Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Welkom,
Foto,s werken niet :wtf
Zeeer dikke wagen, En zeker mooie foto,s motorisch is ie af en uiterlijk Top !
:thumb :jerryKwestie van goede proefrit maken en afspraken maken
@ agilarijder75
http://www.hydroline.nl/techniek/default.html” onclick=”window.open(this.href);return false;Alle Opel Corsa’s B, C en nu D zijn voorzien van een electrisch bekrachtigde stuurkolom, en daaronder een onbekrachtigde tandheugel. De kolom doet hier al het werk en de tandheugel zet de roterende kracht om in een as verplaatsing van links naar rechts. Met name de Corsa D (vaak dan met sportchassis) kent problemen in de rechtuit positie, het stuurhuis ‘kleeft’ en de bestuurder loopt continu te corrigeren.
Alle kracht in de bekrachtiging komt van boven, en niet zoals bij hydraulisch bekrachtigde stuurhuizen in lijn met de tandheugel, daarmee komt dus alle kracht op de tandwiel overbrenging… Dit is in de basis het probleem. Omdat het stuurhuis om die reden zwaarder is uitgevoerd (daar gaat de gewichtsbesparing) loopt het te zwaar en blijft het kleven in de rechtuit stand.
De banden zijn het niet… een nieuw stuurhuis werkt niet… een modificatie werkt wel….
Dit is op te lossen, maar niet zonder het hele stuurhuis uit elkaar te nemen. Om die reden leveren wij deze delen uit voorraad. De modificatie is dan al uitgevoerd.
Dit lijkt behoorlijk op jouw probleem
trilling bij acceleratie kan feitelijk alleen uit de aandrijflijn komen, Dus de binnenste homokineten zijn vervangen niet alleen de hoes er rond?
bij verlagen komt de homokineet wel onder een andere hoek te staan wat misschien meer slijtage met zich mee brengt. Ik zou de 2 buitenste homo,s even controleren.heb dit vrij vaak meegemaakt bij vw,s dat de binnenste homo,s de boosdoener waren maar de buitenste geven precies het zelfde probleem
6 april 2015 om 08:49 In reactie op: Vectra C GTS 3.0 CDTI; Motor Rebuild Update 04-10-2015 #18179177Nogmaals Mooi werk lever je af, Zo hoort het :thumb :thumb.
Gebruik je de Forte valve cleaner ook wel eens ? in die spuitbus vorm ?
98 – 102 ga je wel merken, zou zeggen probeer het eens, Wel een volle tank !
De brandstof van de firezone (Competition) is echt goed spulShell v-power is gewoon 95 met een vleugje reiniging er door heen.
Aangezien we redelijk veel opels in onderhoud hebben, zie ik te vaak dat de bougies er veel te lang in zitten.
meestal rond de 60.000 a 80.000 km rijden ze met originele bougies :shock:.maar aangezien jij 27.000 heb gereden zou het nog in orde moeten zijn, Tenzij het de simpele bougie betreft
heb je de platinum bougies moet er niks aan de hand zijnEnigste optie op het 100% zeker te weten is eerst demonteren al zou ik wel durven zeggen dat die 120 amp meeer dan voldoende is. 140 amp is leuk als je een behoorlijk audio systeem hebt
Kan je door het slangetje wel blazen als hij op de inlaat zit. Vaak zitten ze verstopt namelijk op dat tuutje op de inlaat
Lijkt als of er iets niet lekker zit in de versnellings bak. En het is een 6 bak als het een m32 bak is dan kan je wel eens voor de grap google,en op m32
Een beetje dealer moet dit kunnen terug schrijven naar origineel is een 10 minuten werk !
àlleen de ecu wissel zal ie niet starten. Wissel je de ecu met transponderring en chip start ie wel.
het beste is een chip op maat ! hij zal wel lopen op die phase 2 maar niet elke motor draait even lekker op een standaard map
15.000 aanhouden, vind 30.000 wel heel erg lang. Bij de astra opc gaat ie om de 10.000 :thumb
voorste lambda hoort wel te schommelen ! Ik zou die obd apps en tools niet vertrouwen had het zelf ook voor de samsung, op foutcode,s uitgelezen en stond ook niets aan, Dag later op het werk uitgelezen stonden er toch mooi een paar in…
welke motor licht er in de wagen ?
Ja dat zijn de betere modellen :) dacht vermeld het maar even !
320d e46 ? Let op met tunen op deze motor, krukassen breken nog wel eens :thumb
Als de pomp werkt zou je in het reservoir toch wat stroming moeten zien, Zo niet kan zou je zeggen dat er een pomp stuk is
29 januari 2015 om 21:31 In reactie op: Passend maken front mount intercooler icm airco astra coupé #18269580@Baas J. wrote:
Klasen is nogal anti-externe DV. Vanwege lekken etc. De originele interne dv en vacuüm systeem zijn volgens hem gewoon t beste, hier rij ik ook mee.
Ik ook weer rijd eigenlijk het beste :D
Start de motor wel goed. Of slaat de motor wat later aan?
Welkom op het Opel-forum :thumb
25 januari 2015 om 21:59 In reactie op: Passend maken front mount intercooler icm airco astra coupé #18269574@Baas J. wrote:
@Vannos wrote:
in mijn bumper is niet gezaagd :D maar is wel net net aan. Vergeet je de voorschakelweerstand niet uit je originele fan te halen en die tussen de fans en aansluiting te zetten
Hoe kan je niet gezaagd hebben? de inlaatkant van je IC zit vrijwel pal voor die mistlampbak, je moet een stuk eruit halen anders kan je nooit die bocht maken naar je turbo? Of heb je kleine diameter slangen?
Hmm nu ga ik twijfelen,,, slangen zijn 63mm
Dat is flinke pech zeg, :wtf
Op de laatste vraag kan ik je wel antwoord geven
OPC is origineel 2 cm lager20 januari 2015 om 22:32 In reactie op: Passend maken front mount intercooler icm airco astra coupé #18269568in mijn bumper is niet gezaagd :D maar is wel net net aan. Vergeet je de voorschakelweerstand niet uit je originele fan te halen en die tussen de fans en aansluiting te zetten
19 januari 2015 om 22:35 In reactie op: HELP!! Astra 1.9CDTI 120pk wil niet meer…. NIEMAND????? #18265249EGR en Luchtmassameter geven nog wel eens flinke problemen en zeer rare storingen zoals hierboven beschreven
19 januari 2015 om 20:44 In reactie op: Vectra C GTS 3.0 CDTI; Motor Rebuild Update 04-10-2015 #18179128Behoorlijk werkje, hoelang ben je er nou totaal mee bezig puur de brandstofpomp vervangen ?
-
AuteurBerichten