Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Hij heeft er vast nog 1 in de handel … :thumb
:jerry
Zo van de zijkant bekeken lijkt het wel een erg uitgerekte kever cabrio …. :shock:
Apart ding , rechtsgestuurd ook nog …… Ik wist t wel …. { MANTA }
:thumb
Ziet er goed uit man !!
Dat gaat helemaal goed komen …
:thumb :thumb :thumb :wors
Ik heb geen groot onderhoud aan de kikker deze winter , alleen een ander motortje inbouwen ….( 6 cil ) ..
Ik ben er zeker bij in 2014 …….
t oranje beest , de gele kanarie , Mr blue van Gait ,m,n groene Kikker ,,,, alle B 1 in signaalkleuren eens mooi bij elkaar ,,, dat zou toch een machtig mooi gezicht weze ,.,. pfuuuu :thumb :thumb :thumb -offtopic
Lagers van de hoofdas of secundaire as gaar , dan helpt andere olie niet ….
Revisie dus …..
Succes …
Door al dat geklooi ecu naar de bliksem ..?
Valse lucht ,,,,, en dat geklapper lijkt mij een drijfstanglager , maar moeilijk te beoordelen zo….
Check je oliedruk ff…
Motortje kan wel wat aandacht gebruiken zo te zien……Afgelopen donderdagmiddag … Geloof een paarse CC nabij utrecht ,compleet met vossestaart en dampende dame …
FG -15 ….. Foto gemaakt , maar is helaas onscherp….Zaterdagmorgen rotonde Joure ,,,Gele A ……..
21 september 2013 om 13:37 In reactie op: Ik heb hier een c30ne met 2.5 motronic motormanagement … #18173591ACH SO !!!
Met dampgassysteem bedoel ik een systeem met enkel een verdamper en een mengstuk ,, verder nada …
Ok je hebt ook dampgassysytemen die geregeld zijn maar zo,n systeem heb ik niet voorhanden ..MAAAARRRR ,,, ALS ER IEMAND EEN LPG SYSTEEM VAN EEN SENATOR MET MOTRONIC 1,5 HEEFT !!
hou ik me aanbevolen ….20 september 2013 om 12:51 In reactie op: Ik heb hier een c30ne met 2.5 motronic motormanagement … #18173589Daar ben ik duidelijk in ,,,,,als je eerst eens goed leest had je dat kunnen lezen ..
Het gaat om een DAMPgassysteem …. :jerryIk zoek nog een mengstukje voor op de inlaatbuis btw ….
Grt
19 september 2013 om 19:35 In reactie op: Ik heb hier een c30ne met 2.5 motronic motormanagement … #18173587:thumb
17 september 2013 om 20:55 In reactie op: Ik heb hier een c30ne met 2.5 motronic motormanagement … #18173585Als ik het echt niet voor elkaar kan krijgen is dat ook de laatste optie ..
Heb dan alleen maar een 6 cil stroomverdeler nodig ..Maar vooralsnog waag ik eerst een poging …
Word zowieso nog een klus om de hele zaak netjes in de kikker te krijgen , maar daar hebben we de hele winter voor .. king:
:kewlpics :kewlpics :kewlpics
17 september 2013 om 08:42 In reactie op: Ik heb hier een c30ne met 2.5 motronic motormanagement … #18173583Hm Ghnz ,, Ik dacht dat jij hier toch ook al wat ervaring mee had gezien je zescilindergeschiedenis , of had jij er nou gewoon voor het gemak een jetronic spruitstukkie opgezet ,, :D
Ik heb het bij een vectra 1.6 al eens geprobeerd op de ” ouderwetse ”’manier maar dit was geen succes , heb een paar luchtfilterhuizen versleten … ehm opgeblazen … :shock:
De uitlaatgaswaarde,s komen op LPG niet overeen waardoor het motormanagement er alles aan doet om dit wel voor elkaar te krijgen ..
Ontsteking word vervroegd ,,, BOEM …..Blok is overigens in perfecte conditie !! … Heb maar tien meter gereden en nu al een lekke band !! king:
:wtf15 september 2013 om 21:36 In reactie op: Ik heb hier een c30ne met 2.5 motronic motormanagement … #18173581Nee , Dat kan niet Hans
Het Jetronic systeem is een ”DOM “” systeem wat werkt op een heel ander principe dan het Motronic 2.5 …
Hierbij heb je te maken met allerlei variabelen die op elkaar inspelen voor het bepalen van het juiste ontstekingstijdstip en de in te spuiten hoeveelheid benzine …
Variabelen zoals ,, lambdawaarde , inlaatluchttemp , motortemperatuur , pingelsensoren en wat nog meer …
De combinatie van die variabelen word vergeleken met inspuitwaarde,s in het ROM geheugen [ CHIP] en aan de hand daarvan word ook het onstekingstijdstip en de brandstofhoeveelheid bepaald .Jetronic is simpeler , en analoog …
Maar ik wil graag het motronic systeem behouden ….
Gert
twee zwart effen velours Ghanz ?
handige [schoon] moeder wellicht ?? king: king:
Ik heb vandaag even een instelbare versie in elkaar gesoldeerd met een LM 317 ,
Dit kan handig zijn als je niet tevreden bent over de aanwijzing van je meters .
Door middel van een instelbare potentiometer kun je dan de afgelezen waarde exact instellen zoals gewenst .
Het is ook mogelijk om met behulp van twee van deze IC,s zowel je brandstofmeter alswel ook je temperatuurmeter onafhankelijk van elkaar in te stellen ….Leuk ,,, beetje klooien met electronica…..
Gert
Die condensatoren zijn niet echt nodig voor deze toepassing , heb ik uit ervaring ondervonden ….
In een ” echte ” electronische schakeling , Audio/Video schakelingen bijvoorbeeld, zijn ze essentieel …Gert
Manta op t Ronostrand ook gespot , geen topper , staat er al een tijdje zo te zien …
Kleine correctie
Als je acculampje niet brand op contact , dan word de veldwikkeling van je dynamo niet bekrachtigd en word tengevolge daarvan je accu niet geladen …
Dus …..
Geen acculampje – geen lading van accu – voltmeter in het rood ..
Check de bedrading , fitting van het dynamolampje , dynamo zelf ….
Gert
gespot ,,,, RP-53-Dr … manta ” 400” , lang niet gezien , en de KP-38-JL een echte
I 200 , nog veel langer niet gezien ..Grtzzz
-
AuteurBerichten

