Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
@scorpio47 wrote:
ben ook op zoek naar de code voor mijn ncdc 2015, iemand met suggesties?? het toont radio safe aan,
Heb je al in je eigen topic gekeken, daar heb ik het geprobeerd uit te leggen hoe het in elkaar zit.
RGB kabel is niet te koop, moet je zelf maken. Is niet zo moeilijk.
De 12 polige stekker zit in het dashboard van verschillende Astra’s.
GPS antenne op eBay bv.In mijn kast liggen er genoeg, helaas niet voor die prijs.
MP3 kan maar dat is eigen knutselwerk.
Kan niet omzeild worden.
Als die twee aan elkaar gekoppeld staan is dat geen probleem, je kan op dat moment niets meer veranderen aan de combinatie wel aan de instellingen.
Radio niet afgemeld is nog een probleem voor mij, CID niet meer.Zou kapot kunnen gaan.
Normaal staat er druk op richting uitlaat, als de pomp uitstaat zou de druk vanuit het uitlaatsysteem de andere kant op kunnen gaan als de klep open gaat.Radiostekker moet aangepast worden.
Extra RGB kabel van radio naar cid voor kaartweergave.
Gps antenne.De lezer op de radio is voor een navigatie cd maar speelt ook muziek cd’s af maar dat kan tegelijk. Of navigatie of muziek.
Eventueel kan je een extra cdc3 wisselaar erbij aansluiten.
Een mp3 speler is niet aan te sluiten.
Daarna moet alles nog met de Tech 2 goed gezet worden.
Radio safe wil zeggen dat de radio nog in afleverstaat staat, oftewel nog niet voorzien van een antidiefstalcode. Of deze is zijn code vergeten dat komt wel eens voor.
De NCDC en NCDR series kunnen alleen door een Tech2 geprogrammeerd worden.
Zowel CID (kleurenscherm) als NCDC als telematica unit (telefoon) moeten met dezelfde code geprogrammeerd zijn.
Ik kan je ermee helpen maar dat ligt eraan waar je woont.De meeste alle andere radio’s hebben een vaste code erin en die kan je ingeven door bv op de AS knop te drukken en dan aan te zetten.
Is het onderhoud al gedaan anders weet ik nog wel een goed adres
Dat kan als je een grote zak met geld meeneemt.
Past een op een.Klopt ding heb je niet nodig.
Je moet ook het vacuüm van de regelklep afkoppelen en afdichten.Waarom zou je dat willen?
Nee komt van de ABS af, blauw/rood.
Van de ABS gaat er;
Geel naar de automaat en motor ecu
Bruin/geel motor ecu
Groen motor ecuMaar het ligt eraan uit welk jaar het spul komt hoe de kleuren eruit zien.
Er kan alleen een CDR 2005 terug in.
Bij elke andere radio moet je het een en ander aanpassen.
Een CD30 en al die andere nieuwere types passen niet (vergt veel aanpassingen), dat zijn canbus radio’s.
Wat nog kan is de boel aanpassen voor een NCDR2013/2015 met een kleurenscherm.Er waren je al een paar voor gegaan met deze calipers.
Zie hier:
Het grote remmen planZiet er goed uit. :thumbup
Met uitzondering van de schakelaars zal er met de Tech2 ook nog wel wat aangepast moeten worden.
@gjkuiper wrote:
Nu is mijn vraag, welke draad stuurt het display aan als de radio aangaat (kleurcode)?
Rood/wit
Of kan er iets anders aan de hand zijn?
F2
F12
F15Databus gaat over groen en wit.
Zitten de stekkers er goed in.
Los halen en opnieuw erin steken.@Jack-omegax3.0xe wrote:
@Famempeters wrote:
ik heb bij mijn b2 ook het schermpje vervangen en moest ook ff langs de Opel 25€ en 5 min binnen om deze te laten inlezen ?????? wat ze daar dan ook onder verstaan .
dus ik denk geheim van de smid ?????
Bert
Is geen geheim. Is beveiliging waardoor bij inbraak en diefstal de set (radio en scherm) niet apart verkocht kunnen worden omdat ze gekoppeld zijn.
Er zit een code in die het scherm aan de radio koppelt en andersom. Als je dit los koopt moet deze ook altijd los gekoppeld zijn en darna door een tech 2 weer met het nieuwe deel gekoppeld worden.
In een MID zit geen code, hoeft ook niet gekoppeld te worden.
Alleen moet de juiste motor en zo erin gezet worden anders klopt de BC niet.Nokkenassensor geeft verkeerd signaal.
Waarschijnlijk is de nokkenassensor aan het kapot gaan, vervangen door een originele sensor geen imitatie.
Je hebt tegenwoordig ook led ringen in verschillende diameters.
Is die niet voor de RGB kabel voor naar het display voor de kaart aansturing.
De kaart informatie wordt over aparte kabel gestuurd, 12 polige stekker.
Misschien zit die los. Je zal de boel moeten demonteren om te kijken of de stekkers er nog goed inzitten.
Zelfde geld voor de radio, zit die er nog goed in.Bij een sedan weet ik het niet precies maar ik denk achter de bekleding van het achterpaneel.
Als je een originele kabelboomstekkerdoos neemt dan zit de overbrugging voor het mistlicht erin verwerkt en is volgens mij een 13 polige doos.Slotplaat is waar het slot invalt.
Dit staat er in TIS omschreven.
P1130 – Schak. O2 sensor 1, timingfout
Het stuurapparaat herkent via een interne verwerkingslogica een, functiestoring van de stroomkring.
Betreffende klemmen: X83-8, X83-19, X83-35, X83-57P1130 – Sign. O2 sensor 1, buiten bereik
Het stuurapparaat herkent via een interne verwerkingslogica een, functiestoring van de stroomkring.
Betreffende klemmen:X83-8, X83-19, X83-35, X83-57P1130 – Sign. O2 sensor 1, geen act. gedet.
Het stuurapparaat herkent via een interne verwerkingslogica een, functiestoring van de stroomkring.
Betreffende klemmen:X83-8, X83-19, X83-35, X83-57@DenKoek wrote:
De radio is later 2e hands gekocht, de code heb ik er bij gekregen. Het vervelende is dat het display niet reageert,
Wat voor display zit erin?
Het kunnen ook nog de stelmoren op de koplampunits zijn.
De enige manier om erachter te komen wat er kapot is is door een Tech 2 eraan te hangen.Zit toch een gele stikker op.
-
AuteurBerichten