Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
origineel gepost door arjontje
hahah ja idd.
Scherm hoort er niet in, ik mis de knop naast de handrem.Ik heb nog een z’n knop liggen met daaraan een complete navigatie.

Peter
origineel gepost door andrew2
Nu heeft de afstandsbediening de leuke optie :thumbup dat je bij het afsluiten van de auto eventueel nog geopende ramen (en ik geloof ook het elektrische open dak als je dat hebt) kunt dichtdoen door de tweede keer bij het activeren van de safelock functie het knopje op de sleutel ingedrukt te houden totdat alles dicht is.Dat heet Comfortsluiting.
Dit werkt ook bij de eerste keer drukken op de AB en dus ook bij de tweede keer (safelock).Dat doen dus inderdaad alle ramen keurig netjes: behalve linksachter, die blijft heel eigenwijs open staan :mad:
Iemand een idee waar ik dat moet zoeken?
Ik denk het wel, de Comfortsluiting is een aparte draad (bruin/zwart) die naar de raammotoren en schuifdak gaat.
Op het moment dat je op de AB de knop vasthoud komt er op deze draad 12V te staan en gaat alles dicht.Het kan zijn dat er bij de desbetreffende deur een draadbreuk zit in deze leiding.
Of als er op pin 6 van de stekker van de raammotor wel 12V verschijnt als de AB knop wordt vast gehouden dan zou het kunnen zijn dat de raammotor kapot is.
Peter
Graag gedaan Martijn :wors.
Peter
Martijn,
Het zit een beetje verstopt, onder de achterbank aan de linkerkant onder het zwarte isolatie zitten wat gaten in het onder frame daar zitten de relais en de kabel verwerkt
Peter
Momenteel op Ebay een kabelsetje met relais voor de achterbank verwarming
Prijs 40,00 komen nog wel verzendkosten bijPeter
Alles zit verweven in elkaar.
Je moet ze er gewoon naast leggen.Peter
origineel gepost door Slurpy
alleen vooraan dacht ikInderdaad alleen voor
Peter
Wat bedoel je Jack.
Het elektrisch schema van de knipperautomaat zelf of hoe het is aangelotenPeter
Het is onwaarschijnlijk dat je de slijtage indicators er heel vanaf zal krijgen.
Ze zitten geklikt in de remblokken en hebben veel te voortduren gehad (warmte enzo)Het beste is om ze gelijk mee te vervangen, anders kan je na een poosje je wielen eraf halen omdat ze als nog kapot gegaan zijn.
Peter
Er is veel uit te lezen door de vod, ik weet alleen niet of ze ook al die sensoren kunnen uitlezen.
De automatische hoogteregeling kan ook uitgelezen worden.
Wat ook nog zou kunnen is dat de stekker die achterop het display zit nog goed zit en daar slecht contact maakt.Peter
Ja, hoedenplank past gewoon.
Al die sensoren is allemaal wel leuk in de auto maar ze kunnen allemaal kapot gaan.
Aangezien je het tankje al hebt vervangen (nieuw of 2ehands) zou dat goed moeten zijn, heb je hier niet een gammele aansluiting.
Lichtstand dimlicht zou erop moeten duiden dat er een lamp niet brand, kijk alle verlichting voor en achter na of dit allemaal brand.
Het lijkt erop dat de sensor die het olieniveau controleert het aan het begeven is of dat je daar ook een slechte verbinding hebt.Peter
Welkom Marco,
We love :kewlpics
Dat is balen zeg, heb je alles en dan werkt het nog niet.
Ik denk dat het makkelijks is dat je de kabels van de raambediening van de donor auto erbij legt
Als je de complete kabelboom gaat vervangen loop je het risico dat er misschien iets anders niet meer werkt en de complete kabelboom is een hoop werk.Beter lijkt me om uit de donor auto de juiste draden (met alle stekkers) er zoveel en zo lang mogelijk uit te halen en die te plaatsen in je eigen auto.
Peter
Wel allemaal in één keer vervangen, anders blijf je aan de gang.
Peter
origineel gepost door Stakenburg
Ton,In de deur panelen die voor jou bestemd zijn zitten ook ovale verlichting in. Volgens mij bij de luxere uitvoeringen standaard.
Dus vanaf vanavond heb jij ook deur verlichting in je deuren. Schakeld mee als je deur opengaat.
Groet
Martijn
Moet de deurkabelboom wel voorbereid zijn voor instapverlichting, anders moet je ook nog vervangen.
De binnenverlichting is hetzelfde, de aansluitstekker zou ander kunnen zijn.
Die kabelbom plus relais worden wel eens op Ebay aangeboden, ik wel moet zeggen dat ik ze de laatste maanden niet meer heb gezien.
Peter
Peter
origineel gepost door Stakenburg
Hoi Vega.Bedankt voor de duidelijke foto’s. Super. Nu kan ik ook zeggen dat ik dezelfde knopjes heb als jij in je daschboard. De glade dus.
Heb bij de VOD geinformeerd. Deze stoel verwarmings schakelaar kosten € 27,50 euro per stuk. Voor de achter bank maar niet gevraagd.
Hier in de omgeving van Ede zitten niet zo veel sloperijen en al helamaal niet waar een omega staat. dus ik kan niet kijken of zoeken op de sloop.
Gr.
Martijn
Graag gedaan.
Volgens mij moet ik nog een set schakelaar hebben liggen voor voor.
Voor achter heb ik ze niet, die zijn trouwens anders dan de schakelaar die voor zitten.
Peter
Voor

