Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Je doet met geen van de genoemde radio’s een miskoop. Zijn kwalitatief allemaal goede toestellen. Pioneer en alpine behoren wat gebruik van componenten betreft tot de echte top. Kenwood zit daar net iets onder, maar is voor 90% van de gebruikers niet merkbaar minder. Het enige kleine nadeel met pioneer is dat de massasporen behoorlijk gevoelig zijn, als je versterker(s) slechte massa hebben of als je tulp kabels los trekt als de radio aan staat brand deze door. Bij normaal gebruik heb je hier dus absoluut geen last van. Ik zou een keer naar een winkel gaan waar ze de modellen hebben en gaan spelen, dan kan je er achter komen welke het fijnste in bediening is.
Je krijgt hier niet automatisch meer bass door. Het is vaak zo dat een versterker daarmee juist alleen geknepen kan worden, dus geen remote is het maximale. Als je meer bass wilt kan je beter aan de slag gaan met het dempen van je deuren met bitumen matten en de ophanging van je speakers verbeteren/steviger maken.
Heel erg bedankt voor de shops, nu maar eens goed gaan nadenken welke kleur ik nu wil. Ik wou eerst grijs met zwart doen, maar ik vind deze nu eigenlijk het minst mooie van de 3. Dus wordt zwart met wit of zwart met rood.
De oude kan je er zo uithalen met een schroevendraaier, voorzichtig helemaal rond gaan en telkens een klein stukje naar voren wippen. Pas op dat je niet te hard drukt vanaf de binnenkant, dan knapt de ruit. Indien nodig kan je het rubber zo overzetten. Dan een touw helemaal rond in het rubber doen, de 2 eindstukken doe je naar de binnenkant. Je zet de onderkant van de ruit er goed in, moet iemand van buiten even aandrukken en dan rustig met het touw het rubber naar binnen trekken. Ik zou de ruit ook afkitten aangezien deze erg vaak lek zijn/gaan.
Ik zou even compleet nieuwe bedrading trekken, weet je zeker dat alles goed is. (bij de plus wel zekeren natuurlijk). Bij sommige radio’s moet je de gele en rode omdraaien, dit kan vaak met de kabels van de iso stekker. Geel en rood zijn voor constante plus en geschakelde plus. De geschakelde plus wordt gebruikt om je radio aan en uit te laten gaan via het contactslot, constante plus is voor je memory. Indien je niet via het contact wil schakelen kan je deze draden aan elkaar maken.
21 april 2012 om 00:09 In reactie op: voor- en nadelen subwoofer 4 of 2 ohm en 1 of 2 spoelen? #17965582Dit is dus alleen noodzakelijk op het moment dat je 2 versterkers achter 1 sub doet, of 2 versterkers op 2 verschillende subs in dezelfde kist.
Download een bass test nummer, dus een nummer die continue 20 of 50 hz speelt, in elk geval iets in het bereik van je sub. Je zet de multimeter op wisselspanning en draait dan aan de gain van de versterker totdat beide exact gelijk staan. Hoe hard het kan moet je op gehoor doen, dit is alleen maar handig om het gelijk te zetten. Om af te stellen en het maximale eruit te halen is het alleen meetbaar met een scoop. Dit werkt overigens alleen met 2 exact de zelfde versterkers op 1 sub of 2 exact gelijke subs. Dit kun je niet op muziek doen, omdat er dan niet continue dezelfde output is waardoor je niet kan meten. Het volume waarop je dit doet maakt weinig uit.
Ik vind het persoonlijk goed klinken. Alles wordt actief gefilterd met de radio. Als je het volume los draait hoor je wel veel irritante rammels. Als mijn kadett af is de boel maar weer eens slopen en beter dempen. Doel stelling was mooi helder geluid dat als het kan ook flink hard kan.
Afhankelijk van plaatsing en afstelling.
Het maakt niet uit hoe om je het aansluit, als je het maar bij alle speakers hetzelfde doet. Het is ook onzin dat de lage tonen minder goed klinken als je de kabels andersom zet, er staat namelijk wisselspanning op speakers. Als je de speakers verschillend aansluit krijg je alleen dat 1 speaker uit fase staat, wat in houdt dat deze het geluid later geeft. In sommige gevallen kan het zijn dat 2 speakers op deze manier het geluid van elkaar opheffen.
Ik zou de achterspeakers origineel laten als je niet met ovalen wil spelen. Ik zou in de voordeur dan gaan voor audio system x-ion compo set. Ik denk voor velen een erg onbekend merk maar het is gewoon een A merk en in verhouding erg goedkoop. Rockford compo zou ik niet voor kiezen omdat de kwaliteit te wensen over laat. Al erg veel over gelezen dat speakers uit elkaar vallen door slechte montage/materiaal keuze.
