Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Vectra V6 CD
Deelnemer@Oenatje wrote:
maak eens een foto als je wil?
Heb even wat foto’s gemaakt:
https://imageshack.com/i/iqX0PrbXj
https://imageshack.com/i/iqlABKaoj
https://imageshack.com/i/eyPoWwaTj
https://imageshack.com/i/hl6qWBASj
Weet nog steeds niet hoe ik de foto’s direct hier kan plaatsen, dus maar even zo
Groetjes benjaminVectra V6 CD
DeelnemerGisteren even op en neer naar Emmen geweest met de X20XEV station van mijn vader en over 450 km kwam een gemiddelde van 6.2L/100 km bij een gemiddelde snelheid van 93 km/h. Volgende week een grote beurt, dan zou het nog iets zuiniger moeten kunnen..
De V6 doet momenteel gemiddeld 8.9L/100 km bij korte woon/werk ritjes met een gemiddelde snelheid van 37 km/u maar doet op de snelweg 6.8L/100 km, dit wel gemeten tijdens een rit op en neer naar Hochsauerland, dus met op en neer in het berglandschap daar..
Benjamin
Vectra V6 CD
DeelnemerBen net nog maar eens onder de parafaan gedoken om te kijken of ik die weerstand los kon krijgen, dat is niet gelukt. Maar met behulp van een beetje WD40 heb ik de contactpunten van de kabeltjes die aangesloten zitten op de weerstand schoongemaakt en opnieuw vastgezet en wonder boven wonder deed de kachel het weer in alle standen.
Alleen toen ik de plastic kap die om de kachel heen zit terug wilde plaatsen heb ik zonder na te denken die kabeltjes allemaal weer losgehaald zonder dus te kijken welke waar zat. Het gaat om een bruine, een gele, een groene en een grijze kabel. Iemand enig idee op welke aansluiting welke kleur hoort?
Groetjes benjamin
Vectra V6 CD
Deelnemer@Oenatje wrote:

Hoe demonteer je dit gedeelte precies? Zit nu even te rommelen, maar krijg mijn BC unit niet van zijn plek dus kan er niet achter kijken. @remutr wrote:
maar als de Calibra dezelfde knoppen heeft, die staan nog wel eens op de sloop.
heb je een foto hoe dat eruit ziet, kan ik het hier op de sloop eens voor je navragen.
Dat zou wel vriendelijk zijn. Hier in de buurt is alles redelijk snel leeg geroofd.
Vectra V6 CD
DeelnemerBen vandaag inderdaad bij Opel wezen informeren naar die schakelaars: In Nederland niet meer te leveren. Maandag gaan ze kijken of ze nog iets in Duitsland kunnen betekenen.
Pa is eigenwijs en denkt dat ie op de sloop wel even een andere kachel kan vinden. Heb hem vriendelijk verzocht dat niet te doen;-)
Groetjes benjamin
Vectra V6 CD
Deelnemer@remutr wrote:
2 liter is ook maar 130 pk en zeker een cdx is behoorlijk aan het gewicht.
Als ik dat zie met die van mij die is maar 1175 kg en dan 115 pk, ik kan een 2.0 dan ook wel bij houden. Weet niet wat het gewicht van jouw A Vectra is?
En je hoort het veel dat het oude beter is dan het nieuwere. pa had jaren een Omega b1 2.5 v6, denk dezelfde motor als in jouw A. In de Omega b2 zit de 2.6 v6 en die heeft minder koppel over een groot gebied. de 2.5 en de 3.0 zijn gewoon Opels beste v6,en.
Heb je ruimte om de A overdekt in winterslaap te zetten?
Die sedan was inderdaad vrij zwaar, 1325 kg dacht ik. De station die hij nu heeft is ook CDX en luxer maar weegt 1295kg. Mijn eigen auto weegt 1245kg en valt nog net in een lagere belastingsschaal dan die station.
Ja, had een Omega uit 2001 met een X25XE motor, automaat maar die was bij lange na niet zo snel dan mijn Vectra V6. Het is dat die Omega’s zo zwaar zijn, had best een 3.0 willen rijden.
Ik heb een plekje waar ik de Vectra neer kan zetten, ongeveer 40 minuutjes rijden vanaf huis. Niet ideaal maar het is wat. Maar voorlopig dus nog blijven rijden, ben blij dat er goed weer aankomt: dan kan alles binnen in lekker drogen..
@wim-v6 wrote:
De Vectra-B x20xev van mijn zus was met originele trekhaak uitgerust met een F18WR 3.94.
