Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
11 november 2010 om 20:22 In reactie op: Vectra GTS Emma wedstrijd install, Filmpje db Meting online #17751680
Vec Station
DeelnemerUpdateje :P
2 Steunen in de reservewielbak gemaakt om de monoblocken op te plaatsen:

Eerste mono geplaatst en aangesloten.

En de tweede mono geplaatst en alle bekabeling netjes op hun plek gebracht.

Vec Station
DeelnemerKan zeker, ik rij er al 3 jaar mee rond zo.
wel eerst de 4 schuifbouten goed vast aandraaien, zodat hij goed gecentreerd zit, daarna de slotbout erin.
De slotbout niet als een malle vastdraaien uiteraard, maar dat spreekt voor zich bij slotbouten.Maar schuifslotbouten bestaan wel mocht je het toch niet vertrouwen. MCGARD heeft ze.
Vec Station
Deelnemerorigineel gepost door Vinci
origineel gepost door Vec Station
origineel gepost door Vinci
Hahah!! Ja die voltmeter is zeker leuk. :thumbupLaat ik zeggen een condensator is NOOIT slecht om toe te voegen…:angel
Heel interesant topic, met veel goede en duidelijk info, alleen op de laatste zin moet ik even reageren :P
Een caraudio condensator, dus zo een groot ding is in geval van dB installs vaak juist negatief voor de scores.
Dus NOOIT slecht is een groot woord, hoewel het voor de accus en versterkers natuurlijk geen kwaad kan.Ah ok, tja, ik ben ook van de zuivere audio om van te genieten, niet om van mijn auto een aardbevingsmachine te maken…:angel
Maar goed, het probleem zal hier zijn dat de condensator dus energie verspilt en dat kan maar een ding betekenen. Weerstand…:thumbdown
ESR dus….:vertag
Mischien dat dan meerdere kleine condensatoren parralel wel zou werken ipv een grote van 1 of 5 Farad.
Mischien het proberen waard :hmmzVec Station
Deelnemerorigineel gepost door Vinci
Hahah!! Ja die voltmeter is zeker leuk. :thumbupLaat ik zeggen een condensator is NOOIT slecht om toe te voegen…:angel
Heel interesant topic, met veel goede en duidelijk info, alleen op de laatste zin moet ik even reageren :P
Een caraudio condensator, dus zo een groot ding is in geval van dB installs vaak juist negatief voor de scores.
Dus NOOIT slecht is een groot woord, hoewel het voor de accus en versterkers natuurlijk geen kwaad kan.5 november 2010 om 19:35 In reactie op: Vectra GTS Emma wedstrijd install, Filmpje db Meting online #17751678Vec Station
DeelnemerVandaag is aan de slag gegaan met de accus plaatsen, ik had al gezien dat er veel ruimte was voor een accu onder de motorkap, vandaar dat ik een poging gedaan heb om een van mn Northstar 90 Ah accus erin te krijgen:

Toch wel stuk groter dan de originele 70 Ah

Hij paste zonder grote problemen in de accusteun, alleen hij is een stuk hoger dan de originele accu.

Aangezien ik qua hoogte niet uitkwam, was de accu aansluiten bovenop niet mogelijk, aan beide kanten een koperen strip gemaakt zodat alle aanstluitingen aan de zijkanten van de accu geplaats konden worden

Ook de afdekkap behoorlijk moeten aanpassen om hem weer dicht te kunnen krijgen, maar hij zit erin :mrgreen:

Verder nog een start gemaakt met de kofferbak, eerst leeg gemaakt, daarna een paneel gemaakt waar tussen achterbank en subkisten alle zekeringen e.d. op komen, en een bodemplaat waar ik de 2e northstar accu op vast zet.


Vec Station
Deelnemerok mooi, weet ik dat ook weer.
Zat al raar te kijken dat de bestuurders kant meedimde, eigenlijk nog nooit gehoord van dimmende buitenspiegels :P
Vec Station
DeelnemerJep heb er al een gekocht een GTS 120 pk versie met 187000 km uit 2006, dealer onderhouden.




