Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
[quote quote=18356225]Zal je leasemaatschappij blij mee zijn……… :unsure: Google is your best friend: astra k tuning : https://www.unlimitedtuning.nl/chiptuning-opel-astra-k-1-0t-105-pk.html :wacko:[/quote]
Wat mijn aandacht trekt op die website is de opmerking “Overname Fabrieksgarantie = Gratis”. Ik ben toch wel benieuwd wat daar precies onder verstaan wordt. Als je de koppakking eruit blaast, of de tandwielen vliegen uit versnellingsbak, zou dat Tuning bedrijf dan de schade vergoeden?
18 mei 2018 om 16:09 In reactie op: Houden de problemen en het gezeur het nu nooit eens op…. ben er wel een beetje #18356112Zie je wel!!! Ik wist het, ik wist het!!! Dit moet de oorzaak zijn. Goed dat je aangedrongen hebt. En top dat ze iets gevonden hebben. Als ze nu nog even goed doorpakken en ook die navi vervangen dan krijgt je dealer van mij een dikke plus. Jij hebt hier ook niet om gevraagd.
Laten slepen door een maat van je met een auto. Zaterdagochtend vroeg van huis gaan zodat je niemand tot last bent in het verkeer en met een sukkeldrafje naar Waalwijk toe rijden. Als je de auto hebt afgeleverd, daarna lekker patatje eten op een terras en daarna in de auto van je maat samen weer terug naar huis. Dus gewoon een dagje uit van maken:-)
De NAVI900 betekent dure kaartupdates voor je navigatie, met verouderde kaarten, een lege Shop en geen draaiende Android Auto doordat je het nog niet officieel via Google Play kunt installeren op je telefoon. Wel mp3’s afspelen vanaf usb-stick of telefoon en natuurlijk bellen. Ik vraag me af of dat gaat opwegen tegen de kosten die je moet maken.
Inderdaad handig om te weten, bedankt voor de info. Mijn Onstar-abonnement is toevallig deze week ook beëindigd.
Ok, top dat ze verder gaan zoeken! Zo hoort het. En nou maar hopen dat ze de oorzaak gaan vinden. We horen het nog wel.
[quote quote=18354533]Rij sinds deze week maar met een … Baseus magnetisch ventilatierooster houder[/quote]
Interessant. Bevalt Baseus een beetje? Blijft dat goed zitten in het rooster?
Ik kan niet meer op mijn NAVI900 (2017) vertrouwen, sinds ik meerdere keren niet op de plaats van bestemming aankwam vanwege niet-bestaande wegen op de kaart. Ik heb daarom besloten om er géén gebruik meer van te maken tijdens “cruciale” ritten, zoals naar het buitenland of op filegevoelige stukken. Voor gewone stukjes in de buurt durf ik het nog wel aan.
Ik gebruik nu mijn telefoon waar TomTom Go Mobile voor 20 Euro/jr op draait.
[quote quote=18354009]Maar als de voorruit lekt/niet goed gekit is zouden de vloermatten voor onder dashboard toch nat moeten zijn? [/quote]
Niet als het maar om een paar druppels per dag gaat. En als die druppels ook nog eens precies je navigatie binnen sijpelen…
Trouwens, niet om je bang te maken, maar als jouw auto zo’n enorm vochtprobleem heeft dan ben ik benieuwd waar en wanneer de volgende storing gaat optreden. Want corrosie op de printplaten die zich in het dashboard bevinden lijkt mij niet ondenkbaar.
Ik kan niet anders zeggen dan een keurige reactie van Opel NL waarin ze aangeven dat ze je opmerking (of wens) doorsturen naar de verantwoordelijke afdeling :good-job:
[quote quote=18354003]Onze eerste vectra (1991) had een vochtprobleem aan de achterkant van de auto. Mijn toenmalige dealer heeft toen besloten om de achterruit te demonteren en toen bleek dat de ruit aan de onderzijde niet volledig gekit was. Ruit opnieuw gekit en probleem was verholpen. Misschien is dat ook bij u het geval met de voorruit. Wens u heel veel succes.[/quote]
Ik vermoed ook dat het daar in zit. Als er zelfs vocht in het navigatiesysteem van aapje63 komt dan kan het haast niet anders dan dat het vocht onder het dashboard terechtkomt. Het komt zeker niet van het schuifdak vandaan. Als de oorzaak niet in de gewone ventilatiekanalen zit dan moet het wel vanachter de voorruit vandaan komen. Het kan bijna niet anders dan dat er niet goed gekit is. Ze moeten gewoon beter zoeken en aapje niet met een kluitje het riet in sturen.
Overigens begrijp ik wel hun standpunt dat ze niet (enkel) je navigatiescherm gaan vervangen omdat het ook in het volgende scherm komt. Daar zou je inderdaad niet mee opschieten. Daarom moeten ze gewoon die lekkage oplossen. Punt.
