Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Bedankt allemaal..
Wat het was was het..
Maar mijn trouwe opeltje heeft me zojuist op een gemene wijze in de steek gelaten :(
zie: http://www.youtube.com/watch?v=Q77AGXxBJlE&feature=youtu.be” onclick=”window.open(this.href);return false;De beetje kenners kunnen mij vast wel vertellen of dit de Koppakking is of de verdeler
kort geleden werd mij namelijk verteld omdat mn auto stationair niet goed liep.. en enorm stonk.. dat de verdeler niet in orde is (onderdeel voor LPG G3 installatie)Maar na vandaag ik rij vanhuis weg… liep direct al heel beroerd.. paar keer herstart gedaan.. idem probleem
Ik moest weg dus kon niet wachten.. ik rij weg en hij hield in als een gek heel erg schudderen even later rook onder de motorkap weg.. toen heb ik hem aan de kant gezet en even gekeken.. en de rook kwam tussen de Motor & Accu weg.. geen idee wat daar zit? maar sinds dien lekt hij Olie…
En ja.. dan ben je pas 500 meter van huis af :( terwijl ik er gister nog mee weg ben geweest.. e er niks aan de hand was.En nee er zit geen olie door de koelvloeistof.
maar eve nterug on Topic.. waarsch als het de koppakking is is het me te duur om hem nog te laten maken.. dus geld het Krakend geluid ook niet meer…
Morgen laat ike r iemand bij komen want hij staat intussen 100 meter hier van huis af.. maar hij zit zo vast als een huis.. je kan gas geven wat je wilt maar hij komt niet meer van zn plek af
En dan horen jullie van me of ik besluit de auto te houden of dat ik hem weg doeKan het kwaad? in de zin van.. gevaarlijk dat de boel op den duur vast gaat lopen waardoor de auto onbestuurbaar word?
En zijn die Stabilisator stangen duur? incl montage kosten bij een garage? de garages hier van 30 tot 45 euro per uurheb zelf een astra g hatchback van 98 met een x16xel motor op LPG.. nooit problemen gehad op het gebied vab lpg, ook noiet met andere delen van de lpg installatie, en schakeld vloeiend..
kortom met een x16xel wil lpg goedde auto rijd sinds 2000 op LPG nu intussen dus 14 jaar zonder problemen kwa gas en motorisch:)
is een 1.6 16v1 oktober 2013 om 21:49 In reactie op: Astra G, Onregelmatig/schudderend lopen en inhouden #18176170En wat helpt dat als de themostaat intussen al 2x is vervangen, aangezien na dat die plastic dingetje geknapt is onder het rijden waardoor de koelvoeistof overal heen spoot en dikke rook walm onder auto weg kwam ..
Toen heb ik via eh http://www.fsrs-opelwebshop.nl/” onclick=”window.open(this.href);return false; een nieuwe thermostaat besteld, alles werkte weer, maar de meter liep niet op,
contact met de webshop opgenomen, heb ze een nieuwe thermostaat opgestuurd, die er op gemonteerd, en idem probleem, de meter loopt niet op..hoeveel thermostaten moet ik er dan nog op zetten? lijkt me sterk dat “alle” thermostaten een “defect” hebben?
Maar heb even geluisterd toen ik de auto starte vanaf koude start, maar je hoort aan de linkerkant waar de distributie en veeriem zit .. getik..
en heb er ook eens anderen naar laten kijken en luisteren, maar de 1 zegt het is iets met 1 van je kleppen, die sluit niet goed of iets waardoor hij tikt,
en de ander zegt ook van lijkt er op dat je bougies dat doen..
Maar goed die bougies zitten ergens onder een klep of iets waardoor je ze zo 1,2,3 niet kan zien. dus hij kon me geen zekerheid geven.maar de thermostaat … blijft me een raadsel, en lijkt me aan 1 kant raar aangezien hij 2x vervangen is in nog geen half jaar tijd,
Sorry vind het wat lastig om uit te leggen wat er precies is.. maar je voelt een soort van met optrekken dat hij was schudderd/overslaat.
en bij stationair dan hoort motorblok vrij stil te zijn kwa beweging, en in de tijd dat hij instabiel loopt schudderd ie heel erg waaraan je ook duidelijk ziet dat de boel instabiel loopt, beetje 3 cilinder idee, en je hoort daar getikhopelijk is het nu ietsje duidelijker :)
30 september 2013 om 00:30 In reactie op: Astra G, Onregelmatig/schudderend lopen en inhouden #18176168Wat ik al eens heb gemeld.
Sinds het vervangen van de Thermostaat, aangezien me de slang toen knapte en dat plastic deel kapot was.
Doet de meter het niet. ik heb toen contact opgenomen met dat bedrijf waar ik de thermostaat besteld heb, en die hebben mij op hun kosten een nieuwe thermostaat gestuurd, maar wederom het zelfde probleemDe meter werkt alleen met met bijv file rijden, lange afstanden (minimaal 100 kms) dan gaat ie net boven het streepje staan en bij file rijden en stationair loopt hij wel op naar de 90 toe
Maar bij normaal een stukje rijden van hier naar de stad (50 km) loopt de meter niet op,Maar goed dat is nu … ik denk hooguit een half jaar geleden.
Ik ben vandaag hengelo op en neer gereden, 122 km dus 244 km. en heb wel idee dat het nu minder erg is maar echt met optrekken en snelheden boven de 110/120 begint in te houden en schudden.29 september 2013 om 10:43 In reactie op: Astra G, Onregelmatig/schudderend lopen en inhouden #18176165X16XEL motor.
de temperatuur sensor die werkt al niet meer sinds dat de thermostaat vervangen was, nieuwe besteld zelfde resultaat alleen als de auto heel erg warm word door bijv file rijden, dan werkt de meter welAccu kan ik niet doormeten, aangezien ik geen meet apperatuur heb.
En over de dynamo gesproken, ca 2 jaar terug met apk keuring hadden ze gezegt ik geef hem nog 3 maand, intussen meer dan 2 jaar verder en nog doet ie het, het zelfde geld voor de accu
Opel Astra G
BJ: 98
Motor: 1.6 16v (x16xel)
KM Stand: 327000gekocht op 285 000 kms
Had met spoed een andere auto nodig, aangezien iemand blijkbaar levensmoe was en met ik weet niet zon harde klap tegen met auto aangereden was.
En deze stond me kwa prijs aan, was dichtbij en op LPG, want voor de km’s die ik toen reed kon benzine niet meer uit. nu staat hij meer stil
En 1e half jaar na aankoop probleemloos door de keuring etc
naja sinds dien tm nu, elke maand staan hij bij de garage voor dingen te vervangen, die auto heeft me al bijna 4000 euro gekost is 2 jaar tijd aan onderhoud :(Probleem is intussen opgelost,
Aangezien ik het elektro gedeelte niet los kreeg, heb ik de auto maar laten slepen naar een garage,
Die hebben mij verteld dat het elektrisch gedeelte verbrand was, waardoor de pin van de contact slot is vast gaan zitten/poreus werd waardoor de pin gebroken is.al met al heeft het geintje me 175 euro gekost.. duur ritje naar de snackbar helaas :( maar goed, het werkt nu allemaal weer :)

