Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
vectra_bro
DeelnemerDat hitteschild kun je prima weglaten, mits het degene is onder de auto aan de voorkant onder de lambdasonde. En hij is helaas niet te vervangen zonder het spruitstuk los te halen.
Marc
vectra_bro
DeelnemerMe schoonouders hebben ook zo’n motor in hun astra en halen dat verbruik ook, is dus volgens mij wel redelijk normaal…
Je zou bij deze ook de EGR kunnen afdoppen en een keer goed je gasklephuis reinigen, kan wonderen doen!
Groetjes,
Marc
vectra_bro
DeelnemerHet is hun probleem om uit te zoeken wat er aan de hand is lijkt mij. Zou wat moois zijn als ik een server van een klant heb welke stuk is en de klant laat investeren in een duur moederbord en dan alsnog moet zeggen: ,,Sorry maar hij gaat het toch niet meer doen, je moet toch een nieuwe hebben ala 2000 euro :hmmz” . Vin het een beetje krom…..
Zou toch proberen of zij geen distri en waterpomp kunnen monteren… en anders als second opinion misschien een andere garage ernaar laten kijken?
Ik weet ik heb misschien makkelijk lullen maar zou anders ook niet echt een oplossing weten….
Marc
1 oktober 2009 om 16:19 In reactie op: Instrumentenpaneel vervangen voor 1 met toerenteller #17528594vectra_bro
DeelnemerDank voor jullie reacties…
Is dat lastig over te zetten Wim? Of is het een paar schroefjes ?
Groetjes,
Marc
30 september 2009 om 14:16 In reactie op: Instrumentenpaneel vervangen voor 1 met toerenteller #17528585vectra_bro
DeelnemerDank voor je antwoord nog meer mensen die dit misschien weten?
vectra_bro
DeelnemerHelpt zo’n busje Stop-Leak niet? Die kun je bij de meeste benzinepompen halen.
Lekt hij? Zit er sludge op de oliedop?
vectra_bro
DeelnemerEr zijn best leuke te vinden, even een paar linkjes voor je:
(station)
http://link.marktplaats.nl/283475688(sedan)
http://link.marktplaats.nl/273978109(sedan) Lage km’s:
http://link.marktplaats.nl/279376269vectra_bro
Deelnemerorigineel gepost door Edvries
Als je nou ipv de http link de [img]link gebruikt van photobucket, zie je de foto’s meteen hier staan..Mooie Vec hoor. :wors 2 maanden terug mijn Vectra b2 Hatchback weggedaan… blijven mooi, en juist de Hatchback vind ik prachtig. Maakt het net weer geen ouwe lullen bak, zoals die sedannetjes! :D:P
Groet,
Eric, met een C
Eens :jerry ;)
vectra_bro
DeelnemerMooie vec! Ze blijven mooi die hatchbacks :)
vectra_bro
DeelnemerJe kan zelf ook een metalen plaatje maken… ik hoor van mensen wel eens dat ze er een oude kentekenplaat voor gebruikt hebben.
vectra_bro
DeelnemerIk zeg EGR of Gasklephuis en stappenmotor welke erg vuil zijn.
EGR zou ik direct afdoppen, heb ik zelf ook gedaan en de motor loopt direct beter.
vectra_bro
DeelnemerUniroyals ben ik ook wel over te spreken…
Toyo is ook erg prettig, lekker zacht wel veel grip alleen slijt sneller…
Nankang sucks evenals Maxxis, maar dat is mijn mening.
vectra_bro
Deelnemerorigineel gepost door stimpy68
Ik heb mijn Vectra B2 X16XEL uit 99 sinds 2005, stond toen 137.000 op de teller, nu 202.000, heb in het begin de nodige “standaard” probleempjes gehad met het gasklephuis en de stappenmotor, heb de boel eens uit elkaar gehad en goed schoongemaakt en sindsdien never nooit meer problemen gehad, maar ik onderhoud de wagen zelf, en krijgt 1 keer per jaar een grote beurt en 1 keer per jaar een kleinere waarbij ik alles goed naloop en bij twijfel schoonmaak of vervang. Olieverbruik is stabiel, tussen de kwart en halve liter op 1800 a 2000 km, dat is al 3 jaar zo, voor mij acceptabel en voorspelbaar. Mijn rijstijl is rustig (nieuwe rijden) en soms even doorrijden.Gemiddeld verbruik is 7,6 liter op de 100Km.
