenkommen die erop gepopt zijn als wielkasten super lelijk, maar die knipperlichten zijn het cker ook niet naar mijn mening.

    Vind zon wagen origineel wel zo sympathiek:

    Of zo:

    Maar goed, dat sluit natuurlijk niet echt aan op je vraag voor je ratdett…

    Smaak…eh hoe ging het spreekwoord ook al weer?:hmmz

    Zow! Dat is een leuk klusje! :o

    Vervelend toch dat roest altijd op van die nare plekken zit, langs randen en tussen flensen enzo…:swear

    Wat die tijd betreft, ik begreep dat hij er niet alleen voor staat. Mazzelpiep! Mooi geworden hoor die remcylinder!! Nou niet morsen met DOT vloeistof alleen!!

    In reactie op: stuurbekrachteging of niet? #17682816

    origineel gepost door Maximus-Kadettus
    echte mannen rijden zonder!! :P als je eenmaal rolt is het toch geen probleem en is niet zo zwaar :hmmz

    Ik zou het met je eens zijn als ik aan mijn vorige Kadett denk, maar met mijn huidige wagen lijk ik wel een wijf met inparkeren!:jerry

    Bovendien moet mijn meissie er met de vakantie ook mee kunnen rijden en zij krijgt het stuur niet eens om!:vertag

    In reactie op: stuurbekrachteging of niet? #17682812

    Voor dat geld heb ik er ook wel interesse in, mijn leidingen zijn vooral slecht…. Maar dan wil ik wel even een foto zien van de set….

    Die extra demper, zit die aan de buitenkant? Is het verschil goed te zien tussen deze sets?

    EDIT: Zie hem volgens mij op dit plaatje boven op zitten…

25 berichten aan het bekijken - 5,926 tot 5,950 (van in totaal 6,128)