Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
@Dv8 wrote:
maar is er een reden dat je bij de OOP niet kan registreren of iets???
Een foutcode is cruciaal om te achterhalen waar het probleem zou kunnen zitten.
Nee, alleen een hotmail of gmail email adres wordt vanwege spammers niet geaccepteerd.
@wim-v6 wrote:
Secindaire Luchtpomp welke aan het Overlijden is..
Zit in een van de bumperhoeken, haal daar de stekker eens vanaf…
Zit aan de bestuurderskant tussen bumper en voorwiel.
Ja, sensor vervangen
@kroes1960 wrote:
Hallo Gerritje
die zaak heb ik al aangeschreven maar is best wel kostbaar,het vrijgeven kost 75 euro en het inleren van het dusplay 50 euro extraOpzicht niet duur
Het probleem zal niet in het display zitten maar in de nieuwe radio.
Het bestaande display kan je vrijmaken door je eigen security code ingeven (met Tech 2)Het is waarschijnlijk de nieuwe radio die niet vrij gegeven is en dat pikt de rest van het systeem niet.
bovendien is het zo,n 175 km rijden om daar te komen.
Je hebt altijd nog de post.
Soms wordt het chassisnummer ook in de radio’s geplaatst, dus al je de radio kan uitlezen en eventueel het chassisnummer kan achterhalen kan je daarmee naar de VOD om de security code opvragen of je hem daarmee in je eigen auto krijgt is afwachten.
@1926334 wrote:
ik heb een cd wisselaar voor mijn siemens ncdr 1100 gekocht
type van de cd wisselaar cdc3 tb
nu heb ik alles netjes aan gesloten maar hij doet niet veelKlopt, de radio moet verteld worden dat er een wisselaar aanhangt.
heeft iemand een idee wat dit kan zijn moet er misschien nog ergens een code geladen worden
Onder andere, wat er moet gebeuren is dat je eerst de radio en display (CID) codevrij maakt (diefstalbeveiliging uitzetten) dan sluit je de wisselaar aan en verteld de radio dat er een wisselaar aan vast zit. Dan zet je de diefstalbeveiliging weer aan, code erin zetten. De CDC3 moet wel code vrij zijn anders gaat dit allemaal niet lukken.
Dit kan alleen maar met een Tech 2 gedaan worden, je kan er zo geen code inzetten.
@ackuijt wrote:
Hallo, ik heb in mijn Zafira een NCDR1100 met kleuren display.
Nu ligt er onder de bijrijders stoel een losse multi kabel en ik vraag mij af of deze voor de CDC03 bestemd is.
Als ik het goed begrijp moet de wisselaar worden aangemeld door de dealer.Die kabel is waarschijnlijk voor een CDC3.
De dealer of iemand met een Tech 2.Het display is niet vrijgegeven.
Je had eerst de boel vrij moeten maken en daarna de radio pas vervangen.20 januari 2013 om 12:33 In reactie op: uitvallen electronica na sluiting binnen verlichting omega b #18097408Inderdaad, maar mooi dat het opgelost is.
19 januari 2013 om 11:14 In reactie op: uitvallen electronica na sluiting binnen verlichting omega b #18097406F12 – 20A
Uit welke ecu komen deze foutmeldingen?
Dan heb je problemen met de ABS ecu is een opzicht los staand systeem.
Kan ook een van de vier ABS sensoren zijn of de remlichtschakelaar.Uitlaten lezen door de vod met een Tech 2 dan weet je waar de fout zit.
Uitlaten lezen met een Tech2, alleen dan kom je erachter wat er precies mee aan de hand is.
@SigNumberOne wrote:
waar heb je dit laten doen??
Voortaan even de hele post lezen, het antwoord stond er al een poosje, m.u.v. de kosten.
Slechte knipperlichthendel?
Neem gelijk de bougies mee.
Waarschijnlijk is het systeem leeg of zit er te weinig in.
Naar de vod gaan en na laten kijken.Je kan er redelijk bij, sensor zit vlak bij oliefilter, kabel is wat lastiger, stekker zit achter boven aan de linker cylinderkop.
