Vinci

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 6,128)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: Is dit eentje met DIS? #18519537

    Ja en nee. Je zult de nokkenas boring af moeten dichten bijvoorbeeld, want daar staat oliedruk op. Dan moet er ook nog een gaatje in geboord en getapt worden om de ‘vinger’ die langs de nokkenas sensor veegt te kunnen plaatsen. Alternatief is de uitlaat nokkenas overzetten van de DIS motor. Dan moet je wel alleen de distributie loshalen, tenzij je een of ander gereedschap hebt om het nokkenas wiel vast te zetten, maar ik weet niet of dat bestaat. Ik heb zelf de optie 1 gedaan. De positie goed bepalen is wel belangrijk, maar kan op zich goed als je een papiertje op de DIS nokkenas legt en met een vuile vinger een afdruk maakt. Boren en tappen ging op zich probleemloos.

    Dat is wel het meest spannende, verder past het allemaal er zo op. Voordeel is wel dat je de distributie dan heb met metalen rollen en de ronde tanden, deze set gaat wel behoorlijk veel langer mee.

    In reactie op: [HOW-TO] – Kadett-E – Homokineethoes vervangen #18447976

    Wat ik graag aan dit verhaal wil toevoegen is dat de rubber, en vooral aftermarket kineet hoezen van rubber maar heel kort mee gaan. Je moet zoeken op “thermoplast’ kineet hoezen, en die vind je bijvoorbeeld van merken als Spidan. Die dingen gaan drie keer zo lang mee als de hele auto.

    Wat de fuseekogel los maken betreft, ik pak meestal een stootijzer en zet die tussen de kineet en de paar slagen losgedraaide moer. Helaas past op dit punt een kogelsplitser er vaak niet tussen. Als je een stootijzer er tussen zet en er spanning op houdt is een klein tikje tegen de zijkant van de kogel meestal genoeg, vaak niet eens nodig.

    [quote quote=18447855]Dank je wel voor je antwoord :applause02: Wat een werk allemaal aan je kadett, erg gaaf . Bijna een nieuwe met hetgeen wat je er allemaal aan gedaan hebt. Heb je toevallig nog meer of andere foto’s van de groep a steun bij de achteras?[/quote]

    Wat ik in 2012 had gedaan aan de auto was nog dusdanig roestvrij gebleven dat ik wel het vertrouwen had dat het de moeite waard was om deze stap nu te nemen ook. En denk wel dat het straks een hele lekkere auto wordt, met wat goede modernere dingen gemengd met het goede van vroeger.

    Ik heb het volledige groep A handboek ook hoor, mocht je interesse hebben. Dacht zelfs dat ik die hier een keer in de downloads sectie had gezet…

    In reactie op: E Kadett schutbord restauratie en geometrie wijzigingen!! #18447211

    Hier nog eens de rolcentrum correctie:

    [img]https://i.imgur.com/EuEALni.jpg[/img]

    Heb intussen ook de stabilisatiestang bevestigd aan de draagarmen, met stangetjes met aan een kant een kogel.

    De achterste ophangpunten heb ik in de vloerplaat verzonken gemaakt, om duiken tegen te gaan, want als de voorkant hoger wordt opgehangen, moet de achterkant ook mee… Die rubber bus heb ik dus 180 graden geroteerd en de vloer voorzien van een ’tunnel’ en de opbouw beugels heb ik een vlakke versie voor gemaakt.

    [img]https://i.imgur.com/Z1UZpNE.jpg[/img]

    En voor extra roestpreventie ook aan de zijkanten van de parfaan voor afwatering gezorgd via kunststof buis.

    [img]https://i.imgur.com/EteuiVp.jpg[/img]

    [img]https://i.imgur.com/j53CJCf.jpg[/img]

    En dat ga ik nog vervangen voor dit 3D geprinte onderdeel wat ik heb gemaakt.

