Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Vertje
Deelnemer@Opeltje17 wrote:
Zij ook alleen per 5 te bestellen, rij gewoon langs onderdelen boer(Gamo,Brezan,CarTal) deze leveren het onderdeel op basis van je kenteken.
Bij Brezan in Den Bosch hadden ze hem op voorraad liggen, net even vervangen (kost nog geen 5 min) en hij lekt geen olie meer :)
Nogmaals iedereen bedankt voor de tips!
Vertje
DeelnemerWederom bedankt voor de tips!
Heb zojuist een filmpje gezien hoe je de oliedrukschakelaar kan vervangen en ik vond het er niet ingewikkeld uit zien dus ik ga het maar zelf proberen :D
Alleen nu kom ik op internet een helelboel Corsa schakelaars tegen met verschillende specificaties (http://www.winparts.nl/614/interieur/elektra/schakelaars-en-sensoren weet hier iemand welke ik moet kiezen? (liefts bij een site die hem op voorraad heeft)
Ik voel me echt een “junior” maar wil geen verkeerd onderdeel bestellen/installeren :)
Vertje
Deelnemer@CorsaB5D97 wrote:
Vertje,
Over welk type motor gaat dit (Corsa B X12XE)?
Nee nee, het gaat om een Corsa B X10XE.. moet ik bij dit type moter nog ergens op letten bij het aanschaffen van een oliedruk schakelaar? (behalve het opvangen van de olie)
Vertje
Deelnemer@man!ac wrote:
Lijkt op je oliedruksensor die kaduk is.
Lekt olie uit de stekkeraansluiting op de slang eronder.
Lekt alleen als de motor draait.
Je ziet ook dat het nat is bij de stekkeraansluiting.Hmm dit lijkt het inderdaad het probleem te zijn als ik het zo lees.
Is dit iets wat ik zelf kan vervangen of is het een dure reparatie? (Zie dat een een oliedruksensor maar een 10tje kost op het internet)Nog bedankt voor je antwoord!
Vertje
DeelnemerHeren dank voor het aanbieden van de hulp.
Ik woon in Den Bosch, nu maar hopen dat jullie daar ook in de buurt wonen :)
Vertje
Deelnemer@sjoerdie wrote:
Andere bak eronder knutselen.
Hoeft niet duur te zijn.
Ik heb zelf 2 linker handen dus ik moet het via een garage laten doen, die gaf aan rond de 450/500€ uit te komen.
Vertje
Deelnemer@Vertje wrote:
Bedankt voor de tips, ik zie niet dat er iets los zit of is afgebroken. Heb een foto, maar daar kan je helaas niet al te veel op zien: http://sdrv.ms/14cz9Bm” onclick=”window.open(this.href);return false;
Dat afstellen van het mechanisme, is dat een duur grapje of kan ik dat zelf doen? (ben een ontzettende auto leek helaas)Toch net maar even langs de garage gegaan, de monteur dacht eerst ook aan iets simpels maar helaas blijkt het toch in de versnellingsbak te zien. :swear
Duur grapje ivm met de waarde van het Corsa’tje :(Vertje
DeelnemerBedankt voor de tips, ik zie niet dat er iets los zit of is afgebroken. Heb een foto, maar daar kan je helaas niet al te veel op zien: http://sdrv.ms/14cz9Bm” onclick=”window.open(this.href);return false;
Dat afstellen van het mechanisme, is dat een duur grapje of kan ik dat zelf doen? (ben een ontzettende auto leek helaas)Vertje
DeelnemerHeb het oliepijl bekeken, zag er goed uit. Niet meer 100% helder, maar zeker niet zwart/bruin :)
Auto maakt ook geen ratelend geluid als ik het aan zet en stationair laat lopen. Het enige wat mij op viel is dat hij een heel klein beetje piept/kraakt als ik over een heuveltje reed (parkeergaragedrempel) geen 30km uur zone drempel ;)Maargoed dat lijkt mij niet meer dan logisch bij een auto van 14jaar oud toch?
Vertje
Deelnemer@Carpento wrote:
Ja hoor, perfect zo. Je ziet dat het motorstoringslampje werkend is (hij gaat aan als de motor niet draait, zo hoort het) maar keurig uitgaat als de motor loopt. Enige wat er verder brandt op je foto met draaiende motor is het lampje van de handrem. Ik neem aan dat de wagen op de handrem stond toen je de foto maakte, dan klopt dat ook als een bus :)
Ik ben blij om dit te horen, en de wagen stond idd op de handrem ;)
Vertje
Deelnemer@Heks wrote:
Welkom op het forum. Maak je maar niet druk over dat voorstellen, had je onmogelijk kunnen weten.
Een x10xe heeft een ketting, zoals al gezegd.
Voor de dynamo e.d. Is er wel een riem. Het interval daarvoor weet ik eigenlijk niet. Sowieso goed de onderhoud historie bekijken. En check ff of het motorstoringslampje werkt. Als je de auto op contact zet hoort deze aan te gaan. Is een oranje lampje met een motor + bliksemtekentje.
Als deze aan gaat als de motor draait is er een storing, maar als hij überhaupt niet aan gaat op het contact, dan is hij of kapot, of eruit gehaald. Zou een zeer goede reden zijn om de auto niet te kopen.Dit en andere dingen die je in de gaten moet houden zijn terug te vinden op het forum, zoals roest bla bla. Als je er niet uit komt horen we het wel natuurlijk.
Wederom bedankt!
Ik heb een foto’tje opgevraagd van de lampjes die aangaan als de auto op contact staat
Sleutel in het contact:

Motor aan:

Zijn dit de lampjes die horen te branden of horen het er meer te zijn?
Edit: Foto’s lijken het niet te doen, hier de url: https://www.dropbox.com/s/bpljizbmr8v2dhl/2013-06-03%2017.54.18.jpg & https://www.dropbox.com/s/bfdh6i41v10y4pg/2013-06-03%2017.54.34.jpg
Vertje
Deelnemer:oops: Dank voor de reacties!
Ik zal de search functie gebruiken voor de kwaaltje, en mijn excuus voor het nog niet voorstellen :)
Zal dat zo eens gaan doen, is wel zo netjes. -
AuteurBerichten