Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Wat ik eigenlijk wil weten, ik heb een blok dat origineel m2.8 was. Maakt het nu uit of hier een nokkenas van een m2.5 in komt of kan dit gewoon.
Mijn vraag gaat ongeveer over hetzelfde dus zet hem hier maar bij: Mijn blok was uitgerust met de m2.8, maar ik heb er nu een manta ontsteking opgezet in combinatie met 2 dubbele dellorto carbs. Maakt het in mijn geval nog uit welke nokkenassen ik pak, aangezien ik geen positie sensor of ontsteking meer hoef aan te sturen. Waar moet ik verder op letten met nokkenassen, ik heb originele zuigers. Wat is de max lift of graden die ik kan monteren?
Ik zelf zou niet snel voor rockford kiezen om 2 redenen: Rockford is vrij duur en over de speakers heb ik op internet veel slechte recenties gelezen. Heb zelf een rockford versterker gehad waar ik niets over te klagen heb maar ben nu overgestapt naar audio system en wil niet meer anders. De prijs/kwaliteit verhouding is zeer goed. Wat ik in jouw geval zou zoeken is een 4 kanaalsversterker waarbij je 2 kanalen brugt voor 1 sub en de andere 2 kanalen gebruikt voor een compo set voor in, als je het kwijt kan bij voorkeur een 16,5 cm set. Merken voor compo’s die ik zelf intressant vind zijn audio system, hertz en phonocar. Mocht je toch voor ovalen gaan raad ik je de infinity reference aan. Deze speakers gaan flink hard en klinken ook nog eens zeer mooi, zowel met als zonder versterker.
Hertz is een goede keuze, wordt vaak onderschat. Mocht je toch nog voor 10cm willen gaan. Ik heb zelf audio system hx10 sq speakers in mijn dash en die klinken super. Indien je toch speakers in de deur gaat bouwen en ze uit het zicht blijven zou ik liever voor 16,5 cm gaan omdat deze iets meer laag weer geven dan 13 cm speakers. Daarmee sluit je beter aan op je sub en krijg je met goede afstelling al het geluid van voren zonder dat je van achter de bass hoort.
Nee kadett is nog niet verbreed. Werkzaam heden rond de kadett liggen beetje stil, druk met de carnavalswagen. Weet ook nog steeds niet of ik wel of niet ga verbreden, ligt eraan welke velgen ik wil gaan plaatsen. Als ik een setje nodig ben bel ik je wel.
19 januari 2010 om 15:45 In reactie op: HOW TO:c20xe ombouw naar dubbele webers (met filmpje) #17463056Ik heb nog een paar vraagjes wat betrefd de webers. Ik ben bezig met een c kadett waar een c20xe in komt. De planning is dus webers, maar welke kan ik het beste nemen? Het blok is helemaal standaard, op de uitlaat na. Dit wordt een groep N of groep A. Ik gok zelf dat ik het beste een setje 40mm kan aanschaffen?
Verder zat ik nog met de merken. Zit er verschil tussen dellorto, weber of solex? En wat is het verschil tussen de type aanduidingen, ik moet volgens mij de dcoe hebben, maar past bijvoorbeeld een idf carb ook?
Ik heb zelf een volledige installatie van audio system. Afhankelijk van welke componenten je neemt kan je hard gaan maar het blijft dan ook zuiver. Ik zou de hoedenplank speakers ook weg laten en dat geld liever bij de compo leggen. De hx serie klinkt super goed en als je x-ion of helon compo neemt kun je ook erg mooie kick voorin krijgen. Ik speel zelf met de helon compo met dubbele kicks en een hx sq als middentoner. Het is een merk met een hoge prijs kwaliteit verhouding. Ik raad je aan wel degelijke versterkers erop te zetten om mooi geluid te krijgen. Nog 1 laatste advies, staar je niet blind op vermogens, een speaker van 60 watt met een goede versterker klinkt beter als een speaker van 300 watt met een slechte versterker.
De bekabeling vervalt in mijn geval helemaal omdat ik de motor in een c kadett bouw en daar de draden van pak. Bedankt voor het antwoord op de vragen, nu kan ik even verder.
Zal binnenkort even foto’s maken van mijn instal. Heb op dit moment:
Sub Amp: audio system f2-500
Kick Amp: audio system f2-500
Front High amp audio system f2-130
Rear amp Audio system f2-130Subwoofer audio system X-ion 15-1000
Kick audio system Helon 165-4
Mid audio system HX100 SQ
Tweeter audio system Helon
Rear Kick infinity kappa 165bedankt voor de foto’s. Ik denk dat ik wel ga verbreden en dan pas ik het zelf maar een beetje aan.Ik heb nog 1 vraag, ik zie dat de voorbumper vast zit aan de zijschermen. Is het nog te doen om dit als geheel eraf te halen?
Dan ga ik denk ik maar voor het modificeren van de bumper en moet ik voor mezelf maar eens gaan beslissen of ik wel of niet een verbreding wil monteren. In elk geval bedankt voor de info zo ver.
Jvv, ik heb gister die voorbumper bij jou opgehaald. De zijkanten staan nu nogal ver van mijn voor spatscherm af. Op die bovenste foto van jou is dit volgens mij gewoon dicht gemaakt met polyester en is vanaf daar verder gegaan met de wielkast verbreders? Ik kan dus gewoon de lexmaul verbredingsset nemen en dan heb ik ongeveer hetzelfde als op die foto? Die sideskits die nu op mp staan is dat hetzelfde als wat onder die groene nu onder zit? Heb je ook een foto van de achterkant?
