Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Wel de Codes http://www.obd-codes.com/trouble_codes/
Er gaat niks boven dit, Tech 2
origineel gepost door Jack-omegax3.0xe
http://www.opel-forum.nl/viewthread.php?tid=131223Stond in een eerder topic.
Gr Jack
Natuurlijk, ik ga eerst alle advertenties af.:(
origineel gepost door hellle666
hoi ikke nog is, nog een probleempje gevonden, mijn mistlampen vooraan willen niet werken, zekering in orde alle bedrading nagekeken, lampjes in orde, ook als ik knopje induw van mistlampen vooraan gaat dit niet branden. helleIs wel handig als je even model en bouwjaar er bij verteld.
dan weten we om welk model het gaat.Er zit geen relais voor de mistlampen voor, die worden direct gevoed uit de lichtschakelaar.
origineel gepost door patje-online
bouwjaar is 98..
dus als ik het goed begrijp kom ik dus de abs module te laten reviseren..zijn dan alle problemen ermee opgelost.. ???
zal dan alles het weer doen.?wil jullie allemaal bedanken voor de feeds
Ben je al naar de VOD geweest om de ABS uit te laten lezen met de Tech 2, dan weet je gelijk wat het probleem is.
Het kan de ABS/ECU zijn maar ook een sensor of een losse stekker.
En soms wil resetten wel eens werken.
Voordat je een hoop geld uitgeeft zou ik maar eerst eens langs de VOD gaan.
28 juli 2010 om 20:12 In reactie op: Hoe hebben jullie je portable navigatie bevestigd in de Omeg #17704019origineel gepost door andrew2
Ik heb de houder met de zuignap op het indstrumentenpaneel tussen MID en benzinemeter geplaatst, alles blijft vanachter het stuur goed afleesbaar. Bij de zekeringkast heb ik een 12 V aansluitpunt gemaakt en de spanningskabel langs het middenconsole omhoog geleid. Ik heb een losse TMC-module (formaat klein luciferdoosje) die zit met klitteband aan het dashboard. Navigatie in de houder klikken en de 2 klaar hangende draden erin steken.Andrew

Andrew,
Waarom bouw je geen NCDC2013 met een kleurenscherm in je auto.
Dat staat mooier dan zo’n ding aan een zuignap.Bij de VOD zijn ze heel erg duur.
Kijk eens op Ebay daar worden ze regelmatig aangeboden.origineel gepost door BJ
Hehehe, kom toch wel een heel eind vrees ik.
Maar ik heb zelf nooit zoveel aan auto’s gesleuteld en aangezien het de remmen zijn…wil ik toch wel zeker van mijn zaak zijn.Het ontbreekt me (helaas) sowieso aan ruimte om de grotere projecten aan te pakken.
Zit te denken aan iets grotere schijven etc…
Om zo toch iets beter te kunnen remmen.Grotere schijven zal niet zonder meer gaan, dat betekent andere remklauwen andere bevestiging. :vertag:vertag
Tenzij je een van de eerste 2.0 ltrs heb dan kan je eenvoudig grotere remschijven en remklauwen monteren.
Geventileerde schijven met andere remklauwen achter kan altijd.origineel gepost door BJ.
Mwaaah..
Nu kan het zijn dat het maar zo lijkt..maar het is net of mijn omega een lange(re) remweg heeft dan dat ik gewend ben.
Ik had voorheen een ford sierra, die is ietsje lichter maar deze had achter trommelremmen.
Mijn omega b heeft dus rondom schijfremmen, maar zijn remweg valt me tegen.De remmen van de Omega zijn ook niet zo geweldig, ze voldoen maar daar heb je ook alles me gezegd.
Nu kan het een mechanisch probleem zijn…maar het kan ook normaal zijn.
Remmen zien er enigszins oké uit, maar denk dat deze binnenkort toch vervangen moeten worden.
Iemand enig idee welke remmen ik erop kan leggen die zorgen voor een kortere remweg?
Ik heb hier namelijk absoluut geen benul van.Alvast bedankt.
Er zijn verschillende oplossingen, als je nieuwe remschijven neemt koop ze dan gewoon bij de VOD en niet bij de Kwikfit oid.
Of je kan voor de betere remschijven gaan van Brembo of EBC (er zijn andere goede remschijf merken)
Dat zelfde geld eigenlijk ook voor de remblokken.origineel gepost door Slurpy
Probeer eerst effe nieuwe blokken en eventueel nieuwe remolie.Volgens het VOD schema wordt de remvloeistof om de twee jaar vervangen.
Remvloeistof vervangen kan zeker geen kwaad.Of je pakt het rigoureus aan zoals ik en andere hebben gedaan
[B1+B2] Het grote remmen plan of Vervangen remklauwen of Upgrade van het remsysteem
origineel gepost door johan1981
Het is rechtsvoor (dus bijrijderskant). Het betreft hier wel een originele Xenon reflector, weet niet of er verschil inzit met halogeen. (Omega B1 Sport van 1998)Het chroom is er inderdaad zo af, je moet er erg voorzichtig mee zijn.
Als het goed is dan zijn de chromen reflectoren van een Xenon projector en een halogeen projector gelijk. En halogeen reflector is anders.
Bijspuiten? Bestaat er chroom in spuitbus dan?
Zover ik weet niet.
Heeft er iemand toevallig nog een losse pomp van de wiswas liggen? Ik bedoel dus dat ding die onderaan de koplamp bevestigd zit.
Dat zal moeilijk worden, die zie je niet veel voorbij komen.
Zo dat ziet er zeker niet mooi uit.
In ieder geval sterkte met verwondingen, gelukkig niks ernstig er van over gehouden.
Hopelijk gaat de zoektocht naar een andere Omega voorspoedig.Je kan de ECU uitlaten lezen door de VOD, misschien vinden ze een foutmelding