Vec Station
DeelnemerMijn gts staat op 225/45/17.
Vec Station
DeelnemerMn oude vectra B station ingeruild voor een vec C Gts, hier wat fotos:




Vec Station
Deelnemerok klinkt goed ot nu toe, weet iemand nog wat er bij 200.000 allemaal vervangen moet worden volgens onderhoud?
Vec Station
Deelnemerjaja had al heel wat info van je :thumbup
Maar de vraag is nu meer als ik er een zou kopen net onder de 2ton op de teller, hoeveel km zou je er nog zonder problemen mee kunnen rijden.
van een benzine wagen weet ik dat je boven de 2ton moet gaan opletten, maar hoe zit dat met deze diesel?
22 oktober 2010 om 21:33 In reactie op: EUROPEES KAMPIOEN 2010 EMMA Experienced 4+ 100% tuning Ahoy #17742941Vec Station
Deelnemerorigineel gepost door twistam
Bewijst dus wel dat Opel met de Vectra-B een enorm stevige wagen heeft neergezet:thumbup!
Zou er niet in de buurt willen staan!
Misschien als volgende auto een W124 Combi?
Door Fifth gear getest, en het resultaat was verbluffend.
http://www.youtube.com/watch?v=-bIV_hHPAFQ (deel 1, kijk ook even deel 2,3 & 4)Zo’n ding heeft een enorme kofferbak, dus past heel wat in!
Btw, misschien een Vectra C station geschikt? Of Omega, beide reusachtige kofferruimten.
Eerlijk gezegd heb ik regelmatig schroeven en bouten aan moeten draaien die los trillen, vooral in en om het dashbord :P
Vec Station
Deelnemerik heb even dit topic door zitten lezen, en ben het zeker met vinci eens qua speaker en geluidkeuze.
Maar wil wel wat toevoegen over de zekeringen/kabels en condensatoren.Een goede kabel diameter is belangrijk ivm met het verlies in de kabel, bij hogere vermogens kan bij de pieken die je versterker trekt de spanning inzakken waardoor automatisch je versterker ook minder vermogen levert.
Dan de voorzekering deze heeft helemaal NIX met je versterkers te maken, of hoeveel Ampere ze zijn afgezekerd.
De voorzekering is alleen om de kabel te beschermen bij kortsluiting, hiervoor is een heel simpel lijstje:
4 mm2 / 11 AWG max afgezekerd 30 Ampere
6 mm2 / 9 AWG max afgezekerd 40 Ampere
8 mm2 / 8 AWG max afgezekerd 50 Ampere
10 mm2 / 7 AWG max afgezekerd 60 Ampere
16 mm2 / 5 AWG max afgezekerd 80 Ampere
20 mm2 / 4 AWG max afgezekerd 100 Ampere
25 mm2 / 3 AWG max afgezekerd 125 Ampere
35 mm2 / 2 AWG max afgezekerd 150 Ampere
50 mm2 / 0 AWG max afgezekerd 200 Ampere
70 mm2 / 000 AWG max afgezekerd 250 Ampere
95 mm2 / 0000 AWG max afgezekerd 300 AmpereDan het verhaal van de condensator, veel mensen zijn er wel over te spreken, maar ook heel veel niet.
Met een condensator probeer je je probleem van te weinig voeding alleen te verbloemen in plaats van op te lossen.
Als je een goede accu(s) hebt en voldoende kabeldikte naar de versterkers zal je nooit een condensator nodig hebben. een condensator heeft alleen nut als je een slechte accu of te lage kabeldiameter hebt, waardoor het voltage te ver terugzakt.Als je je bekabeling en accu goed op orde hebt heeft een condensator zelfs alleen een negatief effect, aangezien deze binnen een kwart seconde zicht ontlaad, waarna de condensator zich weer moet opladen, tijdens dit opladen trekt de condensator ook weer vermogen van de voeding, waardoor deze weer inzakt en minder vermogen voor de versterker overblijft.
(voorbeeld: mijn 2 monoblocken trekken per stuk 280 Ampere (werkelijk gemeten) bij vollast. Met 50mm kabel 200A gezekerd aangesloten op 2 extra accus en geen condensator)