    [img]https://i.imgur.com/6VxhnMO.jpg[/img]

    Het dashboard en stuurkolom en zo zitten er al in hoor, en remmen die werken al ondertussen, maargoed, hier nog even de zijkant. Die zwarte secties op de B en C stijl op de deuren heb ik dit keer maar gespoten.

    [img]https://i.imgur.com/bvCOggL.jpg[/img]

    [img]https://i.imgur.com/wa2tjPz.jpg[/img]

     

    In reactie op: E Kadett schutbord restauratie en geometrie wijzigingen!! #18447197

    [quote quote=18447165]Vinci dat ziet er weer gelikt uit allemaal, wat een werk allemaal :happy02: :happy02: Mag ik je vragen hoe je aan die groep A steunen komt voor de achteras? En ik wil mijn krikpunten van voren verstevigen, ik wil een L-vormige 3mm plaat tegen zowel de binnenkant van de dorpel als de buitenkant van de dorpel maken, maar ik twijfel of ik misschien niet beter 2 kokers er tegenaan moet lassen . Wat zou jij doen? :scratch:[/quote]

     

    Ja dank je wel he!

    Ik heb die groep A steunen zelf gemaakt. Eerst van karton (stucloper) en toen uit metaal, gezet, en er op gelast. Daarna liepen de banden nooit meer aan op de wielkast randen aan de achterkant! Die originele steunen zijn ook bij alle latere versies van de Kadett groter uitgevoerd. Die in Brazilië loopt bijvoorbeeld veel verder door naar voren.

    Ik heb bij mij de dorpels vervangen, toen dus eerst op de krik steunpunten dikkere platen gelast die van velsrand tot velsrand lopen in de uiteindes van de langsliggers. Daarna beide platen binnen in de dorpel verbonden met een rechthoekige koker uit dunwandig materiaal wat ik schuin heb afgezaagd aan de uiteindes. Daarna heb ik de binnendorpel gemaakt over de volle lengte en die met MMA lijm vastgelijmd aan die koker en vervolgens op de bodem van de dorpel omgezet en ook daar vastgelijmd met om de 25cm een opening voor afwatering. De buitendorpel is wel weer gelast.

    In reactie op: E Kadett schutbord restauratie en geometrie wijzigingen!! #18432114

    Dank je wel man, ja we moeten mekaar zeker weer eens opzoeken zodra hij klaar is! Ik heb er in totaal 9 maanden niet aan kunnen werken ook, door de corona was onze club garage namelijk dicht, twee periodes. Maar goed, hij is intussen gespoten, en heb er al een en ander op gebouwd, de deuren sluiten weer, en erg netjes ook. Ben zo benieuwd naar hoe die straks zal rijden!

    [img]https://i.imgur.com/c6PAeZO.jpg[/img]

    [img]https://i.imgur.com/T6DRszX.jpg[/img]

    [img]https://i.imgur.com/hD41Z9h.jpg[/img]

    [img]https://i.imgur.com/6sxMAii.jpg[/img]

    [img]https://i.imgur.com/f7nXLHq.jpg[/img]

    [img]https://i.imgur.com/GyCWW5v.jpg[/img]

     

    Ik gebruikte tot dusver catcar, dat werkt ook mooi, maar op ecat24 stonden doorverwijzingen, en je kon op partnummer zoeken, en dat werkte ook zeer goed. Blijft zonde dat do offline is gegaan…

    Er is nog wel een webarchive van, maar is wel langzaam, en niet volledig meer helaas.

    https://web.archive.org/web/20150312032044/http://ecat24.com/opel/catalog/models/1

    In reactie op: 2 liter 16 klepper motor nummers, welke heb jij?? #18414704

    Editen van de 1e reply ging niet om wat voor reden dan ook, dus maar even hier herhalen dan:

    Kreeg de lege regel ook niet weggewerkt in de editor….hmmm

    14000091 – Braintree’s new engine – confirmed hi-spec.
    14000099 – MattJ new block
    14000100 – Corsa c20xe
    14000111 – Gaz’s new block from GTE 16v
    14000471 – Bicco`s Cally T (let)
    14000633 – Astraderv (surely too low for an Astra GSi?)
    14001007 – Braintree
    14001154 – Mick Vxr C20let..Rayleigh,Essex
    14001537 – Davey J Astra GTE 16v
    14001648 – In Dallara F398 F3 Monoposto race car. Standard road spec.
    14001672 – Jhonno
    14001922 – Colonel K’s xe, sat in garage… from purple GTE scrapper Im chuffed!
    14002106 – an old piece of detonated **** + knackered coscast
    14002346 – gillys redtop mk4 astra engine (dizzy 89 on cam cap )
    14002870 – jamesy(30/09/88)freg gte engine
    14003804 – EPC Listed head change
    14004237 – Corsa B gsi rallycross, coscast, 195pk Yves475
    14005031 – Cavvysri`s next one
    14005048 – Early type crank cut off.
    14005234 – geogsi’s 88. GSi 16V
    14005956 – scottc1088’s 20xe
    14006525 – benhelens 20XE
    14006629 – unknown bottom end,coscast head.p16vlv.
    14007197 – Respect’s Kadett E GSI16
    14007931 – It’s the one in Evil’s Mk1 GTE….
    14008065 – Febe, Kitcar VM77 met 161pk en licht vliegwiel
    14009172 – odders (car made october 1988, uncommonly high engine number)
    14009715 – PhilAstraSport’s XE
    14011167 – non coscast replacement engine in 1990 gte
    14011339 – Jason’s Coscast XE Going in a Mk1 Astra
    14011910 – Rusty – from GTE 16v of unknown origin, ended up in Nova
    14012333 – MikeT’s 20XE from GTE reg 20/3/89 (still in bits!)
    14012554 – Cavalier-c20let, C20LET bought from Ebay as bare block
    14013125 – Tommy M`s C20 LET removed from 1994 Cavalier Turbo
    14013822 – TrickyB
    14014227 – Cam cover change (Wijziging kleppendeksel)
    14016377 – Nov 1995 (96MY) C20LET in Cally T (the_fbi’s orig engine)
    14010647 – Kadett D rallycross , coscast, 240 pk, TB Yves475
    14017497 – Dietrich Concept’s motor, ligt nu in een corsa B
    14017848 – 1996 C20LET in a Cally LE ( MartG )
    14017914 – cmac86 – C20LET with Coscast Head & full forged rebuild in 97 Ph2 Astra GSI
    14017978 – C20LET – DOUGAL (1996 LET)
    14018303 – 20XE coverted to c20xe in 5chaap2k’s Corsa
    14018318 – GM Head – GTE Valver F reg
    14018652 – Ed’s GTE 16v engine. G-reg (although in a J-reg shell) Coscast Head, no Lambda
    14019260 – Sid’s COSCAST 20XE from Astra GTE F/G reg
    14020914 – Brett’s GTE 16v (June 1989)
    14021158 – C20XE – ste_sa (current block)
    14021695 – Orange Peel (F reg GTE Coscast)
    14022443 – Vinci’s MK2 Astra hollow sleeved KS700 head
    14024413 – Kread Cav GSInow in scrap yard
    14024492 – robbie dee’s 20xe zzr1100 bike carbs in locost 7
    14025548 – 20XEJ Mark ’97 Shelled F- reg GTE
    14028864 – Van Looney origineel Kadett E, nu in Corsa B
    14029472 – Puberts Cav GSi 2000
    14030368 – maniac8v – 20XEJ *Just got mine im turning it into a LET*
    14033230 – VEGA (GM head) sold with car
    14033974 – astra gte16v 1989 coscast head
    14034338 – GreyDJ XEJ now 2.1 not in car ATM
    14034648 – Joekonts old GSI G plate
    14034761 – Kread new cav gsi Reg. Oct 89
    14034867 – Krugers Cav Gsi G plate, 2.0XEJ
    14035104 – daddy cav’s cav gsi ’90
    14035411 – Gaz’s GSI cav 1989
    14036987 – badassnows 20xe throttle bodied corsa b
    14037172 – C3MKY Cavalier GSi2000 2wd 1989
    14038976 – Simon XE now in Corsa
    14039046 – Jason’s Astra GTE 16v G-Reg
    14040052 – Super__dan (std 1990)
    14040525 – Brian Stirrup Astra Cabriolet (Donar car Astra GTE 30/3/90) Currently a bare block brought by A2 (Andy)
    14042299 – DeimonNG 20XEJ – Coswort head Cav GSi 1990
    14041654 – Ben_Copeland Cav GSI 1990
    14043603 – Palimanto’s out a Cav GSI 90