Deze doet 2900 toeren bij 120km/uDat is zelfs minder dan de V6-en die ten alle tijden 3100tpm bij 120km/u F25 of 3150tpm bij 120km/u F23 draait.
Alleen de V6 automaat maakt minder toeren (2800tpm bij 120km/u).De versnellingsbak, verenpakket, en onderstel zijn een keuze die je maakt bij nieuw aanschaf.
Vaak word bij de x20xev aangeraden om in geval van trekhaak een CR bak te kiezen.
De F18CR 3,94 maskt in dat geval 3550 toeren bij 120km/u.Kan dan ook best begrijpen dat mensen voor die ene keer perjaar mrt de caravan niet kiezen voor deze optie.
Dan maar wat vaker in 4 met de hut erachter.Dan heeft die wagen mijn pa inderdaad zo’n F18WR 3.94. Reed precies 2900 toeren op 120 km/h. Al heb ik vandaag vrijwel de hele rit op en neer 100km/h op de CC gereden en ben best tevreden over het verbruik: 6.2 l/100 km bij gemiddeld 93km/h.
Groetjes benjamin
30 augustus 2014 om 21:36 In reactie op: Vectra B Y26SE: kopen of niet? (Astra 1.6 geworden + foto’s) #18250690Vectra V6 CD
DeelnemerNou wat een mooie dag moest worden is geëindigd in een 5 uur durende trip voor niets. Rond het middaguur gebeld dat ik eraan kwam en dat het ruim 2 uur zou duren voor ik er zou zijn(Auto stond bij een garage nabij Emmen), geen probleem: de auto zou klaar gezet worden.
Eenmaal aangekomen stond de auto netjes buiten te wachten met groene kentekenplaten. Dus gelijk maar naar binnen gelopen en moest even wachten op iemand anders die er was voor een auto: blijkt dus ook voor de Vectra gekomen te zijn en had al een proefrit gemaakt. Die jongen was ook van ver gekomen en ze hebben hem voor mij aangezien(hij had dus niet gebeld maar kwam wel van ver). Hij moest eerst nog met zijn vriendin overleggen (die scheen een fervent Volvo rijder te zijn en anti-opel). Er was dus hoop.
Toch maar proefrit gemaakt en de wagen reed werkelijk fantastisch, ondanks 2 ton op de teller zeer pittig en direct. Wilde hem dan ook graag hebben. Maar omdat die andere jongen eerder was moest ik zijn beslissing afwachten. Ik was goed en wel een kwartier onderweg richting huis en kreeg een telefoontje dat de Vec verkocht was. Niet aan mij dus.
480 km en 5 uur tijd weggegooid omdat ze daar een foutje gemaakt hebben. Erg jammer. Op zoek naar iets anders dus.. Maar zal jullie op de hoogte houden.
Groetjes Benjamin
29 augustus 2014 om 12:02 In reactie op: Vectra B Y26SE: kopen of niet? (Astra 1.6 geworden + foto’s) #18250686Vectra V6 CD
DeelnemerAha, dat is geen heel groot probleem denk ik zo.
Maatje van me is inmiddels wezen kijken: Auto is altijd Opel dealer onderhouden geweest, heeft een roestplekje rechts in de achterwielkuip en een klein plekje op een van de deuren. Er branden geen lampjes, de motor loopt als een zonnetje en de algehele indruk volgens hem is gewoon heel netjes..
Nu moet ik zelf natuurlijk nog gaan kijken en proefrijden. Maar klinkt veelbelovend..
Vectra V6 CD
Deelnemer@remutr wrote:
Dat klinkt als of er iets te warm word, waardoor hij stopt, loopt je ventilator niet heel erg zwaar?
Nee ventilator loopt niet anders dan normaal. Kan tenminste geen gekke dingen horen.
dat ligt aan de schakelaar, was bij mij ook zo met precies dezelfde klachten.[/quote]
We zijn er mee bezig, kijken of die schakelaars nog te bestellen zijn.
Vectra V6 CD
DeelnemerDe oude X20XEV van mijn vader was ook een sedan, CDX uitgevoerd. Wel eens een sprintje getrokken samen, maar tot op de dag van vandaag nog steeds spijt dat ie zijn oude A Vectra verkocht heeft. Die rijden volgens hem toch beter dan die B Vectra’s. En hij rijdt toch alweer een jaar of 15 Vectra.. Alleen de C mist nog, maar die zit er voorlopig ook nog niet in..
