Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Vec Station
Deelnemer@crossagek wrote:
@Vec Station wrote:
@Vec Station wrote:
Wel even handig om er ook bij te zetten op wat voor meter het was, zit nogal verschil in.
mijn vorige wagen een vectra b station
2×12 inch mtx 9500 serie.termlab meter 148 db
Microfoonmeter 153 dbAfgelopen zondag in klazienaveen een meting gedaan met mn nieuwe wagen,
termlab meter 147,9 dB
ik sta vaker aan een termlab meter en scoor dan 4 db meer dan zondag in klazienaveen gescoord , heb jij hier ook ervaring mee ( had iets gelezen over 150 dB in je GTS ?? )
Nee dat is vreemd, termlab meters geven altijd vrijwel dezelfde meting, kan 2 tienden schelen, maar meer niet.
150db was op microfoonmeter.
Een microfoonmeter slaat altijd hoger uit, meestal tussen 2 tot 4 db hoger als een termlab.Dan heb je ook nog de groundzero meter en audiocontroll meter, kan ook weer iets schelen.
Vec Station
DeelnemerEn de nieuwe Signum grillen.


Vec Station
Deelnemerdaar heb je nix aan, de versterker zit toch al aan de woofer gekoppeld, dus zal een goede combinatie zijn.
enige wat van belang is of je hem goed vind klinken, dus even aansluiten en testen.
maar het is denk ik de Caliber BCT 20 A 200w actief.
Vec Station
DeelnemerAlleen even rekening houden met je motorgewicht, een v6 of dikke diesel weegt zo 100kg meer als een 1.6je, scheelt ook weer een centimeter waarschijnlijk.
Vec Station
DeelnemerNee subwoofer uitgangen zijn altijd onversterkt, dus is een tulpstekker die in je versteker steekt, of in jou geval in de tulpingang van je versterker die in je woofer zit.
Vec Station
DeelnemerWat voor info zou je ervan moeten hebben dan, is gewoon een caliber tubeje met ingebouwde versteker.
Vec Station
Deelnemer@GTS Power wrote:
oke,
dan is altijd de vraag hoe stug is stug ;)
ik neem aan dat je geen stuiterbak hebt als je over een klinkerweg rijd :hmmzeffe mijn logica: hoe minder de schroefset is verlaagd hoe meer comfortabel die is toch?(minder spanning op de veren)
wat is de MINImale verlaging van de FK set’s eigenlijk?
ik heb op het moment de achterveren origineel van mn gts weer terug gezet aangezien ik bijna mn kunstgebit verloor op een klinkerweg. De voorkant is ook stug, rijd op asfalt heerlijk, maar binnen bebouwde kom niet echt ideaal.
Je logica klopt niet, de veer blijft altijd even stug, de veer blijft onder dezelfde spanning staan door het gewicht van je wagen, alleen de schotel waar die veer op steunt kan je verstellen waardoor de hoogte veranderd.
De minimale verlaging is denk ik afhankelijk van je motor en kofferbak inhoud, achter was op zn hoogste stand lager dan mn gts origineel, voor kan ik hem vrijwel net zo hoog als origineel zetten denk ik.
Vec Station
Deelnemer@Vec Station wrote:
Wel even handig om er ook bij te zetten op wat voor meter het was, zit nogal verschil in.
mijn vorige wagen een vectra b station
2×12 inch mtx 9500 serie.termlab meter 148 db
Microfoonmeter 153 dbAfgelopen zondag in klazienaveen een meting gedaan met mn nieuwe wagen,
termlab meter 147,9 dB
Vec Station
Deelnemer@PAASHAAS wrote:
Ziet er weer toppie uit Ronald !
Ben benieuwd hoelang het nog duurt voor er weer een kofferbak projectje van start gaatVoor mn audioproject heb ik een topic in het ICE gedeelte: viewtopic.php?f=28&t=136132
Vec Station
DeelnemerWeer een updateje:
Voorbumper gespoten en uitgevoerd met opc-line lip:

Achterbumper volledig opc:

Vec Station
Deelnemer@GTS Power wrote:
de kans is heel erg groot dat ik een schroefset neem.
heb er al meerdere gezien en heb men oog op een FK schroefset laten vallen.deze schijnt kwaliteit/prijs redelijk goed te zijn,ook het comfort moet iets meer zijn bij deze set(minder stug)
heeft er iemand ervaringen met het monteren van zo’n set en de aandachts punten?
ik ben bekend met het overzetten van de veerschotels en de benodigheid van veerspanners.ik wil het wel zelf monteren na aandachtig info te hebben bekeken op het net.
ik heb beschikking over een brug en goed gereedschap.ik wil voorlopig voor ongeveer 3 cm zakken en achter 1 a 2. (ik heb nog een gezin tevreden te houden :angel )
alle hulp en foto’s zijn welkom!!!!!
m.v.g. Tom
Ik heb er ook een FK set onder zitten, maar comfort kan je vergeten hoor, hij is zeker stug.
Voordeel van een stugge schroefset is dat hij mooi laag kan zonder je wielkasten te raken, maar als je maar 3cm wil zakken zou ik voor een losse set veren met eventueel schokbrekers gaan.Vec Station
DeelnemerHet 1.8 blok wat in die vectra ligt is waarschijnlijk een X18XE1, hier heb ik erg veel electrische problemen mee gehad nadat hij over de 200000 km gereden had.
Vec Station
DeelnemerAls de mogelijkheid er is, moet je bij eonon zijn, die leveren dan de interface voor het aansturen.
Elk merk auto, en elk merk radio heeft zn eigen idee over stuurbediening.
Merken als kenwood pioneer jvc e.d. leveren gewoon voor elk merk auto een appart interface kastje voor het aansturen van de stuurbediening.B-merken als Eonon hebben dit vaak niet, en zit er 1 simpele mogelijkheid achter op de radio wat ze dan stuurbediening noemen, staat leuk in de beschrijving, maar ik heb het nog nooit zien werken.
Vec Station
Deelnemer[rquote=1918096&tid=144334&author=vectra2004gts]mooie wagen man waar heb je die smoke knippers vandaan als ik vragen mag ben ook nog op zoek naar een paar
[/rquote]op ebay.de kan je ze krijgen voor 49 euro, maar ik heb deze zelf gespoten.
Vec Station
Deelnemerzover ik weet is 19 inch haast niet te doen onder een vectra b.
mischien op originele hoogte dat het net gaat, maar met verlaging zeker niet.
Vec Station
Deelnemereven de stekker van de koplamp los halen, knipperlicht aanzetten, dan kan je met een multimeter meten tegenover massa welke de pulserende plus van je knipperlicht is.
Vec Station
Deelnemerhad afgelopen vrijdag op de zaak gekund :P
ander moet je een keer naar een meeting komen.
Vec Station
Deelnemer[rquote=1916667&tid=144334&author=iGTS]maakt dat nu niet een enorm kabaal zonder einddempers??[/rquote]
Nope, is een diesel, muisstil :D
Vec Station
DeelnemerWeer een update van de afgelopen maand:
Remklauwen gekleurd en smoke knipperlichten gemonteerd:

