Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Kijk de waterpomp maar eens na !!! die waterpompen kunnen echt vreemde geluiden maken.
Dus kijk ZSM aubHeb zelden een spanner vervangen voor de multieriem bij opel, Die rolletjes gaan vaker stuk,
Ik kom ook weer eens een kijkje nemen met de corsa
Dat zou naar mijn idee eerder effect hebben op een turbo loze motor, Hoe langer beter koppelobouw
14 juni 2015 om 20:13 In reactie op: Krukaskeerring vervangen astra g, maar nog steeds lekkage #18286896Hmm, die krukas zit toch niet ter hoogste van de olie druk schakelaar ?
Lijkt me dat je dat wel ziet het verschil :D
Toevallig, binnenkort ga ik ook mijn koppakking vervangen, aangezien ik de zuigerveren wil vervangen, Monteer ook altijd Contitech maar SKF is ook een prima merk.
heb zelf een koppakking set van ebay van een duitse groot handel. Materiaal ziet er prima uit en is zelfs goedkoper dan de netto inkoop prijs in de garage. ( werk er zelf )ik heb nu 160.000 gereden met de koppakking nog geen last van koelvloeistof gebruik of iets dergelijks.
ik zou dit zeker ook bestellen,
Inlaatspruitstuk pakking
Uitlaatspruitstuk pakking
Krukas keering
2xNokkenaskeering
kleppendeksel pakking
klepseals
koppakking (met nieuwe kopbouten )
pakking voor thermostaat huis.
Nieuwe olie en filterJe kan het beste alles maar hebben wat je zal net zien dat je een pakking niet heb kan je weer niet doorgaan.
Opel Kadett D gespot van de stoplichten van kapelle naar s,gravenpolder,
ben benieuwd wat er aan de motor veranderd is hij liep van me weg ik reed met de corsa b gsi
Kenteken 40-PLD-9
Kan prima een flexibel stuk er tussen lassen. Alleen bij de wat nieuwere auto,s gebruiken wij een apparaat wat de randapparatuur beschermd ( elektronica) in de auto. is een simpel kasje wat je over de accu klemmen zet
Meet de accu eens met motor uit
bridgestone is geen slechte band, ik zou de wagen eens uit laten lijnen dat is vaak de oorzaak van slecht weggedrag mits het onderstel niet in orde is
Bekijk de laadspanning eens bij draaiende motor. Check alle kabels van de min pool naar chassis/ en de plus volgens naar de dynamo/startmotor.
Lijkt er op dat de accu overbeladen word. Hoeft niet percee kan ook door een defecte dynamo/ bekabeling.6 juni 2015 om 21:31 In reactie op: astra g 1.4 16v schokt hevig bij de 1500 en 2000 toeren #18286693zou eerder kijken in de richting van de bougies/bobine, trek eens een bougie er uit kijken hoe ze er aan toe zijn, bobine,s gaan ook wel regelmatig stuk
ehmmm ?
v12 ?
Zou zelf koppel niet te hoog af laten stellen, is alleen maar spinnen
Kan bij elke motor zolang je de voorschriften maar aanhoud :thumb
had bij de z20let van 200pk naar 293 met originele riem en rollen, niks aan de hand ;)
gewoon standaard laten, vervanging interval gewoon aanhouden of voor de zekerheid iets eerder vervangen
Ik zou eens een bedrijf opzoeken die een tester heeft die uitlaat gassen detecteert in jouw koelreservoir.
Bij mijn corsa komt er nauwelijks druk op de slangen te staan, wel iets maar niet veel, In tegenstelling tot mijn vorige wagen astra opc die slangen stonden altijd vrij hard
@remutr wrote:
flush wel met nieuwe olie he, anders werkt het niet.
kijk even bij oliewereld 10 liter is dacht ik €79,00 heb je a kwaliteit olie.
met goede olie gaat de omega dat wel weer doen, zolang ze niet roesten op vervelende punten zijn ze super sterk
Forte’ raad aan om de flush bij de oude olie toe te voegen goed motor goed warm laten draaien, Niet gaan rijden. En daarna aftappen en vullen en eventueel een extra treadment er bij
Mijn X16XE heeft geen luchtmassameter ! hoe kan die dan vervangen zijn ?
Heb wel eerder bij mijn c16xe een keer een slechte Gaskleppositie sensor gehad, schijnt nooit voor te komen dat ze sneuvelen maar na het vervangen
was ik mooi van het probleem af, inhouden heel af en toe uitvallenWat nooit kwaad kan is al je massa aansluitingen controleren en schoonmaken of eventueel extra massa bij leggen . Soms wil de kleine weerstand problemen veroorzaken
Ze hebben hem we uitgelezen, Maar niet even een bougie er uit gedraaid, Durf ook wel een gok te doen op de bougies die versleten zijn, En met een beetje pech ook de bobine brug
Ja nu zie ik het, Ik zat te veel aan de corsa c te denken daar ging het wat makkelijker bij. Zekeringen kast is inderdaad wel weg te halen, Heb het een jaar of 2 terug ook allemaal los gehad maar, kan me 123 niet voor de geest halen hoe ik het had gedaan :thumb
Als de airco word gevuld kan je ook zien wat er nog in het systeem zat door het er eerst uit te halen. als dat 0 is dan is er vaak wel wat lek,
Als er een lek zit zou dat ook aan het licht moeten komen wanneer het airco apparaat het systeem op vacüum lekage,s controleert.
En als het een beetje bedrijf is doen ze er ook fluor in zodat als je het lek je het kan opsporen met een uv/blacklight lamp en een speciale bril.Is dat allemaal in orde kan je verder zoeken in de richting van de pomp kijken of er 12 volt op het stekkertje komt van de magneet koppeling. Komt dat er niet
dan is er of ergens een onderbreking of het systeem word helemaal niet ingeschakeld. Als er wel 12v op de stekker komt te staan dan is 99% zeker je magneetkoppeling defect.
Soms kan je de magneetkoppeling los vervangen, Maar de vraag is altijd is het niet beter om een nieuwe pomp te steken aangezien het bijna evenveel werk is als de koppeling los vervangen.Succes :)
Die sensor zit toch in je stuurkolom ?
Zo ja kan je gewoon de gehele stuurkolom los trekken.
Denk niet dat het lang goed gaat met dat goedje wat je er tussen wil spuiten, Heb al meerder problemen gehad met dit idee, en zelfs nog erger tot het in eens sturen uit het niets.
Hier nog een linkje, met hun hebben we al aardig wat ervaring zijn erg behulpzaam
http://www.stuurbekrachtigingspecialist.nl/” onclick=”window.open(this.href);return false;Toevallig van de week een soort zelfde probleem gehad met een auto van de klant de vul slang naar de tank toe bleek scheuren te bevatten !
-
AuteurBerichten