Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
…
Precies ,,, Het word een beetje eentonig dat gemekker over die zogenaamde erg slechte 3.0 e motoren .
Een eigen mening is prima , die mag geuit worden , maar overdrijven zoals meneer GSE doet is ronduit IRRITANT !!!:puke.Dus kappe GSE !! en vanaf nu alleen opbouwende en positieve postings !!
grt …
Och och GSE ,, Heb je je pilletje niet gehad ??
Doe eens rustig aan zeg , met je gezever over die 3.0 E.
Ik ken dr zat die tevreden zijn met hun ouwe trouwe 3.0 E , CIH +CIH = CIH …!!
als een drijfstanglager kapot is dan stop je heus , want dat geeft meer herrie als alleen een tikje , tevens gaat dat gepaard met een iets lagere oliedruk …
meestal gaat het om de laatste zuiger [ 6 ] , omdat die als laatste voorzien word van olie ..Laat er eens een proff naar kijken bij je in de buurt ..
En die 3.0 is een prima blokje hoor , laat je de kop niet gekmaken door die GSE hahahahgrt …
Lijkt mij inderdaad een motormanagementprobleem .
maar idd de oorzaak kan zoveel zijn dat je er zelf bij moet zijn om een juiste diagnose te stellen ..De stationairregeling valt bij mij af want die doet niet zoveel tijdens deellast.
Ontsteking ook want dat geeft andere problemen , of het moet het moduul al zijn ..Wat mij opvalt is dat je zegt dat de boordsspanning niet constant is ..
Ik denk dat je daar het probleem moet zoeken want electronica doet de gekste dingen bij een sterk wisselende boordspanning ..Meet de boordspanning eens rechtsteeks op de accu door middel van een multimeter/voltmeter .
Deze zou stationair zo rond de 13 volt moeten liggen , en mag absoluut niet wild heen en weer springen ,.
Doet ie dat wel dan heb je je spanningsregelaar kapot , met deze storingen als mogelijk gevolg.gr
31 maart 2010 om 18:12 In reactie op: senator slaat niet aan geen spanning/massa op injectoren. #17647590Gse
Thxx voor de info ,,:thumbup:thumbup
Nu maar eens zien of ik ergens zo,n ventilatortunnel kan scoren om zelf iets in te bouwen , die van mij mist namelijk ..
En niet vergeten … via een relais schakelen natuurlijk ,,
gr ….
31 maart 2010 om 17:08 In reactie op: senator slaat niet aan geen spanning/massa op injectoren. #17647587GSE ..
Bij welke temperaturen schakelen die sensoren ??
kan ik ze gebruiken om een koelfan aan te sturen zoals in de meeste auto,s ??
gr ,,,
Gse …
Ik snap je punt ,, en weet je deskundigheid te waarderen ..
Zoals gelezen ,,, je weet er idd wel het 1 en ander over te vertellen …over tot de orde van de dag …
grt
GSE …
-offtopic
Als ik jou postings volg is er toch iets dat met enige regelmaat voorbij komt.
En dat is jou ongezouten kritiek op de 3.0 E …
En dan heb jij het over opdringen van meningen ?? :wtfMooi weer … dat dan weer wel ..
grt
Thxx voor de info ..
tropie .. je hebt u2u ..
ik ga in overleg …
grt:P
:vertag
Fantaman …
T is natuurlijk niet de bedoeling om je te beledigen hoor .:(
Dit was als algemeen advies bedoeld.
Dit komt alleen zo vaak voor , dat men niet weet waar men aan begint..
Men denkt dan een klassiekertje te hebben gekocht dat er goed uitziet en ook nog es goedkoop is.
Zoals de meesten waarschijnlijk wel weten is goedkoop – duurkoop , in 9 van de tien gevallen , en is de gang naar de bodyshop en spuiter het gevolg .
Want niet iedereen heeft de beschikking over een goed gesorteerde werkplaats, laat staan een spuitcabine.Tegen het oldtimer opel virus is niets bestand en we zijn dan ook gauw geneigd om te kopen , mezelf included :P
grtzzz en goed weekend allen …
Gert
Als ik een beetje tussen de regels door lees van de fantaman dan krijg ik een beetje het idee dat ie niet helemaal weet wat ie zich potentieel op de hals haalt ..
