Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
@k3vin86 wrote:
Mijn traction control brand direct en constant.. ben al bij 2 Opel garages geweest en zeggen beiden dat pomp kapot is. Ik heb idd de c0131 error..
Bij mij brand geen ABS lampje ofzo denk je dan toch nog dat het aan schakelaar ligt?
Het kan goed mogelijk zijn dat de pomp kapot is. Uiteindelijk gaat alles wel een keer kapot.
Maar iets gelijk aannemen dat het dan werkelijk zo is dat doe ik niet, zeker niet omdat er in de documentatie van Opel ook gewezen wordt op externe componenten dan alleen de ABS/ESP unit.
Doe de test eens met remmen en kijk of de remlichten gelijk aangaan.viewtopic.php?f=5&t=161374
onderaanWaar ik nieuwsgierig naar ben is wat de foutcode was.
Als dat C0131 dan kan de Tech 2 aan Pressure Sensor Circuit Malfunction of Pressure Sensor Incorrect Signal of Pressure Sensor Incorrect Signal aangeven en dat hoeft niet altijd aan de ABS/ESP te liggen.
Ik had zelf laatst ook storing aan de ABS/ESP van mijn Omega en heb deze uitgelezen met (mijn eigen) Tech 2 en deze vertelde mij C0131 Pressure Sensor Circuit Malfunction. :vertag
Bij het lezen in TIS wordt je door een aantal stappen geleid om diverse dingen te checken en te meten. Mijn oog viel op de remlichtschakelaar.Ik heb de volgende test gedaan, in de auto zitten met contact aan, lampjes ABS/ESP branden niet, rempedaal indrukken en de ABS/ESP springen aan foutmelding dus, kijk gelijk naar de remlichten gaan die aan???? of gaan ze te laat aan.
Zo nee dan is de remlichtschakelaar kapot. Waarom krijg je dan die wazige foutmelding.
Als je het rempedaal indrukt dan meet het Pressure Sensor Circuit dat er druk opgebouwd wordt, alleen omdat de remlichtschakelaar niet werkt krijgt de ABS/ESP ecu geen signaal dat het rempedaal werkelijk wordt ingedrukt dus die denkt waar komt die druk dan vandaan??Ik heb bij mij de remlichtschakelaar vervangen (lekker klusje) foutmeldingen gewist en alles werkt weer als vanouds.
€ 30,00 voor de schakelaar klinkt beter dan de € 2600 voor de ABS/ESP unit.@midnight black wrote:
Ik heb ff foto gemaakt van mijn Zafira, zal bij de Astra niet veel anders zitten:
Dank, dat is een hele andere beugel dan die in de Omega zit.
En dan zal je je afvragen dan ga die toch lekker halen bij de vod, helaas die hebben ze niet los.@Baas J. wrote:
Van een astra is toch wel veel anders hoor…
Dan ben ik toch benieuwd naar de foto.
Er is toch wel iemand die een Astra heeft met een fabrieksalarm.@xr1 wrote:
Passen die dan zo in het voorfront zonder aanpassingen
Ja.
@Jack-omegax3.0xe wrote:
Het chassie is gelijk bij b1 en b2 alleen de bumpers, motorkap, koplampen en lijsten zijn anders.
Niet helemaal, het voorfront is anders, is hoger daar waar de motorkap vergrendeling zit.
Ander trekoog.Dit heb je nodig:
Motorkap
Motorkapgasveren
Gril
Koplampen
Koplamplijsten
Voorbumper + bumperdrager + bumperdragerbevestiging
Ruitensproeiertank + slangen
Motorkaparlamschakelaar indien van toepassing
Wielkuip binnenschermen links + rechtsAanpassen:
Motorkapvergrendeling
Kabels voor de mistlampen en ruitensproeierpompjesWat heb je verder nodig:
Veel tijd en geduld@vectragt wrote:
ja dat dacht ik ook slupy .heb het hele topic zitten lezen op het omega portal .maar weet niet meer precies wat er gedaan is .maar indd de kabels verlengen moet ook .
Hier staat het hele verhaal
Natuurlijk staat het forum vol met mooie verhalen en tipsAirbag door de Tech 2 laten resetten bij de VOD.
Het airbagsysteem valt in storing als er één van de airbags niet aanwezig is en dit kan je alleen met een Tech 2 verhelpen.
Waarschijnlijk heb je het contact zonder dat de stuurairbag gemonteerd aangehad nadat je het contactslot vervangen had.Nee past niet.
neem even contact op met RAL
@cjibclient wrote:
Wat moet ik toch zonder de kennis op dit forum ;)
Daar waar je je ook hebt aangemeld.
Had me anders waarschijnlijk weer 800-1000 euro’s gekost bij de VOD :p
Per kale koplamp ± € 480,00 ex btw.
@DarkNL08 wrote:
Beetje bezoekers kapen hierzo :jerry
Ik zou niet durven. :wub
@Jack-omegax3.0xe wrote:
Als je koplamp sproeiers hebt moet je de bumper loshalen zonder sproeiers niet.
Met een verlengstuk kom je er ook wel aan.
Gr jack
Het is een B2 Facelift model, de sproeiers zitten in de bumper en niet meer aan de koplampen.
