Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Ik zou die kriksteun maar schrappen , is geen vereiste immers …
En voor de rest alles gewoon zo goed mogelijk pas maken door middel van een kartonnen voorbeeld … als je begrijpt wat ik bedoel ..
Als ik een stuk staal nodig heb ga ik naar de lokale autosloop om ergens een stuk dak uit te slijpen , heb niet zo goede ervaringen met dat plaatwerk wat je kunt kopen .
Gewoon doorgaan !!!
Gert
.
Pffff Dat ziet er niet best uit zeg !!!
Voor een eerste restauratie heb je wel een lot uit de loterij getrokken vriend !!
Succes !! Ik ga de garage ook maar weer eens in ,,
Gert ….
.
,,
..
Dag Jungs
Dat zal wel aan de staat van die motoren hebben gelegen of aan een zware rechtervoet …
Zodra je begint met 16 kleppentechniek , turbo,s , ja dan word het een ander verhaal .
Onze ouwe cih,s doen het er prima op …
Betaal jij je maar lekker blauw aan die dure olie , dat is gelukkig jou keuze. :jerrygr
Echt slechte olie bestaat niet meer ,,,
Ook hier AC tion olie , al jaren naar volle tevredenheid ,, !
gr
Dag mario
dat zal vast een los contact zijn achter je dash..
Kilometerteller is mechanisch dus die gaat gewoon door ..
Econo is vacuumgestuurd dus die blijft ook werken .Ik neem aan dat je al een ”” technische tik “” hebt geprobeerd ?
gr Gert
6 september 2011 om 10:19 In reactie op: monza/senator 2.5 e bij warme motor moeilijker starten ????? #17890202inderdaad een bekend probleem ook hier ..
Nu de 3.0 Ne er inzit is het wel beter geworden .
Ik heb de plus van de accu gewisseld voor een dikkere , ook de massakabel van het blok naar de carrosserie vervangen voor een dikker exemplaar.Ook staat de voltmeter in het dash meestal erg laag als het licht aanstaat en de blazer op standje twee ..
Als ik dan op de accu meet terwijl de motor verhoogd stationait loopt is de laadspanning toch 14 volt .
erg wazig allemaal ….Kleurstelling is inderdaad iets waar je van moet houden .
Ik vind de velgen wel mooi staan …
Zoiets zou mij [ en m,n senator] ook wel passen …gr Gert
En hoe zit het met de achterkant , is daar nog een verlagende veer voor ??
van Bmw oid ?vanmiddag rond 4 uur een monza gespot op de a 28 ter hoogte van de afslag haren .
Kleur grijs of zoiets ..
Ik reed aan de andere kant … :DMoi Jacob.
Zoals gezegd .
Als je motor bij lage belasting [ deellast] stottert kan de oorzaak divers zijn .
Ontsteking is mogelijk, maar onwaarschijnlijk omdat de astra goed trekt zoals jij het zegt.
Ik denk dat het toch ligt aan je inlaatcircuit , egr of gasklepperij .
Valse lucht door een gare vacuumleiding of aanverwante leiding is ook mogelijk .
Als je geen foutcode,s hebt kan er weinig ernstigs aan de hand zijn .!Gert
@ rinus
Wat een goed idee om dat afwateren zo te doen , mijns inziens een prima compromis ..
Ik wil dat ook zo gaan doen en vraag me af waar je die doppen hebt gescoord ..de maat van de afvoerslang neem ik wel iets groter , we hebben op t werk toch zat pneumatiekslang liggen ..
:D
Jammer dacht dat het wel een optie zou zijn…
De 3.0 die ik heb is een c3.0ne …
Welke uitvoering het is ??
Kopcode en blokcode zijn allebei c3.0ne ..
Maar als ik in de tabellen kijk op monza-senator.de valt mij iets op ..
Met deze kopcode zouden er grote kleppen in horen te zitten , dit is niet het geval ..
