Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
26 januari 2019 om 10:13 In reactie op: Aankoopadvies (eerlijke prijs) gevraagd voor Astra G #18363442
Als het goed is ga je er een nieuwe APK bij krijgen (volgens hun eigen beleid), want de huidige is nog maar <6 mnd geldig. Dat is wel mooi.
1500 Euro lijkt me inderdaad een mooie prijs. Krijg je er garantie bij?
Daar ben ik ook wel benieuwd naar. Lane assist werkt bij mij vaker niet dan wel. En ik heb de botsdetectie op de minst gevoelige stand gezet vanwege de diverse valse alarmen.
Even een reactie terug wordt wel gewaardeerd ;-)
[quote quote=18362599]Ik meet het echt, de software van de Astra is 10-15% afwijkend (zuiniger) dan in het echie.[/quote]Er is altijd enig verschil tussen het verbruik volgens de BC en het werkelijke verbruik. De getallen die jij noemt komen mij wel bekend voor. Ik heb ongeveer dezelfde afwijking. Gewoon zelf het verbruik berekenen, dan kun je de BC lekker negeren.
Ik kreeg mijn Astra K nieuw met 2,8 bar in de banden. Nu zit er 2,2 bar in. Ik heb het idee dat het verbruik daardoor iets ongunstiger is geworden.
Hoe meet jij het verbruik? Alleen door op de boordcomputer te kijken, of ook door het daadwerkelijke aantal getankte liters aan de pomp + gereden km’s te noteren? Dat is natuurlijk de betrouwbaarste manier om te meten.
[quote quote=18362371]de regelmatigheid waarmee de levensduur olie aangeeft dat ik een servicebeurt moet hebben, en de kosten hiervan. Omdat ik nog in de garantie zit (nog 2 maanden), wordt in min of meer gedwongen om de servicebeurt af te nemen om de garantie te behouden.[/quote]De oliewissel-interval staat toch los van de onderhouds-interval?
[quote quote=18362371]jan-2017: auto de weg op gegaan (0 km) okt-2017: 23.500 km: beurt 1[/quote]Was het niet voldoende geweest om in oktober alleen een oliewissel te doen?
Bekend verhaal. Ik heb ook een 1.0 liter:
April 2017: nieuw (0km)
December 2017: oliewissel (14.000km)
Mei 2018: onderhoud (22.000km; geen oliewissel)
Oktober 2018 (30.000km) : olie moest weer vervangen worden, maar er is gekozen om alleen te resetten zodat de oliewissel pas plaats hoeft te vinden tijdens het onderhoud medio (mei?) 2019. Uitstel van de oliewissel tot dat moment wordt blijkbaar als een aanvaardbaar risico gezien.
Hoe gaat het met je beslagen ramen?
Sinds de nachtvorst is gekomen (eergisteren), moet ik de blower eerst ca. 10 minuten op de voorruit laten blazen voordat hij helemaal ontwasemd is en ik kan vertrekken. Vorig jaar was het minder. Valt me beetje tegen :negative:
[quote quote=18362106]Nog wel een diagnoserapport per mail ontvangen met daarin een uiterst discutabele kilometerstand. Daar is dus duidelijk mee gerommeld. Soit, auto is weg ( export ).[/quote]Dat is lekker zeg. Dus jouw diagnoserapporten waren altijd goed. Nu heeft iemand na jou de tellerstand teruggedraaid, maar diegene was even vergeten dat jij misschien nog wel een diagnoserapport zou kunnen ontvangen. Lekker bezig die gast :tongue-out:
[quote quote=18362107]Ach ja…, maar die had ik toch al… :-)[/quote]Ik nog niet. Da’s het verschil hè ;-) :applause02:
[quote quote=18362103]Leuk dingetje wel. En dus helemaal leuk omdat het gratis was.[/quote]Gratis, yeah right. Maar wel eerst een Benz moeten kopen.
@aapje1963. Ik heb ook niet verlengd. De app bleef het nog een tijdje doen, maar na enige tijd stopte het. Nu ontvang ik alleen nog maar emails met smeekbedes of ik weer lid wil worden. Gisteren nog eentje of ik tijdens Black Friday nog lid wilde worden. Maar Black Friday was vorige week al, hahahaIk hoop het ook voor je, maar dat weet je wel. Ik zal voor je duimen.
Wow, zoiets verwacht je niet na zo weinig km’s. Dat is flink balen. Ik weet niet welke acties je allemaal uit de kast hebt moeten trekken, maar als je na ca. 3 weken de diagnose krijgt dat het complete blok vervangen moet worden en dat Opel de kosten draagt, dan durf ik dat wel een prima regeling te noemen. Dat doen ze niet zo maar. Er zitten hier ook mensen op het forum die al een jaar zitten te tobben en nog steeds met lege handen staan.