Zimmermann schijven en EBC blokken gemonteerd:

Rvs dubbel uitlaatsysteem eronder zonder einddempers, met OPC eindstukken.

18 april 2011 om 17:33 In reactie op: Vectra GTS Emma wedstrijd install, Filmpje db Meting online #17751733Vec Station
DeelnemerGaten gemaakt voor de speakers.

Setje MTX 16,5 cm composet 6000 serie erin, aangesloten op een van de versterkers.

Eindresultaat van de achterklep:

Vec Station
DeelnemerHeel interesant topic dit, zat hier ook al mee in gedachte.
hij zou ook een stuk zuiniger moeten gaan lopen zo.
13 april 2011 om 18:32 In reactie op: Vectra GTS Emma wedstrijd install, Filmpje db Meting online #17751730Vec Station
Deelnemer[rquote=1913307&tid=136132&author=jeroen88]lees ik over je gedeelte heen van je eerste meeting?
of niet?:D[/rquote]
ja dat doe je :P
[rquote=1847388&tid=136132&author=Vec Station]Vanavond de eerste testmetingen gedaan, na wat test en uitzoekwerk een score van 150,0 db neergezet. :D
Dit was op een audiocontrol Microfoonmeting, dus niet vergelijkbaar termlab meter, maar het doet niet onder voor mn vorige wagen lijkt het.[/rquote]Vec Station
DeelnemerWel even handig om er ook bij te zetten op wat voor meter het was, zit nogal verschil in.
mijn vorige wagen een vectra b station
2×12 inch mtx 9500 serie.termlab meter 148 db
Microfoonmeter 153 db10 april 2011 om 16:38 In reactie op: Vectra GTS Emma wedstrijd install, Filmpje db Meting online #17751727Vec Station
DeelnemerWeer een update, de achterportieren voorzien van een MTX 16,5 cm composetje uit de 6000 serie en uiteraard het portier voorzien van de nodige bitumen.
Eerst weer de bekabeling door de originele stekkers geboort.

De speaker geplaatst met een opvulring ertussen, en het filter geplaatst.

En de tweeter achter het originele rooster geplaatst, mtx logo nog te zien, wel grappig.

En is een start gemaakt met mn achterklep.
Eerst de klep voorzien van bitumen:

Toen de 12v, speaker, en video kabels naar de achterklep gebracht via het originele doorvoerrubber.

En alvast een beetje vorm in de klep gemaakt, na wat passen en meten is dit het geworden:
22 maart 2011 om 19:40 In reactie op: Vectra GTS Emma wedstrijd install, Filmpje db Meting online #17751726Vec Station
Deelnemer[rquote=1895610&tid=136132&author=Torchy][rquote=1799608&tid=136132&author=Vec Station]
origineel gepost door Marcotigra
Hey dat ziet er netjes uit! Zag ik het nou goed en komt de display informatie van de Kenwood op de originele GID van de Vectra? Of speel je alle cd’s af met de originele radio en wordt deze via de Kenwood versterkt? Hoe heb je dat dan gedaan, want de originele radio heeft toch geen line output?Nee hij neemt niet de display over.
De kenwood heeft genoeg in en uitgangen om alles aan te sturen, er komen namelijk4 aux in op:
CD wisselaar
Ipod
Playstation 3 geluid
Originele opel radio.deze 4 kanalen kan ik via de kenwood regelen. als ik hem dus op het kanaal zet van de ori radio krijg ik daar het geluid vandaan via een MTX High low converter.
[/rquote]Kun je dit eens toelichten ? Wat je radio allemaal nodig heeft en hoe het zit met cd inputs en volumeregeling ? Dit is anders precies wat ik in gedachten had , srry om je idee te jatten :p[/rquote]
De kenwood radio heeft zelf al 1 aux input, en via uitbreidingsmodule nog 2 extra inputs.
Op de eerste input komt de mtx converter die dus het speakersignaal van de opelradio omzet in een tulpsignaal.
op de overige inputs komen de ipod en ps3 en wisselaar.
Deze kenwood heeft 3 outputs, die de versterkers voor de voorspeakers, achterspeakers en woofers gaan aansturen.
-
AuteurBerichten