Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Toen was het tijd om de 2.0 op kenteken te gaan zetten.
Eerst even bij de Opel garage een CO2 meting gedaan om te kijken hoe deze nu is (omdat de katalysator leeg is).even een quote:
Net even langs de garage geweest om de CO2 te testen, omdat de katalysator nu leeg is.
Even een correctie op mijn eerder geschreven dingen. De CO2 mag stationair 0,5(9) zijn max, en bij 3000rpm mag het max 0,3(9) zijn.Nu zijn de waardes stationair perfect, maar de waarde op toeren is net aan. Deze schommelt heel erg tussen de 0,38 en de 0,44.
Het is dus een klein beetje geluk wat ik moet hebben bij zowel de keuring vanmiddag als met de APK.Achja, we zullen wel zien Zal heus wel goed komen verwacht ik.
En die middag dus naar de RDW in ‘s-Hertogenbosch geweest en daar is hij met een CO2 waarde van 0.41 goed gekeurd :D
Je hebt een PB ;)
En zo stond hij er toen bij.

Frontje was ik op dat moment bezig aan te passen, vandaar dat hij ontbreekt.
Het blok wat uit de astra kwam is verkocht, maar de versnellingsbak had ik nog liggen. Even na gedacht en toe wat leuks verzonnen:


Ding helemaal uit elkaar gehaald, alles ontvet en gestraald en weer opgebouwd. Maar wel her en der wat stukken er uit geslepen zodat je er in kan kijken. Vond het idee wel leuk.
Later is er ook nog een frame omheen gemaakt om hem als tafel te gebruiken.Na een week of 1,5 a 2 gereden te hebben met de 2.0 begaf de katalysator het. Dus deze onder de auto uit gehaald en leeg gemaakt en weer terug geplaatst. Dit omdat het eigenlijk verplicht is om een katalysator te hebben en zo lijkt het tenminste nog of hij er onder zit.



De pijp die je ziet is iets wat hier bij de Mevo verkocht word als flexibele uitlaat pijp. Flexibel is hij wel, maar echt stevig niet. Daar komt later nog wel meer over :P
En hierbij nog een (deel van) de 3e bestelling vergulde onderdeeltjes:

Morgen weer meer :)
Sorry ervoor dat ik niet veel reageer in andere topics, maar heb maar weinig tijd om dit al bij te houden. Over een goede week is het weer wat rustiger qua school e.d. dus dan heb ik ook meer tijd om de prachtige verhalen van andere bij te houden :D!
@Xzelicon wrote:
Net blokje geworden :)
Je cylinderkop (of donor…) komt bij mij vandaan :). Uit Johan zijn oude Ascona king:Dit zijn als het goed is de spullen die ik toen eens bij jou heb opgehaald:







En zo is het later die week geworden :P



Hehe, dankje.
Vond dat zelf ook wel leuk voor later (om het nog eens terug te kijken) om mooie foto’s van al het werk te hebben.Dan nu een update van de tweede sleuteldag.
Zelf een plaatje gemaakt om de brandstofpomp aan de auto te bevestigen:


Olie koeler een plekje gegeven:

En de uitlaat passend gemaakt:

Verder nog een hoop slangen en dingen aangesloten, maar nog niet kunnen starten deze dag.

Die na middag de auto nog voor een laatste keer weg gezet, de zaterdag erna hebben we er aan verder gewerkt.
Moesten nog wat dingen elektrisch aangesloten worden en her en der nog wat puntjes op de spreekwoordelijke I gezet worden.
Maar eindelijk liep hij.



En voor toen (27-02-2011) was dit het eindresultaat. Had heb blok begin december opgehaald, dus alles is vrij snel gelopen :)
Deze avond nog maar even een update voor het weekend. :)
Eerst de “oude” 1600 eruit. Deze is later verkocht aan iemand die hem ook weer in een astra f cabrio ging lepelen:

Voorkant leeg gemaakt. Voorpoten, subframe en blok eruit:


Voorpoten eerst weer in elkaar gezet:

Nieuwe blok opgehaald:

En wat later hangt het er al weer in:

Steekassen en voorpoten er ook weer onder:

Nieuwe radiateur erin:

En aan het einde van de middag weer op zijn pootjes:

@kadett4x4 wrote:
voor de meeting hier in de buurt, moet je denk ik toch richting sevenum.
daar komen toch ieder jaar wel een hoopje mensen van onze kant naar toe.
maar we gaan elkaar nog wel eens zien.Oke ga ik eens in de gaten houden wanneer het is en kijken dat ik dan ook kan komen! :D
@astraTD wrote:
Respect voor je werk :thumb
Dankje!
Dat ligt natuurlijk wel aan wat de ‘klant’ wil.
Maar er van uitgaande dat:
– rijdende foto’s
– stilstaande op een paar locaties
– interieur
– eventueel foto’s met eigenaar erbij is natuurlijk geen probleemDit duurt ongeveer 2 a 3 uur.
Dan hangt het er natuurlijk van af of ik ver moet reizen of dat diegene hierheen komt.
Als ik ergens naar toe moet word het voor mij ook lastiger om rijdende foto’s te maken omdat er dan ook een 2e persoon mee moet om te rijden.Dus het ligt een beetje aan de omstandighede / wensen.
Maar voor een complete shoot hier in Oss vraag ik €75.Dan krijg je de bewerkte foto’s op orgineel formaat (zonder watermerk). Ter indicatie, dit zijn +/- 25 foto’s.
Mochten er verder nog vragen zijn, kan je mij een pb sturen of mailen naar roosvincent@gmail.com
Het reviseren van de remklauwen:
(tijdens het stralen)