    14044064 – 20XEJ uit een Belgische Kadett 16V
    14044860 – Cavvysri`s first one
    14044967 – Joy`s Supercharged XEJ
    14045501 – Dazzy130 mk2 cav (1990 astra)
    14046036 – Hatchets 20XEJ Corsa(1990 astra)
    14046084 – 20XEJ, waarschijnlijk uit een vectra-a bj 1988, nu in een corsa-a wordt alleen voor het circuit gebruikt.
    14048637 – geogsi’s 2nd, ’89, 152K miles, great condition!
    14050667 – Darrenm’s Cav GSi2000 4×4 1989 G reg
    14051000 – Rik C20XE from Astra GTE. Marked 89
    14052450 – C20XEJ – ste_sa (had 89 on cam caps etc)
    14052548 – gillys redtop cav (dizzy 90 on cam caps)
    14054271 – Damo B
    14055336 – Kieran’s (GM head)
    14055549 – SPARKYMARKY
    14056011 – C3MKY Cavalier GSi2000 4×4 1990
    14057531 – C20XE – jamie f Cav GSi
    14058908 – djivesp’s opel tigra xe (from 1990 calibra supposedly)
    14059273 – Vectra 2000, standaard, 400 kop met overbrugging Yves475
    14059983 – dethstar’s 1990 gte 16v
    14061059 – corsaracer, komt dit jaar in een corsa b te hangen
    14065339 – H20GTE – Astray’s 1991 H-reg Astra GTE <–
    14063356 – C3MKY – Now in Kit Car
    14063819 – Pete_58 Unknown origin (belived to be the bottom end from Garys yellow Astra GTE) Going in my Nova 1992 K plate
    14064043 – ASTRAGSI1816V – recon’d engine
    14064580 – LiamS Coscast GTE 1991 J Reg
    14064931 – Ed GM head 1990 GTE
    14065318 – astraliam astra gte H plate
    14065718 – nick 1992 j reg GTE
    14066112 – corsaracer, ligt als reserve/projectblok in de garage
    14067431 – Pete_58 Astra GTE 1991 H plate broken and scrapped, engine still in bits in my garage!
    14067801 – GTE16V’s GTE 1991 H plate
    14067920 – MattJ Coscast MK2 1991 H reg
    14070549 – Gordo C20XE in ’91 Opel Calibra – in New Zealand.
    14070809 – Joys 93 Cav (91 GSi 4×4 engine)
    14070830 – J4LDO currently in corsa B was calibra
    14071211 – danny_bellis (C20XE wtg rebuild + transplant into Nova [unknown donor, came from Nova Conversion done by Courtenay])
    14073670 – Owens Cav Gsi
    14074759 – Batfink 1991 H reg GTE
    14075428 – Debeerd’s Kadett 200is 20XE
    14075526 – Debeerd’s Corsa B 20XE
    14075969 – SR Stealths F Reg Nova
    14076152 – Orbital GM Head
    14077197 – Joekonts Astra GTE H plate
    14077417 – dathers,Nova GTE C20XE,came from a 92 cav GSi
    14077506 – Astra Dan – My H plate GTE 16v
    14077578 – Terry’s 1990 H Plate GTE 16V
    14079150 – J100RSA’s Corsa previously from 1991 cav gsi
    14080702 – GSIpiloot ligt in een omgebouwde astra 1.4 is nu een gsi 2.0 16v met lexmaul
    14081479 cd-design’s ’86 MkII Astra gte 16v, Coscast, M2.5, EDS 7800rpm, E85 at 3.5bar. Originally from ’91 Calibra 2.0 16v
    14083682 – cavalier gsi 2000 2wd 1991
    14084324 – cavalier gsi 2000 2wd 1990
    14086969 – Standaard in een E kadett GSI 16V champion Frenkie
    14087743 – benn’s xe now in the nova <<<<
    14090383 – Jason Gemson 2.0 16V conversion
    14091003 – 1988 nova (novaboy_20)
    14092088 – update: gereviseerd, ligt in nu in mijn kadett E (ooit 1.8i frisco)
    14092909 – van Arnold Kadett, 20xe ligt op een pallet in winterslaap
    14093653 – superfastscottie cav gsi j-reg
    14095879 – redliner J reg GTE 16v
    14096011 – eggy.navy 20xe now going into a corsa b just waiting for funds to get mounts
    14096079 – Y444TES now in Corsa GSi
    14096866 – mr. Bone, komt uit een calibra uit 91 of 1992, nu in een Kadett, 20XE onderblok
    14097498 – Van Robc20xe in een calibra uit 91
    14098456 – Peterc20xe’s Revisie project. Komt in een Astra
    14105328 – Bishy15 20XE in Astravan?