Als ik bij een oudje ga kijken en ik vind dan een natte vloer spring ik gelijk in de ” voorzichtig/afblijven modus” en ga eens even flink prikken op de bekende plekken om me een goed beeld te kunnen vormen ..
Heeft de eigenaar hier moeite mee ?? helaas ,, omdraaien en wegwezen..Als je geen of weinig kennis hebt is het devies sowieso , hard weglopen …en op naar de volgende…
En…… NEEM EEN TER ZAKE KUNDIG IEMAND MEE !!!
voorkomt een hoop ellende …..
Gert
EEyy kerel ,,,
Neem die adviezen die je krijgt eens ter harte en haal het tapijt eruit ..
je krijgt het never nooit niet droog op deze manier !!
En je weet gelijk wat voor kat je in de zak hebt zitten …:hmmz
Bij voldoende belangstelling kan ik wel een stuk of wat trein typhoons regelen ..
wel iets duurder als in de bovenstaande link …
grtss
Gert
[ PB ]
Gelukkig is er bij de senator van mij niet veel te zien ,, behalve een tweetal kleine plekjes die ik gelijk goed behandelt heb ,,,
Wel iets om scherp in de gaten te houden dus …
Gert
Rinus
idd erg indrukwekkend ,,,
wat een rotte bak,,, dat ze daar zoveel moeite in stoppen ,,,
Tja hobby ,,,,,,Alleen bij a 2 met abs ??
k heb hier een a1 staan zonder abs die t ook heeft ,…
gr
Gert
Ghanzz
Wat ik wel weet is dat je rubbers… bussen ed … met een bepaalde voorspanning moet monteren ..
DWZ..
Als de as, draagarm o.i.d. van de grond is…. staat die dus in een andere hoek dan normaal met de wielen op de grond.
Daar moet je rekening mee houden als je t spul weer in mekaar zet …
want idd …. eerst knarsen dan stil:mad: ……. rubber kan dan losgescheurd zijn in de bus ,,,,, opgelet dus .,,,grtzzz
Gert
fckk !!
Als ik die picjes zo bekijk schrik ik toch wel even !!
Wat een hoop materiaal word daar weggehaald .
Was dat binnenscherm zo slecht??Blijken die verhalen van een collega van me bij opel toch wel te kloppen ..
Het verhaal van 1 of meer ”ongewenste” bulten in de motorkap …:cry
Wel weer mooi hersteld :thumbup:kewlpics
Nog ff dit ….
Waarom heeft de senator a1 van die ehh hoe noem ik ze ,, verstevigingen ?? tussen de veerpoten en het binnenscherm en de a 2 niet ….???
grtsss
Gert…
he jongens ,, thx voor de snelle actie !!!!:thumbup
Ik ga sleutelen …
Gert
ghanzz
tja die gingen net an m,n neus voorbij ….
een vergissingkje is gauw gemaakt …:Pgert
Dag kerel
Ik heb dr nog wel een paar …
Zowel voor als achterzijde ….
Ik heb dr ook nog twee stuks liggen ….
senator 3 gang automaat bakken ,,,,
paar centen mogen ze weg ,,,, 60 eu per stuk ???
Gert
Zoiets dacht ik al ,,, he boys thxxxxx :thumbup…
Ik dop ,m tzt wel af ….
loopt wel verdomde mooi hoor zo,n zes cilinder ,,, en ach ,,, als we echt snel willen ??/ hahahaha
Gert
He Ghanzzz
Die link van een paar postings terug , daar heb ik ze vandaan gehaald ..
Tja idd dat ben je ongeveer kwijt , maar ik kon en kan ze nergens goedkoper krijgen ..
Zag net nog op MP iemand die de lagers aanbied voor 125 eu per stuk !!
trouwens …. iemand nog twee spatlappen voorzijde senator liggen ??
Gert
Ghanzz
dat viel erg mee …. was nog geen 100 euro kwijt in totaal ….
:DGert
-
AuteurBerichten