Vannos

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 126 tot 150 (van in totaal 2,082)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: Voorstellen (G-Coupe) #18280371

    Welkom,

    Foto,s werken niet :wtf

    In reactie op: Fotoshoot Astra H station #18280270

    Zeeer dikke wagen, En zeker mooie foto,s motorisch is ie af en uiterlijk Top !
    :thumb :jerry

    In reactie op: Stuurproblemen Agila #18272958

    Kwestie van goede proefrit maken en afspraken maken

    @ agilarijder75
    http://www.hydroline.nl/techniek/default.html” onclick=”window.open(this.href);return false;

    Alle Opel Corsa’s B, C en nu D zijn voorzien van een electrisch bekrachtigde stuurkolom, en daaronder een onbekrachtigde tandheugel. De kolom doet hier al het werk en de tandheugel zet de roterende kracht om in een as verplaatsing van links naar rechts. Met name de Corsa D (vaak dan met sportchassis) kent problemen in de rechtuit positie, het stuurhuis ‘kleeft’ en de bestuurder loopt continu te corrigeren.

    Alle kracht in de bekrachtiging komt van boven, en niet zoals bij hydraulisch bekrachtigde stuurhuizen in lijn met de tandheugel, daarmee komt dus alle kracht op de tandwiel overbrenging… Dit is in de basis het probleem. Omdat het stuurhuis om die reden zwaarder is uitgevoerd (daar gaat de gewichtsbesparing) loopt het te zwaar en blijft het kleven in de rechtuit stand.

    De banden zijn het niet… een nieuw stuurhuis werkt niet… een modificatie werkt wel….

    Dit is op te lossen, maar niet zonder het hele stuurhuis uit elkaar te nemen. Om die reden leveren wij deze delen uit voorraad. De modificatie is dan al uitgevoerd.

    Dit lijkt behoorlijk op jouw probleem

    In reactie op: Trillen bij het optrekken vectra c 3.2 v6 automaat #18004419

    trilling bij acceleratie kan feitelijk alleen uit de aandrijflijn komen, Dus de binnenste homokineten zijn vervangen niet alleen de hoes er rond?
    bij verlagen komt de homokineet wel onder een andere hoek te staan wat misschien meer slijtage met zich mee brengt. Ik zou de 2 buitenste homo,s even controleren.

    heb dit vrij vaak meegemaakt bij vw,s dat de binnenste homo,s de boosdoener waren maar de buitenste geven precies het zelfde probleem

    Nogmaals Mooi werk lever je af, Zo hoort het :thumb :thumb.

    Gebruik je de Forte valve cleaner ook wel eens ? in die spuitbus vorm ?

    In reactie op: Geen 192 pk maar 170 met de Corsa #18280210

    98 – 102 ga je wel merken, zou zeggen probeer het eens, Wel een volle tank !
    De brandstof van de firezone (Competition) is echt goed spul

    Shell v-power is gewoon 95 met een vleugje reiniging er door heen.

    Aangezien we redelijk veel opels in onderhoud hebben, zie ik te vaak dat de bougies er veel te lang in zitten.
    meestal rond de 60.000 a 80.000 km rijden ze met originele bougies :shock:.

    maar aangezien jij 27.000 heb gereden zou het nog in orde moeten zijn, Tenzij het de simpele bougie betreft
    heb je de platinum bougies moet er niks aan de hand zijn

    In reactie op: defecte dynamo. #18279964

    Enigste optie op het 100% zeker te weten is eerst demonteren al zou ik wel durven zeggen dat die 120 amp meeer dan voldoende is. 140 amp is leuk als je een behoorlijk audio systeem hebt

    In reactie op: vacuum x20xev #18279683

    Kan je door het slangetje wel blazen als hij op de inlaat zit. Vaak zitten ze verstopt namelijk op dat tuutje op de inlaat

    In reactie op: Huilend geluid bij terugschakelen van 3 naar 2 #18280056

    Lijkt als of er iets niet lekker zit in de versnellings bak. En het is een 6 bak als het een m32 bak is dan kan je wel eens voor de grap google,en op m32

    In reactie op: z20 let ecu stage 3.5 terug naar origineel brengen #18276033

    Een beetje dealer moet dit kunnen terug schrijven naar origineel is een 10 minuten werk !

    In reactie op: Z20LET ECU #18272448

    àlleen de ecu wissel zal ie niet starten. Wissel je de ecu met transponderring en chip start ie wel.

    het beste is een chip op maat ! hij zal wel lopen op die phase 2 maar niet elke motor draait even lekker op een standaard map

    In reactie op: Meriva B 1.4 Turbo tuning + AFL #18271513

    15.000 aanhouden, vind 30.000 wel heel erg lang. Bij de astra opc gaat ie om de 10.000 :thumb

    In reactie op: motor aarzelt tijdens optrekken #18272066

    voorste lambda hoort wel te schommelen ! Ik zou die obd apps en tools niet vertrouwen had het zelf ook voor de samsung, op foutcode,s uitgelezen en stond ook niets aan, Dag later op het werk uitgelezen stonden er toch mooi een paar in…

    welke motor licht er in de wagen ?

    In reactie op: Sleeper’s Astra GTC Z19DTH ombouwpr.. #18268748

    Ja dat zijn de betere modellen :) dacht vermeld het maar even !

    In reactie op: Sleeper’s Astra GTC Z19DTH ombouwpr.. #18268746

    320d e46 ? Let op met tunen op deze motor, krukassen breken nog wel eens :thumb

    In reactie op: Astra J A14XER – defecte koppakking? #18271059

    Als de pomp werkt zou je in het reservoir toch wat stroming moeten zien, Zo niet kan zou je zeggen dat er een pomp stuk is

    @Baas J. wrote:

    Klasen is nogal anti-externe DV. Vanwege lekken etc. De originele interne dv en vacuüm systeem zijn volgens hem gewoon t beste, hier rij ik ook mee.

    Ik ook weer rijd eigenlijk het beste :D

    In reactie op: p0340 nokkenaspos sensor storing z20let #18270854

    Start de motor wel goed. Of slaat de motor wat later aan?

    In reactie op: Zwevert88 #18270778

    Welkom op het Opel-forum :thumb

    @Baas J. wrote:

    @Vannos wrote:

    in mijn bumper is niet gezaagd :D maar is wel net net aan. Vergeet je de voorschakelweerstand niet uit je originele fan te halen en die tussen de fans en aansluiting te zetten

    Hoe kan je niet gezaagd hebben? de inlaatkant van je IC zit vrijwel pal voor die mistlampbak, je moet een stuk eruit halen anders kan je nooit die bocht maken naar je turbo? Of heb je kleine diameter slangen?

    Hmm nu ga ik twijfelen,,, slangen zijn 63mm

    In reactie op: Ongelukje #18270722

    Dat is flinke pech zeg, :wtf

    In reactie op: Astra g vragen #18270572

    Op de laatste vraag kan ik je wel antwoord geven
    OPC is origineel 2 cm lager

    in mijn bumper is niet gezaagd :D maar is wel net net aan. Vergeet je de voorschakelweerstand niet uit je originele fan te halen en die tussen de fans en aansluiting te zetten

    EGR en Luchtmassameter geven nog wel eens flinke problemen en zeer rare storingen zoals hierboven beschreven

    In reactie op: Vectra C GTS 3.0 CDTI; Motor Rebuild Update 04-10-2015 #18179128

    Behoorlijk werkje, hoelang ben je er nou totaal mee bezig puur de brandstofpomp vervangen ?

25 berichten aan het bekijken - 126 tot 150 (van in totaal 2,082)