Lampen zijn eruit te halen zonder de bumper te verwijderen, al gaat dat niet gemakkelijk.
Zorg voor een lang dun verlengstuk met een dop dan kan je er net bij.Dan de koplamp iets naar voren trekken en de stekkers van de koplamp afhalen.
Er kan een obstakel tussen het mechaniek zitten oid.
Heb je de stoel al eens verschoven en het dan nog eens geprobeerd?Anders heb ik hier nog wel een werkend onderstel liggen.
@Jack-omegax3.0xe wrote:
daar zitten meer omega gekken.
gr Jack
De Omega gekken :wors
@RonaldH wrote:
Meet je remschakelaar eens door,die is dubbel schakelend,remlichten en pook vrijgave
Klopt niet helemaal.
Remlicht en selector vrijgave en remlicht + signaal naar de ECU, MID, CID, AUTOMAAT, ABS zitten allemaal aan elkaar.
De tweede aansluiting is voor de Cruise Control (voor een aantal Omega’s was dit optioneel).Heb je standaard geen Cruise Control dan heb je een enkelvoudige schakelaar.
Als je op het rempedaal drukt gaan de remlichten aan?
Als je op het rempedaal drukt hoor je dan een geklik bij de selectorhendel?[rquote=1729557&tid=131120&author=Lecson]hallo
het gaat om een NCDC 2013Als ik contact aanzet dan gaat de radio van zelf aan maar omdat die in de main is komt er geen RADIO SAFE te staan als ik bijv. op nav druk of tuner dan pas begint die te piepen en RADI SAFE aante geven.
De knopjes op de stuur werken ook niet.
Ik kan trouwens wel radi luisteren cd afspelen. en als ik weer op main druk dan speel die gewoon verder af maar dan krijg ik niet steeds die RADI SAFE gedoe :D[/rquote]
De NCDC2013 en het display zijn met de Tech 2 aan elkaar gekoppeld.
Heb je iets verandert aan de radio en of display?
Heb je de accu los gehad? De radio mag zijn instellingen niet kwijtraken als de accu los is geweest, maar het zou kunnen.Radio Safe wil zeggen dat er geen antidiefstal code in geprogrammeerd.
Je kan een keer naar de VOD gaan om hun met de Tech 2 te laten kijken en desnoods de NCDC2013 opnieuw te laten programmeren.
Heb je je security code van de auto?
Zonder die code kunnen ze niet zoveel dan moeten ze die opvragen en dat kost weer geld.[rquote=1880833&tid=131120&author=Lecson]Niemand??
De parkeer sensoren werken ook niet:([/rquote]Doen de achteruitrijilichten het nog wel?
Heb je iets aangepast of verandert?[rquote=1903911&tid=131120&author=Lecson]hoe haal ik die radio eruit??
moet die pinnen toch? ik had er eerst 4 ijzere staafjes ingestoken en volop eraan getrokken maar de radio bleef zitten.[/rquote]Als er inbusboutjes erin zitten die eruit halen en dan met de juiste beugels (kosten iets van € 5,00) de radio eruit halen.
De radio kunnen wel eens erg vast zitten.Op de NCDC 2015 kan je een Telimatca unit aansluiten dan heb je het helemaal geïntegreerd.
De telefoonunit bedien je dan via de 2015.
Alleen de Tlematica unit kan alleen overweg met 900Mhz band dus alleen KPN en Vodafone.Parrot is ook aan te sluiten op de 2015
De meeste stuurwielbedieningen zijn met een interface module van het radio merk wel te gebruiken.
Bose zal wel gaan zolang je het uitgangssignaal van de nieuwe radio kaan aanpassen.
Bordcomputer kan je waarschijnlijk vergeten.
De NCDC2015 stuur het display aan, zonder NCDC2015 kan je het display niet meer bedienen tenzij die functie wordt overgenomen door de interface module.Eerst de handgreep eraf halen en dan vanuit dat stuk de bekleding losmaken richting voorruit.
Voorzichtig trekken aan de kunststof delen, lijkt eng maar als je het rustig doet heb je het zo los.1 januari 2011 om 23:16 In reactie op: M'n vader heeft een Omi gekocht, en heeft wat vraagjes #17785419Nee zo’n bak bestaat niet voor een Omega.
CDR2005 kan je vervangen voor een NCDR2011/2013/2015 met CID met wat aanpassingen (mooiste zou zijn als er nu al een bordcomputer inzit)
Waarschijnlijk moet je het dashbordkastje vervangen, erzijn geen vervangingsonderdelen voor.
Waarom niet?
Zou niet weten waarom dat niet in een een Astra F zou werken.
Kijk hier even.
[B1+B2] Warmte werende voorruit met regensensor
of hier
Zoals Jack al zei, de Omega heeft geen canbus.
Hoe slim kan je zijn, in de bebouwde kom met ander verkeer en voetgangers.
Direct Omega en rijbewijs afpakken en nooit meer terug geven.Wel mooie Irmscher zijskirts en achterbumper.
Ligt eraan welke antenne je bedoelt.
Voor de radio zit deze in de achterruit.
Voor navigatie en of gsm zit deze op het dak.Bij de A-Stijl ter hoogte van de passagiersvoeten.
-
AuteurBerichten