17 oktober 2010 om 16:40 In reactie op: EUROPEES KAMPIOEN 2010 EMMA Experienced 4+ 100% tuning Ahoy #17742939Vec Station
DeelnemerGaat weer helemaal goed komen in de volgende opel :D
15 oktober 2010 om 18:23 In reactie op: EUROPEES KAMPIOEN 2010 EMMA Experienced 4+ 100% tuning Ahoy #17742936Vec Station
Deelnemerorigineel gepost door TonSR
als dit in je bolide zit,ben ik toch erg benieuwd wat je thuis hb:hmmz
vgr tonsrHaha, qua volume haalt de set thuis het niet bij mn wagen, qua geluidskwaliteit van de set mag ik niet klagen :P:P
Vec Station
Deelnemerorigineel gepost door robert_corsa
origineel gepost door Vec Station
origineel gepost door tembaco
:o:o:ohet neusje van de zalm
ff en vraagje heheb je gewoon je nieuwe mono blok gesplits op die 2 woofers
wil nammelijk de zelfde woofers ook 2 maar die versterkers zijn zo f**king duur:thumbupJa zoals het nu aangesloten ligt, zitten allebij de woofers op de TA92001, dus die speelt aan 1 ohm.
de TA92001 levert aan 1 ohm 3624 W rms, dus 1812 watt per woofer.En heb al een 2e TA92001 liggen voor mn volgende project :o
En U2Utje voor de prijs van deze versterkers.
Verder niemand met een install? en :kewlpics ?
1ohm is toc kortsluiting??
Nope, 0 ohm is kortsluiting, 1 ohm is gewoon een weerstand, de duurdere monoblocken zijn 1 ohm stabiel, dus mogen op 1 ohm draaien.
21 april 2009 om 17:58 In reactie op: Internationale Opel Meeting Klazienaveen 26 April 2009 #17465380Vec Station
DeelnemerJa, er zullen zoals eerdere jaren ook weer dB metingen gehouden worden, in 3 klasses:
Klasse A : 2×10 inch / 1×12 inch
Klasse B : 3×10 inch / 2×12 inch / 1×15 inch
Klasse C : Unlimited, hierin vallen ook de installs met woofers voor de achterbank.verzorgd door http://www.thunderstudios.nl :D
Vec Station
DeelnemerZiet er veelbelovend uit, de specs ook :thumbup
Vec Station
DeelnemerWaarom zou je 2 versterkers willen gaan linken als er zat enkele monoblocken zijn die dat vermogen kunnen geven.
voorbeeldje de MTX TH4000D, kost nog geen 900 euro, levert wel 4000 watt ECHTE rmsen aan 1 ohm.
gelinkte versterkers draaien nooit zo stabiel als een enkele mono, plus dat je gelinkte versterkers maar tot 2 ohm mag belasten, wat weer flink inleverd op je aansluitmogelijkheden.
Vec Station
Deelnemermoet qua inbouwdiepte passen hoor.
nut van dubbele tweeters zie ik niet helemaal, als je goed 2 weg composetje neemt heb je zat hoge tonen.
Maarja Rookford he…… :jerry
Vec Station
Deelnemerde vectra B heeft voorin 16,5 cm speakers, en achterportieren 13 cm.
de inbouwdiepte van de voorkant is afhankelijk van je verloopring die je maakt, mijn speakers zijn 7 cm diep, en past met moeite.
Achterportieren hoeven geen verloopringen tussen, en past elke diepte in.
Voor 2 versterkers samen zou ik een 35mm2 kabelset nemen, en dan achter naar elke versterker 25 mm2 kabel.
Vec Station
DeelnemerDie zwarte I500 Station :o :wub
Vec Station
DeelnemerEind afgelopen jaar.

Let niet op de snelheid :angelVec Station
DeelnemerHet gaat om de tulp kabel achter je radio, of je die op d REAR aansluiting heb zitten?
Zo ja, zal het een instelling zijn in je radio, op je versteker kan je daar nix aan veranderen.
Vec Station
DeelnemerIdd, nu schakeld je versterker dus al in voordat je radio helemaal opgestart is, dat veroorzaakt de plop.
De radio heeft een eigen 12v uitgang (remote) die pas aanschakeld als de radio helemaal gereed is, daardoor heb je dus geen inschakel plop van de radio meer, omdat die al aanstaat voordat de versterker inschakeld.
-
AuteurBerichten