Waarschijnlijk de krukassensor die kapot is. Als die koud is dan werkt het weer even.
Is een bekend probleem, een nieuwe bij de dealer halen, geen imitatie daar krijg je problemen mee.5 juni 2012 om 22:23 In reactie op: Nieuwe aanwinst: Omega-A Station 3.0 24V C30SE Nieuwstaat #18030744Mooi exemplaar heb je daar.
Wel intact laten deze mooie Omega en lekker van genieten.Aan het scherm solderen is het meestal erger maken dan dat het is, het probleem zit hem in een stekker op het scherm zelf, die begeeft het op een gegeven moment.
Eigenlijk worden de display te warm en de warmte kan niet goed weg en uiteindelijk worden ze dood gekookt.Voor het verwijderen alles vrij maken, daarna andere radio plaatsen en de code er weer in zetten, tevens de juiste codex erin Bose wel of niet.
Wat is er aan de hand met de 2015?
@Ben53 wrote:
Hoi Peter,
Het kleurenscherm is idd een wit geworden. Dus fotos zullen niet meer uitkomst bieden. Mijn zoon werkt bij van de Ven in Roosendaal en komt regelmatig Omegas tegen met schermen enz. Ik hoop dan eeen oplossing te kunnen vinden. maar welke is nu de vraag?
gr,
BenElke CID uit een Omega B2 (Facelift) vanaf 2001 (2000) is geschikt.
Achterop staat een twee lettercode KJ, als dat erop staat dan is het goed.
Let er wel op dat de displays codevrij zijn of je moet de security code erbij hebben, anders gaat het niet werken, ook moet je nieuwe display met een Tech 2 weer gekoppeld worden aan je radio en moet het juiste motortype / wel, geen Xenon / lampcheck control enz. goedgezet worden.Je oude keurendisplay wil ik wel hebben, mocht je zoon nog meer kleurendisplays tegenkomen dan hou ik mij aanbevolen (liefst met security code, of met chassisnummer van de Omega waar die uitkomt)
@Ben53 wrote:
Hoi Peter,
Bedankt voor je reactie. Is een andere kabelboom een optie.
En anders plaats ik morgen het scherm weer terug. Had het al klaar liggen om mee naar een dealer te gaan
Bedankt,
BenDenk het niet, maar gooi hier eens een paar foto’s op van wat er nu kapot is en wat je nieuw hebt liggen.
@Ben53 wrote:
Inmiddels ander scherm geprobeerd maar hier zit maar een stekker aansluiting. Zit er ergens een diskette die aansturing doet?
Diskette die worden al een poos niet meer gebruikt. :hmmz
Of wie heeft er een met 2 stekkers die het wel doet? Is voor een 3.2 v6 uit 2001
Het gaat hier waarschijnlijk om een C(olor) I(nfo) D(isplay) en zo te horen is deze echt kapot, een mooi wit scherm duid meestal op een kapotte hoogspanningvoedings gedeelte.
Een CID kan je niet zonder meer vervangen, CID en NCDC navigatie radio zijn met een Tech 2 aan elkaar gekoppeld. Je kan dus niet zo zonder meer een andere CID plaatsen.
Ten eerste moet deze code vrij zijn of moet de code bekend zijn. Ten tweede moet na het plaatsen de CID weer aan de radio gekoppeld worden met de Tech 2.Stuur maar een pm als het nodig mocht zijn.
Die ziet er ook anders uit, jammer :-?
@tj wrote:
Hebben jullie nog een goed adres in Zuid Holland waar je met dit soort zaken op korte termijn terecht kan. Het uitlezen kost bij deze dealer €38 excl. Als er verder moet worden gekeken om de oorzaak te vinden, dan alleen de foutcode, dan komt er nog een bedrag bij. Hier doen ze geen uitspraken over.
Ja, uitlezen kan bij mij, en is minder duur dan bij de vod.
Ik ben geen (Opel) monteur maar wie weet. -
AuteurBerichten