Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Hier dus, waar Danny al zei.

Het zilveren kastje aan de linkerkant.
Nummer staat erop.Graag gedaan
Je moet de middenarmsteun open doen dan zzie je vier kleine schroefjes, draai deze los.
Als deze los zijn dan kan je de klep met binnenbak eruit halen.
Daarna kan je de hoes los maken van de middenarmsteun en over de handremgreep trekken.
Monteren in omgekeerde volgorde.Volgens mij moet dat wel kunnen, tenzij de aansturing anders dan die dat al wel hebben.
Stel eens je vraag op http://www.webasto.nl of bij http://www.standkachels.com.Ik heb er wel eens wat over gelezen maar kan dat nu natuurlijk niet meer terug vinden.
origineel gepost door dolf24v
@Vega
Binnen werkt alles naar behoren. Heb idd ook alarm. Deze gaat echter alleen aan na een 2e keer drukken
op de a.b. ( knipper led rood binnen ) Gaat dan ook “mechanisch” op slot
Raam module kan m.i. niet defekt zijn, binnen werkt alles immers?
Misschien microschakelaars op cilinderslot in de deur defekt??De comfortsluiting werkt zowel bij de eerste als de tweede (safelock) keer drukken op de AB.
Knop op de AB indrukken en vast houden en dan gaan de ramen en het schuifdak (mist aanwezig) dicht.Raammodule kan heel goed “kapot” zijn, de comfortsluiting is een aparte ingang op de raammodule die apart wordt aangestuurd door de DWA, staat los van de gewone raambediening.
Of er zit een kabelbreuk richting bestuurdersdeur
Als de microschakelaar defect zou zijn dan krijg je hem met de sleutel niet meer open of dicht.
Maakt niet uit, ik doe altijd eerst de – dan de +
origineel gepost door Omega2.2-16v
Of als dat niet lukt de accu effe loskoppelen en daarna weer eens proberen.gr
Danny
wel alle andere radio codes bij de hand houden want die kan je ook gelijk ingeven als de accu los geweest is.
Gaat het raam wel helemaal omhoog of omlaag als even de knop bedient?
Zo niet, dan moet je het volgende doen contact aan en de omhoog knop 5 seconden ingedrukt houden, kijk dan nogmaals of het raam met een korte druk op de knop omhoog of omlaag gaat.Dat met de AB dat heet comfortsluiting, dit is een apart signaal die van de DWA / ZV (Diebstahlwarnanlage of Zentralverriegelung) komt (ligt eraan of je alarm hebt of alleen zv)
Als het eerste goed werkt dan kan het zijn dat de raammodule kapot is of dat er een kabelbreuk is.Die van de Peugot 307 SW past redelijk maar was ik nog niet happy mee.
Moet die van de nieuwe 207 proberen die is nog net iets langer.Jack waar heb je die weer vandaan :thumbup dat is precies wat ik zoek.
Ik had naar deze wisser gekeken maar volgens mijn metingen was deze te klein :thumbdown
Ik ga er nog een keer naar kijken en meten.Klopt Jack.
Maar wat ik wil is een andere wisserarm ala Astra of Corsa of nog mooier is die van de Vectra Facelift (flatblade)
Alleen de achterruit van de Omega Caravan is boller dan de meeste andere achterruiten en daardoor passen de wisserarmmen niet, die kunnen de bolling niet volgen en lopen in het midden vast.
Tevens zit het ovale afdekplaatje in de weg omdat dan daar het wisserblad tegenaan of overeen loopt.Dat zou ik ook wel eens willen weten, ben al erg lang opzoek naar een andere wisserarm met flatblade wisser.
origineel gepost door marcello211
en wat zijn de kosten daar vanals ik zo vriedelijk mag zijn?gr marcel
Ligt eraan hoe vriendelijk de dealer is en of ze je goed kennen.
Anders is het gewoon het uur tarief.21 december 2009 om 17:40 In reactie op: Nu maar wachten tot de sneeuw (bijna) weg is… we zitten va #17570913origineel gepost door dopke
denk dat winterbanden nu in de meeste gevallen ook niet echt werken .gr ron
Die werken echt :thumbup
Ben vandaag de hele dag op pad geweest en waar andere niet meer voorruit komen of moeten duwen, kan ik lachend voorbij rijden.