Met de naderende nachtvorst even voorzichtig zijn met de tuinslang. Misschien beter pas doen als het weer warmer wordt. En leg eens een hygrometer in de auto dan kun je de luchtvochtigheid op verschillende momenten meten. Meten is weten en misschien kun je er conclusies uit trekken.
Als Opel het kennelijk normaal vindt dat sommige exemplaren van hun Astra’s zo veel vocht toelaten in het interieur, dan zou je mogen verwachten dat de apparatuur die zich in de auto bevindt (bijv. het navigatiesysteem) daartegen bestand is. Echter jij ondervindt dat je de route niet meer goed kunt aflezen. Jij kunt het navigatiesysteem niet gebruiken op de manier zoals het bedoeld was. Dat betekent dat jouw navigatiesysteem dus een ondeugdelijk product is. Dat kun je gebruiken in je zaak tegen Opel. Ze zullen je een ander exemplaar moeten leveren op hun kosten. Ik vind het te bizar voor woorden dat ze je hier niet in tegemoetkomen. Ik zou maar juridisch advies gaan inwinnen als ik jou was.
Vooropgesteld, ik vind het allemaal zeer vervelend voor aapje1963 en hoop echt dat er een oplossing komt. Wellicht dat een onafhankelijk onderzoek uitkomst kan bieden?
Misschien kun je iets met onderstaande (ik heb dat al eerder geschreven maar dat is misschien verdwenen toen ze met de server bezig waren):
Als je de voorruit hebt droog geveegd met een doek, dan moet je die doek direct uit de auto verwijderen. Datzelfde geldt voor natte jassen e.d., die moet je nooit in de auto laten liggen. Want als al dat vocht verdampt, waar blijft het dan? Juist, in de auto! Het condenseert dan tegen koude oppervlakken aan zoals de ramen. Je houd het probleem dan in stand. Dus heb je doeken of sponzen e.d. in je auto liggen? Hup, weg ermee.
Heb je al eens een kwartiertje met de tuinsproeier op de voorruit gesproeid? Probeer dat eens, terwijl er iemand binnenin de raamstijlen e.d. in de gaten houdt of daar vocht doorheen sijpelt.
[quote quote=18353839]Je zou als tijdelijke oplossing een vochtvreter in de auto kunnen plaatsen[/quote]Het gebruik van een vochtvreter is niet zaligmakend want het vocht blijft in de auto aanwezig en ik kan niet inschatten of zo’n vochtvreter toch ook niet stiekem vocht afgeeft aan zijn omgeving, zeker als dat hele ding al verzadigd is.
[quote quote=18352289]Een duur navigatie in je auto hebben en gaan lopen klooien met een mobiele telefoon zo 2012[/quote]
Ironisch genoeg is dit inderdaad precies zoals het is. Niet omdat het kan, maar omdat het helaas moet. Ik heb ook een NAVI900. De ingebouwde navigatie werkt voor de meeste ritten wel, maar het is mij al te vaak gebeurd dat een straat gewoon niet op de navigatiekaart staat. Dan pak ik ook mijn mobiele telefoon erbij. Als er dan over een paar maanden een kaart-update komt voor 100-zoveel Euro waarvan je weet dat de brongegevens al flink verouderd zijn, dan neigt mijn voorkeur ook naar de mobiele telefoon.
Dat is niet zo fraai. Het systeem zou bedoeld moeten zijn om je een veilig gevoel te geven. Ik heb mijn auto ook in april gekregen en heb sindsdien een stuk of 5 à 10 onterechte (maar ook 1 terechte!) botswaarschuwingen gehad. Bij mij maakte de ingestelde gevoeligheid wel degelijk een verschil, deze staat nu op de “ongevoeligste” stand en ik heb sindsdien bijna geen botswaarschuwingen meer. De botswaarschuwingen deden zich een aantal keren voor op hetzelfde stuk weg, namelijk waar de weg iets naar beneden loopt, onder een viaduct door, en ook een keer waar er een een hele flauwe kronkel (“S”) in de weg zat. Ik denk dat de stand van de zon er ook mee te maken kan hebben, zeker nu in het najaar waarin we veel contrasten (schaduwen) hebben die het camerasysteem in de war kunnen brengen, gok ik. Mijn auto heeft echter in geen enkel geval bijgeremd of een noodstop gemaakt. Ik herinner me dat de verkoper destijds zei dat het systeem slechts kan bijremmen maar niet een volledige noodstop zal maken. Dat strookt vreemd genoeg niet met jouw ervaring.
Al met al kan ik je, helaas, niet verder helpen. Hebben we in de middenconsole niet een knop om die veiligheidsvoorziening uit te schakelen?
Ik was tijdens de aanschaf van de auto in april erg enthousiast over het veiligheidspakket, maar ondertussen weet ik dat het pakket voor mij, inclusief de lane assist, niet meer dan een grappige gadget is. In jouw geval kan het woordje “grappig” wel achterwege blijven.