20 april 2012 om 14:45 In reactie op: voor- en nadelen subwoofer 4 of 2 ohm en 1 of 2 spoelen? #17965580Een dubbelspoels subs is alleen maar dubbelspoels voor meerdere aansluit opties, dit veranderd niets aan het geluid van de subwoofer.
Een versterker heeft op een lagere impedantie vaak wel meer vervorming, maar ik heb dit zelf bij een sub nog nooit kunnen horen, dus voor subwoofers is dit geen probleem.
subs met 4 spoelen voor in de auto bestaan zeker, als ik het goed heb heeft ground zero die.
2 losse versterkers met elkaar bruggen kan niet voor zover ik weet. Er zijn echter wel merken die een module hebben waarmee dat wel mogelijk is, zo heeft steg dat bij zijn k serie die helaas niet meer gemaakt worden. Het voordeel is meer vermogen, het nadeel is dat de impedantie dan hoger wordt en dat de versterkers exact gelijk afgesteld dienen te worden wat erg lastig is.
2 losse versterkers op 1 dvc sub zetten is wel mogelijk en vaker gedaan, zolang het geheel goed afgesteld is. Je kan dit het beste doen met een scoop, met een multimeter is ook mogelijk.
Als je een nieuwe instal wil zou ik eerst gaan zoeken naar de speakers en subs, en dan hier de versterker keuze op aanpassen. Het beste is om een versterker te nemen die iets meer vermogen kan leveren dan de speakers aan kunnen. Het klinkt raar maar dan heb je veel minder kans dat je spullen opblaast.
De mooiste combinatie (en voordeligste) is een 4 kanaals versterker, kanaal 1 en 2 voor de voorspeakers en kanaal 3 en 4 bruggen voor een sub. Natuurlijk moet je dan wel een versterker vinden die voor beide genoeg vermogen kan leveren. Het nadeel van een 4 kanaals versterker is dat deze klasse a/b is waardoor deze meer stroom verbruikt(lager rendement) dan wanneer je voor een mono versterker kiest. Afhankelijk van het vermogen is dus soms verstandiger om voor een 2 kanaals versterker en een mono versterker te kiezen omdat je anders in de problemen komt met je voeding.
Dat plaat over plaat lassen ben ik bij mijn kadett ook achter gekomen. Toen we de tectyl verwijderd hadden konden we zien dat er meerdere dorpels op elkaar zaten. Ik had de originele plus 2 overzet stukken die nu allemaal verroest waren. De originele was er eigenlijk nog het beste aan toe.
Ik denk dat het bij jou helemaal goed gaat komen met de auto, wat ik hier tot nu toe heb gezien ziet er erg netjes uit. Iedereen begint met prutsen en wordt steeds iets handiger en maakt het steeds beter, zo begint iedereen. Onze eerste auto hebben we gelast met een pin apparaat.
Het ziet er tot nu toe netjes uit. Voor het lassen heb ik wel een kleine tip. Meet op hoe groot het roestige deel ongeveer is. Je slijpt dan een plaatje, makkelijkste is zo vierkant mogelijk, die net iets groter is als het roestige deel. Dit plaatje leg je dan over het gat heen en dan teken je het plaatje af. Wat je afgetekend hebt slijp je uit en dan kan je de nieuwe er zo inlassen.
Ik weet niet hoe grondig je het project gaat aanpakken, maar het is misschien makkelijk om een kantelbok te maken en de kadett op de kop te hangen. Ik zou de tectyl ook goed weg halen want je komt dan vaak nog meer kleine plekjes tegen dan je in eerste instantie kan zien. Hiervoor gebruik ik altijd een staalborstel op de slijptol. Veel succes.
Kijk anders ook even hoe de verdelerkap en rotor er aan toe zijn. Ben zelf lang aan het zoeken geweest bij mijn auto toen deze soms wel en soms niet starter, stotterde als ik reed en soms uit viel. Bij mij was dit het probleem.
Voor het geld van een goede condensator heb je een veel betere gel accu. De goedkope condensatoren zijn traag in ontladen en daarom niet geschikt. Een condensator kan alleen een spanningsdip opvangen. Echter, bij veel vermogen zal een condensator al snel leeg getrokken zijn en heb je dus nog steeds je spanningsdip op de versterker. Zodra er dus minder vermogen gevraagd wordt zal de condensator stroom weg nemen om op te laden.