    14105962 – GavCorsa1.6 – 20xe removed from corsa, unknown origin
    14107392 – GSIpiloot een xe omgebouwd naar let. Compleet nieuwe motor die compleet is aangepast voor erg veel vermogen momenteel 310pk en 480nm
    14108022 – Brett XE from J reg Astra GSi – Block clearly stamped 20XE not C20XE
    14108025 – Matt2345
    14108036 – Autosparks astra gsi with 132k on the clock and still going strong
    14110204 – jack from Australia’s smahed calibra thats getting a rebuild! then engine will go in my original calibra, dono wat number means tho
    14110533 – steve 20XE corsa sport, dizzy engine, was told it came from a calibra??
    14112482 – MikeT 20XE from Astra GSI going in my Astra CD
    14113261 – Astra GSI 16v Came with Dizzy and 3bar fuel reg-fastcarmaniac
    14119602 – TiMiX Astra GSI J Reg
    14120060 – Archie Frew J85 HPN ’91 Astra GSI (Removed by Me), Now in 20XE Corsa, Partially Rebuilt July 2010
    14120116 – gsi j reg
    14120415 – Tomk – 03/03/1992 astra gsi
    14123114 – LEE69
    14125224 – Baz116, C20XE Calibra registered feb ’94
    14126279 – DarrynGSi
    14128448 – Change of short motor exchange
    14129374 – chris82a nova 16v
    14135264 – Marcelcoupe’s M2.8 binnenkort in C coupe met Omega R28 bak
    14137011 – Head change/Exhaust cam/big end shells (dis?)(Wijziging kop, uitlaat nokkenas en krukas lagers)
    14137550 – Joy`s C20 XE Turbo
    14140154 – originally in a ’92 Cav GSi, now QED’d, SBD’d and fitted in a Westfield
    14142001 – Originally Astra GTE but now XE Tigra – Oakey22
    14147856 – Brett – 92′ Calibra
    14151969 – Dazzy130 1992 Cav SRi
    14155058 – BROOMY ex Calibra dispac 92 now 97 Corsa B
    14161514 – denno’s xe from cav now in corsa
    14163206 – From H reg Astra GTE (GM head, i think?)
    14163347 – 93 Calibra with DIS and M2.8 Ignition
    14164599 – Sert`s ’94 calibra
    14146663 – Blok van Mattemaker uit een 92 astra gsi.. heeft ook een 20xe krukas
    14167691 – Cengiz’s 93 Calibra XE M2.8 fully original
    14172443 – T1000’s 93 Calibra XE
    14173420 – Piston change(andere zuigers)
    14175423 – GreyDJ 93 Cavalier SRi Luton built
    14176930 – BrianE Brian’s ’94 Caterham HPC (in the States)
    14177139 – Stevey_n1 Astra (was from Calibra 94)
    14177220 – Bicco`s Old Cav SRi 16v 93″
    14177240 – Cavalier-c20let, C20XE bought from scooby-killer from 93 cally, converted to turbo now
    14177271 – tony sri 93 Cav SRi 16V
    14177280 – LLTN Nova xe-From a ’93 Calibra 16v(dispak)
    14178906 – Brett – 1994 Calibra
    14180973 – P.S.Guy Came out of a Calibra, Now in my nova !!!
    14181189 – renej, M2.8 DIS van astra gsi c20xe van 1994 motor had 330.000 km inmiddels oud ijzer.
    14181192 – In Dallara F397 Monoposto race car. Standard road spec.
    14181566 – corsaracer, ligt een astra f gsi waar origineel een x20xev inlag
    14181572 – Renej astra gsi m2.8 maart 1994
    14181977 – jack-offs 94 calibra
    14182154 – The Guru C20XE with DIS from Calibra now in Corsa B
    14182248 – Rudd86 out of a calibra converted to LET for a cav turbo
    14184266 – Kilvos XE, DIS, 93 GSI 2.0
    14184621 – Hersch’s Astra 200iE 16v
    14185463 – Nickyboys XE, latest so far
    14191744 – Renej Astra gsi m2.8 van kenteken registratie 17-03-1995 met coscast kop bijna een van de laatsten die gemaakt is.
    14192384 – lukguns’s Calibra 95” with C20XE(Cosworth) brazilian edition
    14193116 – Oenatje, M2.8 dis zonder tc met origineel 859 Coscast kop, ligt in Astra station gsi 1996. Zo origineel af fabriek gekomen, 1 van de 2413 gemaakte C20XE stations.
    14195117 – Last ever XE engine built in Jan 1998(de allerlaatste XE)