Vectra V6 CD
DeelnemerIk rijd momenteel ongeveer 1;10,5/11 wat ik helemaal niet verkeerd vind. En dan zitten er regelmatig stoplichtsprintjes tussen. Maar twijfel dus best over wat ik wil, heb ook een nette B Vectra V6 gezien. Helaas automaat, maar hij heeft wel elke optie en de prijs is leuk. Keuze is dus vrij moeilijk. De 2.0 16v van mijn vader rijdt lang niet zo lekker als mijn V6, dus wat doet zo’n 1.6 16v vergeleken met een V6..
Vectra V6 CD
DeelnemerVanavond maar eens naar kijken dan. Maar heb zo’n vermoeden dat er naast de weerstand nog iets anders het niet doet zoals het hoort: Vanochtend vroeg deed de kachel het eerst wel, na een paar minuten viel hij uit om vervolgens aangekomen op mijn werk het ineens weer te doen.
Vectra V6 CD
Deelnemer@midnight black wrote:
Wat heel goedkoop is en stiekem heel goed werkt is oude kranten onder de mat leggen, deze nemen ook goed vocht op en kun je makkelijk vervangen als ze verzadigd zijn.
Het schutbord is de metalen scheiding tussen het motorcompartiment en het passagierscompartiment onder de voorruit.
Succes met het drogen en pas op voor mogelijke roest! (6 cilinder Vectra’s A moeten gekoesterd worden ;) )De komende dagen zou het geloof ik weer een beetje gaan regenen, dus kijk even hoe het zich houdt. En ja, ik probeer zuinig te zijn op deze auto, zie er niet veel meer van. Ben dus ook aan het kijken of ik hem van de winter niet lekker binnen ga zetten. Ben dus aan het rondkijken voor iets anders en zou het liefst een V6 ervoor terug hebben. Zeker aangezien ik al een aantal keer gelezen heb dat een kleinere motor zeker niet zuiniger hoef te rijden. Maar ben er daar nog niet over uit. Iemand daar nog tips over?
Groetjes
Vectra V6 CD
DeelnemerNou, heb vanochtend nog eens gekeken en het lijkt erop dat het meeste vocht is opgedroogd. Matten voelde droog aan en de vochtvreter had aardig zijn werk gedaan. Morgen avond nog maar eens de bekleding loshalen en eronder kijken.
Voorlopig dus nog niks nodig.
groetjes benjamin
Vectra V6 CD
DeelnemerNou, zeer verrassend deed vanmiddag ineens de kachel het weer. Weliswaar alleen standje 4, wat als ik het goed begrijp, dus de weerstand is. Die morgenavond dus maar eens vervangen. Heb tussen de how to’s gekeken maar kon niet zo gauw vinden hoe dit te doen. Iemand die dat wel weet, of de link even zou willen vermelden.
Alvast bedankt.
groetjes Benjamin
Vectra V6 CD
DeelnemerJa, heb er nu handdoeken onder liggen, die probeer ik iedere dag te vernieuwen. Daarnaast ligt er een vochtvreter in, al had mijn baas een ander idee: informeren naar een kleine bouwdroger. Maar dat moet nog gebeuren.
Helaas heeft nu vanochtend mijn kachelaanjager het begeven, al zou het volgens de Opel dealer ook wel eens aan de kachelweerstand kunnen liggen. Dus die eerst maar eens nakijken.
Groetjes Benjamin
Vectra V6 CD
DeelnemerNou heb nog eens gekeken, blijkt dat er in de motorruimte een korte rubberen afvoerbuis zit die precies in het midden van de afvoer onder de parafaan zit en deze bleek vol te zitten met blaadjes en ander troep. Deze leeg gehaald en de afvoer eens flink uitgespoeld en deze loopt nu dus gewoon door waardoor er in het midden van de afvoer geen water meer blijft staan. Er kwam nog steeds een beetje water achter het dashboard vandaan, maar ik vermoed dat dit water is dat er nog zat en het gewoon een kwestie is van opdrogen.
Van het weekend nieuwe rubberen doppen ophalen bij de Opel dealer om er een aantal te vervangen en dan controleren we eens of alles droog is.
En heb eens gezocht naar die afvoerkleppen in de wielkuipen, maar die zitten er dus niet.. In ieder geval bedankt voor de informatie, heeft goed geholpen.
Groetjes Benjamin
Vectra V6 CD
DeelnemerIk heb zojuist even gekeken naar dat afvoerklepje maar die zie ik dus niet zitten. Nu moet ik zeggen dat ik vergeten ben erbij te vermelden dat het om mijn A Vectra gaat. Ik weet niet of het voor de A en B Vectra hetzelfde is?