Als het klopt zit er bovenaan bij de contact slot een pin.. die je moet indrukken om hem er uit te krijgen?
Altans.. als die pin er nog zit want ik kan daar niks indrukken,
En kan trekken met de sleutel wat ik wil, maar dat slot zit muur vast :(,Op de video is te zien dat ze hem op contact zetten, en hem er dan zo uit kunnen trekken,
maja mijn slotje doet helemaal niks meer :( je kan hem niet eens op contact zetten, miss is dat de reden dat ik hem niet los krijg?Enig idee om het slotje er uit te krijgen?
Link van video die ik bedoel:http://www.youtube.com/watch?v=pDQ3CMmB7Ks
Edit: heb het slot al, moest hem aandrukken om die pin aan te raken.
Maar goed, hoe nu verder? waar zit dat elektrisch deel waar die pin waarsch afgebroken is?
Edit 2: die pin waar die veer omheen zit. die is doormidden zie ik..
De andere helft zit nog binnen in in dat andere deel, maar ik krijg het niet los :( en weet ook niet wat ik los moet hbben om bij dat punt te komen waar dat andere deel in zit :(er zit hier maar 1 aan de onderkant, die 2 achter het stuur heb ik ook, en bij die ruitenwisser enzo die schroefjes ook los, intussen, en de kap met wat geweld los gekregen,
Alleen ze zit ik met de ruitenwisser, ze zeggen boven en onderpakken en dan haal je hem er zo uit, heb er intussen zere nagels van .. :( oei hoezo slechte auto monteur,
net als die stekker van het stuur … denk dat die niet nodig is om er af te halen, maargoed die krijg ik er ook niet afpff wurgen en doen.. ik krijg dat ellendige ding gewoon niet los :(
ik zit al vast bij die kappen rond om de ruitenwisser en groot licht.
die bovenste kap is los, die onderste krijg ik gewoon niet los.. weet niet waarom …
En als ik dat zo op youtube bekijk… dan word ik gek hahaZal lijm sterk genoeg zijn om de auto ca 4x te starten? Na mijn idee gaan die klikjes van contact en starten vrij stroef voor lijm
Maar ik zal het proberen als ik het slot er uit heb
Ik ben op dat punt niet zo technisch maar zal straks even kjjke of ik het slot er uit krijg
Maar als daadwerkelijk die pin gebroken is, is dat ook op een manier creatief op te lossen?aangezien ik morgen om 10 uur afspraak heb in het ziekenhuis, en ik geen andere auto kan lenen plus dat er nu geen garage open is.
Alvast bedankt
Hmm, jah vermoed zelf ook iets van contact slot..
Maar goed.. als het wel het electronische gedeelte is, dat zal wel een dure worden zeker?Hierbij fotos na 224 km rijden
De motor, ik zie geen verschil??