    In reactie op: E Kadett schutbord restauratie en geometrie wijzigingen!! #18401319

    Likje verf in de motorruimte….

    Beetje dempmateriaal in de reservewielkuip…

    En nog een en ander strak maken… binnenkort naar de spuitert!

    Ben er dus al sinds september 2019 bezig. Het is echt weer een mega klus.

    Hier een lijstje met wat dingetjes die ik er aan heb gedaan:

    Ik heb op de krik steunpunten dit keer wat dikkere plaat inwendig in de dorpel geplaatst, zodat die punten ook fatsoenlijk stijf zijn, en daar tussen een rechthoekige koker van chromo staal gelast, zodat de midden sectie van de toch wat slappe vijfdeurs koets wat stijver is geworden. En ik heb er een volledige binnendorpel in zitten nu, á la cabrio. Die binnendorpel zit met MMA lijm op die koker geplakt, aangezien dat mooi in lijn zat met mekaar.

    Heb ook de wielkuipen achter gewijzigd, die lopen nu niet meer naar beneden, maar gewoon rechtdoor. Ik heb deze met de hand gevormd en een velsnaad gemaakt van 30mm, zodat ook daar MMA lijm toegepast kon worden. Hierdoor zit er geen enkele lucht meer tussen die naad ook, en zo watert het veel beter af, aangezien er nergens een horizontaal stuk meer in zit. De binnenkant van de wielkuipen zijn uitgebouwd met een stuk 2,5mm dik Zincor plaat, waarmee de aansluiting is gevonden naar de balken, zodat het kan dragen. De schroefveren komen dus ook netjes op de as te staan en niet zoals de originele veren halverwege, wat erg veel nadelen heeft door de grote veerdruk die dan nodig is. De bovenkanten van de wielkuipen, waar de schroefveren op vast komen, heb ik uit een Golf 3 geboord op de sloop, en dat er in gelast. Op de achter as zitten twee trapeziumvormige kokertjes waar ze daar dan weer op vast komen, hier heb ik gaten in gemaakt, zodat een ratel nog wel bij de naaf bevestigingen kan.