Een goede agm accu zal net zo snel ontladen als een slechte condensator. Het voordeel van een accu is dat dit een stroombron is, terwijl de condensator alleen maar een buffertje is. Daarom kies ik liever voor een accu achterin, voedingskabels zo kort mogelijk houden en werkt in mijn situatie vele malen beter.
Er zijn ook zeker goede condensatoren, maar daar betaal je ook goed veel geld voor.
1500w rms moet geen probleem zijn met je originele dynamo. Met de grote drie wordt bedoeld, massa accu chasis verbeteren, voeding accu dynamo verbeteren en 3e weet ik niet zeker maar volgens mij is dat massa kabel van voorste accu naar achterste accu. Wat ik zou doen:
Gel accu achterin, je kan bijvoorbeeld van hollywood een 20ah accu kopen, die zal al een hele verbetering geven.
50mm2 kabel accu + naar dynamo +
50mm2 kabel accu- chasis- (nog beter naar rechtstreeks naar het blok, zo dicht mogelijk bij de dynamo.50mm2 + en – van voor naar achter.
Kabel versterker / achterste accu zo kort mogelijk houden.
Ik zelf speel met 3,8kw rms op 5 versterkers (klasse ab, dat zijn echt stroom slurpers) op originele dynamo, originele accu voor en 2 gel accu’s achterin van 45ah stuk, en kom nooit onder de 12v.
Nooit een condensator ertussen zetten doet meer kwaad dan goed. Voor meer info mag je wel pm sturen.
Groeten,
Nick
Iedereen bedankt voor de reacties, ik begrijp dus dat het wat meer werk is dan alleen een paar andere tandwielen erop zetten. Ik ga denk ik proberen om de binnenste as van het 1800 tandwiel af te draaien en deze op de een of andere manier bij het originele nokkenas tandwiel mee te laten lopen. De injectie, kabelboom en computer heb ik voor, vind ik zelf een mooi bedrag (300€) verkocht. In elk geval bedankt voor het mee denken en de reacties.
De spanrol en looprollen en waterpomp vervang ik in elk geval dus dat is het probleem niet. Nokkenassen wil ik waarschijnlijk ook andere voor gaan zoeken, wat scherpere dus die ben ik niet nodig. Maar ik moet zeker weten als ik 1 andere nokkenas en een ander krukastandwiel plaatst of dit past.
Enige vraag die ik heb is als ik aan een nokkenastandwiel en een krukastandwiel kan komen, en ik zet dit erop of mijn probleem dan opgelost is. Ik weet namelijk dat dit blok 100% in orde is. Ik snap best dat een 2.5 motor kopen een oplossing is, maar een motor zonder injectie is lijkt mij niet veel waard en dan weer een nieuw blok kopen kost me weer benzine en tijd en dan is het maar de vraag of het blok net zo goed is. Als ik voor een paar tientjes die 2 tandwielen kan krijgen ben ik net zoveel kwijt als alleen de benzine om een andere motor op te halen.
De injectie, inlaat kabelboom etc kan ik goed verkopen, en denk dat het dan weinig uit maakt of ik dit blok houdt of een andere koop, als het tenminste alleen een kwestie is van 2 nieuwe poulies. Riem moet toch vervangen worden. Mijn vraag is of ik er ben als ik alleen een ander nokkenas tandwiel en krukaspoulie heb of dat er nog meer vervangen moet worden. Er zit naamlijk nog een poulie vlak boven de krukaspoulie, ik gok dat deze voor de oliepomp is? Of is dit de waterpomp?
Dat klopt, maar omdat ik met carbs ga rijden wil ik ook een mechanische ontsteking, vandaar dat ik heb gekozen voor deze ontsteking.
wat voor motor heb je, de mijne was met dis ontsteking.
Ik bouw een c kadett sedan, c20xe met misschien snelle nokkenas, dubbele carbs liggen al klaar:)
Ik zal binnenkort wel een keer een topic openen, kost jammer genoeg zoveel tijd om al die foto’s etc erop te zetten :(. Ik ben nu nog druk bezig met de auto onderhanden nemen, wielkasten zijn aangepast voor de verbreding, alle roest is verwijderd en vervangen plaat werk in gekomen. De auto wordt als het goed is van de week in de tectyl gezet , ik ben nog bezig met de vooras verstevigen. Het duurt dus nog wel even voor de motor erin komt en het ding op de weg te bewonderen is. Bedankt voor de snelle reacties in elk geval:).
-
AuteurBerichten