[quote quote=18349786]Is er een limiet aan de hoeveelheid Gb, Mg of Tb van een USB stick/harde schijf die je aan de USB koppeling van de NAVI900 kunt hangen? Ik heb de indruk dat mijn 1Tb harde schijf niet echt lekker wordt herkend.[/quote]
Zou het usb-slot wellicht te weinig stroom leveren om de schijf draaiend te krijgen?
Dank, ook namens mij.
Wat hebben die Engelsen trouwens een mooi forum! Net als de Duitsers. Het forum is lekker snel en zonder reclames. Ik ben jaloers op ze.
Interessant. Ik zit ook steeds te hannissen met mijn zonnebril. Heb je toevallig een link naar de verkoper?
14 september 2017 om 19:06 In reactie op: Astra k versnellingsbak drama… compleet nieuwe versnellingsbak? #18348176Spannend. Ben benieuwd!
Ik zou maar niet naar Photobucket gaan als ik jou was, want die boefjes hebben onlangs hun beleid aangepast waardoor het niet mogelijk meer is om hier op het forum (of waar dan ook) embedded foto’s te plaatsen. Ik zit zelf nog wel bij Photobucket en mijn fotoreportages die ik op andere fora embedded heb zijn niet zichtbaar meer :-( Om ze weer zichtbaar te krijgen moet je betalen. Maar dat gaan we natuurlijk nie doen nie.
[quote quote=18346920]Vierwieler, het zoekende gedrag wordt mogelijk veroorzaakt door de (zware) belading op de achteras. Twee bijna volwassenen + ruime hoeveelheid bagage. Heb je mogelijk minder last van zonder deze belading? Ik herken het namelijk zelf niet.[/quote]
Ik denk dat de zware belading inderdaad meespeelt. Bovendien had ik voorheen een 1400KG zware diesel, die lag als een blok op de weg. De Astra is even wennen denk ik.Beste mensen,
Het is niet om te pochen :rolling: maar ik kom net terug van een vakantie in Zuid-Frankrijk in de buurt van Toulouse met mijn Astra ST 1.0 met vier (bijna) volwassenen en de kofferbak mudje vol. De auto deed het geweldig. We hebben geen steile passen gehad maar gewoon glooiend terrein, maar de temperatuurnaald bleef steeds steeds keurig verticaal staan, en ik ben geen slome rijder! Bij het verlaten van de vele tolpoortjes kon ik menig andere auto “eruit trekken” tijdens acceleratie ondanks de zware belading. De stoelen zaten geweldig, ook na langdurig zitten. Steeds als we even de benen gingen strekken bij een Aire dan dacht ik na 5 minuten ‘hè hè, even zitten’ en dan gingen we weer :-)
Wel vind ik dat de auto op de voorwielen wat ‘zoekend’ gedrag vertoont. Zeker bergafwaarts en helemaal als daar ook een bocht in zit, dan voelde ik me niet volledig in control over de auto. Dat is niet fijn. Maar prima wagentje verder, echt 0,0 problemen gehad. Ja toch wel de Navi900 kon gisteren de dichtstbijzijnde MacDonalds niet vinden die OnStar naar mijn navigatiesysteem had geüpload, maar ja.17 juni 2017 om 08:24 In reactie op: Update !!Filmpje!!..betreft speling versnellingspook Astra K #18344744Ik weet niet hoe het mechanisme eronder werkt, maar het klinkt alsof ze ergens een vulring vergeten zijn of de boel niet goed aangetrokken hebben. Niet dat dit ernstig is ofzo, maar als een monteur aan je auto gewerkt heeft dan moet ie de boel gewoon netjes terugplaatsen. Als hij zoiets simpels als een pook al niet eens spelingsvrij kan terugzetten dan… tja.
Ja, dat hoort zo. Het is mij ook opgevallen dat de herkenning door het systeem van de wegbelijning verre van optimaal is. Wat nog wel schijnt te helpen is ervoor te zorgen dat je voorruit ter hoogte van de sensor helemaal schoon is zodat de herkenning beter is. Maar dat heb ik zelf nog niet geprobeerd.
[i]Heb jij het al gelezen, het lijkt mij ook dat de 1,0t buiten deze problemen valt maar ik weet niet zeker….
Hopelijk weet jij al meer..
Gr Arnold[/i]
Ik heb alles in het Engelse topic t/m 31 mei gelezen. Tot dat moment is er geen enkel probleem met de 1.0 gemeld. We lijken met onze 1.0 de dans dus te ontspringen, da’s mooi! Moet alleen wel zeggen dat ik vind dat de turbo bij mijn 1.0 pas heel laat inkomt, bij ca. 3500 toeren. In dat Engelse topic wordt dat ook wel als probleem gemeld. Maar misschien hoort dat gewoon bij de 1.0. (deed me beetje aan dit filmpje denken: https://www.youtube.com/watch?v=s-XYJC6SVk0)
Ik ga dit sowieso NIET laten onderzoeken door de dealer, want ik ervaar behalve de laat inkomende turbo geen enkel probleem met mijn auto. Niet schokken, niet echt inhouden, geen metalen geluiden, het motortje loopt gewoon hartstikke soepel.
-
AuteurBerichten