    Er zitten ook kokers in de deuren gelijmd, om ze net wat meer massa te geven, en iets van veiligheid voor zij-impact toe te voegen.

    En er zit bij mij tussen de bovenkanten van de B-stijlen nu een extra balk ook, om de stijfheid daar ook wat te vergroten. Ik had daar mazzel mee, aangezien iemand een zonnedak in een busje aan het plaatsen was en zowat z’n hele dak er uit zaagde. Daar zat een koker op geplakt die vrijwel exact dezelfde boog maakte als het dak in de kadett. Dus ook die verlijmd, alleen de uiteindes gelast, aangezien dat geen zichtwerk was.

    En de voortrein is aangepakt, er zitten custom draagarmen op straks, met een kogel inwendig in plaats van de beruchte rubber bus, en die draaipunten aan de binnenkant zitten nu een aardig stukje hoger op de koets, om het rolcentrum te corrigeren. Originele draagarmen passen er nog wel op als het moet, want die bevestiging zit er nog wel.

    De balken van het stuurhuis heb ik verstijfd, de bijrijderskant met een kokertje naar de wielkast, en de andere kant inwendig….

    Het is echt te veel om op te noemen, beugeltjes voor benzine en remleidingen, extra uitlaat ophangpunten, een andere dwarsbalk gemaakt tussen de draagarm ophanging, er komt kabelschakeling op van een Vectra C (geloof ik), dat heb ik op de bak al omgebouwd en werkt super. Zo kan die balg dus weg uit het schutbord, en kan dat dus ook wat geluidsdichter worden opgebouwd. en je voelt zo dus ook niet meer het kantelen van de motor terug in de schakelpook.

    De benzineleidingen worden kunststof, in een behoorlijke dikte. Er komt Motronic M2.8 op (DIS) in eerste instantie, en dan ga ik later wel kijken nog voor ombouw naar turbo, want ik denk dat dat toch nog wel wenselijk is met al dat electrische geweld tegenwoordig. Hoewel ik ook speel met de gedachte om de achteras om te bouwen naar twee electromotoren, als toevoeging op de benzinemotor. Dus als plug-in hybride zeg maar. Dat maakt de auto effectief ook 4×4.

    Wordt vervolgd….

    In reactie op: HET KADETT 4X4 TURBO TOPIC : #18400562

    Ja, zeker lang geleden! En ja, ben er ook weer aan, al sinds september 2019 bezig joh. Het is echt een mega klus weer.

     

    Ik heb op de krik steunpunten dit keer wat dikkere plaat inwendig in de dorpel geplaatst, zodat die punten ook fatsoenlijk stijf zijn, en daar tussen een rechthoekige koker van chromo staal gelast, zodat de midden sectie van de toch wat slappe vijfdeurs koets wat stijver is geworden. En ik heb er een volledige binnendorpel in zitten nu, á la cabrio. Die binnendorpel zit met MMA lijm op die koker geplakt, aangezien dat mooi in lijn zat met mekaar.

    Heb ook de wielkuipen achter gewijzigd, die lopen nu niet meer naar beneden, maar gewoon rechtdoor. Ik heb deze met de hand gevormd en een velsnaad gemaakt van 30mm, zodat ook daar MMA lijm toegepast kon worden. Hierdoor zit er geen enkele lucht meer tussen die naad ook, en zo watert het veel beter af, aangezien er nergens een horizontaal stuk meer in zit.

    Er zitten ook kokers in de deuren gelijmd, om ze net wat meer massa te geven, en iets van veiligheid voor zij-impact toe te voegen.