Het is zeker aan te bevelen om winterbanden aan te schaffen.
Als je de beschermhoes los maakt die in de middenconsole zit, voorzichtig omhoog trekken.
Als je dan in het gat kijkt dan zie je een gele hendel (links boven) zitten, als je daar op drukt dan zou je de selectorhendel moeten kunnen verplaatsen zonder dat je je contact aan hebt.
Als het dan wel gaat dat je de selectorhendel kan verplaatsen dan kan het zijn dat de elektronische vergrendeling niet goed werkt zoals Dany al melde.20 december 2009 om 20:04 In reactie op: Nu maar wachten tot de sneeuw (bijna) weg is… we zitten va #17570897origineel gepost door Xedrah
Met de snow-knop blijft de automaat altijd in de derde versnelling. Dus ook bij vertrek vanuit stilstand. Hij schakelt dan wel bij 150/160 naar de 4e versnelling overigens.Snow-knop gaat bij een snelheid van 80Km of meer automatisch uit.
origineel gepost door TonSR
En hoelang hoord het wisser blad te zijn?Er zit er nu een op van 33cm.
Volgens de boekjes zou dit 40 moeten zijn.
Maar dan veegt het ook het dak schoon:agent400mm
@Vega,
das trouwens een idee.
Het mechanisme (lees arm) gaat volgens mij niet echt soepel.Dat had ik ook vandaar dat de arm niet goed meer op de ruit gedrukt werd.
Het kan ook zijn dat de wisserarm niet goed meer is, dat deze met niet meer genoeg kracht de arm op de ruit drukt.
Ik had ook problemen met dat het wisserblad de halve ruit oversloeg.
Heb een nieuwe wisserarm en een nieuw wisserblad erop gezet en het probleem was over.origineel gepost door RAL
nee, is het begin van een defecte sensor. een nieuwe kost ronde €16 en zit onder de breedstraler in de bumper gemonteerd (bestuurderszijde) kun je zo letterlijk zonder gereedschap wisselen.Tenzij hij een B2 heeft dan zit deze in het midden van de bumper in het zwarte grilletje.
Daar kan je iets minder goed bij.
Ik heb er nog een paar liggen (weet niet of ze allemaal goed zijn)Je moet erin zetten wat je zelf mooi vindt.
6000K is net iets witter dan 4300K
Alles daarboven neigt naar het blauwOrigineel is 4300K
Gaat je MM lampje branden?
Heb je hem al eens uit laten lezen?13 december 2009 om 15:55 In reactie op: wie weet waar er een omega op de sloop/spanningsprobleem hel #17555530origineel gepost door wim-v6
hij heeft m nog nietNee, klopt moet hem nog afhalen.
Ik zou zeggen oude transponderring terug bouwen en transponder van de oude sleutels gebruiken dat moet het probleem weer oplossen (als het goed is).
Tenzij je de security code weet van de auto waar de transponderring uit komt, dan kan je misschien de boel door de VOD met de Tech 2 goed laten zetten.
De ECU werkt samen met de transponderring die om het contactslot zit, ze zijn beiden met de Tech 2 aan elkaar gekoppeld i.c.m. met de alarm (als dat erin zit)
Als je het stuurslot met transponderring en transponder (sleutel) vervangt door een andere zonder de items met de Tech 2 te programmeren op de ECU dan is het vragen om moeilijkheden.
Bij een niet geprogrammeerd systeem, transponderring en transponder (sleutel) met ECU en eventueel alarm kan je de auto ng maar 10 keer starten. Na de 10e keer doet ie het doet meer. Dit is een soort beveiliging voor de auto met een niet geprogrammeerd systeem.
Bij een niet goed geprogrammeerd systeem kunnen er nog vreemdere dingen gebeuren.Je moet mar even duidelijk aangeven wat je allemaal vervangen hebt voordat we een goed advies kunnen geven.
-
AuteurBerichten