De buitenste knoppen zijn voor de stoelverwarming.Achter

Voor achter heb je een ander paneeltje nodig, daar waar de schakelaars moeten komen zit bij jouw geen gaten.
Onder de achterbankzitting komt een kabel met twee relais te liggen (is niet standaard aanwezig).
Deze komt tussen de aansluiting die al onder de achterbank ligt en de aansluiting van de achterbankzitting.Peter
origineel gepost door RAL
5* 110 et 35Standaard 15″ stalen velg is
5×110 ET33
Peter
Bagagenet voor een Omega Caravan is over de hele serie gelijk.
Er zit geen verschil in voor de verschillende modeljaren.Peter
origineel gepost door Shinboi
Ik heb een 2015 maar dan zonder navigatie. Moet ik dan een nieuwe kopen of kan ik ze gewoon aan elkaar koppelen. Dit allemaal (monteren, programmeren) kan ik gewoon bij de dealer laten doen toch ?Als je een 2015 hebt dan is dat een navigatie radio.
Als je nu een MID erin hebt dan moet je die vervangen voor een CID anders heb je geen kaartweergave.Mits alles is voorbereid in de auto (kabels enzo) dan kan de vod de boel programmeren.
Peter
Een CID (Color Info Display) is te vinden op Ebay, prijzen variëren van 150,00 tot 350,00 euro.
Tevens heb je een andere radio nodig.2011 = Radio, Navigatie
2013 = Radio, Navigatie, 4 cd wisselaar
2015 = Radio, Navigatie, 4 cd wisselaar, Telefoon (moet een Telematica unit bij)Prijzen variëren van 150,00 tot 350,00 euro
Telematica unit iets van 100,00 euroTevens moet je er voor zorgen is dat als je andere spullen gaat kopen dat de CID en de Radio code vrij geleverd worden of dat de security code is bij geleverd.
Als alles is ingebouwd dat moet de VOD de boel nog programmeren met de Tech2
Peter
Voor en achter zitten op de zelfde zekering
F14 – 30APeter
Je moet de moer aan de bovenkant losmaken en de twee bouten de aan de draagarm zitten, dan kan je de veerpoot er in zijn geheel uit halen.
Gaten boren voor de veerpootbrug, vastbouten en de veerpoten weer terug plaatsen daarna opnieuw laten uitlijnen.Peter
Als het voor is dan zijn de bouten ongeveer 10 tot 15mm.
Je moet dan wel eerst de veerpoten eruit halen anders kan je er niet bij.Peter
origineel gepost door Juffer1
Toevallig het display (TID/MID) uitgezet door de remote draad door te knippen ?
Die draad voorziet namelijk ook je antenne versterker van spanning…Gr. Arjan
Kan je netjes door de vod laten uitzetten met de Tech2
Peter
origineel gepost door roswell
Hallo,Wie weet waar de radioantenne en de aansluiting hiervoor te vinden is in een omega 2001? De ontvangst is slecht en ik wil alles nalopen.
Sedan of Caravan.
Er zit nog al verschil inPeter
-
AuteurBerichten