Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Precieze kosten weet ik niet meer.
Maar ik zou wel voor een origineel Opel uitlaat systeem gaanGing het allemaal zo makkelijk :thumbdown.
We zijn gek op voorstellen en :kewlpics.
Wat jij gedaan hebt gaat NOOIT werken.
De transponderring (startonderbreking) staat in verbinding met de ECU en aangezien je en andere transponderring (sloop auto) hebt genomen die niet code vrij gemaakt is met een Tech 2 bij de VOD. Mocht de transponderring wel code vrij zijn (wat ik betwijfel) of als je de code weet van de auto waar die uit komt dan moet je naar de VOD gaan om deze te laten programmeren met de Tech 2.
Je moet ook je eigen code weten van de auto anders heb je als nog een probleem.
De transponderring en ECU moeten de zelfde code hebben anders werkt het niet, op deze manier zou het wel erg makkelijk zijn om een auto te stelen.
Wat wel gaat werken is dat je je oude transponderring weer monteert op het nieuwe slot.
Wel gelijk allebei vervangen, anders heb je kans op kleur verschil
Oké, dan is het bijna plug en play.
Oude display eruit is nu een GID en CID er in.
Langs de VOD om te laten programmeren.
Ik neem aan dat de CID code vrij is?
Goed nieuws Ron.
Kosten vallen nog mee, ik ben benieuwd wat ze eraan gedaan hebben.
Een heleboel maar ligt eraan in wat voor uitvoering je Omega is.
Dus meer info over wat er nu in zit is wenselijk.
Bij een CID hoort ook een andere radio een NCDR 1100 of NCDR 1500 of NCDC 2011 of NCDC 2013 of NCDC 2015 anders kan je de CID niet bedienen.
Het kan zijn dat je extra kabels of pluggen moet aanleggen, ligt aan de uitvoering van de auto.Die heb ik niet liggen wel een van een 2.5 of een 3.0 V6
Prima, je moet even de juiste verkopers weten.
Wat voor twee letter code staan er bij jouw.
Die heb ik niet, wel een voor een 2.5 of 3.0 V6
Ik zou toch maar eens op Ebay gaan zoeken.
Daar zijn ze niet zo duur.
Wel opletten dat die code vrij isWat voor twee letter code staan er bij jouw.
Er zijn op Ebay genoeg ECU’s te kopen.
Waar je op moet letten als je een tweedehands koopt is dat deze code vrij is of dat de code erbij geleverd wordt.
Zonder dat heb je er niks aan en kan je ook bv geen nieuwe sleutels laten programmeren (startonderbreking). Ook al heb je de transponderring erbij dan kan je hem nog steeds niet programmeren zonder code.
Wat voor model Omega heb je.
origineel gepost door GlennGSI
Ok ga ik ook doen morgen.. maare hoe peil ik dat ? Plug eruit draaien en kijken of er nog olie uit drupt ? ( net als bij de versnellingsbak olie van een F20 bak ? )Ja, de vulplug is gelijk niveau.
origineel gepost door dopke
origineel gepost door yoyo
Ron,
is hij kadoek dan?ben bang van wel :fy1
staat nu al een week stil .
begint erop te lijken dat dit een pech auto is qua onkosten .
word vervolgd .gr ron
Wat voor Omega heb je?
Let er wel op dat die code vrij is of dat de code erbij geleverd wordt anders heb je er helemaal niks aan.
TC lampje gaat even branden, net als een paar andere signaallampjes op de klokkenunit.
En gaat na een paar seconden weer uit.
Als dat net zo is is het lampje stuk.origineel gepost door O.t.a_pinda
Wat zou ik eraan moeten zien als hij kapot is. Zal van de week mijn garage opstoken en eens rustig gaan kijken.
Mocht hij kapot zijn. is die dan ook een beetje door een handig iemand zelf te vervangen.Opzicht niks denk ik, eerst even kijken of alles nog goed is aangesloten en met de hand bedienen of het allemaal nog soepel werkt.
Het is niet de handigste plaats maar moet goed te doen zijn.origineel gepost door O.t.a_pinda
De remlichten werken overigens wel… Ik weet niet of dat er iets mee te maken heeft. De cruisecontrol weer niet. die deed het voor dit probleem nog wel.
Is dit een duur grapje om te laten repareren :vertag
mag hopen van nietDe CC wordt ook door de remschakelaar bedient.
Remschakelaar is dubbel uitgevoerd één kant voor de remlichten en één kant voor de CC.Opzicht vreemd dat de remlichten wel werken en de selectorhendel niet, staat namelijk op hetzelfde circuit.
Anders moet je de melding in het display even letterlijk melden.
Het is wat Willem zegt het is de lampen check control module die kijkt of de remlichten werken als je het rempedaal intrapt, is de verlichting goed is gaat de melding uit.
Je krijgt een melding op je display als een remlicht kapot is als je het rempedaal in drukt.
Als de zekering kapot is krijg je een zelfde melding en krijg je ook de selectorhendel niet meer uit park.
Als de zekering goed is dan is waarschijnlijk de remschakelaar kapot, kijk even ter hoogte van het rempedaal en kijk even naar je remschakelaar.
Ik zou er nog geen 5 euro voor over hebben.
Als ik er geld bij zou krijgen wilde ik hem nog niet.
Foto van Jack-omegax3.0xeBij deze




Mooi dat het opgelost is.
Wat ik heb liggen is van een X25TD.
Dit is de enige (buiten de X20DTH) die in de service manual staatorigineel gepost door wim-v6
ABS pomp gaar??Niet de pomp maar de electronica.
Kan ik de stekker verbinding zitten.
Anders ABS ecu vervangen of de hele pompJe moet er wel op letten dat de radio die je koopt code vrij is of dat de code erbij geleverd wordt.
Als de radio niet code vrij is of als er geen code bij zit dan heb je er niks aan.Doen wat Sjors zegt.
Ik heb ook gewoon bij de VOD een nieuwe warmte werende ruit geschikt voor regensensor laten plaatsen.Een nieuwe gewone ruit kost iets van 250,00 euro een warmte werende ruit iets van 400,00 euro.
Er zit een paarse gloed over de ruit, zie de foto’s


origineel gepost door opeltje omegaatje
ik heb de gehele dag door voor dat ik in de auto stap condens op de ramen nergens lekkage rubbers zijn goed schuifdak lekt nietIk zie in een ander draadje dat je de airco niet aan hebt, misschien moet je dat eens wel doen het is tenslotte een ECC die kan je best aan kan laten.
-
AuteurBerichten