    En er zit bij mij tussen de bovenkanten van de B-stijlen nu een extra balk ook, om de stijfheid daar ook wat te vergroten. Ik had daar mazzel mee, aangezien iemand een zonnedak in een busje aan het plaatsen was en zowat z’n hele dak er uit zaagde. Daar zat een koker op geplakt die vrijwel exact dezelfde boog maakte als het dak in de kadett. Dus ook die verlijmd, alleen de uiteindes gelast, aangezien dat geen zichtwerk was.

    En de voortrein is aangepakt, er zitten custom draagarmen op straks, met een kogel inwendig in plaats van de beruchte rubber bus, en die draaipunten aan de binnenkant zitten nu een aardig stukje hoger op de koets, om het rolcentrum te corrigeren. Originele draagarmen passen er nog wel op als het moet, want die bevestiging zit er nog wel.

    Het is voor mij de eerste keer strakmaken, dus het zal niet 100% perfect zijn ben ik bang… Maar goed, als die maar weer glimt, en niet roestig is weer voorlopig, dan ben ik blij.

    Ja, hetgeen ik de vorige ronde heb gedaan was zo goed roestvrij gebleven dat ik er wel vertrouwen in had om de stap te zetten.

    IMG_20201126_172043

    IMG_20200910_174119IMG_20200910_174142

    Uiteraard gaat dat gepaard met het aanbrengen van wat verstevingingen, zowel aan de achter as als aan de koets. Hier van een dorpel een balk gemaakt tussen de linker en rechter langsliggers.

     

    Beetje andere wielkasten achter… Komen schroefveren onder.

     

    IMG_20201126_172058

     

    En het verhaal gaat weer verder…

     

    In reactie op: HET KADETT 4X4 TURBO TOPIC : #18400296

    Wat is die mooi Gerwin! Blijf dit een top auto vinden!

    Mijne wordt binnenkort gespoten. Is weer helemaal uit mekaar geweest, kwart achter panelen en dorpels er in, verstevigd her en der. Wordt ook tijd om maar eens een turbo blok er in te hangen.

    In reactie op: COP bobines ombouw gelukt!!! #18351269

    Het staat inderdaad al weer een tijdje stil, mede doordat ik de auto op M2.8 ga ombouwen. Dit niet voor de DIS ontsteking, maar vooral vanwege de betere ECU en de betere gaskleppositiesensor. Uiteindelijk wil ik die ook van de wasted spark af en COP bobines er op, en dat met een soortgelijke opzet, maar dan met de helft van de componenten.

    De VAG bobines kun je overigens wel duurzamer maken met kortere dwell tijden, maar dat is nou juist niet de bedoeling, plus dat ik dat niet zo 123 in de Motronic kan wijzigen, en tussenkomst van processoren wil voorkomen. Dan kan je namelijk net zo goed gelijk een andere vrij programmeerbare ECU pakken.

    Dus, ik wil bobines die lange dwell toestaan van liefst 8ms, minstens 5ms. En zonder ingebouwde IGBT liefst ook geen driver module. Die zaken houd ik het liefst apart, zodat die in een behuizing kan waar normaal bij M2.5 de bobine zit. Daar zit het trillings en hitte vrij, met minimale kans op interferentie. Dus bobines met maar twee aansluitpinnen is wat ik zoek. Ik ben al wel eea tegen gekomen, maar het moet ook weer goed passen in de kop. Het is wat dat betreft een aardig zoekplaatje weer…

    In reactie op: How to – X18XE1 – gasklephuis schoonmaken #18351199

    Roep ik al jaren, men blijft stug volhouden….

    In reactie op: Juiste olie Z22SE #18349793

    Opel maakt auto’s, geen olie, dus originele olie is er niet. En 5W30 is haast altijd low SAPS olie, dus hmmmmm vrij zeker er van dat het niet echt een extraatje is voor je motor, eerder het milieubewuste bocht.

    De prijs van olie is ook gewoon gekkigheid, die van Mannol is stukke stukke beter dan menig olie die het viervoud kost. Je hebt dat voor ongeveer 15 euro voor een vier liter flacon, als je die per vier koopt.

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 6,128)