Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Dat wil ik ook wel graag weten.
Heb mijn motorblok ook van een particulier gekocht.Oke, dat is duidelijk.
Bedankt !Hallo
Het technische gedeelte dat gaat wel goed komen.
Wil graag weten hoe ik het officieel op het kenteken kan krijgen.De 1.6S zit er nog in, de motor wordt pas in mei volgend jaar vervangen, daarna is het te koop.
Het blok is goedVraag:
Een C20NE uit een calibra van 1991 kan daar een ecu met kabelboom achter van een kadett E GSI
Het blok komt in een Ascona C te liggen.
Dit moet toch werken ?Hallo
Inmiddels heb ik een C20NE blok gekocht uit een Calibra van 1991.
De draadboom is helaas doorgeknipt.
Ik heb een draadboom van een C20NE gekocht van een 1988 Kadett E
Deze draadboom heeft een connector met 2 rijen.
De ecu van de calibra motor een connector met 3 rijen.Waar zit het verschil nu in ?
Kan ik gewoon een andere ecu gebruiken, of heb ik een kabelboom nodig van een Calibra ?
de motor komt in een ascona CVoorlopig laat ik hem zo.
Volgende jaar komt er een 2 litermotor in.
En een ander kleurtje (denk ik)Beste Ascona rijders.
Heb een ascona C uit 1986 1.6 S met een Small-block.
Deze motor wil ik vervangen voor een C20NE blok.
Kan iemand mij aangeven wat ik dan precies nodig heb ?Hoor graag jullie reacties.


Dit is een oude foto, kleur is inmiddels veranderd !Hallo
Heeft iemand een idee hoe ik een grote scheur in het dashboard kan repareren, schijnt een bekend probleem te zijn.
De scheur zit precies boven de tellerunit.Ging iets fout, was nog niet klaar
Oke
Mijn ascona is uit 1986 en heeft dus een smallblock.
Dus dan heb ik nodig
-C20ne blok
-Kabelboom inclusief computer
-Benzineleidingen.
-Uitlaatspruitstuk
-Welke assen heb ik dan nodig ?
-De benzinetank moet je die aanpassen of vervangen ?weten jullie een adresje waar ze deze motoren verkopen ?
liefst omgeving Amersfoort.
Heeft geen haast, pas volgend jaar nodig.Oke
Mijn ascona is uit 1986 en heeft dus een smallblock.
Dus dan heb ik nodig
-C20ne blok
-Kabelboom inclusief computerHallo
Hoe kan ik zien of ik een bigblock in mijn ascona heb zitten ?
Waar kan ik zien of het blok een SH of een SV is ?Is er een topic over het ombouwen van 1.6 S naar 2.0 ?
Is er ook een 2 liter carburateur motor die makkelijk in te bouwen is ?
Dan hoef je de benzinetank en leidingen toch niet aan te passen ?Hoor het graag van jullie .
Hallo Kan je de 1.6 motor een op een vervangen voor een 2.0 liter ?
Kun je dan de startmotor, dynamo, inlaat en uitlaatspruitstuk overzetten. ?
Welk type 5 versnellingsbak kan er dan achter (f16 ) ?Ik hoor graag jullie reacties
Ascona is in behandeling.
Onderkant is roestvrij gemaakt en gespoten.
de Sierstrips volgen nog.
Bumperspoiler moet ook nog gespoten worden.
Voorlopig nog niet klaar.Arjan
http://imageshack.us/photo/my-images/541/0o0u.jpg/” onclick=”window.open(this.href);return false;
[img]

Foto van mij Ascona
Foto,s uploaden lukt wel, maar plaatsen ?
Hoe doe ik dit, graag duidelijke uitleg !Arjan
Even proberen om een foto te plaatsen.
Beste Willem
Weet jij hoe ik kan testen of de carburateur goed werkt ?
Ik vind mijn ascona niet echt vlot, traag zelfs.Arjan
Bedankt voor de info.
Welk motorblok is dan zonder al teveel aanpassingen te monteren in een ascona C /
Het liefst inclusief de 5-bak !Oke, ik begrijp dus dat de 1.6s niet makkelijk is op te voeren.
Is de motor wel makkelijk te vervangen voor een zwaardere motor ?
Zo ja welke dan ?
Ik hoef geen strepentrekker, maar een beetje meer vermogen is welkom.
Zijn er ook Ascona C rijders in de omgeving Nijkerk (Amersfoort) ? :kewlpicsHallo Ascona liefhebbers
Sinds half mei ben ik ook in het bezit van een Ascona C
Het is in 1.6 s uit 1986 (oktober)
Staat was redelijk, tijdens strippen toch meer roest dan verwacht.
Ben nu bezig om auto weer netjes te maken.
Kenteken is : RD-55-DVweet niet hoe ik foto,s kan plaatsen.
Misschien wil iemand mij dit uitleggen !Hallo
Probleem met kilometerteller is opgelost.
Ik miste het asje met een tandwiel wat in de opnemer van de bak hoort te zitten !Beste Opelrijders
Ik heb gisteren de kilometertellerkabel aangesloten op de cockpit.
Bij de bak heb ik hem losgehaald, als ik aan de kabel draai, reageert de snelheidsmeter.
De kabel en meter zijn dus goed.De kabel draai ik dan op de opnemer die in de versnellingsbak zit.
De kabel hangt daar los in, ik denk dat ik iets mis wat in de opnemer zit.Weet iemand mij daar meer over te vertellen ?
-
AuteurBerichten