37/42 mm is wat er inzit …
de zuigers hebben een kleine uitsparing om de kleppen te huisvesten …
Kan iemand mij hier uitsluitsel over geven ?gr….
origineel gepost door rinus de boer
origineel gepost door MonzaRon
kheb er geen probs mee, heerlijk rustig zo,
maar ast iets hoger MOET, dan zal ik hem iets hoger schroeven, thnx :thumbup
btw: heb geen zippo om er ff op te leggen, want ik rook nie :Dwrom moet die dan in de toeren hoger stationair lopen,
is dat om bijv de oliepomp meer op gang te brengen ? :hmmzAls tie te laag stationair draait, heb je ook wel eens kans dat je je oplaadlampje of oliedruklampje ziet opflikkeren. Hij moet dan ook meer moeite doen om de “appandages” rond te trekken. Schudden kan ook (zeker in de winter als de olie nog dik en koud is) en het blok kan minder lekker oppakken.
Ietewatje opschroeven naar plm 800 toertjes, dan zit je goed.
700 RPM stationair is voor de meeste motoren te laag, zeker bij injectie. Die draaien allemaal rond de 900 toeren. Ook de moderne motoeren.
Appendage,s die zitten toch op een lpg tank ??:jerry
gr Gert
dacht dat het ”belgisch” was ……. lol
dan zou ik alles goed nalopen , vast iets verkeerd aangesloten ,,
ik wist trouwens niet dat het een min geschakeld syteem was bij onze opels ,,, wel een puntje van aandacht ,,
gr Gert
Zo
Ik heb de zaak ingebouwd , ook de kofferklep gelijk maar elektrisch bediend gemaakt ..
Alle info die jullie gaven klopte , en dus was ik met een uurtje klaar ..
Fantastisch !!!
gr Gert
prima !! zo,n SPY setje ,,,,,
jep afstand zal vast te groot zijn …
Maar er is vast iemand bereidwillig om te helpen …
Die centrale stekker loshalen is een goed idee maar zit die er dan ?? je bedoeld vast de stekker in het achterlicht Ron.
Wat ik zelf al eens met m,n manta heb gehad was dit ..
De kabel die van voor naar achter liep maakte sluiting bij de doorgang door het achterschot , was door de jaren heen behoorlijk ingesleten en maakte op een gegeven moment kortsluiting ..Probeer de kabel die van voor naar achter loopt zo veel mogelijk zichtbaar te maken en dan maar goed kijken ,,,
Het is een kloteklusje maar als er niks te vinden is aan je achterlicht dan zal er niets anders opzitten vrees ik ,,
gr Gert
Het kan erg lastig zijn om zoiets te herstellen als je er geen ”verstand” van hebt …
Mijn advies is … loop niet te klooien als je t niet aandurft … risico op brandschade is aanwezig ,… !!!
Kom maar ff langs hier dan fiksen we t samen …
gr Gert
Brrrr !! mannentorso,s ,,,, eng eng ,,,
Ik heb zo,n setje van spy aangeschaft en ik moet zeggen dat ziet er goed uit voor die drie tientjes !! :jerry:jerry
De knipperlichtjes wil ik ook mee laten doen ,,, , welke draadjes heb ik daarvoor nodig en waar vind ik die ??
thxxxxxxxx
Bedankt voor deze duidelijke uitleg ,,!!:thumbup
Fantastisch zo,n forum met al die knappe koppen ..Nu nog ff zo,n setje scoren ,…
gr …
Moduul def ,,, heb t zelfde gehad twee maanden terug …..
bij koude motor ok , na half uurtje begon ie te hikken ,,, moduul gewisseld toen weer ok ,,,
Module,s kunnen heel goed verouderen ,, dan heb je vaak deze problemen , komt vaker voor bij diverse merken …
Stuk is niet altijd helemaal stuk in het geval van een ontstekingsmoduul …
grt
-
AuteurBerichten