[size=-1]Foto Sjors-V6[/size]origineel gepost door Omega2.2-16v
Moet dit niet net andersom zijn:hmmz ??
idd. zo zie je maar ik heb niks met fietsen.
Het ging niet om de versnellingen maar om het idee van de verschillende groten van de tandwielen en de kracht die daar dan voor nodig is.origineel gepost door henk 400rr
het motormanagement lampje brande al bijna zo lang als ik hem heb, was het laatst zat en heb hem eruit geflikkerd. ;)bedankt allebei, nu weet ik ongeveer wat me te wachten staat. :thumbup
weet toevallig iemand waar dat ding precies zit? of moet de halve auto gesloopt worden om erbij te komen?

[size=-1]Foto van jack-omegax3.0xe[/size]Ja soms is het erg onduidelijk of de krukassensor heel is of niet.
Ik heb het zelf ook gehad, opeens niks meer en na een half uur afkoelen gewoon weer lopen, maar uiteindelijk bleek toch dat de sensor aan het kapot gaan was en dus vervangen.Als de motor is afgeslagen en je probeert opnieuw te starten draait de motor nog wel rond dan?
Zo ja, dan lijkt het wel op een sensor probleem.
Het kan de krukassensor zijn als die het niet doet dan zal de motor niet aanslaan.
Laten uitlezen bij de VOD en een nieuwe sensor erin laten zetten.Bij zelfde motor
Lage overbrenging = optrekken minder, top meer
Hoge overbrenging = goed optrekken, top minderLaag===============Hoog
1:3.45 / 1:3.70 / 1:390 / 1:4.22 enz…Vergelijk het maar met een fiets met veel versnellingen.
bv.
Klein voor en groot achter = zwaar trappen maar eenmaal op snelheid dan ga je hard
Groot voor en klein achter = licht trappen (veel) en matige snelheid.Ja dat maakt uit.
Als je een te hoge overbrenging hebt dan heb je een goed trekkracht, je moet sneller opschakelen, de top snelheid is lager
Als je een te lage overbrenging hebt dan moet de motor meer moeite doen om de auto voorruit te krijgen, de top snelheid is dan wel hoger.
De kans dat de motor het niet meer aan kan zou aanwezig kunnen zijn als de overbrenging te laag wordt, dit zou kunnen gebeuren als je een dif van een diesel hebt een diesel heeft veel kracht onderin dus gebruik je met een lage overbrenging.EGR = Uitlaatgasrecirculatie.
Je kan door middel van de vier bouten de stoel eruit halen, als je daar nog bij kunt komen.
Aan de linkerkant van de stoel onder het afdek plastic liggen de stekkers, kijk daar eens naar misschien zit er iets los.Onder de stoel tegen de zitting aan zit de ECU van de stoel, met een beetje geluk kan je er net bij met je handen om ook daar de stekkers te controleren.
Welkom hier.
1) je airco systeem kan leeg zijn, er zit geen koelmiddel in.
2) reageren de knoppen helemaal niet? Kijk de zekeringen even na, F5 F12 F15 (volgens schema vanaf 1998, weet niet of dat bij jouw klopt)
3) waarschijnlijk blijft de wijzer vast staan, bouw de tellerunit uit en kijk de meter na.
4) dit zal je moeten laten uitlezen door de VOD die kunnen je dan vertellen wat het probleem is.
Alarm met 4 knoppen, geen idee.
ECC = Electronic Clima Control
aan allebei is zeker wat te doen.
Klik even op deze link Officiële OOP Meeting 2010
En kijk even hier naar [B1+B2] Koplamp modificatie
Ik weet niet of het over de jaren gelijk is gebleven maar in de modellen 1998 en later zit deze in de lichtschakelaar.
Stekker achterop de radio, pin 5 (blauw/rood inderdaad)
Pin 23 van de tellerunit (blauw/rood)
Let er wel op dat de sloopauto tussen bouwjaar 2000 en 2003 zit dus eigenlijk het zelfde model is wat jij hebt.
Alles jonger dan 2000 past wel maar levert problemen op met aansluitingen, alles ouder dan 1998 niet aan beginnen dat past niet.3 mei 2010 om 22:02 In reactie op: klaar voor de zomer (laatste project, hij is af) NEW PICS! #17665290Hoe heb je de ontgrendelingsknop opgelost?
-
AuteurBerichten