En dat schudbord, waar zit die precies? Probeer steeds meer te weten te komen, maar dit is dus nieuw.
Groetjes
Vectra V6 CD
DeelnemerVectra A C2.5XE V6 handgeschakeld uit 1994,
gekocht met 109000 in 2011 en toen ik hem in Juni vorig jaar stalde 139000..Wordt in juni dit jaar weer losgelaten..
Benjamin
Vectra V6 CD
DeelnemerHet heeft even geduurd en helaas niet geworden wat ik gehoopt had. Op de dag dat ik zou gaan kijken naar de Vectra had ik onderweg naar het vliegveld een klapband, en dan weet je het wel: Niet op tijd op het vliegveld. De Vectra staat er nog steeds, maar helaas voorlopig geen tijd. Intussen tijd heb ik een roadtrip gemaakt over het NZ Zuider Eiland: 2100 km in 3 dagen, waarvan 1400km door de bergen. 192 liter brandstof verbruikt, wat mij erg verbaasde op een positieve manier. Geen problemen onderweg, twee erg kritische gasten achterin die beide geen Opel fan zijn maar aan het einde van de rit verbaasd zijn over het comfort van deze auto. Heeft me nog eens aan het denken gezet: De Omi blijft, tenzij ik een 2.5 V6 Vectra A vind;-)
Groetjes en de beste wensen vanuit Nieuw Zeeland,
Benjamin
Vectra V6 CD
DeelnemerIk bevind me in Nieuw Zeeland en hier zijn de afstanden groter voordat je weer in de bewoonde wereld bent. Zomaar even ergens stoppen doe je hier niet, het kan zomaar zijn dat er een hele lange tijd niemand voorbij komt. Dus ben naar het huis van een vriendin gereden die het dichtst bijzijnd was.
En ze hebben recentelijke de ABS pomp, 3 wegventiel, een aantal sensoren en nog wat kleine dingetjes vervangen of gemaakt.. Had en flinke koelvloeistof lekkage precies op de versnellingsbak, heeft een hoop geld gekost tot nu toe..
Vectra V6 CD
DeelnemerHallo Omega liefhebbers,
Na lang zoeken en zeer regelmatige bezoekjes aan diverse garages is het eindelijk gelukt mijn Omega weer op de rit te krijgen. De problemen met de automaatbak zijn verdwenen na het vervangen van het drieweg ventiel, het stotteren is ook geheel verdwenen, waarschijnlijk dus opgelost icm de automaatbak problemen.
Daarnaast heb ik de ABS pom vervangen, met dank aan Berry die er eentje voor me heeft opgestuurd naar Nieuw Zeeland.
Blijft er helaas nog 1 klein dingetje over, na het vervangen van de ABS pomp zijn de remmen niet goed ontlucht waardoor ze zeer sponzig zijn. Remmen gaat wel, maar moet ze dus eerst even oppompen voor ik echt rem. Nu zou ik graag willen weten hoe ik ze zelf kan ontluchten, als dat tenminste mogelijk is. Ik hoor graag van jullie.Alvast bedankt.
Met vriendelijke groet,
Benjamin
Vectra V6 CD
DeelnemerBedankt Willem,
Dat is een korte maar duidelijke omschrijving. Ik ga hier eens mee aan de slag.
Groetjes Benjamin
Vectra V6 CD
Deelnemer@wim-v6 wrote:
pizzapunt zie je zo zitten onder de auto. aan de bestuurderskant op de zijkant van de bak.
Deze storing krijg je ook als de ronde stekker bij de linker veerpoot in de motorruimte slecht contact maakt, of als de stekker van de selectorschakelaar slecht contact heeft.
Willem
Willem,
Waar zit de ronde stekker precies bij de linker veerpoot? Kan ik hem zien als ik de motorkap opendoe of zit hij ergens achter verscholen? Ben bezig om de auto helemaal in orde te krijgen maar kom hier nog niet verder mee.
En de pizzapunt is zeker alleen vanaf de onderkant van de auto te zien? Laat het me weten.
Groetjes Benjamin
Vectra V6 CD
DeelnemerHeb inmiddels de motor op.storingen uit laten lezen en er bleken 2 ‘Oxygen’ sensors niet te werken. Inmiddels vervangen en het is verbeterd, maar het stotteren is nog niet geheel verdwenen. Zou dit stotteren en het hoge brandstof verbruik ook kunnen komen door een storing in de automatische versnellingsbak, code 75: auto trans low voltage torque control…
Groetjes Benjamin
-
AuteurBerichten