Het is geen hoogvlieger wat prestaties betreft, maar dat hoeft van mij ook niet, als ik snel wil gaan, dan pak ik de motor :D Volgend jaar komt er een andere auto, geen Opel, maar een Audi, een A4 2.0 FSI, tenminste dat is de bedoeling. Sorry, het is vloeken in de kerk hier :P Maar mijn hart heeft altijd meer bij Audi gelegen :o Kon toevallig toentertijd voor een mooie prijs aan deze Vectra komen, en ik vond dit model erg mooi (nog steeds), maar ja, ze begint nu een beetje op leeftijd te komen en de nieuwe Vec ben ik persoonlijk niet weg van.Ik zeg koop dan een Insignia :jerry ;)
vectra_bro
Deelnemerorigineel gepost door FreakControl
Ik snap van die stickers geen klote, heb voor mijn ’92 vectra 2000 ook een groene sticker gekregen. :cool:Klopt… omdat dat een Benzine auto is… Diesel doen ze veel moeilijker over, dan krijg je al heel snel een gele of een rode…
vectra_bro
DeelnemerHeb ook een x1.6xel in m’n vec B1 met 108.000km, heb er tot nu toe niet echt problemen mee. Mijne is redelijk vlot en ik rijd hem ook altijd netjes warm. Bij het volgende beurtje even lekker het gasklephuis schoonmaken + stappenmotor en gewoon alles doen wat bij een grote beurt hoort.
Volgens mij moet hij het dan nog redelijk lang uithouden. En ja, het blijven auto’s en ja die kunnen allemaal stuk. Om maar op te houden over m’n oude Laguna DCI daar lusten de honden helemaal geen brood van :)
vectra_bro
Deelnemerorigineel gepost door jumperke
Heb dit probleem overlaatst ook gehad eerst langs één kant en dan na een tijdje langs beide kanten. Heb die draagarmbussen laten vervangen en weg was het gekraak.Wat ik wel ondervonden heb is dat zowel als je goed geladen bent of het vochtig weer is het gekraak veel minder is of zelfs even volledig weg. Worde de rubbers weer droog begint het gekraak ook weer. Toen we deze zomer op vakantie waren met de auto stampvol ook geen gekraak.
Reparatie was voor beide kanten te samen bijna 300€.
Toch een hoop geld, het is prima zelf te doen nl.
vectra_bro
DeelnemerGekraak had ik ook last van, heb direct 4 nieuwe draagarmbussen besteld, maar gewoon geen tijd om ze te vervangen, dus tijdelijk maar even met WD40 aan de slag gegaan.
Dat wil zeggen:
– Achterbanden eraf;
– Busje welke kraakt hiervan de rubbertjes stuksnijden met een stanleymes;
– Volpeuren met WD40;
– Banden monteren.En als het goed is, is het dan weg!
Groetjes,
Marc
vectra_bro
Deelnemerorigineel gepost door sw_reijnders
wat bedoel je met onderhoud? Wegenbelasting of technisch onderhoud?Beide :) heb zelf een kleine 1,5 jaar in zo’n soortgelijke slee gereden….
vectra_bro
DeelnemerMooie bak… zal hem alleen nooit kunnen betalen (willen betalen) vanwege het onderhoud….
vectra_bro
Deelnemerorigineel gepost door Henk042
origineel gepost door vectra_bro
Hallo mensen,Vandaag even wezen vissen en maar gelijk een paar mooie kiekjes van mijn vectra gemaakt, was alweer een tijd geleden dat ik foto’s had gepost. Uiteraard zoals iedere week netjes gewassen :agent:
Mooie auto! Maar wat een mooie visstek!!:thumbup
Waar is dat plekkie??Bij Leiden (de Rijn)
vectra_bro
DeelnemerNice vec, B1 cker welke omgebouwd is naar B2?
vectra_bro
DeelnemerHet type wat jij hebt klinkt idd als een GLS uitvoering.
Type A is een goeie vectra, heb er zelf ook een gehad. Helaas zijn deze soms iets gevoelig voor roest, dus check de wielkastjes goed. En maak deze zo nu en dan even schoon met een sponsje en droog met een zeem, dan kan de vectra lang mee gaan!
Veel plezier met je vectra toegewenst!
vectra_bro
DeelnemerVandaag m’n nieuwe DTM uitlaat eronder gelast samen met een maat van me… resultaat mag er zijn, zal morgen even foto’s posten!
Ook even nieuwe AB voor m’n CV ingebouwd en me wagen helemaal gepoetst.
vectra_bro
DeelnemerNieuw middenconsole inclusief orgineel Vectra B middenarmsteun geplaatst… wat een comfort :D –> Next thing to do: 17 inch velgen zoeken :D
vectra_bro
Deelnemerorigineel gepost door johani500driver
Ben gisteren met bekledingsreiniger aan de gang geweest op mijn matten

voor de duidelijkheid de linkse is klaar en de rechtse moet nog:Pff een ander vraagje tussen door:moet je je oliepeil met een warme of een koude moter peilen
Met koude motor
-
AuteurBerichten