Koelvloeistof:

Denk dat het dan toch maar een lektest gaat worden?
Sorry voor de late reactie
Er kwam even wat tussenHeb ondertussen even me motorblok (redelijk) schoon gemaakt
Heb even een foto van koelvloeistof en de olie pijl op dit moment gemaakt.Zie alsvolgt
Motor:

Koelvloeistof (op de foto lijkt het viezer als wat je met je oog ziet?) of het ligt aan mij :)

Olie pijl op dit moment (beetje aan de lage kant)
Sorry voor de slechte foto, goedkope foto toestel :thumbup waarvan kennelijk de autofocus niet helemaal ze werk doet zoals ie moet doen :) aangezien ik de camera op close up heb gezet

Ik ga vanavond er een eindje mee rijden.. en dan denk ik dat ik morgen even die kap er weer af haal, en dan het resultaat bekijk :)
zoals aangegeven op de foto
Maar naast die draai dop van de olie zit 2 mm ruimte en daar knoei ik soms wel eens wat doorheenMaar goed daarom wil ik morgen even me motorblokje olie vrij maken, ook goed kijken dan aan de zijkant en desnoods schoonmaken, een donkere vlek moet zichtbaar zijn lijkt mij??
En dan na het ritje eens kijken hoe het er dan uit ziet :) als het dan net zo gaat als op de foto… dan zal het al iets duidelijker worden waar de olie heen gaat.
Maar goed als dat zo is? waar komt het dan weg? zou het dan van de draaidop komen? die er toch wel redelijk losjes opzit naar mijn zin vergeleken me oude astra f met zelfde blok of lek in die deel waar die olie vlek zit?
Iemand al eens een Zwart Metallic opel astra G met kenteken TX-GV- :hmmz zien rijden met een mercedes look a like logo op de motorkap? :P
Astra G van 1998 X16XEL blokje
Max snelheid 180 op de teller, tomtom zegt 176 km/u harder gaat ie niet op LPG
op benzine gaat ie kleine 5 km/u harder top snelheid van deze uitvoering van de Astra G zou 188 km/u moeten kunnen halenDe koelvloeistof is schoon, geen vreemde restjes geen olie niks gewoon schoon
Heb ondertussen even de kap van de motor eens los geschroeft, maar volgens mij zijn dat knoei vlekken van mezelf met olie er in gooien
Zal hem morgen daar eens schoon maken met een schuursponsje etc en dan er een eindje mee rijden. kijken of er dan weer zon olie vlek op de kap zitwant zoals het lijkt
Heb even een plaatje van internet gebruik met zelfde inhoud als mijn auto.

