Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
dat is ook nog wel genoegking:
als het blokje maar beter is dan die ik nu heb.
origineel gepost door freek corsa
Geef mij die motor dan maar :Pruilen met deze:
C20XE GSI [178 Pk en 224 Nm] 13.211 seconden op de 1/4 mile.:D:D:D:D
bedank voor de site freek,
Op deze site stond dit ook:
NOTE: The ECU warning lamp usually needs to be on for more than 30 seconds before the ECU logs a fault code. Otherwise it could consider it an intermittent fault and ignore it.Aangezien het lampje bij mij maar hooguit 5 of 10 seconden branden zou ik mij geen zorgen hoeven maken.
Maar omdat hij ook nog steeds een beetje inhoud met optrekken ga ik er wel vanuit dat er iets niet goed is.ALLEEN IK WEET NIET WAT:cry
misschien toch tijd voor een ander blokje :cool:
origineel gepost door Desperado
uhhm heel raar.
Volgens de gene die het allemaal gedaan heeft is de koppakking vernieuwd.is dit bij een garage gedaan of bij een “beun de haas”
Als het bij een garage is gedaan zou ik terug gaan en op hun kosten de pakking weer laten vervangen.
domme vraag misschien maar heb je het olie pijl al gecheckt:jerry
Bij mijn astra is 10.000km geleden ook een nieuwe pakking en alles op gekomen maar deze heeft nog nooit gelekt.
Ook met de oude pakking heeft hij nooit gelekt of “gezweet”.origineel gepost door Fearless
Ik ben verder nog geen enkele droge opel 8v motor tegen gekomen :P
Mijn blok is nog kurk droog alleen bij de karterpan zweet hij iets,verder is het blok schoon en droog.
Ik heb de auto nu ongeveer 3 jaar en heb alles bij elkaar nog geen halve liter olie bijgevuld.
Wel elk jaar olie ververst maar nooit bij gevuld.gr.Paul
origineel gepost door Desperado
Paar maanden geleden is er een hoop aan het blok gedaan.
Hoop vervangen. kop gevlakt en alles wat erbij hoort.groetjes roy
Als dit allemaal goed en vakkundig gedaan is mag het blok eigenlijk niets verbruiken en aan de klachten te horen lijkt het toch verdomt veel op een lekke koppakking.
Een jongen van OPC-NOORD waar ik ook lid van ben heeft precies het zelfde en die heeft ook een lekke koppakking.
dus vrees idd het ergste.
dit zijn mijn oude velgies onder mijn ex-vectra GT.
kuipjes zijn lekker gevuld:P


mijn huidige ride met 16″ BSA RACING—-205/45r16

mooie astra :thumbup ziet er goed uit.
veel plezier ermee en veel veilige kilometers.
gr.Paul
origineel gepost door steefcoupé
lekker aan de poets geweest?nee niet gepoetst maar met de staalborstel op de boormachine.
ik moet de rest nog ff doen en maak weer foto’s als het klaar is.
gr.Paul
Ik vraag me nu ook af waarom die slang daar zit:hmmz
Weet iemand dat toevalligOKE THANKS:thumbup
die c er voor is automatisme denk ik maar hoort er idd niet voor:D
origineel gepost door Ronaldo
is de lexmaul wel recht …..je zou niet de eerste zijn die een “niet helemaal goede “hebt ……best kans dat ie daar wat valse lucht pakt …..het komt zelf wel eens voor bij de standaard inlaatjes ….soory niet vermeld…..IS NIET MIJN BLOK:D:D
origineel gepost door Kiepke
origineel gepost door vectra208v
ik ben niet vaak meer op het forum geweest maar de laatste tijd weer veel aan het lezen geweest in de verschillende topic’s.het is ook al een tijdje geleden dat ik foto’s heb geplaatst dus bijdeze.
gisteren gemaakt:
http://i49.photobucket.com/albums/f260/vectra208v/fotos29-12-2008034-1.jpg
[http://i49.photobucket.com/albums/f260/vectra208v/fotos29-12-2008039.jpg
http://i49.photobucket.com/albums/f260/vectra208v/fotos29-12-2008037.jpg
http://i49.photobucket.com/albums/f260/vectra208v/fotos29-12-2008038-1.jpgnog steeds under construction
gr. Paul
Ik zou er niet veel meer aan doen. Deze vind ik echt supergaaf!!! Complimenten :wub
dankje kiepke:cool:
vandaag ff wat dingetjes schoon gemaakt onder de motorkapking:




origineel gepost door brieken
Andere injectoren heeft geen zin. zeker 440cc op een standaard c20ne gaat niet werken.Dat hij inhoud bij gasgeven kan komen omdat je motor te arm loopt. Maar als ik je verhaal zo lees denk ik dat dat eerder door valse lucht komt. Ik denk dat je motor lucht aanzuigt na de luchtmassamater. Misschien nog ergens slangetjes poreus of gescheurd. zoals dat ook het geval was met de slang van je carter ontluchting.
Ik zou ook eens naar je bougies kijken. Wat voor een kleur hebben die?
Bougies,bougiekabels,verdelerkap en rotor zijn pas vervangen dus daar kan het niet aan liggen.
Misschien dat ik de aanzuigbuis na de lmm nog vervang voor een metale buis.
En vandaag de injector rail er even afhalen en kijken hoe de injectoren zijn.
Gasklephuis heb ik laatst og helemaal schoongemaakt(was ook echt super smerig:o)zou het ook aan de brandstofdruk regelaar kunnen liggen?
foto: (omcirceld)

gr. Paul
origineel gepost door brieken
origineel gepost door Patrick24
wat ik me afvraag het klinkt allemaal zo makkelijk om een turbo op een c20ne te plaatsen maar hoe doen jullie dat dan met de injectoren zijn de standaard injectoren toereikend? Hoe doen je dat met de ECU een stand alone? en dan hoe regel je de turbo druk
ik rijd op dit moment met 440cc injectoren met standaard brandstofdruk regelaar. Maar ik ga over een maand naar 663cc injectoren. Motormanagement is van VEMS. En turbodruk regel je met je wastegate. Alhoewel ik ook een eboost2 boost controller heb.
Ik had even een vraagje m.b.t. de injectoren.
Ik heb nu gewoon een standaard c20ne met de standaard injectoren maar als ik er andere injectoren inzet heeft dat gevolgen voor het vermogen of veranderd er niets.
Waarom ik dit vraag is om het volgende:
Als ik ik het gas intrap dan houd de auto een beetje in.
Ik heb het brandstof filter al vervangen en het gasklephuis al helemaal gereinigt en een kapotte slang vanaf de kleppendeksel naar het gasklephuis vervangen.
Hij rijd al een stuk beter maar nog steeds niet helemaal super.helpt het dus om de injectoren te vervangen voor bv.440cc of gewoon orgineel laten en hoeveel cc is orgineel
Ps gave topic trouwens:thumbup turbo=fun:D
vandaag bij Hoogkerk/peizermade blauwe astra gsi in de berm bij de werkzaamheden en een blauwe astra h opc op de a7 tussen Hoogkerk en Leek (kent. tf**pp)
Ik reed in een blauwe Ford escort clipper van mijn vrouwtje:P
en yvonnegsi gespot in Tolbert:P
ik ben niet vaak meer op het forum geweest maar de laatste tijd weer veel aan het lezen geweest in de verschillende topic’s.
het is ook al een tijdje geleden dat ik foto’s heb geplaatst dus bijdeze.
gisteren gemaakt:




nog steeds under construction
gr. Paul
oke bedankt…
die 2e is ook wel strak zo..ik ben niet zo van de audi tyle maar dit is wel leuk
de eerste foto wordt misschien werkelijkheid.
ik wilde alleen ff weten of dat zou staan of dat is alles in 1 kleur hounogmaals toppieking:
Niemand?????
beter foto heb ik niet.

deze goed???
origineel gepost door calike
je foto’s zijn ook niet zo goed;)en glanzend is iets moelijker:D:D oke…
zal ff kijken of ik betere foto’s heb:agent
nog specefieke eisen:vertag
edit: laatst mijn pc leeg gehaald dus staan op cd-rom(alleen weet niet welke:cry
origineel gepost door kadett4x4
origineel gepost door Astraman
origineel gepost door vectra208v
moi,wie heeft deze kadett wel eens gespot

moet ergens in Nijmegen rijden.
Zal eens in de gaten houden, ken de auto niet in ieder geval.
ik werk iedere dag in nijmegen, zal de ogen eens open houden.
heb hem nog niet gezien in ieder geval.groeten.
Ik kreeg laatst een mailtje van iemand die hem een keer gespot heeft in nijmegen maar dat wil niet zeggen dat ie daar altijd rijd.Kan ook in de omgeving van….Nijmegen.
Hij wist mij ook te vertellen dat hij er niet meer zo strak uitzag als op deze foto(it’s a shame).oke…….beetje jammer de een wel en de ander niet…..
origineel gepost door roekenest
blauw/zilveren astra zwwaide nog naar me in drachten rond 17.00 uur:hmmzdit is gerrit.
is echt een vette astra




Hij is lid van OPC-NOORD(ik ook) en van nog een club in drachten
gr. Paul
-
AuteurBerichten