(Laagje lak)

Het schoonmaak ‘proces’ van de voorpoten:



Ondertussen ook een nieuwe radiateur met behuizing en fan gekocht:

Brandstofpomp weer netjes:


En de voorpoten voor zo ver het kon weer in elkaar:

En toen was de dag aangebroken om aan de ombouw te beginnen:

Blok is zo goed als klaar, dus kan het aan de kant om zo ruimte te hebben om de aanverwante spullen op te gaan knappen:

Steekassen weer netjes:


Toen na lang zoeken een setjes voorpoten van een 2.0 vectra B gevonden. En die moesten natuurlijk ook weer netjes worden.



Remklauwen gereviseerd:


Zo dat zijn voor vandaag weer genoeg foto’s :D
Morgen meer…. :)Om er snel doorheen te werken, hier nog een update.
Nadat het blok in elkaar zat even de uitlaat er onder gehangen om een compleet plaatje te krijgen:


Toen de klepdeksel afgemaakt. Deze had ik eerder al helemaal gepolijst maar nu moest hij nog gespoten worden. Dus eerst even afplakken:


Klaar en gemonteerd: king:

En de pomp van de stuurbekrachtiging:


klaar :D :

En wat spullen wezen halen om een koude lucht toevoer te maken:


met een krimpkous de orginele schroefbevestiging aan de luchtfilterbak er op gemaakt:

Ahh kijk weer een bekende.
Die cilinderkop ligt hier nog in de garage, maar heb zo af en toe al wat onderdelen er van kunnen gebruiken ;)Thnx voor de complimenten!
Locatie kan ik uit zoeken maar natuurlijk mag iemand zelf ook met ideen komen :)
Zelf rijd ik een Astra F cabrio. Bij restauratie en verbouwing heb ik pas ook een topic aan gemaakt.
Dankje.
Hierbij nog wat foto’s van een van mijn meest recente fotoshoots:


Dankje. Foto’s maken is mijn (werk-) hobby, dus dan kon ik het ook niet laten om van mijn projectje wat leuke foto’s te maken, hehe ;)
Inlaat opkuisen: is gestraald en gespoten en van binnen gereinigd.


Omdat ik er graag zelf veel van wilde leren, heb ik zelf de kleppen ingeslepen:

en de kop weer in elkaar:


Nokkenas huis uit elkaar gehad en weer netjes gemaakt:

En die dag is ook de eerste bestelling van vergulde onderdelen binnen gekomen:

Het blok weer in elkaar:






Heej,
Wij kennen elkaar wel ja. Ik had inderdaad eerst wat tekst op mijn rechtervoorscherm staan toen deze nog in de kreukels zat, hehe
En Ronnie heeft het blok erin gelegd ja. Zonder zijn hulp had het blok er niet zo mooi / makkelijk in gelegen :DIk zal eens wat foto’s posten van mijn werk. Even zoeken in welk topic dit kan/mag :)
Weet jij trouwens of er ooit nog eens een ‘meeting’ gehouden word met de mensen in de omgeving bij ons? Wel leuk om zo met een aantal eens bij elkaar te komen.
Om het topic snel up-to-date te krijgen, hierbij nog een grotere update.
Eerst de versnellingsbak die wel een schoonmaakbeurt kon gebruiken:

In de ontvetter


Klaar


Een begin gemaakt aan de kleppendeksel:

alvast een eerste keer gepolijst

En de dynamo:
(van)

(naar)


Morgen zal ik weer een update plaatsen :)
De dag na het ophalen van het blok meteen aan de gang gegaan om het te demonteren:



En om meteen weer een stap verder te gaan.
Onderblok al klaar. Opnieuw in de lak, zuigers weer schoon en wat onderdelen vervangen:

Wat een geweldige auto is het toch. Prachtig om te zien wat voor werk er allemaal in zit.
Heb daar enorm veel respect voor.Afgelopen jaar op Streetpower nog een foto van genomen:

Zal per dag wat posten van wat er al gedaan is. Daarvan heb ik genoeg foto’s hehe
December 2010 een C20NE (samen met de steekassen en versnellingsbak en ecu) opgehaald om volledig te gaan reviseren:



Voor zover ik er nu achter ben is het niet plug en play, maar moet er wel wat aangepast worden.
Maar misschien dat andere die dit wel eens gedaan / geprobeerd hebben het kunnen vertellen wat er gedaan moet worden om een gasklephuis van een C30NE werkend te krijgen?Dankje :D
Ga ik daar eens naar op zoek!Jah oke, dat is waar. Maar ik zou het graag gewoon bij een “normaal” inlaat traject houden.
Dus een koude lucht toevoer > luchtfilter > gasklephuis > inlaat.
Alleen zou ik willen kijken of het mogelijk is om een gasklephuis te monteren met een grotere diameter.Maar weet niet of zoiets mogelijk is.(ivm gaskleppositiesensor e.d.)
-
AuteurBerichten