Zoals ik aangegeven heb met de pijl, zo zou de olie “lekken” ?? of het is knoei werk van mezelf :P want er gaat wel eens wat naast
Want daar tot aan het einde van het blok stopt die olie vlek, en als je dan naar beneden kijkt?? daar zie je verder niks meer en er onder is hij ook zo droog als watik gebruik 5w40 syntetisch (of hoe je het schrijft)
@McKaamos wrote:
X16XEL? Ga eens ruiken aan je uitlaat terwijl de motor loopt.
Ruikt t daar naar verbrande olie? Blauwe walm als je gas geeft? Zit er zwarte vettige aanslag in de uitlaat?Vrij veel voorkomend probleem met die motoren.
Meestal zijn dat de klepsteel rubbers of de zuigerveren. Beide niet goedkoop om op te lossen.
Onderdelen kosten niet zoveel, maar het werk om erbij te komen is vrij veel.Komt t niet uit de uitlaat, dan zou ik even verder kijken of het toevallig ergens lekt.
Gooi eens een plaat karton onder de neus van de auto en laat m een nachtje staan.
Als er dan olievlekken op zitten, lekt hij ergens uitwendig.Even kijken of je koelvloeistof nog schoon is, is ook geen slecht plan.
Als ik de auto net start ruikt de uitlaat enkel beetje naar benzine/gas geen olie
met gas geven blijft de rook gewoon netjes wit
uitlaat ziet er schoon uit (is kort ca half jaar geleden vervangen) de vorige uitlaat was zo lek als ik weet niet wat, bij de pijp zaten gaten en in het midden onder de auto was hij doormidden :P
en wat ik ook al bij de vorige reactie aan gaf, er is niks geen lekkage te vinden, de motor is overal droog en geen vlekken op te vinden van olie, enkel wat viezigheid van het rijden@xladage wrote:
meer dan een halve liter per 1000km is echt wel veel.
Als er nergens lekkage zichtbaar is, kan je de olie verbranden (lekke kop).
Geen oliesporen langs of onder de motor? Druppels onder de auto etc?
Zie je zwarte / zwartige rook bij het rijden?
Hoe ziet je koelvloeistof er uit? helder? geen olie in het vat?
Waarom vul je olie bij, doe je dat op basis van de peilstok, of omdat het olie lampje gaat branden?Zo maar even wat vragen…. het zou dus kunnen dan je olie met de benzine mee aan het verbranden bent, maar eerst maar even wat antwoorden ;)
Geen lekkage zichtbaar,
Rook is keurig netjes wit
Motor is kurk droog, nergens sporen van olie te vinden, ook geen druppen op de grond
koelvloeistof is keurig netjes helder net zo roze als in de fles :thumbup
Bijvullen doe ik op basis van de peilstokEn wat betreft het benzine? ik heb geen idee ik rij eigenlijk nooit op benzine enkel op gas
Maar die paar 100 meter dat hij op benzine rijd voor dat hij overschakeld op gas mag niet zoveel olie verbruiken lijkt mij -
AuteurBerichten