Hoe breed zijn de wielen en welke et waarde heb je? Ik wil zelf brock wielen gaan monteren, dan weet ik ongeveer welke maten ik kwijt kan en wat niet.
Dit is wel intressant, maar ik neem dan aan dat ik dan een chip moet laten schrijven op de bank voor mijn auto?
Heeft verder iemand nog een reactie op de vraag van het verhogen van de brandstofdruk en misschien vervangen van injectoren of heeft dit geen zin? En dan nog de vraag over de verstelbare nokkenaspoullie’s.
ik snap dat je niet zo maar even 200 pk haalt. Als ik rond de 170 – 180 uit kom ben ik blij. 170 is toch wel mijn doelstelling.
Ik heb de motor thuis staan samen met de aandrijfas en de manta carterpan. Het is een motor met dis ontsteking m2.8 dus
Nu ben ik dus aan het rondzoeken wat ik het beste aan mijn motor kan gaan doen. Wat vast staat:
Mtech SFI vervanger
Spaghetti uitlaat en simons groep N 63mm
Andere nokkenassen
ChippenIk hoop met deze setup ergens tussen de 170 en 200 pk te komen. Mijn vraag hierbij is nu, welke nokkenassen moet ik nemen? Wat is een goed merk en wat prijs kwaliteit verhouding betrefd goed?
Zijn verstelbare nokkenas poullies een goede investering of is dit verschil minimaal?
Welke chip kan ik het beste nemen?
Wat is verder nog een goede investering. Aangezien ik nog geen brandstofpomp etc heb is het misschien verstandig om gelijk de brandstofdruk te verhogen met misschien ook andere injectoren?
We zijn gister weer de hele avond bezig geweest en naar weer een lange avond zoeken zag ik op de print van de computer een aantal losse contacten zitten. Na een paar keer met een schroevendraaier hier langs heen te zijn gegaan starte de auto. Heb vandaag even alle slechte contacten opnieuw door gesoldeerd dus ben benieuwd hoe die nu gaat lopen. Bedankt voor de reacties in elk geval.
Het toplagertje was ik inderdaad al voor gewaarschuwd door de vorige eigenaar van de motor. Zit dit lager origineel in een manta 1.8 motor of kan ik hier gewoon een nieuwe voor halen? Ik heb namelijk een 1.8 manta motor gekocht voor de carterpan en olie buis.
Hoe zit het met de c20xe met de multiriem voor de dynamo enz. Ik heb nu nog een stuurbekrachtegingspomp erbij op zitten, maar deze moet er dus af. Dan is mijn riem te groot, hoe wordt dit opgelost?
Ik heb een m2.8 ontsteking op mijn motor. De remmen die op het te koop aangeboden topic worden aangeboden met de girling remklauwen voor de astra’s etc, passen deze ook op kadett of zijn dit andere?
Ik zag op mp een 1.6 achteras met een 3:89 verhouding, is deze as geschikt?
Bak wordt een getrag 240 van een B manta. Wat onderdelen betrefd ben ik al een beetje op weg. Ik heb nu de motor, een manta 1800 motor voor de carterpan en de aandrijfas. Kan iemand mij misschien nog helpen met de keuze van de assen en de remmen?
Dat klopt inderdaad. Heb de aandrijfas en de carterpan gereserveerd. Die ga ik woensdag ophalen.
Het plan van de manta is gewijzigd. Ik ben nu in het bezit van een c kadett
De verstelbare nokkenastandwielen hebben dus alleen zin als ik iemand met verstand het boeltje echt fatsoenlijk laat afstellen. Ik denk dat ik dan voor 272 graden nokkenassen ga, dan hoef ik tenminste alles nog niet aan te passen. Misschien leuk projectje voor over een paar jaar. Bedankt voor de info.
Sorry voor het lang niet reageren maar had het druk. Het plan is intussen gewijzigd. Ben naar een aantal manta’s wezen kijken maar het was telkens een teleurstelling. Mijn budget voor de auto kwam niet overeen met wat ik er voor kreeg, daarom heb ik sinds vandaag een c kadett achter het huis staan. De motor moet nog steeds een c20xe worden. Kan iemand me misschien uitleggen wat de verstelbaren nokkenas tandwielen precies doen.
Verder heb ik ook al verhalen op internet gelezen dat de lexmaul niet zo veel zou doen?
Wat is het maximale aantal graden van een nokkenas dat ik kan nemen voordat ik mijn hele motor aan moet passen?
Lichter vliegwiel, is dit merkbaar of gewoon niet doen?
Wat in elk geval vast staat:
Andere nokkenassen.
4 in 1 uitlaat met een groep N simons racingHet is geen auto voor dagelijks vervoer, maar ook niet 1 voor op de racebaan. Hij moet zo af en toe op meetings een keer leuk mee kunnen komen en ik moet er een beetje mee kunnen driften, maar dat kan met een standaard c20xe al wel.
Wat ik er voor uit wil geven weet ik niet precies. Auto moet gewoon voor op de weg blijven. Het wordt waarschijnlijk een groep n uitlaat van simons
-
AuteurBerichten