Ik vermoed dat je probleem exemplarisch is en dat Opel door eigen onderzoek aan het blok onomstotelijk heeft kunnen vaststellen dat de schade het gevolg was van een montagefout of een zwak onderdeel o.i.d. Maar dat concludeer ik enkel uit de 2 feiten die jij noemt nl. dat de auto niet meer in de garantie zit maar Opel de schade toch volledig vergoedt.
Maar ik snap dat je teleurgesteld bent.
Is allemaal niet serieus bedoeld, Pjot. Er heerst hier een beetje de vrijdag blues denk ik :applause02:
Die update wil ik ook hebben!
:rolling: :rolling: :rolling: :applause02:
Je moet natuurlijk wel de achterruit verwarming aan zetten, anders werkt het niet.
24 september 2018 om 10:57 In reactie op: Opel Astra G motormanagment lichtje brand en remmen in leegte op snelweg. #18360596Ik geloof mijn ogen niet. Je remmen weigeren, er brandt een waarschuwingslampje, het uitlezen lukt niet. Maar de conclusie van die garage was dat alles okee is??? Da’s lekker als je net een noodstop zou moeten maken. Als jij inderdaad het rempedaal in het luchtledige kon duwen, dan had de garage maar één conclusie mogen trekken: geen meter meer rijden met die auto!
Ik heb vanmorgen Android Auto (AA) versie 3.6.5835 gedownload via APK Mirror en geïnstalleerd. Deze versie werkt goed op mijn Sony Xperia.
Er zijn wel een paar dingen waar ik me aan stoor:
- Zodra ik mijn telefoon met de usb-kabel aansluit op de NAVI900 dan start altijd AA op de telefoon. Maar AA start ook als ik het NIET wil, bijv. als ik mijn telefoon alleen even wil opladen. Ik heb alleen geen instelling in AA gevonden waarmee ik dat kan voorkomen. Weet iemand dat?
- Zodra AA is gestart, dan wordt ook automatisch de Bluetooth op mijn telefoon gestart, ook als ik dat niet wil. Er is een instelling in AA om dat te voorkomen, ik heb dat ook zo ingesteld, maar desondanks wordt tóch bluetooth gestart. Hebben anderen daar ook last van?
- De volume-draaiknop op de NAVI900 doet het niet meer. Alleen de volume-bediening op het stuur doet het. Hebben anderen daar ook last van?
Ik vond het geluidsvolume ook irritant, maar sinds ik het knopje om het geluid tijdelijk uit te schakelen blindelings kan vinden, maak ik me er niet meer zo druk om. Het is wat het is. En mocht ik een volgende Opel willen aanschaffen, dan kan ik tijdens een proefrit eventueel testen of het geluid nog steeds zo hard is, om dat vervolgens te laten meewegen in mijn keuze. Maar ik verwacht niet dat een lekker zacht piepje bij mij de doorslag zal geven om een auto aan te schaffen :-)
In de Astra van aapje1963? Met een beetje geluk is die rammel er al uitgeroest.
(sorry aapje1963, ik kon het niet laten :-) ;-) )
[quote quote=18358295]als ik echt moest kiezen, dan liever minder vermogen en een fijne omgeving om in te verblijven[/quote]
Precies! Ik heb slechts een 1.0 maar ik rij probleemloos met 4 personen en kofferbak vol dwars door hartje Parijs en door de heuvels. Maar wel lekker in een Innovation met Innovation+ pakket en winterpakket. Dus perfecte AGR-stoelen, lekker warme handen en kont, groot navischerm, getinte ramen, mooie velgen, de verchroomde rand langszij, geen handrem, enz enz. Ik voel me een koning in deze auto.
Als je voor luxe in het interieur gaat, dan kun je beter kiezen voor Innovation. Vind je motorische prestaties belangrijker, tja dan kun je beter voor 150pk kiezen. Mooiste is natuurlijk als je het allebei zou kunnen kiezen :yes:
Dat zou natuurlijk zeker kunnen, maar hij deed het al vanaf dag 1 toen hij nog nieuw was. Ik zal het bij de volgende beurt aangeven bij de dealer. Maar los daarvan kan ik me voorstellen dat je met een 1.0 motor ook maar de helft “remmende werking” hebt als met een 2.0 motor. Er is immers minder ruimte om een vacuüm te creëren. Ben daarom benieuwd of andere 1.0 rijders dit ook zo ervaren.
Op zich wel gaaf dat je een 1.0 gaat tunen. Ik ben benieuwd hoe het gaat bevallen, hou ons op de hoogte!
Maar ben je niet bang voor wat het leasebedrijf gaat doen als ze erachter komen? Het is immers niet jouw auto.
Dat dus.
De grote vraag is dus: wat bedoelen ze er dan wél mee?
-
AuteurBerichten